به گروه اینترنتی جذاب و پر از خواندنی‌های جالب مبین خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Tuesday, February 17, 2009

[MoBiN-Group] RooZaaNe (No. 1066)

 

 

 


871124

حيات جانوري ، گياهي ، دانستنيها و سرگرمي در راز بقا

 

 

 

1066

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1066 :: چهارشنبه 30 بهمن 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

T.E.D: ایده های که ارزش پخش شدن دارند

سلام عرض شد
T.E.D که خلاصه سه کلمه (Technology, Entertainment, Design) نامی است برای کنفرانسی که هر ساله در لانگ بیچ کالیفرنیا برگزار می شود. آغاز این کنفرانس ها به سال ۱۹۸۴ میلادی بر می گردد که هر ساله مردمی را که در این سه دنیا مختلف وجود دارند در کنار هم جمع می کند و آنها ایده هایشان را در یک زمان ۱۸ دقیقه به نمایش می گذارند.
T.E.D که ماموریت خود را "پخش کردن ایده هایی که ارزشش را دارند" می داند،  به این سه مبحث اکتفا نکرده بلکه در این کنفرانس مباحثی مثل سیاست، فرهنگ، مشکلات و معضلات جهانی و تجارت نیز در این کنفرانس در کنار مباحث هنر و طراحی، تکنولوژی و سرگرمی نیز مطرح می شوند.این کنفرانس که هر ساله در طی چهار روز برگزار می شود و در حدود ۵۰ سخنران در آن شرکت می کنند، در تایم های ۱۸ دقیقه به ارائه ایده های خود می پردازند، که می توان از معروف ترین شرکت کننده های این کنفرانس به بیل کلینتون - رئیس جمهور سابق امریکا - ، جمیز دی. واتسون - برنده نوبل -، ال گور، موری گلن من - برنده نوبل فیزیک در رشته فیزیک به خاطر کار بر روی ذرات بنیادی -، جمیز ولز - کارآفرین و شناخته شده برای نقش عمده اش در خلق ویکی پدیا -،  جمیز هاوارد کانستلر -  معمار برجسته و منتقد شهری - و همچنین لری پیج و سرگئی برین پایه گزاران گوگل.

T.E.D که سایتش  به صورت آنلاین و مجانی سخرانی های به اشتراک می گذارد تا ژوئن ۲۰۰۸، ۵۰ میلیون بازدید داشته که بیشتر از ۱۵ میلیون نفر از ویدیو های آن استفاده کرده اند. نکته ای جالب وجود دارد این است که این کنفرانس یک سال زودتر رزرو می گردد و هزینه شرکت کردن حضوری آن برای کنفراس سال ۲۰۱۰، ۶۰۰۰ دلار است که این هزینه  شامل عضویت یک ساله در این  کلوب نیز هست که می توانید به این اشخاص دسترسی داشته باشید و همچنین دریافت DVDهای کنفرانس را نیز شامل می شود. شرکت اینترنتی و آنلاین آن نیز ۱۰۰۰ دلار است.
در این کنفرانس از سال ۲۰۰۵  هر ساله به سه نفر جایزه ای به مبلغ ۱۰۰،۰۰۰ دلار اهدا می شود برای "آرزویی برای تغییر دنیا"، می شود به برندگان مثل بیل کیلینتون و همچنین بونو - خواننده گروه U2 - اشاره کرد.
 

چرا T.E.D برای ما مهم است؟
چرا T.E.D برای ما مهم است در دو چیز خلاصه می شود:

  1. شما می توانید به صورت رایگان به ایده های دسترسی پیدا کنید و آنها را ببنید و یا دانلود کنید،  که توسط معروف ترین و خلاق ترین انسان های که می شناسیم ارائه می شوند.

  2. T.E.D شبکه اجتماعی به وجود آورده که شما می توانید به صورت رایگان در آنجا عضو شوید و خودتان را معرفی کنید و با دیگر افرادی که ایده ای برای اشتراک گذاشتن دارند آشنا شوید.

یکی از سخنرانی های جالب، سخنرانی سر کین رابینسون (نویسنده معروف انگلیسی و نظریه پرداز در زمینه خلاقیت) است با این عنوان "آیا مدرسه خلاقیت را می کشد؟"


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1065) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • عکس‌های استرئوگرافیک
  • جالب ترين تصوير راهپيمائي 22 بهمن امسال!
  • چگونه يک نقاش پهينيسم! بشويم!
  • لباسهاي شنا براي زنان مسلمان
  • اوباما تصمیم گرفته تحریم‌های ایران را بردارد
  • معرفي و دانلود فيلم : شواليه سياه
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : ديوار چين
  • دانلود انيميشن : Open Season 2
  • آلبوم جديد و زيباي Eminem با نام Recovery
  • مديريت قدرتمند دانلود فايل با Internet Download Accelerator 5.7.1.1159 Final
  • واژگان انگلیسی برای موبایل تحت جاوا
  • اينم بازي ديگر براي مديريت کافي شاپ! Amelies Cafe
  • چند قاشق غذای روح !!!
  • شروع دادگاه صاحبان سایت Pirate Bay
  • مقایسه مدیریت ادارات و دانشگاه‌ها
  • به حكم كليسا، فيلسوف را آتش زدند
  • جديدترين شماره از ماهنامه Modern Design
  • نوکيا N86 : گوشي جدید 8 مگاپیکسلی 
  • موضوع انشاء: «سینما را توصیف كنید!»
  • دكوراسيون خانه كوچک
  • زن در جامعه اسلامي محبوس است؟!
  • معرفي الکسا اینترنت
  • و ...

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

عکس‌های استرئوگرافیک
آرشیوی از متن و ویدئوی سخنرانی‌های دکتر حسن عباسی
به اينا مي گن کنگ فو!
ورود رطوبت ، سر و صدا ، گرما و آتش ممنوع!
تبديل آنلاين پينگليش به فارسي
توله های زیبای حیوانات مختلف از نگاه نشنال جئو گرافیک
جالب ترين تصوير راهپيمائي 22 بهمن امسال!
البته به نظر من!
مرجع رسمی گوگل ارت به زبان فارسی
لباسهاي شنا براي زنان مسلمان
چگونه يک نقاش پهينيسم! بشويم!
دومین جشنواره سراسری در انتظار صبح

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

یک موسسه اطلاعاتی خصوصی امریکایی به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی:
اوباما تصمیم گرفته تحریم‌های ایران را بردارد

یک موسسه اطلاعاتی خصوصی امریکا به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرد: باراک اوبام تصمیم گرفته است تحریم‌های ایران را لغو کند.
به گزارش الف،‌ در گزارش موسسه ژئواستراتژی دایرکت آمده است:
ساکنان اسرائیل ممکن بود که به امید ایجاد تغییرات به پای صندوق‌های رای‌گیری در انتخابات پارلمانی اسرائیل رفته باشند اما به نظر می‌رسد که تغییرات اصلی از سوی آمریکا اعمال خواهد شد.
در همین زمینه ایهود باراک معتقد است تغییراتی در حال رخ دادن است اما نه در خاورمیانه بلکه در واشنگتن جایی که دولت جدید آمریکا قصد آشتی با ایران را دارد.
وزیر جنگ اسرائیل می‌گوید، با این شرایط آمریکا ممکن است برنامه‌های هسته‌ای ایران را بپذیرد و تهدیدهایی که از سوی برنامه هسته‌ای ایران متوجه اسرائیل است را کم اهمیت جلوه بدهد.
همانند باراک اوباما که پس از حضور رسمی در کاخ سفید به دلیل بحران اقتصادی در آمریکا نتوانسته تصمیماتی در رابطه با ایران اتخاذ کند، نخست وزیر جدید اسرائیل نیز مجبور خواهد بود برای اتخاذ تصمیمات سخت استراتژیک در روزهای اول حضورش در این سمت صبر پیشه کند و مانند اوباما، تصمیم گیری در این رابطه را به تاخیر بیندازد.
مقامات اسرائیلی تصریح کرده‌اند که دولت جدید آمریکا تصمیم گرفته به تحریم‌ها علیه آژانس‌های دولتی ایران و یا شرکت‌هایی که به برنامه هسته‌ای و موشکی ایران کمک کرده‌اند، پایان بدهد.
این مقامات گفته‌اند که اسرائیل اخیرا در جریان این سیاست جدید واشنگتن قرار گرفته است.
یک مقام اسرائیل نیز می‌گوید: به ما گفته شده که تحریم ها علیه ایران به سیاست جدید واشنگتن در مورد گفتگو با این کشور کمک نمی‌کند.
ایهود باراک نیز این سیاست جدیدآمریکا را تایید کرده است. او در سخنرانی در کنفرانس هرزلیا در سوم فوریه سال جاری گفت که واشنگتن اعلام نکرده که آیا قصد از سرگیری تحریم ها علیه ایران را دارد یا خیر.
مقامات اسرائیلی اعلام کرده اند: پس از آنکه اوباما به این موضوع پی‏برده که تدابیر واشنگتن در متوقف کردن برنامه هسته‌ای و موشکی ایران ناکام بوده، وی تصمیم گرفته تحریم ها علیه ایران را پایان بدهد.
این در حالی بود که در دوران ریاست جمهوری بوش، دولت آمریکا فقط در راستای اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران (برای نمونه سرعت بخشیدن به روند تحریم ها در سال 2008 ) گام برداشت.
ایهود باراک تصریح کرده است که اوباما نگرش کاملا جدیدی را در قبال ایران در نظر گرفته است. وی گفت که اسرائیل نیز به دنبال گزارش هایی از سوی دولت جدید آمریکا درباره این موضوع است.
یک منبع وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرده که کاخ سفید دیگر تحریم های اعمال شده از سوی دولت بوش علیه ایران را تقویت نخواهد کرد. وی گفت که این تصمیم به ایران نیز منتقل شده است.
این منبع وزارت دفاع آمریکا گفت: دولت جدید واشنگتن به طور کامل طرح تشدید تحریم‌ها علیه ایران را کنار گذاشته است و در راستای یک نگرش کاملا جدید گام برمی‌دارد.
اوباما همچنین تصمیم گرفته تا سفیر جدید آمریکا در سوریه را نیز انتخاب کند و انتظار می رود تحریم ها علیه سوریه نیز لغو شود.

ديلي تلگراف فاش کرد:
تلاش رسمي اسرائيل براي ترور
دانشمندان هسته اي ايران

بنا بر اطلاعات غيررسمي، مقامات رژيم صهيونيستي در پي انجام فعاليت‌هاي تروريستي عليه دانشمندان هسته‌اي ايران هستند.
به گزارش «ديلي تلگراف»، تحليلگران اطلاعاتي غربي بر اين باورند که مقامات اسرائيل به عنوان بخشي از فعاليت‌هاي محرمانه خود عليه جمهوري اسلامي ايران، به دنبال ترور دانشمندان هسته‌اي ايران نيز هستند.
بر پايه اين گزارش، بخش جاسوسي موساد اسرائيل در ماجراي مرگ مشکوک اردشير حسن‌پور، دانشمند برجسته هسته‌اي ايران در سال 2007 که در تأسيسات هسته‌اي نطنز فعاليت مي‌کرد، دست داشته است. همچنين مرگ چندين تن از شخصيت‌هاي برجسته ديگر که در اروپا و آمريکا در تهيه تجهيزات مورد نياز ايران براي غني‌سازي اورانيوم بوده‌اند، نيز بخشي از برنامه موساد براي مبارزه با جمهوري اسلامي ايران بوده است.
ديلي تلگراف همچنين مدعي شده است که منابع اطلاعاتي آمريکا نيز به موازات موساد، تلاش مي‌کنند به جاي رويارويي نظامي با ايران، با خرابکاري، در روند فعاليت‌هاي هسته‌اي اين کشور اخلال پديد آورند.
از سوي ديگر، هنگامي که به نگراني‌هاي رژيم صهيونيستي در مورد پيشرفت‌هاي هسته‌اي ايران توجه شود، اين خبر «ديلي تلگراف» به واقعيت نزديک‌تر احساس مي‌شود.
«ايهود باراک»، وزير دفاع اسرائيل، ديروز در گردهمايي فرماندهان ارشد اين رژيم گفته است: پيشرفت سلاح‌هاي هسته‌اي ايران، موجوديت دولت اسرائيل را تهديد مي‌کند.
به گزارش روزنامه صهيونيستي «‌هاآرتص»، باراک افزود: در صورتي که ‌ايران به قابليت‌هاي هسته‌اي دست يابد، گروه‌هايي که از سوي دولت ايران حمايت مي‌شوند، تقويت خواهند شد و تلاش دشمنان اسرائيل در منطقه براي دستيابي به چنين توانايي‌هايي نيز افزايش خواهد يافت.
وي همچنين اظهار داشت: حتي اگر قابليت‌هاي هسته‌اي، به عنوان توانايي پيش‌گيرنده استفاده شود، با وجود اين، بسيار دشوار خواهد بود که از انتقال اين توانايي‌ها به گروه‌هاي تروريستي جلوگيري کنيم؛ چرا که ما چنين تجربه‌اي را پيشتر درباره سلاح‌هاي هسته‌اي پاکستان به دست آورده‌ايم.
در همين حال، سناتور دمکرات، «بنجامين کاردين» ـ که از افراد نزديک به لابي صهيونيستي است ـ درباره سياست‌هاي اوباما در برابر ايران گفت: بين سياست‌هاي اوباما و رؤساي جمهوري پيشين ايالات متحده در برابر ايران، تفاوت‌هاي بسيار کمي هست؛ اوباما نيز به همراه آنان به دنبال جلوگيري از دستيابي ايران به سلاح‌هاي هسته‌اي است.
کاردين همچنين اظهار داشت: اوباما نيز مانند جورج بوش، خواهان توقف کمک‌هاي مالي ايران به فعاليت‌هاي تروريستي و توقف فعاليت‌هاي آنان براي دستيابي به قدرت هسته‌اي است.
وي که مأمور حقيقت‌ياب در رابطه بين اسرائيل و سوريه است، همچنين اظهار داشت که حامل هيچ پيامي از اسرائيل براي سوريه نيست.
گفتني است، پس از روي کار آمدن اوباما و دوري کردن او از اتخاذ مواضع تند ضد ايران، اسرائيل در پروژه خطرناک جلوه دادن ايران براي امنيت بين‌الملل، تا اندازه زيادي تنها مانده و اکنون مي‌کوشد با طرح مسائل جديد و ايجاد جو رواني، فضا را براي گفت‌وگوي ايران و آمريکا متشنج نمايد؛ زيرا آنها به خوبي مي‌دانند در صورت شکل گرفتن چنين گفت‌وگويي، مسأله هسته‌اي ايران به احتمال فراوان از وضعيت بحراني کنوني خارج خواهد شد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

شواليه سياه
The Dark Knight

کارگردان: کريستوفر نولان. فيلمنامه: جاناتان نولان، کريستوفر نولان بر اساس داستاني از کريستوفر نولان و ديويد ‏اس. گوير و شخصيت هاي خلق شده توسط باب کين. موسيقي: جيمز نيوتن هاوارد، هانس زيمر. مدير فيلمبرداري: والي ‏فيستر. تدوين: لي اسميت. طراح صحنه: ناتات کراولي. بازيگران: کريستين بيل[بروس وين/بتمن]، هيث لجر[جوکر]، ‏آرون اکهارت[هاروي دنت/دو چهره]، مايکل کين[آلفرد پني ورث]، مگي جايلنهال[ريچل ديوز]، گري اولدمن[ستوان ‏جيمز گوردون]، مورگان فريمن[لوشيوس فاکس]، مونيک کورنن[کارآگاه راميرز]، ران دين[کارآگاه وورتز]، کيليان ‏مورفي[مترسک]، چين هان[لائو]، اريک رابرتز[سالواتوره ماروني]. 152 دقيقه. محصول 2008 آمريکا. نام ديگر: ‏Batman Begins 2 ‎، ‏Batman: The Dark Knight، ‏Rory's First Kiss، ‏The Dark Knight: The ‎IMAX Experience ‎، ‏Untitled Batman Begins Sequel ‎، ‏Winter Green ‎‏. ‏
تبهکاري به نام جوکر بانکي را سرقت کرده و پس از قتل همدستانش با پول هاي مسروقه فرار مي کند. همزمان اربابان ‏جنايت در گاتام ستي گرد هم مي آيند تا در برابر حملات بتمن و نقشه هاي ستوان جيم گوردون چاره اي بينديشند، چون ‏دادستان شهر هاروي دنت نيز تصميم به مقابله سرسختانه با تبهکاران گرفته و اين سه نفر قصد دارند فساد و جنايت را ‏براي هميشه از شهر بزدايند. تبهکاران از طريق حسابدار چيني شان لائو خبردار مي شوند که پليس قصد حمله به ذخيره ‏مالي شان دارد و تصميم به خروج آن از کشور مي گيرند. در اين هنگام جوکر سر رسيده و به آنان پيشنهاد مي دهد در ‏ازاي دريافت نيمي از کل پول ها به آنان کمک کند و اين کمک چيزي نيست جز کشتن بيتمن! تبهکاران ابتدا او را جدي ‏نمي گيرند، اما بعدها با ربوده و بازگردانده شدن لو به گاتام سيتي توسط بتمن پيشنهاد وي مي پذيرند. جوکر اعلام مي ‏کند اگر بتمن خود را تسليم پليس نکند، هر روز تعدادي از مردم بيگناه را خواهد کشت و زماني که شروع به اين کار ‏مي کند، بروس تصميم به تسليم خود مي گيرد. اما قبل از اين کار دنت اعلام مي کند که بتمن اوست تا جوکر را از ‏سوراخ خود بيرون بکشد. جوکر براي کشتن وي اقدام مي کند، اما گوردون و بتمن قبل از اين کار او را دستگير مي ‏کنند. بعد از بازجويي از جوکر مشخص مي شود که جوکر براي کشتن دنت و ريچل ديوز که اينک محبوب دنت شده، ‏تله گذاشته است. تلاش بتمن و گوردون براي نجات هر دو نفر بي نتيجه مي ماند. ريچل کشته مي شود و نيي از صورت ‏دنت نيز در انفجار به شدت مي سوزد. جوکر نيز از بازداشت گريخته و دنت/دو چهره را که از مرگ ريچل به خشم ‏آمده، تحريک مي کند تا از پليس، تبهکاران، گوردون و بتمن انتقام بگيرد. با اين کار و کشته شدن همزمان بعضي ‏تبهکاران توسط جوکر و بمب گذاري هاي متعدد در شهر مشخص مي شود که وي قصد دارد تا کنترل تمامي گاتام سيتي ‏ر را در دست بگيرد. اينک بتمن نه فقط با جوکر بلکه با دنت نيز که خانواده گوردون را گروگان گرفته، مقابله کند... ‏

چرا بايد ديد؟
اولين بار در ماه مه 1939 بود که موجودي به نام بتمن توسط باب کين و بيل فينگر در قالب داستاني مصور به ‏خوانندگان آمريکايي معرفي شد. و خيلي زود يعني چهار سال بعد در برابر دوربين توسط لوئيس ويلسون تجسد يافت. بنا ‏به سنت آن دوره اين اقتباس سينمايي شکل سريالي 15 قسمتي را داشت که در 1946 با سريال 15 قسمتي ديگري دنبال ‏شد. اين بار رابرت لاوري نقش بتمن/مرد خفاش را بازي مي کرد. اولين فيلم سينمايي در 1966 با شرکت آدام وست به ‏نمايش در امد و سپس به توليد انيميشن يا انتشار داستان هاي تازه بسنده شد. در پايان دهه 1980 و آغاز رونق گرفتن ‏انتقال قهرمانان مصور به روي پرده سينما در قالب فيلم هاي پرخرج و پرفروش، تيم برتون نسخه اي تازه و پيچيده با ‏بازي مايکل کيتون ارائه کرد. بازگشت بتمن با ظهور بزرگ ترين دشمنش روي پرده-جوکر- همراه بود که جک ‏نيکلسون نقش وي را ايفا مي کرد. بازيگري شايسته براي ايفاي نقشي اهريمي که توانست ادامه حضور قهرمان را روي ‏پرده تضمين کند. سه سال بعد، تيم برتون يکي از بهترين دنباله سازي هاي تاريخ سينما را با نام بتمن بازمي گردد ‏کارگرداني کرد که در آن دني دوويتو در نقش پنگوئن شرير به جنگ بتمن مي رفت. استقبال از اين فيلم باعث شد تا دو ‏انيميشن بلند در سال آتي به نمايش در آيد. اما تيم برتون ديگر حاضر به ساخت قسمت ديگري نبود. سکان به دست جوئل ‏شوماکر داده شد و وال کيلمر جاي مايکل کيتون را در هميشه بتمن گرفت. در 1997 دنباله ديگري با نام بتمن و رابين ‏با شرکت جورج کلوني توسط شوماکر عرضه شد و سپس به مدت 8 سال اين پروسه به بايگاني رفت. وقتي در سال ‏‏2005 کريستوفر نولان براي زدودن گر و خاک از لباس هاي سياه بتمن برگزيده شد، به راحتي قابل حدس بود که ‏انتخاب وي از سر ضرورت تزريق خون تاه اي در رگ هاي اين پروژه پولساز است. نولان نه فقط بازيگري تازه و ‏مناسب چون کريستين بيل را براي نقش اصلي فيلم برگزيد، بلکه قصه قهرمان تنهايش را از نو تعريف کرد و زواياي ‏تاريک روح او را نيز روي پرده برد. استقبال منتقدان از بازيافت هنرمندانه اين پديده آن قدر مثبت بود که تهيه کنندگان ‏را براي خرج 180 ميليون دلار جهت ساخت دنباله اي تازه با حضور بزرگ ترين دشمن وي-جوکر- ترغيب کند. ‏حاصل اين سرمايه گذاري اينک روي پرده سينماهاي دنياست و فقط در امريکاي شمالي بيش از 300 ميليون دلار در ‏گيشه به چنگ آورده است. برخورد منتقدان نيز همان طور که تصورش مي رفت، بسيار خوب بوده و مرگ نابهنگام ‏هيث لجر بازيگر نقش جوکر نيز به خودي خود تبديل به تبليغي براي فيلم شده است. ‏
کريستوفر جاناتان جيمز نولان متولد 1970 لندن از اميدهاي امروز سينما از هفت سالگي با دوربين سوپر هشت پدرش ‏شروع به فيلمسازي کرده، در رشته زبان و ادبيات انگليسي درس خوانده و اولين فيلم کوتاه اش به نام سرقت در 1996 ‏ساخته که به همراه دو فيلم کوتاه و سورئاليستي ديگرش به نام هاي ‏tarantella‏ و ‏doodlebug‏ در جشنواره فيلم ‏کمبريج به نمايش در آمده است. اولين فيلم بلندش تعقيب را در 1998 به طريقه سياه و سفيد ساخت ، اما دو سال بعد با ‏يادگاري بود که همه دنيا کشف اش کردند. فيلمي که روايتي پر پيچ و خم همچون ذهن شخصيت اولش داشت که حافظه ‏کوتاه مدت خود را بر اثر ضربه اي از دست داده و با اين حال در صدد شکار قاتل همسرش بود. بي خوابي در 2002 ‏با شرکت آل پاچينو پذيرش همه جانبه او در هاليوود بود که به ساختن فيلمي استوديوي مانند بتمن آغاز مي کند در ‏‏2005 با بودجه اي هنگفت انجاميد. فيلم بعدي او اعتبار/پرستيژ با حضور دو هنرپيشه اصلي فيلم بتمن[بيل و کين]از ‏ديدگاه سبکي چيزي ميان بتمن و يادگاري بود و مانند بسياري از توليدات هاليوود امروز قصه اي محلي با تم هاي جهاني ‏را روايت مي کرد. اما بازگشت شواليه سياه چيز ديگري است. فيلمي نه در سبک و سياق بي خوابي و يادگاري است و ‏نه حال و هواي رازآلود تعقيب را دارد. شواليه سياه برگرداني تيره از قصه اي مصور است که بايد قهرمان آن منجي ‏مردم باشد و به جاي پليس ناتوان از برقراري نظم در برابر جنايتکاران از آنها محافظت کند. اما او خود نيز مشکلات و ‏دلبستگي هايي دارد، حتي اگر يک ميليونر زاده باشد. بروس وين ميليونر و بتمن دو روي يک سکه اند، ولي همين ‏دوگانگي و تضاد چيزي است که جوکر روي آن انگشت مي گذارد. او به بتمن مي گويد تو شبيه مني و مرا کامل مي ‏کني!‏
اين همان چيزي است که در فلسفه شرق يين و يانگ ناميده مي شود. سياهي و سفيدي که دايره حيات را به دو قسمت ‏مساوي تقسيم کرده اند و بدون يکي ديگري بي معني است. اگر جوکر شيفته واقعي هرج و مرج است، بتمن نظم و ‏ترتيب را دوست دارد و بايد اين بازي ميان آنها برنده واقعي و هميشگي نداشته باشد. در کنار اين تم وقتي با مضمون ‏وجدان اجتماعي و فرديت روبرو مي شويد، اهميت دو چهره بودن شخصيت هاي اصلي قصه را بيشتر و از نظر ‏روانشناختي و جامعه شناختي بيشتر درمي يابيد. دنت، وين و جوک يک مثلث متشاوي الساقين هستند و در خور يکديگر ‏و نمايندگان ارکاني که وجودشان حيات اجتماعي را مي تواند شکلي ديگر و نه لاجرم تازه ببخشد. اگر جوکر و ساديسم ‏دروني او را نماينده شر مطلق بگيريم اشتباه کرده ايم. چه کسي از کودکي وي خبر دارد؟ چه کسي انگيزه هاي او را ‏مانند بتمن و دنت درک مي کند؟ اين همان چيزي است که نولان با کمي خساست از ما پنهان مي کند تا تعادلي به ‏وضعيت قصه اش بدهد. در عوض موجودات ديگري مانند بتمن هاي قلابي ابتداي فيلم يا حضور کوتاه مدت مترسک به ‏قصه اضافه مي کند تا بر وضعيت قهرمان اصلي فيلم نوري بيشتر بيفکند. اگر بتمن زاده دوران منع مشروبات الکلي و ‏اوج گرفتن دسته جات تبهکاري و گانگستري در آمريکا بود، بتمن فعلي از دنياي پيچيده تري مي آيد. ماشين روز قيامت ‏او بايد در خورد مقابله با تبهکاران قرن جديد باشد. کساني که به گاتام سيتي قانع نيستند و دايره فعاليت هايشان از ‏مرزهاي آمريکا هم بيرون مي رود. بنابر اين بتمن نيز به دوستاني نياز دارد، کساني چون فاکس که به خوبي در دل ‏قصه جا افتاده اند. همين باعث مي شود تا فيلم از يک قصه پليسي معمولي دور شده و در قالب فيلمي مربوط به ‏ماجراهاي بتمن به خوبي جا بيفتد. فضاي سرد و خاکستري کل فيلم هيچ نشاني از گرمي و نجات کامل به بيننده عرضه ‏نمي کند، هر چند صحنه هاي اکشن نفس گيرش که آدرنالين خالص توليد مي کنند براي لحظه اي دلش را خنک خواهد ‏کرد. ‏
کريستوفر نولان فيلمساز باهوش و با استعدادي است. حاصل کارش درون سيستم تجاري سينماي آمريکا نيز قابل ‏سرزنش نبوده و بعيد است دچار لغزش شود. شکستن رکوردهاي گيشه نيز حاکي از تيزبيني و موقعيت سنجي اش دارد، ‏اما با وجود لذت بردن از شواليه سياه به عنوان يک فيلم سرگرم کننده صرف و ماهرانه، ترجيح مي دهم يک فيلم کم ‏خرج تر از او مانند تعقيب را دوباره ببينم. البته خيلي عظيمي از تماشاگران شواليه سياه که به دليل پيچيدگي قصه و ‏طولاني بودنش حاضر به تماشاي دوباره و چندباره آن هستند، با من موافق نخواهند بود. شما چطور؟ ‏
ژانر: اکشن، جنايي، درام، رازآميز، مهيج. ‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/195751003/DK_axxo.part01.rar 
http://rapidshare.com/files/195892387/DK_axxo.part02.rar 
http://rapidshare.com/files/195931009/DK_axxo.part03.rar 
http://rapidshare.com/files/195946651/DK_axxo.part04.rar 
http://rapidshare.com/files/196195595/DK_axxo.part05.rar 
http://rapidshare.com/files/196322013/DK_axxo.part06.rar 
http://rapidshare.com/files/196333773/DK_axxo.part07.rar 
http://rapidshare.com/files/196348984/DK_axxo.part08.rar 
http://rapidshare.com/files/196357244/DK_axxo.part09.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

ديوار چين
The Great Wall of China

مستندي ديدني در مورد ديوار چين

The story of one of the most ambitious building projects in the history of mankind, the Great Wall of China, told through the eyes of three historical figures - Emperor Muzong, military hero and engineering genius General Qi Jiguang and ordinary soldier Zhou Li.

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/198685040/The.Great.Wall.of.China.avi.001
http://rapidshare.com/files/198682796/The.Great.Wall.of.China.avi.002
http://rapidshare.com/files/198682831/The.Great.Wall.of.China.avi.003
http://rapidshare.com/files/198682609/The.Great.Wall.of.China.avi.004

رمز فايل: ندارد


توجه: بعد از دانلود، توسط نرم افزار hjsplit فايلها را به هم Join کنيد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Open Season 2


لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/195234741/devise-opens2.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/195235012/devise-opens2.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/195235359/devise-opens2.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/195235708/devise-opens2.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/195236010/devise-opens2.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/195241089/devise-opens2.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/195241594/devise-opens2.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/195241801/devise-opens2.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: انگليسي

Recovery
باصداي Eminem

آلبوم جديد و زيباي Eminem با نام Recovery

 توجه: اين البوم هم مانند البوم King Mathers که در سال 2007 پخش شد
ميکسي از Lyric`s هاي قبلي و Beat هاي جديد ميباشد.
خوانندگان مهمان: 50Cent, Jay-Z, Biggie, Big L, Mos Def, Big Proof, & Nas , Young Buck & Nichole & ...

 

نام  آهنگ

کیفیت Mp3 - 128

کیفیت پایین Ogg

Intro

دانلود

دانلود

Gone Again

دانلود

دانلود

Mix`em Up

دانلود

دانلود

Whatever

دانلود

دانلود

Just Dont

دانلود

دانلود

LEts Get It On

دانلود

دانلود

Beff

دانلود

دانلود

King Hustle

دانلود

دانلود

Waiting

دانلود

دانلود

What You Gonna Do

دانلود

دانلود

Gone Again 2

دانلود

دانلود

Fiya

دانلود

دانلود

Love

دانلود

دانلود

Outro

دانلود

دانلود

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ جديد و زيباي همسفر
باصداي بهرام حصيري

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

مديريت قدرتمند دانلود فايل با
Internet Download Accelerator 5.7.1.1159 Final


Internet Download Accelerator برنامه اي بسيار قدرتمند براي مديريت دانلود هاي شما، اين نرم افزار با محيطي بسيار ساده و در عين حال قدرتمند ميتواند سرعت دريافت فايلهاي شما را تا 500% افزايش دهد. اين برنامه با تكنولوژي خاص خود ميتواند فايلها را به تكه هاي كوچكي تبدبل كند و هر تكه را به صورت مجزا شروع به دانلود كند كه اين عمل باعث پيدايش سرعت دانلود ميباشد. و همچنين با اتصال چند كانكت به سرور مورد نظر سرعت شما را بالا ميبرد. كه ميتوانيد به راحتي از پروتكل هاي Http ، Https ، Ftp به راحتي و با سرعت بالا فايل دريافت كنيد. اين نرم افزار قدرتمند قابليت دريافت پوسته براي زيبا ترشدن محيط نرم افزار و همچنين قابليت سفارشي شدن و دريافت پلاگين براي برنامه ميباشد. برنامه هاي مديريت دانلود يكي از ابزار مهم اينترنتي براي ما كاريران ايراني ميباشد بيشتر قريب به اتفاق ما كاربران اينترنت از اينترنت ديال آپ براي اتصال شدن به اينترنت استفاده ميكنيم و براي دانلود فايلهاي حجيم يه يك دانلود منيجر خوب احتياج داريم كه فايلهاي دانلود ما را تكه تكه كرده و به بخشهاي كوچك تقسيم كرده تا سرعت دانلود فايلها بيشتر شود. چنانچه در هنگام دانلود فايل اينترنت شما قطع گردد و يا مشكلي براي دانلود فايل بوجود آيد. اين امكان را داريد كه ادامه دانلود را انجام دهيد. و فايل دانلود شده شما از ميان نمي رود اگر شما بدون يك برنامه مديريت دانلود اين كار را انجام دهيد مجبور خواهيد شد فايل را از ابتدا دانلود كنيد. اين نرم افزار قابليت همگام سازي با انواع مرورگرهاي موجود از جمله Internet Explorer, Nescape, Mozilla and Opera و... ميباشد. قابليت مهم ديگر اين نرم افزار سازگاري كامل با زبان شيرين فارسي ميباشد كه شما ميتوانيد به راحتي با اين نرم افزار كار كرده كه تمام منوها، پيغامها و ... را به صورت فارسي مشاهده نماييد.

قابليتهاي كليدي نرم افزار Internet Download Accelerator 5.7.1.1159 Final:
- توانايي دانلود از Http ، Https ، Ftp با قابليت Resume
- قابليت تقسيم فايلها به چند قسمت براي دانلود سريعتر
- دسته بندي فايلهاي دانلود شده و مديريت بر آنها
- داراي پنجره کوچک شناور براي نشان دادن میزان دانلود فایل و سرعت
- قابلیت ادامه دانلود های نیمه تمام از جایی که ارتباط اینترنتی شما بنا به دلایلی قطع شده است
- قابلیت کانکت (connection) خودکار در مواقع قطع اینترنت
- قابلیت دانلود تمام لینک های یک صفحه فقط با یک کلیک
- قابلیت زمان بندی دانلود و مشخص کردن زمان دانلود فایل ها
- قابليت اضافه كردن پوسته و پلاگين به برنامه
- هماهنگ با آنتی ویروس های گوناگون
- تولبار مخصوص اینترنت اکسپلورر
- پشتیبانی از اکثر مرورگرهای رایج از جمله: Netcape ، Opera ، Internet Explorer، Mozilla
- پشتباني از زبانهاي مختلف از جمله زبان شيرين فارسي
- سازگاری با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز محبوب ویستا
- و...


لينک دانلود (حجم فايل حدود 5 مگابايت مي باشد و کرک فايل در داخل فايل زيپ قرار دارد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

واژگان انگلیسی برای موبایل تحت جاوا
با نام Gaj Vajhegan - انتشارات گاج

نرم افزار کاربردی لغات انگلیسی تهیه و تدوین شده برای موبایل توسط انتشارات گاج با نام GAJ Vajhegan را این بار برای علاقه مندان سایت Mob4u.ir آماده ی دانلود کرده ایم که برای هر فردی می تواند در طول روز خصوصا دانش آموزان پر استفاده و مفید واقع گردد تا همیشه آن را به دلیل قابل اجرا بودن در موبایل با خود همراه داشته باشند. لازم به ذکر است انتشارات گاج این نرم افزار را برای دانش آموزان مقطع اول دبیرستان , دوم دبیرستان , سوم دبیرستان و مقطع پیش دانشگاهی تولید کرده است که می تواند خبر خوبی برای دوستان باشد. این نرم افزار تحت جاوا بوده و بر روی گوشی هایی که این پلتفرم را پشتیبانی می کنند قابل نصب می باشد.


لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

اينم بازي ديگر براي مديريت کافي شاپ!
Amelies Cafe

بازي جذاب ديگري در زمينه مديريت کافي شاپ اينبار به نام: Amelies Cafe
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 47 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

اَحبّ اخوانى الى من اهدى الى عیوبى

محبـوبتـرین بـرادرانـم نزد من، كسـى است كه عیبهایـم را به من اهدا كنـد.

(تحف العقول،ص366)

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي که فيلها قدرت بينايي ضعيفي دارند، به طورى که شبها بچه خود را با کفتار اشتباه ميگيرند.
  • آيا ميدانستي که چشمان موش کور به کوچکي انتهاى سوزن ته گرد است و فقط تاريک و روشن را نشان ميدهد.
  • آيا ميدانستي که خانمها دو برابر آقايون پلک ميزنند. شايد اين را ميدانستي که بيش از بيست ميليون نفر در نيويورک زندگي ميکنند ولي تقريبا چهارده ميليون موش هم در کنار ساکنين نيويورک زندگي ميکنند.
  • آيا ميدانستي که فقط قورباغه هاي نر قور قور ميکنند .
  • آيا ميدانستي که بزرگترين درياى دنيا درياى مديترانه است و عميق ترين ژرفاى آن.
     

جديدترين پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

سرمایه اولیه
به بیل گیتس میگن سرمایه اولیت چقدره؟
میگه: الان رو می گی! یا... الانو!!!!


سهیمه بندی اینترنت
به علت مشکلات پیش آمده چند روز اخیر اعم از پاره شدن کابل اینترنت ایران در دریا و همچنین مصرف زياد کاربران اينترنت مخابرات ايران علام کرد از شنبه اينترنت کلیه کاربران به صورت زیر سهميه بندي مي شود!!!
به کاربران مجرد روزي 5 ساعت اينترنت داده مي شود
افراد متاهل روزي 1 ساعت
دخترهاي ترشيده روزي 6 ساعت
وبمستر ها (مدير سايتها) روزي 8 ساعت


سير تكاملي مردان از نظر زنان
سير تكاملي مردان از نظر زنان:
15 سالگي = بزغاله
18 سالگي = نخاله
25 سالگي = باحاله
35 سالگي = آخر حاله
45 سالگي = بي حاله
55 سالگي = تاپاله
65 سالگي = مچاله
75 سالگي = تفاله
85 سالگي = زباله


اعداد اول
از يك رياضي دان ، مهندس و فيزيك دان مي خواهند تا بررسي كنند آيا تمام اعداد فرد اولند
رياضي دان مي گويد:
3 اول است ، 5 اول است ،7 اول است ولي 9 اول نيست.پس يك مثال نقض داريم و قضيه درست نيست.
مهندس مي گويد:
3 اول است ، 5 اول است ، 7 اول است ، 9 اول است ، 11 اول است.خوب همه ي اعداد فرد اول هستند.
فيزيك دان مي گويد:
3 اول است،5 اول است،7 اول است،9 خطاي آزمايش است ،11 اول است و خوب با دقتي كه داريم ، مي توانيم بگوييم همه ي اعداد فرد اولند.


قبل از ازدواج
دو دوست پس از مدت ها یکدیگر را دیدند. یکی از آنها به دیگری گفت: دوست عزیز تو قبل از اینکه ازدواج کنی چکار می کردی؟ دوست او آهی کشید و گفت: هر کار که دلم می خواست!

 

Gajamoo
ehsan.itman@gmail.com

خاطرات ژان شاردن
جهانگرد معروف فرانسوی از ایران - 6

sir-jean-chardin-gajamoo

بعد از قلیان،چیزی که در ایران و بخصوص در اصفهان عمومیت دارد،قهوه است و از شاه تا آخرین فرد کشور، بامداد، بعد از خواندن نماز،قهوه می نوشند و صبحانه اکثر ایرانیان " در اصفهان " قهوه و نان می باشد.
من در جهان ملتی را ندیده ام که مثل ایرانیان در موقع تکلم با ادب باشند. در اصفهان هرگز کلمه ی " تو " از دهان کسی نشنیدم و هر که با دیگری صحبت می کند او را با عنوان " شما " طرف خطاب قرار می دهد.
در تمام مدت توقف خود در ایران،ندیدم که دو نفر دست بگریبان شوند و نزاع کنند. در ایران،نزاع،آن طور که در کشورهای اروپا در می گیرد،وجود ندارد و نجابت ایرانیان به قدری است که هرگز دست به گریبان نمی شوند.
ممکن است تصور کنید که خودداری ایرانیان از نزاع،ناشی از بیم می باشد،در صورتی که چنین نیست و ایرانی ها در جنگ شجاعت دارند و بارها اتفاق افتاده که یک دسته سرباز ایرانی در جنگ،تا آخرین نفر کشته شده اند اما قدمی عقب نشینی نکردند. ایرانیان علاوه بر جرات،در تحمل درد نیز دارای بردباری خارق العاده ای هستند.
یک روز من در دربار ایران دیدم که به حکم شاه عباس ثانی دست یکی از جوانان اشراف آذربایجان را از مچ قطع کردند و آن جوان،حتی ناله نکرد. شاه عباس ثانی آن جوان را از آذربایجان احضار کرد و به اصفهان آورد و کنار خود نشانید و امر کرد که شراب بیاورند و اجازه داد که جوان مزبور با یگانه دست خود جام شراب را بردارد و بنوشد و به او گفت : من از تو دستی را که جز گوشت و استخوان نبود،گرفتم و در عوض یک دست از زر بتو می دهم و یک پنجه ی زرین از طلای ناب به آن جوان داد و دوست هزار عباسی هم به او بخشید.
در ایران محاکمه وجود ندارد و وقتی پادشاه ایران نسبت به یک نفر خشمگین می شود آن شحص،بدون اینکه مورد محاکمه قرار بگیرد به مجارات می رسد. احکامی که از طرف پادشاه ایران صادر می شود بی درنگ به مرحله ی اجرا در می آید،ولو تمام کسانی که مامور اجرای حکم هستند بدانند که محکوم بی گناه است ولو شاه عباس ثانی هنگام مستی،حکم مجازات یک یا چند نفر را صادر کند.
مردی از دوستان من که نامش را نمی برم چون هنوز زنده است و بودن نامش شاید برای او تولید خطر نماید،هر دفعه که از عالی قاپو " دربار اصفهان " مراجعت می کرد، مقابل آینه می ایستاد و سر را چند بار از چپ و راست خم می کرد و به من می گفت، از این جهت خود را در آینه نگاه می کنم و سر را تکان می دهم که بدانم آیا سرم به تنه چسبیده یا به حکم شاه عباس ثانی سر را از تنه ام جدا کرده اند.

ادامه دارد ...

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

گرد غربت

اي دوست به كوي خويشتن بارم ده
و ز جام وصال باده بسيارم ده
يك سوي بزن نقاب وانگه تا دم مرگ
با روي الهيت سرو كارم ده
خسته اي كه بغض در گلويش سنگيني مي كند مي خواهد براي تو گريه كند اما آقاي من هواي مسموم دنيايش او را به سوي خويش سوق مي دهد و او براي هزارمين بار به غربت تو پي مي برد. چرا كه اندكي از گرد غربت تو را بر روي خويش حس مي كند.اين رسم زمانه است. تو آنقدر غريبي كه هر كس بخواهد از تو حرف بزند ناچار بايد غربتت را حس كند، و كيست كه بفهمد غربت تو چگونه است؟!
دلتنگم آقا! عزيز من چرا به مني كه نجوايم فرياد «عزيز علي عن أري الخلق و لا تري» است سري نمي زني من براي غربت تو گريه مي كنم و تو براي غربت عمه ات زينب. من براي تو مي سوزم و تو براي زينب(س).
مي فهمم آقا، من اگر ذره اي از اين غربت را درك نكرده بودم هرگز نمي توانستم بفهمم غربت امام زمان يعني چه، اما آقا مطمئن هستم هنوز غربتت را درك نكرده ام چرا كه اگر غربت تو را ياراي درك داشتم زينب را مي فهميدم، تنها كسي مي تواند زينب را درك كند كه همچون تو، غربت با گوشت و پوست و استخوانش عجين شده باشد.
آقا! بگذار مردم همه سنگم بزنند، من از درب خانه ي تو به هيچ كجا نمي روم.
من طعم مهر تو را چشيده ام و آن را با هيچ چيز عوض نمي كنم. آقا از اين جام غربت سيرابم كن تا بفهمم زينب چه كشيد، مهدي چرا آواره شد، مهدي چرا آنقدر غريب شد كه شيعيانش در كوچه پس كوچه هاي غربت و تنهايي به او سنگ بزدند، دلش را بشكنند، اشكهايش را جاري سازند و...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة فصّلت آيات: 54 محل نزول: مکه
 
إِلَيْهِ يُرَدُّ عِلْمُ السَّاعَةِ وَمَا تَخْرُجُ مِن ثَمَرَاتٍ مِّنْ أَكْمَامِهَا وَمَا تَحْمِلُ مِنْ أُنثَى وَلَا تَضَعُ إِلَّا بِعِلْمِهِ وَيَوْمَ يُنَادِيهِمْ أَيْنَ شُرَكَائِي قَالُوا آذَنَّاكَ مَا مِنَّا مِن شَهِيدٍ 47 وَضَلَّ عَنْهُم مَّا كَانُوا يَدْعُونَ مِن قَبْلُ وَظَنُّوا مَا لَهُم مِّن مَّحِيصٍ 48 لَا يَسْأَمُ الْإِنسَانُ مِن دُعَاء الْخَيْرِ وَإِن مَّسَّهُ الشَّرُّ فَيَؤُوسٌ قَنُوطٌ 49 وَلَئِنْ أَذَقْنَاهُ رَحْمَةً مِّنَّا مِن بَعْدِ ضَرَّاء مَسَّتْهُ لَيَقُولَنَّ هَذَا لِي وَمَا أَظُنُّ السَّاعَةَ قَائِمَةً وَلَئِن رُّجِعْتُ إِلَى رَبِّي إِنَّ لِي عِندَهُ لَلْحُسْنَى فَلَنُنَبِّئَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا بِمَا عَمِلُوا وَلَنُذِيقَنَّهُم مِّنْ عَذَابٍ غَلِيظٍ 50 وَإِذَا أَنْعَمْنَا عَلَى الْإِنسَانِ أَعْرَضَ وَنَأى بِجَانِبِهِ وَإِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ فَذُو دُعَاء عَرِيضٍ 51 قُلْ أَرَأَيْتُمْ إِن كَانَ مِنْ عِندِ اللَّهِ ثُمَّ كَفَرْتُم بِهِ مَنْ أَضَلُّ مِمَّنْ هُوَ فِي شِقَاقٍ بَعِيدٍ 52 سَنُرِيهِمْ آيَاتِنَا فِي الْآفَاقِ وَفِي أَنفُسِهِمْ حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ أَوَلَمْ يَكْفِ بِرَبِّكَ أَنَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ 53 أَلَا إِنَّهُمْ فِي مِرْيَةٍ مِّن لِّقَاء رَبِّهِمْ أَلَا إِنَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ مُّحِيطٌ 54

 

ترجمه فارسي مکارم

علم به قيامت (و لحظه وقوع آن) تنها به خدا بازمى‏گردد; هيچ ميوه‏اى از غلاف خود خارج نمى‏شود، و هيچ زنى باردار نمى‏گردد و وضع حمل نمى‏كند مگر به علم او; و آن روز كه آنها را ندا مى‏دهد (و مى‏گويد:) كجايند شريكانى كه براى من مى‏پنداشتيد؟! مى‏گويند: «(پروردگارا!) ما عرضه داشتيم كه هيچ گواهى بر گفته خود نداريم!» «47» و همه معبودانى را كه قبلا مى‏خواندند محو و گم مى‏شوند; و مى‏دانند هيچ گريزگاهى ندارند! «48» انسان هرگز از تقاضاى نيكى (و نعمت) خسته نمى‏شود; و هرگاه شر و بدى به او رسد، بسيار مايوس و نوميد مى‏گردد! «49» و هرگاه او را رحمتى از سوى خود بعد از ناراحتى كه به او رسيده بچشانيم مى‏گويد: «اين بخاطر شايستگى و استحقاق من بوده، و گمان نمى‏كنم قيامت برپا شود; و (بفرض كه قيامتى باشد،) هرگاه بسوى پروردگارم بازگردانده شوم، براى من نزد او پاداشهاى نيك است ما كافران را از اعمالى كه انجام داده‏اند (بزودى) آگاه خواهيم كرد و از عذاب شديد به آنها مى‏چشانيم «50» و هرگاه به انسان (غافل و بى‏خبر) نعمت دهيم، روى مى‏گرداند و به حال تكبر از حق دور مى‏شود; ولى هرگاه مختصر ناراحتى به او رسد، تقاضاى فراوان و مستمر (براى بر طرف شدن آن) دارد! «51» بگو: «به من خبر دهيد اگر اين قرآن از سوى خداوند باشد و شما به آن كافر شويد، چه كسى گمراهتر خواهد بود از كسى كه در مخالفت شديدى قرار دارد؟! «52» به زودى نشانه‏هاى خود را در اطراف جهان و در درون جانشان به آنها نشان مى‏دهيم تا براى آنان آشكار گردد كه او حق است; آيا كافى نيست كه پروردگارت بر همه چيز شاهد و گواه است؟ ! «53» آگاه باشيد كه آنها از لقاى پروردگارشان در شك و ترديدند; و آگاه باشيد كه خداوند به همه چيز احاطه دارد! «54»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

bimaze2006@yahoo.com

سه شنبه 29 بهمن 1387
سپندارمزگان عید بزرگ ایرانیان باستان(روز عشق) مبارک باد

 

 

a_f_57@yahoo.com

مسئله روزانه

سلام

مساله:پرسش. خویشاوندانی که قطع رحم با آنان جایز نیست ، چه کسانی هستند؟
همه مراجع: ارحام کسانی اند که در مراتب ارث واقع میشوند ، مانند پدر ، مادر ، برادر، خواهر و فرزندان آنان و نیز عمو،عمه ، خاله ، دایی و فرزندان آنان
رساله دانشجویی ، ص 254و 255

دوستان عزیز سئوالات شرعی و نظرات خود را به آدرس ذیل ایمیل فرمایند
a_f_57@yahoo.com
موفق باشید

 

 

noonoosh_rainy_aa@yahoo.com

سلام مبین عزیزدوست خوبم که اگه یه روز صبح حاصل تلاش تو رو نخونم نمیتونم به کارهای روزانه ام برسم
خدا بهت قدرت و توان بیشتر عنایت کنه
و ممنون که مطلب قبلی من رو در مجله درج کردی

مطلبی بنویسم(pakan-mn )میخواستم در جواب
مجله شماره 1065
دوست عزیز، تمام مطالبی که در این دامنه از موضوعات برای مجله مبین فرستاده میشود حاکی از این است که دوستان ما سعی در جلوگیری از فرهنگ غلط وعرب مابانه چند ازدواجی دارند. ما ایرانیٍ مسلمان هستیم. رسانه های ما تلویزیون،رادیو و روزنامه ها( آن دسته که توقیف نمی شوند!!!) به دنبال ترویج معضل چند همسری و جا انداختن ازدواج موقت در ذهن ایرانیها دارند. تنها محلی که ما می توانیم به خود و دیگران یادآوری کنیم که "باید سالم،با روحی پاک و وجدانی آسوده زندگی کنیم" تنها همین محیط مجازی است
من از شما دوست عزیز خواهش می کنم از اصل هدف دور نشوید. همه با هم پایبند به زندگی عاطفی با همسر خود باشیم و شریف زندگی کنیم. فرهنگ غلط صیغه را در تاریخ ایرانی به زیر خاک ببریم و منقرض کنیم
با آرزوی سلامتی تمام دوستان آزاد اندیشم

 

 

daryaman2002@yahoo.com

با سلام خدمت دوستان عزیز

خانمی در جواب مقاله پدیده فاحشه های شوهردار  astiyazh_2004  گله ای کردند که کاملا گله ایشان بجا بود ونویسنده مقاله بجای عذرخواهی ازخانوادهها از خانمها عذرخواهی میکرد کاملا درست ولی سوال من از ان خانم محترم این است که این موضوع که ایشان مقاله چرت و بدون پشتوانه ادبی واجتماعی که فقط زاییده فکرناقص ایشان بوده ویا شاید واقعا خانواده ایشان مشکلی این چنینی داشتند که مجبور شدند این مقاله را بنویسند چه ربطی به اسلام دارد که درپایان پیامشان نوشتند که با اسم اسلام همه جا را به لجن کشیدند البته من حق را به شما میدهم که عصبانی باشید ولی دلیلی نمیبینم که این موضوع را به اسلام ربط دهید این نظر شخصی یک فرد بوده که کاملا هم غلط است نه حرفی از اسلام زدند نه از دین دیگر ضمنا ان فرد گرامی هم که این مقاله را مینویسند بهتر است تمام جوانب مطالب خود را در نظر بگیرند سپس شروع به افاضه فیض نمایندایا واقعا خانواده شما دارای این مشکل هستند یا خیر؟حال بدلیل تعداداندک این زنان بنا نیست که هیاهو راه بیاندازیم که چه شد وقراراست که چه شود درکشوری که همه چیز درحال تغییر است خصوصا فرهنگ تبعات ان را هم باید بپذیریم مگر طلاق درحال رشد نیست؟ مگر قبح طلاق کم نشده است ؟زمانی بود که حتی بردن اسم طلاق خیلی سنگین بود ولی الان راحت زن وشوهرهای جوان خیلی راحت درباره این موضوع صحبت وخیلی سریع طلاق میدهند حال باید بگوییم که چه شده چه قراراست بشود نه خیلی راحت باید قبول کنیم که این مسایل درکشوری که تمام فرهنگ ان درحال تغییر است بوجود میاید وقرار نیست زن یا مرد رامتهم کنیم
من پیشنهاد میکنم هرچه سریعتر ازخانمها خصوصا خانمهای متاهل عذرخواهی کنید

 

 

nilofarhejazi@yahoo.com

در مورد فاحشه هاي ....

نميدونم چرا اين مقاله صاحب نداره.خواستم چند نكته را خاطر نشان كنم.صحبت كردن در مورد چيزي با ذكر كلمات آماري مثل اكثريت و..بدون انجام دادن مطالعات آماري يك كار بسيار غير علمي و نسنجيده است.ميبينيم كه نويسنده گفته(‍ با اینکه این فساد در تمام دنیا اتفاق میافتد ولی نه به اندازه ایران)
چطور ايشون به چنين مستنداتي دست يافته اند و يكباره شرافت جمعيت بانوان ايراني را اينگونه به چالش كشيده اند؟ شايد منظورشون اينه كه چون ما ادعاي ام القراي اسلامي داريم بنابراين مردانمان هرچه هم باشند ماانتظار نداريم زنان جامعه آلوده باشند ! براي اصلاح جامعه هر كس بايد از خودش شروع كند.به اعتقاد بنده بانوي ايراني هميشه در عفت و پاكدامني در تمام دنيا ستودني بوده است وبه ياد داشته باشيد كه اين نوشتارها زماني تاريخ خواهند شد و آن زمان كه نيستيم ديگران چگونه قضاوت خواهند كرد.و من بعيد ميدانم كه جامعه اي دردنيا وجود داشته باشد كه زنانش
كثيف تر از مردانش باشند.كه زن مظهر پاكي است.و براي اصلاح جامعه هر كس بايد از خود شروع كند.
هيچ كدام از دلايل بيان شده مسبب بزه كاري نيستند چه بسا افراد بسياري كه با وجود مشكلات متعدد شريف و پاكدامن هستند.نكته بسيار مهم شخصيت افراد است كه آنها را مستعد بزه ميكند.و شخصيت علاوه بر ذات از اجتماع پيرامون در تمام دوران زندگي از كودكي تا بزرگسالي متاثر است.بي شك نقش تربيت خانواده در شكل دادن به تعاريف افراد از نابهنجارهاي جامعه هرگز نبايد فراموش شود.
و در انتها اضافه كنم ديدم يكي از خوانندگان ازدواج موقت مردان را راه حل مشكل خانمهاي بدكار عنوان كرده اند.خنده ام گرفت...

 

 

valialaee@yahoo.com

بد نيست به نکته‌هاى زير هم توجه کنيد:
اگر امروز صبح سالم از خواب برخاستيد، قدر سلامتى خود را بدانيد زيرا يک ميليون نفر تا يک هفته ديگر زنده نخواهند بود.
اگر تاکنون از آسيب‌هاى جنگ،
تنهايى در سلول زندان، عذاب شکنجه،
يا گرسنگى در امان بوده‌ايد،
وضعيت شما از وضعيت ٥٠٠ ميليون نفر در دنيا بهتر است.

اگر می‌توانيد بدون ترس از زندانى شدن يا مرگ، وارد مسجد (يا کليسا) شويد، وضع شما از ٣ ميليون نفر در دنيا بهتر است.
اگر در يخچال شما خوراکى و غذا وجود دارد،
اگر کفش و لباس داريد،
اگر تختخواب و سرپناهى داريد،
در اين صورت شما از ٧٥٪ مردم جهان ثروتمندتر هستيد.

اگر در بانکى حساب داريد، و اگر در جيب‌تان پول داريد،
شما به ٨٪ مردم دنيا که چنين شرايطى دارند تعلّق داريد.

اگر شما اين نوشته را می‌خوانيد، از سه خوشبختى بهره‌مند هستيد:
1- يک کسى به فکر شما بوده است.
2- شما به ٢٠٠ ميليون نفرى که قادر به خواندن نيستند تعلّق نداريد.
3- و ... شما جزو ١٪ از مردم دنيا هستيد که کامپيوتر دارند
داور علائی

 

 

bahrami.alireza@yahoo.com

چند قاشق غذای روح !!!

من این مطلب رو اول برای خودم می نویسم و بعد برای خوانندگانی که این رو خواهند خوند. چند وقتیه که بدجوری احساس گرسنگی می کنم. نه ! اشتباه نکنید ! من همیشه سعی می کنم به موقع وعده های غذایی رو میل کنم تا حس گرسنگی کمتر به سراغم بیاد، اما این گرسنگی که مد نظر منه جسمی نیست !
بله ! چند وقته که روحم خیلی گرسنه اش شده و این گرسنگی خیلی آزار دهنده است. آخه من تا الان فکر می کردم به اندازه کافی برای پالایش روحم کار کردم اما حالا متوجه شدم که بد جور تو بی خبری بودم. ولی خوب می گن جلوی ضرر رو هر وقت بگیری غنیمته و از اون به بعد سود می کنی و من هم چون برای این نقل قول های ارزشمند قدیمی بسیار احترام قائلم؛ کمر همت رو برای عملی کردن این نقل قول بستم تا ببینیم یار چه خواهد .....
واقعاً بعضی کارای ما آدما بسیار عجیبه !!!
خیلی وقتها می دونیم کاری که داریم انجام می دیم شاید الان یه سود کوتاه مدت داشته باشه، اما در نهایت هیچ سودی برامون به ارمغان نمیاره. جالبه ! آدمی رو در نظر بگیرید که از سلامتی خودش میگذره و با تمام وجود از بدنش کار می کشه تا به سود مالی بیشتری برسه، و بعد همون شخص اون سود مالی رو که بسیار هم براش زحمت کشیده، به راحتی خرج می کنه تا سلامتی از دست رفته بر اثر کار زیاد رو برگردونه !!! به قول خودم: تناقض عجیبی است برخی کار های ما انسان ها. اما جای نگرانی نیست ! اون خالق خلاق مخلوقات خلاقی هم خلق کرده تا بتونن

مخلوقات خلاقی رو خلق کنن !!!
ما می تونیم به مقدار دقت بیشتری در کار هامون به خرج بدیم و به آینده خودمون و نتیجه کارهایی که انجام می دیم هم باشیم تا سلامت روحیمون رو هم تضمین کنیم. بیایید همیشه در کنار مصرف غذای روزانه، چند قاشق هم غذای روح میل کنیم تا هم جسممون سیر باشه و هم روحمون. اینجوری دیگه از اون تناقض های عجیب زندگی ما آدما هم خبری نخواهد بود.

اینم قدم اول :
چند قاشق غذای روح سفارشی برای شما :
در خواب بدم مرا خردمندی گفت / کز خواب کسی را گل شادی نشکفت
کاری چه کنی که با اجل باشد جفت؟ / می خور ! که به زیر خاک میباید خفت
پس از این به بعد به جای حرف زدن بیشتر عمل می کنیم.
شاد باشید و شادیتان روز افزون
علیرضا بهرامی

 

.

alirezamajidi@gmail.com

شروع دادگاه صاحبان سایت Pirate Bay

کسانی که علاقه به دانلود موسیقی و فیلم دارند، به احتمال زیاد یا از سایت Pirate Bay استفاده کرده‌اند و یا دست‌کم نام این سایت به گوششان خورده است.
Pirate Bay، یک سایت سوئدی است که فایل‌های بیت‌تورنت یا تورنت را نمایه می‌کند و اجازه جستجو در آنها را می‌دهد. «پایریت بی»، طبق آمار «الکسا»، یکصد و نهمین سایت محبوب اینترنتی است. صاحبان سایت هم پایریت بی را بزرگ‌ترین سایت تورنت دنیا می‌دانند.
تورنت‌ها فایل‌های کوچکی هستند که متادیتای لازم برای دانلود فایل‌ها از هارددیسک‌های سایر کاربران را در خود دارند. بنابراین برای دانلود، کافی است که در این سایت جستجویی کنید، فایل تورنت مورد نیاز را دانلود کنید و این فایل را به خورد یک برنامه مدیریت کننده دانلود مثل µTorrent بدهید.
نخستین بار یک سازمان ضد کپی‌رایت سوئدی، ‌این سایت را در نوامبر سال ۲۰۰۳ راه انداخت. از اکتبر سال ۲۰۰۴، پایریت بی، سازماندهی مستقلی پیدا کرده است و در حال حاضر توسط «گوتفرید سوارتلم»، «فردیریک نیج» و «پیتر سونده»، مدیریت می‌شود.

اگر به قسمت Top 100 این سایت مراجعه کنید، انبوهی از فیلم‌ها و موسیقی‌ها مشمول کپی‌رایت را می‌بینید که لینک تورنتشان برای دانلود کاربران حاضر و آماده است.
پایریت بی، بیش از ۲۵ میلیون کاربر و حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار کاربر ثبت‌نام کرده دارد. با این میزان زیاد کاربر و با آمار بالای دانلود فایل‌های مشمول کپی‌رایت طبیعی است که صاحبان استودیوهای فیلمسازی و ضبط و پخش موسیقی و نیز طرفداران کپی‌رایت، اصلا میانه خوبی با پایریت بی نداشته باشند.
حقیقت امر هم همین است و مروری بر تاریخ این سایت نشاندهنده مجادله‌ها و دردسرهای زیادی است:
برخی‌ها دعا کرده‌اند که صاحبان پایریت بی از محل تبلیغات، سالانه ۳ میلیون دلار درآمد دارند، اما خود مسئولان این ادعا را تکذیب کرده‌اند و گفته‌اند که هزینه لازم برای برپا نگه داشتن سایت بالاست و قسمت بیشتر درآمد حاصل را خنثی می‌کند.
در ۳۱ می سال ۲۰۰۶، افسران پلیس، سایت را خاموش کردند و سرورهایش را ضبط نمودند. صاحبان سایت هم برای ادای توضیحات به اداره پلیس برده شدند، اما غروب همان روز آزاد شدند. در این یورش پلیس، حتی روترها و سوئیچ‌ها و سی‌دی‌های خالی و دستگاه‌های فاکس هم مورد توقیف قرار گرفتند.
بعد از حمله پلیس، پیامی روی سایت ظاهر شد مبنی بر اینکه به خاطر سایت، به خاطر نقض قانون کپی‌رایت توقیف شده است. البته کاربران در ابتدا این پیام را باور نکردند. چون یک سال قبل، آنها فریب دروغ اول آوریل مسئولان سایت را خورده بودند که پیام مشابهی روی صفحه اول سایت گذاشته بودند!
این حمله به پایریت بی بی‌نتیجه ماند و فقط باعث افزایش قابل توجه کاربران سایت شد. صاحبان سایت هم برای جلوگیری از پدید آمدن مجدد مشکل، سرورهایی در یلژیک و روسیه تهیه کردند!
اما در سپتامبر سال ۲۰۰۷، گروهی از هکرهای ناشناس، ایمیل‌هایی از یک شرکت مبارزه با دزدی اینترنتی به نام MediaDefender به دست آوردند، محتوای تعدادی از این ایمیل‌ها نشان می‌داد که شرکت در پی استخدام هکرهایی برای نابود کردن سایت پایریت بی با حمله‌های «داس» است. افشای این نامه‌ها باعث شد که صاحبان پایریت بی علیه موکلان MediaDefender شکایت کنند. موکلان مشهوری مثل فاکس قرن بیستم، EMI، پارامونت، آتاری، سونی میوزیک و …
در می سال ۲۰۰۷، هکرها به پایریت بی حمله کردند و اطلاعات دیتابیس آن را که شامل اطلاعات یک و نیم میلیون کاربر بود، کپی کردند اما مسئولان سایت به کاربرانشان اطمینان دادند که اطلاعات رمزنگاری شده بودند و جای نگرانی وجود ندارد.
در آخرین دور دردسرها و دردسرسازی‌های پایریت بی، از امروز -دوشنبه- جلسه دادگاه ۴ نفر از مسئولان پایریت بی در استکهلم شروع شده است. صاحبان استودیوهای فیلمسازی و صنایع ضبط و پخش موسیقی مانند میلیون‌ها کاربر سایت، در حال دنبال کردن اخبار دادگاه هستند.
در حالی که پایریت بی متهم است که به میلیون‌ها نفر کمک می کند که فایل‌های تحت کپی‌رایت را دانلود کنند، صاحبان سایت این بهانه را می‌آورند که در سایتشان هیچ فایل مشمول کپی‌رایت را نگه‌داری نمی‌کنند و دانلودها مستقیما از سایتشان انجام نمی‌شود و بنابراین طبق قوانین سوئد گناهکار نیستند.


پیتر سونده و گوتفرید سوارتلم، قبل از شروع جلسه دادگاه

اگر اتهام صاحبان سایت، ثابت شود، آنها باید دو سال در زندان به سر ببرند  و به علاوه ۱۴/۳ میلیون دلار غرامت بپردازند.
این دادگاه بارتاب رسانه‌ای زیادی پیدا کرده است. روز یکشنبه صاحبان سایت کنفرانس مطبوعاتی برپا کردند. روی اتوبوس‌هایی که دعوت‌شدگان را به محل کنفرانس می‌برد، بنرهایی دیده می‌شد که روی آنها نوشته شده بود: ctrl+c و crtl+v. اینها میانبرهای صفحه کلید کپی و پیست فایل‌ها هستند!
شاکیان پایریت بی واقعا قدرتمند هستند: از Warner Bros تا MGM Pictures و از شرکت فیلمسازی کلمبیا گرفته تا فاکس قرن بیستم!

شهادت شاهدان، ایمیل‌ها رد و بدل شده بین متهمان و صورت حساب‌هایی که آنها برای آگهی‌دهندگان فرستاده‌اند، جزو مدارک و مستندات دادگاه هستند.

منبع: ویکی‌پدیا و آسوشیتد پرس

 

 

p_e_67@yahoo.com

به بهانه روز عشق
تقدیم به آرش عزیزم که هر چه از عشق می دانم از اوست


در معبد تن خود روغن عشق بریزید و به آن جامه تمجید و تحسین بپوشانید. گاهی برای خود نامه بنویسید. در این هنگام موانعی چون خود بینی و غرور، فریب و کدورت و احساس حقارت را پست سر می گذارید و بر ژرفترین مسند قضاوت خواهید نشست. گاه چنین کنید و ثمرات نیکو و شگفت آن را درو کنید.
عشق به معنای پشتیبانی، مراقبت، همدلی، وفاداری و فداکاری است.روابط، از جمله روابط عاشقانه، در هم تنیدگی سرسام آوری از انرژی های عاطفی هستند. انسانیت برای آشنا شدن با این نیروهای کهن ، عصرها سپری کرده است ولی امروز به نظر می رسد جوهر آن را کمتر درک می کنیم.
به یاد دارم زمانی در جایی خوانده بودم " جهنم، عذاب عاجز بودن در عشق است" در آن مقطع من انسانی بودم که عمرم را در آن برزخ ، سپری می کردم.و مدام فکر می کردم فرهنگ من چه چیزی را به منتقل نکرده..
من چه چیز را نمی دانستم؟فکر می کنم معادله ساده عشق را نیاموخته بودم.
رابطه ها به وقت نیاز دارند، انسانهای زیادی هستند که زمان را به شیوه ای می بلعند که زنبوران عسل با گرده گل تغذیه می کنند. مهارت میزان شدن و میزان ماندن با ضرب آهنگهای عاطفی تو، مستلزم زمان زیادی سرمایه گذاری است.
معتقدم هر ثانیه جدید با هم بودن،مناسبات پیوندمان را دوباره استحکام می بندد.
در عصر فعلی، پیشرفت هایی در فن آوری اطلاعات، تماس های تلفنی یا ایمیلها، خیال پردازی های باطلی از با هم بودن را با فرستادن حالت تماس، بدون جوهره آن می پروراند.هنگامی که پیوندی، به علت فقدان وقت بیمار شود، هر دو طرف برایشان محقق می شود که هیچ کاری نمی توان کرد. تحمل چنین زندگی، بسیار پر هزینه و سنگین است. هنگام به آب انداختن یک قایق نجات، کسی که محتا طانه خواستار زنده ماندن است، در حالی که لوازم را روی عرشه نگاه می دارد، خوراکی ها را به آب نخواهد انداخت. اگر کسی لازم باشد بخشی از عمرش را به دور اندازد، زمانی را که با یک معشوق به سر می برد، باید در آخر لیست بگذارد. او به آن رابطه برای زندگی کردن نیاز دارد. جامعه امروز، دیوانگی انسان عاشق پیشه را با اصرار بر برتری این دیوانگی دلپذیر ولی گذرا، بهتر می پذیرد. پیامهای فرهنگی به توده مردم اعلام می دارند که اگر پیوسته در هیجان نباشند، هرگز به ارتباط واقعی دست نمی یابند.
عشق ورزیدن از لحاظ عاطفی، از عاشق بودن( عاشق پیشگی)متمایز است.عشق ورزیدن، دو سویه بودن ماست. عشق ورزیدن هم کوک بودن ما و میزان بودن همزمان ماست. عشق پخته و کمال یافته ما در طی 6 سال، به معنای دقیق کلمه، از شناخت کامل ما جان گرفته.و صمیمیت ما در آن روح دمیده.
شاید این جمله زیبایی باشد که عاشق و معشوق، کلید های هویتی یکدیگر را در اختیار دارند.
عزیزم مفتخرم در چنین روزی بگویم که من این کلید را در بند بند وجودم دارم
. دوستت دارم تا همیشه
پروانه ابراهیمی

 

 

nirvana.818@gmail.com

وصیت نامه' ابوالقاسم حالت

طنز نويس معروف مجله هاي توفيق و گل آقا با تخلص  'خروس لاري'

بعد مرگم نه به خود زحمت بسيار دهيد
نه به من برسر گور و کفن آزار دهيد

نه پي گورکن و قاري و غسال رويد
نه پي سنگ لحد پول به حجار دهيد

به که هر عضو مرا از پس مرگم به کسي
که بدان عضو بود حاجت بسيار دهيد

اين دو چشمان قوی را به فلان چشم چران
که دگر خوب دو چشمش نکند کار دهيد

وين زبان را که خداوند زبان بازي بود
به فلان هوچی رند از پی گفتار دهید

کله ام را که همه عمر پر از گچ بوده است
راست تحويل علي اصغر گچکار دهيد

وين دل سنگ مرا هم که بود سنگ سياه
به فلان سنگتراش ته بازار دهيد

کليه ام را به فلان رند عرق خوار که شد
ازعرق کليه او پاک لت و پار دهيد

ريه ام را به جواني که ز دود و دم بنز
درجواني ريه او شده بيمار دهيد

جگرم را به فلان بی جگر بی غیرت
کمرم را به فلان مردک زن باز دهید

چانه ام را به فلان زن که پي وراجي است
معده ام را به فلان مرد شکمخوار دهيد

گر سر سفره خورد فاطمه بي دندان غم
به که، دندان مرا نيز به آن يار دهيد

تا مگر بند به چيزي شده باشد دستش
لااقل تخم مرا هم به طلبکار دهید!

 

 

aliuwa76@yahoo.com

 
 

abooozar999@yahoo.com

آخرین نفس

سلام جناب محترم رئیس جمهور و اعضای محترم کابینه دولت
چند روزی است که آلودگی در کلان شهر تهران به حد بحران رسیده و طبق معمول تدابیر خا صی را ایجاب کرده است. می دانم که این مشکل نه تقصیر شما ونه هئیت دولت بلکه به عهده تک تک مردم است اما لازم دیدم نکات چندی را به استحضار شما برسانم. من و خانواده ام اصلا تهرانی نبودیم یعنی پدر و مادرم از روستاهای استان مرکزی هستند و خودم و خواهرم متولد تهران هستیم. بعد ها که پدرم بزرگتر شد و به اصطلاح دست چپ و راست خود را شناخت مجبور شد به دلایل مالی و اشتغال مثل خیلی کسان دیگر به تهران مهاجرت کند. در آن روزها که پدرم داشت خانه و کاشانه ای برای خود فراهم می کرد اوضاعمان بد نبود الان هم خدا را شکر وضع چندان نامطلوبی نداریم. پدر من یک نجار است که زمانی در جنوب شهر تهران یعنی همان حوالی میدان شوش و خیابان منصور کار می کرد بعد ها مجبور شد به دلایل ساماندهی مشاغل که تحت نظر شهرداری انجام می شد و طی آن مشاغل پر سرو صدا و آلوده را به بیرون شهر منتقل می کردند به چند کیلومتری تهران در جاده خاوران یعنی همان شهرک های صنعتی برود. مادر من یک خانه دار بود که از همان ابتدا با کم و زیاد درآمد پدر ساخته و هر چند زندگی ما مانند سایر زندگی ها بدون فراز و نشیب نبوده اما همیشه با ناملایمات ساخته و سعه صدر پیشه خود ساخته ایم. آقای رئیس جمهور من قصد شکایت یا شکوه ندارم اما حرف هایی که می خواهم بزنم دیگر طاقت من را بریده و دیگر تحمل آن را ندارم. آقای رئیس جمهور مگر شغل نجاری کم کثیف است که علاوه برآن باید هوای آلوده پایتخت را نیز تنفس کنیم؟ مگر نجاری کم سر و صدا دارد که علاوه بر آن باید صدای گوشخراش بوق و کر ناهای اتومبیل های آنچنانی را نیز گوش کنیم؟ مگر شغل نجاری کم ریه ها را خراب می کند که علاو ه بر آن باید مونو اکسید کربن خودروها را نیز استنشاق کنیم؟ آقای رئیس جمهور من و خانواده ام از کسانی بوده ابیم که در دور اول به شما رای داده ایم و در دور بعدی اگر با این آلودگی عمری باقی باشد به شما رای خواهیم داد پس چرا شما به همین یک وعده محیط زیستی خود مبنی بر تهران شهری عاری از آلودگی جامه عمل نپو شانده اید تا ما این دوره با دلگرمی بیشتری به شما رای دهیم ؟ شهر دار محترم تهران شما برای پاکیزگی هوا چه کرده اید؟ جناب محترم استاندار، اعضای محترم شورای شهر، کارشنا سان محیط زیست چرا شما چار ه ای نمی جویید؟ شاید ما خیلی از حرکات و سکناتی را که تهرانی ها دارند نداشته باشیم ، ما به مهمانی های آنچنانی نمی رویم، پدر من کت نمی پوشد و لفظ قلم صحبت نمی کند ، من اهل فشن نیستم و خیلی از حر ف هایی را که همسن و سالان من میزنند، نمی زنم حتی نمی دانم مفهوم بسیاری از آنها چیست. خواهر من چادر مشکی می پوشد و اهل مانتو، مهمانی، تفریح یا آرایش های آنچنانی نیست. همیشه در خانه بر سر بیکاری من، بر آورده نشدن خواسته های معقول مادرم و یا مسائل و مشکلات مربوط به خانه یا پدرم بحث و در گیری صورت می گیرد، حال آلودگی هوا و هزینه های در مان هم اضافه شد البته اگر درمانی باشد حال باید چه خاکی برسر خود ریخت؟ آلودگی که انسان را ذره ذره زجر می دهد و با بیماریها یی مانند سل، سرطان ریه و سرفه های مزمن انسان را به تدریج سوی مرگ سوق می دهد. مگر ما و هزارا ن خانواده دیگر امثال ما که تنها از تهران شب و روز آن را شناخته و برای لقمه ای نان همواره در حال تکاپو هستیم چه گناهی کرده ایم که باید به این مصیبت نیز دچار شویم؟ مالکان آپارتمان ها و برج های چند میلیاردی که در شمال تهران خوش نشسته اید آیا تا کنون غم افراد دیگر را نیز خورده اید شمایی که هر سال چند بار مسافرت خارج از کشور می روید اما خانواده های بسیاری حتی برای سفر زیا رتی در داخل کشور با سختی و تنگدستی مواجه هستند. آقای هاشمی ریاست محترم متروی تهران چرا با تمام وعده وعید ها مبنی بر راه اندازی مترو و کاهش چشمگیر آلودگی هوا در تهران هنوز نیز شاهد پدیده هایی این چنینی در شهر تهران هستیم؟ البته من قصد نداشتم که به احساسات فردی لطمه بزنم و یا آنها را از خود دلخور کنم اما دیروز که به خانه زنگ زدم و وقتی دیدم پدر و مادرم هر دو بیمار شده اند چنان طاقتم طاق شد که دیگر کاسه ی صبرم لبریز شد و این نامه را به رشته ی تحریر در آوردم . زیرا اگر نمی توانم حرف و خواسته های خود را به گوش مسئولی برسانم حداقل می توانم در این فضای مجازی این نامه را در اختیار منصفان قرار دهم تا آنان خود نسبت به این سخنان قضاوت کنند. باشد که شاهد تحولی گسترده در تمام عرصه های زندگی فردی و اجتماعی باشیم.
ان شا الله
چهار شنبه 23/11/87
ساعت 9:30 صبح
ابوذر زمانی دانشجوی سال سوم رشته
مترجمی زبان انگلیسی
دانشگاه سیستان و بلو چستان

 

 

k_suzanchi@yahoo.com

مقایسه مدیریت ادارات و دانشگاه‌ها

يكي از دوستان كه دارن تو انگليس دكتراي جامعه شناسي پزشكي مي خونن تو وبلاگشون مطالب جالبي در مقايسه ايران و انگلستان دارن كه اگه يه ذره روش تمركز كنيم و در حد توان الگوبرداري كنيم از روشهاي درستش .شايد ايران ما هم براي بچه هامون بهتر از اين بشه كه الان هست..سعي كردم مطالب مفيدش رو براتون بفرستم..

• در انگلستان برای استخدام یک رئیس دانشگاه، مثل بقیه مشاغل، در روزنامه‌ها آگهی چاپ می‌کنند، از بین درخواست‌های رسیده با برخی مصاحبه می‌کنند و سرانجام یکی را انتخاب می‌کنند. در ایران، برای انتخاب رئیس به افراد مورد نظر تلفن می‌کنند!
• در انگلستان معمولن زمان پایان کار یک رئیس و شروع کار نفر بعدی از ماه‌ها قبل مشخص است... در ایران، یک رئیس ممکن است خبر برکناری‌اش را همان روز بشنود!
• در انگلستان، همه می‌دانند درآمد قانونی یک رئیس دانشگاه زیاد است، ولی در ایران مدیران و روسا انسان‌های ساده‌زیستی هستند که درآمدشان به کسی ربطی ندارد.
• در انگلستان، شما استاد و رئیس دانشکده را به اسم کوچک صدا می‌زنید، در ایران استاد را با لقب‌هایش صدا می‌زنید و رئیس را صدا نمی‌زنید، چون به شما وقت ملاقات نمی‌دهد.
• در انگلستان سابقه کار کافی برای تصدی یک مقام لازم است، در ایران مورد اعتماد بودن کفایت می‌کند.
• در انگلستان موفقیت مدیر را بر اساس پیشرفت مادی و اقتصادی مجموعه تحت مدیریتش می‌سنجند، در ایران موفقیت یک مدیر را نمی‌سنجند، خود مدیر بودن نشانه‌ای از موفقیت محسوب می‌شود.
• در انگلستان مدیران و روسا بعضی وقت‌ها استعفا می‌دهند، در ایران عشق به خدمت مانع از این امر می‌شود.
• در انگلستان افراد از مشاغل پایین شروع می‌کنند و به تدریج ممکن است ارتقا پیدا کنند، در ایران برخی افراد مادرزادی مدیر و رئیس اند و اولین شغل‌شان (در بیست و چند سالگی) مدیریت و ریاست است.
• در انگلستان برای یک مقام دنبال فرد مناسب می‌گردند، در ایران برای یک فرد، دنبال مقام مناسب می‌گردند، و حتا در صورت لزوم یک مقام تازه ساخته می‌شود.
• در انگلستان کسی که کارمند ساده است، سه سال بعد ممکن است مدیر شود. در ایران کسی که کارمند ساده است، سه سال بعد هنوز کارمند ساده است، ولی در این مدت سه بار رئیس‌اش عوض شده.
• در انگلستان کسی که خیلی دانش و تجربه داشته باشد و بخواهند از او بیشترین استفاده را ببرند، به سمت مشاوری گماشته می‌شود. در ایران کسی که نخواهند ازش استفاده کنند، مشاور می‌شود.
• در انگلستان اگر کسی از کار برکنار بشود، عذرخواهی می‌کند و حتا ممکن است محاکمه شود. در ایران بعد از برکناری، طی مراسم باشکوهی از فرد تقدیر شده و وی را به مدیریت جای دیگری می‌گمارند.
• در انگلستان مدیران یک اداره کارشان را به صورت گروهی انجام می‌دهند، اما مستقل از هم استخدام شده یا برکنار می‌شوند. اما در ایران افراد به صورت گروهی از یک اداره به اداره دیگر جا به جا می‌شوند، ولی در حین کار هیچ نوع هماهنگی ندارند.

نتیجه گیری اخلاقی: در ایران بعضی آدم‌ها خیلی مهم اند، چیز دیگری مهم نیست.28/7
 

 

 

amazinanian2@yahoo.com

حیف است که آهنگ زیبای " ماهر گز تسلیم نمیشویم" با صدای زیبای مایکل هارت را که براهمدردی با مردم ستمدیده غزه سروده شده را برای عموم مردم ایران پخش نکنید
چون حجم فایل زیاد است من نمیتوانم آن را با ایمیل برای شما بفرستم لطفا خودتان زحمت بکشید آن را از سایت مربوطه که آدرس آن را در فایلهای ضمیمه نوشته ام دانلود و برای مردم خوب ایران پخش کنید . اگر پخش آن بهمراه کلیپهای تصویری موجود در سایت باشد به مراتب اثر بهتری خواهد داشت
گر چه شما مترجمان متبحری دارید ولی بخاطر صرفه جوئی در وقت متن اصلی و متنی که ترجمه کردهام را ارسال مینمایم. با تشکر
علی اصغر مزینانیان
شاهرود


شعر وآهنگ زیبای " ما هرگز تسلیم نخواهیم شد" در وصف اوضاع اسفکناک مردم مظلوم غزه ،

خواننده مایکل هارت(Michael Heart"
مایکل هارت خواننده وسراینده شعرو آهنگ زیبای " ما هرگز تسلیم نخواهیم شد" بتازگی آن را برای دانلود رایگان در سایت خود قرارداده :
http://www.6lyrics.com/music/michael_heart/lyrics/we_will_not_go_down.aspx
مختصری از زندگینامه مایکل هارت
مایکل هارت که نام واقعی وی Annas Allaf"" متولد سوریه بزرگشده در اروپا-سوئیس/استرالیا-خاور میانه و آمریکا که فرهنگهای مختلفی را تجربه کرده ونوازندگی پیانو و گیتار را از 10سالگی شروع نموده وبا هنرمندان بزرگ جهان نظیر:
Brandy, Will Smith, Toto, Natalie Cole, The Temptations, Phil Collins وبسیاری دیگر از هنرمندان بزرگ
همکاری دارد دارای مدرک مهندسی صداواز سال 19900 در آمریکا یسر میبرد.برای اطلاعات بیشتر به سایت زیرمراجعه فرمایید
( http://www.thepeoplespeakradio.net/2009/berlin-mckinney-heart)
مصاحبه خانم ریما عبدلقادر(Rima Abdolkador) با مایکل هارت به شرح زیر میباشد
س: چی باعث سرودن این آهنگ شد؟
ج: نظیر بسیاری از مردم جهان من هم بخاطر وقایع اسفناک مردم غزه که هنوز درآنجا ادامه داردعمیقا غمگین و وحشت زده شدم. بهمین علت در یکی از شبهای اخیر گیتارم را برداشته وبه آرامی شروع به نواختن کردم ، در حالیکه مشغول تماشای تصاویری از تلفات و ضایعات شدید مردم غزه بودم.اکثر این تصاویر بطور عمدی از طرف رسانه های آمریکا برای عموم مردم نمایش داده نشده بود.قبلا آهنگ را درک کرده و 2 ساعت بعد آن را به نام " ما هرگز تسلیم نخواهیم شد" سرودم.در آغاز
این شعر تخلیه ای عاطفی برایم بود و در واقع به قصد شنیدن دیگران آن را نسروده بودم.ولی هنگامی که روز بعد آن را درکارگاه هنری خود ضبط نمودم و پس از آنکه خانواده ام به آن گوش دادند،بوضوح ضرورت شنیدن آن برای سایرمردم آشکار شد، بفرمائید
س: چه امیدی به نتیجه کارتان دارید؟
ج: در جهانی بی عیب و نقص من به این پرسش اینطور پاسخ میدهم که امید دارم بتوانم با آهنگم به قدرتمتدان جهان القا نمایم که بهر گونه جنگی خاتمه دهند. ولاکن ،متاسفانه ما درجهان سالمی زندگی نمیکنیم.بنا براین گمان من به امید واقعی تراین است که آگاهی جهانی در مورد بی رحمیها وسبعیت ورفتار فجیع با مردم فلسطین، نه تنها در غزه بلکه در سراسر جهان ارتقا یابد.همچنین امیدوارم مردم، بخصوص مردم آمریکا ، منبع اخباری را که میبینند مورد بررسی وکنکاش قراردهند.اکثر مردم
با روشن کردن تلویزیون خود آنچه را که در اخبار محلی خود میبینند را باور میکنند .آنها درک نمیکنند که کانالهای تلویزیونی وابسطه ،از واقعییتها بدور بوده وآزاد نیستند.کل موضوع را نمیگیرند ، بلکه نسخه ای شدیدا تحریف شده، مردم حق دارند که واقعییتها را بدانند.در انتظار تغییر این وضعیت هستم.

ترجمه ترانه

درخشش شعله سفيد کور کننده دردل شب
آسمان غزه را درخشان کرد
مردم بدنبال پناهگاه بی خیال از اينکه مرده يا زنده اند
آنها با تانکها و هواپيما ها ي خود آمدند
با شعله هاي غارت وويرانگري
و هيج چيز باقي نميماند
بجزطنين فريادي در دود و غبار
ما نابود نخواهيم شد
در شب بي نبرد
شما ميتوانيد خانه ها مساجد و مدارس ما را با آتش خشم کاملا ويران سازيد
ولي روح ما هرگز نمي ميرد
ما هرگزتسليم نخواهيم شد
در غزه امشب
کشتار و قتل عام زنها و کودکان
همه شبها بطور يکنواخت ادامه دارد
در حاليکه رهبران کذائي کشورها دور از از اين اتفاق
در حال بحث که کي ذيحق است
ولي حرفهاي آنها بي نتيجه
وبارش بمبها عين باران اسيدي جاري اند
شما مي توانيد از ميان اشکها، خون،ودرد
فرياد ما را در دود و غبار بشنويد که
ما هرگز تسليم نمي شويم
در شب بي نبرد
شما ميتوانيد خانه ها مساجد و مدارس ما را با آتش خشم کاملا ويران سازيد
ولي روح ما هرگز نمي ميرد
ما هرگزتسليم نخواهيم شد

با تشکر
علی اصغر مزینانیان-شاهرود زمستان 87

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2009  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

30 بهمن / 18 فوريه / 22 صفر

Mobin_s2004@yahoo.com
30 بهمن ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
تيپ قزاق به قصد كودتا عازم تهران شد

واحدهاي تيپ قزاق در اين روز ، 29 بهمن 1299 ، به قصد تصرف تهران و كودتا به سوي پايتخت به حركت در آمدند. اين نيروها به فرماندهي ژنرال رضا خان پنج روز بعد تهران را متصرف و دولت را تغيير و سيد ضياء طبا طبايي را نخست وزير كردند. اين كودتا با حمايت انگلستان انجام شد(درباره شرح كودتا وتغيير دولت به 23 فوريه مراجعه شود).

 

تاسيس پيمان بغداد ـ انتقاد خروشچف از شاه ـ كانتينمنت تازه

خروشچف

18 فوريه 1955يك پيمان نظامي و دفاع مشترك ميان تركيه و عراق به امضاء رسيد كه بعدا انگلستان، پاكستان و ايران هم به آن پيوستند. پس از حذف سلطنت از عراق در سال 1958 و خروج عراق از آن پيمان، اين اتحاديه نظامي به سازمان پيمان مركزي «سنتو» تغيير نام داد. سازمان پيمان مركزي در راستاي استراتژي دولت آمريكا مبني بر ايجاد حلقه اي از اتحاديه هاي نظامي وابسته به غرب پيرامون شوروي و چين (و اصطلاحا: كانتينمنت) به وجود آمده بود. با همين هدف، در جنوب شرقي آسيا نيز «سيتو» كه ظاهرا يك اتحاديه دفاع مشترك بود به وجود آمده بود و پيش از همه آنها؛ ناتو ـ كه با وجود فروپاشي بلوك شرق و شوروي (و برخلاف تعهد دو جانبه) نه تنها باقي مانده است بلكه در حال گسترش است؟!. اين روزها پوتين رئيس جمهور روسيه فدراتيو از «كانتينمنت» تازه، لفظا (نه، با عمل!) انتقاد و اشاره به انتقامگيري مي كند. اخيرا برخي از سياسيون واشنگتن سخن از گسترش ناتو تا عراق و افغانستان و آن سوي اين دو كشور به ميان آورده بودند و .... اعلام يکجانبه استقلال کوزوو در هفدهم فوريه 2008 با حمايت اتحاديه اروپا و دولت واشنگتن، ترديدي براي معارضه قريب الوقوع روسيه و غرب باقي نگذارده است.
    چهار سال بعد در همين روز (18 فوريه 1959) نيكيتا خروشچف رهبر وقت شوروي شاه را با اشاره به عضويت ايران در پيمانهاي نظامي غرب و متحد شدن با آمريكا بر ضد شوروي، شديدا مورد حمله و نكوهش قرارداد و گفت كه شاه، ايران را به صورت ابزاري در دست آمريكا قرار داده و اين كشور را به پايگاه آمريكا مبدل ساخته كه شوروي نمي تواند در قبال چنين وضعيتي بي اعتنا بماند. اشاره خروشچف به عضويت ايران در«سنتو» بود. وي ضمن انتقاد از شاه، مفاد قرارداد سال 1921 ايران و روسيه را به وي ياد آور شد و گفت كه از بيم همين قرارداد، انگلستان در طول سالهاي ملي شدن نفت ايران نتوانست دست به حمله نظامي بزند و مناطق نفتخيز ايران را تصرف كند. در پي اين انتقاد، جنگ راديويي دوكشور شدت يافت.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

30/11/30
مصاحبه مهندس بازرگان با روزنامه نيويورك تايمز : نيروهاي امنيتي در نبردهاي 9 روز گذشته نابود شدند. در دو هفته آينده كميته انقلاب منحل خواهد شد.
اعلاميه سرلشكر قره‌ني (رئيس ستاد ارتش) خطاب به كليه نيروهاي مسلح مبني بر همكاري با فرماندهان انتصابي همزمان با ادامه مخالفتها با انتصابهاي جديد : اطاعت از فرماندهان و رؤسايي كه با حكم رسمي‌ ستاد كل ارتش ملي انتخاب و به كار مشغول مي‌شوند فريضه‌اي ديني و ملي است.

سفر داريوش فروهر (وزير كار و امور اجتماعي) در رأس هيأتي به كردستان براي بررسي اوضاع منطقه ؛ از جمله ادامه محاصره پادگان مهاباد، حمله و خلع سلاح پاسگاههاي مرزي و مسأله خودمختاري. مذاكرات هيأت اعزامي‌ با مقامهاي محلي از جمله عزالدين حسيني و گروهي كه " نمايندگان خلق كرد " خوانده شدند.
گردهمايي گروهي با نام " نمايندگان شوراهاي انقلابي شهرهاي كردستان " به همراه عزالدين حسيني، غني بلوريان، قاسملو در مهاباد و صدور قطعنامه هشت ماده‌اي با عنوان " خواسته‌هاي مردم كردستان". درخواستهاي مندرج در‌‌اين قطعنامه عبارتند از : تاييد انقلاب اسلامي‌ايران توسط خلق كرد همگام با ديگر خلقهاي‌‌ايران ؛ تامين حق تعيين سرنوشت خلق كرد مثل ساير خلقهاي‌‌ ايران به صورت فدراتيو ؛ شركت زحمتكشان، كارگران و دهقانان در دولت ؛ رفع ستم اقتصادي از كردستان ؛ اداره پادگانها در كردستان زير نظر شوراهاي انقلابي ؛ تبديل ارتش ارتجاعي به ارتش خلقي با تصفيه ارتش ؛ تحويل افسران جنايتكار به خلق كرد ؛ تاييد عزالدين حسيني به عنوان رهبر مذهبي كردستان و اخراج قياده موقت از‌‌ ايران.

ناآراميهاي كردستان و مواضع مقامهاي دولت موقت در‌‌ اين باره ؛ امير‌انتظام : طالباني باعث ناراحتي شده و به چند پاسگاه حمله كرده است. دولت با كمال قدرت از تجزيه كشور جلوگيري خواهد كرد. پيام دكتر سنجابي وزير خارجه به جامعه كرد : اجازه ندهيد توطئه‌گران و خائنان به عنوان جدايي‌طلب يك بار ديگر از ميان شما نفوذ كنند.
هشدار امام خميني در خصوص تلاشهاي سازمان‌‌يافته تشكلهاي مختلف جهت تسلط بر مراكز حياتي كشور و حمله به كساني كه دست به خرابي و اعمال ضداسلامي‌ و انساني زده‌اند و كوشش دارند مراكز حساس را به نفع بيگانگان به دست آورند و تاكيد بر‌‌اينكه قدرت آنان بيش از قدرت شيطاني شاه و پشتيبانان آنان نسبت و‌‌اينكه بايد تمام اقشار به هر اسمي‌كه هستند در تحت پرچم اسلام به فعاليت خود ادامه دهند و اجازه هرج و مرج داده نخواهد شد و نيز دعوت از معلمان براي ساختن‌محيطي كه اطفال را شيربچگان پشت صحنه مقاومت عليه آمريكا و ساير چپاولگران تربيت كنند.

نيويورك‌تايمز به نقل از مهندس بازرگان : چپ‌گراها مي‌توانند حزب كمونيست تشكيل دهند، اما اگر به جنگ و‌‌ايجاد ناآرامي‌ ادامه دهند ما آنها را سركوب مي‌كنيم.
سياست خارجي‌‌ ايران در قبال اسرائيل : اطلاعيه وزارت‌خارجه مبني بر‌اعلام رسمي ‌قطع هرگونه رابطه و همكاري با اسرائيل. اخراج 32 تن از كاركنان دفتر آژانس يهود و ديگر مراكز اسرائيلي در‌‌ايران. متقابلاً به كليه كارمندان‌‌ ايراني رژيم سابق در اسرائيل دستور داده شد كه در اولين فرصت خاك آن كشور را ترك كنند.

انقلاب اسلامي‌ و مسأله فلسطين ؛ ابواياد (مرد شماره 2 ساف) :‌‌ايران بايد به سوي دوستان واقعي‌اش يعني سازمان آزاديبخش فلسطين و شوروي و اردوگاه سوسياليست روي آورد. خبرگزاري وفا : مقر پيشين نمايندگي اسرائيل در تهران به دفتر ساف تبديل خواهد شد. العربي چاپ لبنان : شوروي ابتدا از تاسيس جمهوري اسلامي‌ بيم داشت، ولي اطمينانهايي كه ياسر عرفات به سفير شوروي در بيروت در‌‌اين باره داد موجبات رفع نگراني شورويها را فراهم آورد.
30/11/62
شهادت شيخ راغب به دست صهيونيست‌ها

30/11/63
روز گذشته نمايندگان امريكا و شوروي در وين بمدت پنج ساعت با يكديگر در مورد اختلافات خود در مورد خاورميانه ديدار كردند.

30/11/65
تائيد كمك اطلاعاتي آمريكا به عراق توسط واينبرگر.
تحويل يك اسكادران ميگ 25 شوروي به عراق.

 

 گشايش سفارت فلسطين

30 بهمن 1357 - گشايش سفارت فلسطين در محل ّ سابق جاسوس خانه صهيونيسم

Mobin_s2004@yahoo.com
18 فوريه ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
به حكم كليسا، فيلسوف را آتش زدند

17 فوريه سال 1600 ميلادي در شهر رم، «جيوردانو برنو» فيلسوف ايتاليائي پس از يك محاكمه طولاني، از سوي كليساي كاتوليك به اعدام محكوم و سوزانده شد. وي كه از رواقيون بود «افلاتونيسم نوين» را تبليغ مي كرد. اتهام او ترويج عقايد مذهبي غير قابل قبول و كفر بود كه چون توبه نكرد محكوم شد. اورا به تيري بستند و در ملاء عام آتش زدند.

 

سالروز درگذشت ميكلانژ

ميكلانژ ( ميكلا نجلو ) تصوير نگار ، پيكر ساز، معمار و شاعر ايتاليايي 18 فوريه 1564 در شهر رم ديده از جهان فرو بست . وي در سال 1475 ميلادي به دنيا آمده بود . آثار هنري ميكلانژ تماما و از اشعار او سيصد شعر تا به امروز باقي مانده است.

 

آن چه را كه من باور دارم

پليس روسيه 18 فوريه 1884 سال دستور يافت كه نسخه هاي كتاب تازه تولستوي نويسنده شهير آن كشور را جمع آوري كند . اين كتاب « آن چه را كه من باور دارم » عنوان داشت و محتواي آن انتقاد از اوضاع آن زمان روسيه بود و دولت وقت گمان مي كرد كه مطالعه كتاب اتباع ناراضي را به عصيان خواهد كشاند.

 

کاشف قرص ضد آبستني درگذشت

دکتر گارسيا

پروفسور رامون گارسيا Celso-Ramon Garcia كاشف قرص ضد آبستني در 82 سالگي در فوريه 2004 بر اثر حمله قلبي در گذشت. دكتر گارسيا در دهه 1950 ماده اي ساخت كه هربار مصرف آن، تا 24 ساعت از ترشح هرمون محرك باروري تخمك جلوگيري مي كرد . سپس دكتر گرگوري پنكاس Pincus و دكتر جان راك Rock اين ماده را به صورت قرص ( خوردني ) درآوردند و ترتيب مصرف آن را در روزهايي از ماه نوشتند كه در سال 1960 به تاييد «اف دي ا - FDA» رسيد و به بازار آمد. پروفسور گارسيا استاد دانشگاه پنسيلوانيا بود.

 

روزي كه « لوتر» درگذشت

18 فوريه سالروز فوت « مارتين لوتر » كشيش آلماني است كه در سال 1546 در63 سالگي در گذشت . وي بسياري از تشريفات كليسا ي كاتوليك را زائد اعلام داشت و با اصلاحات خود باني پروتستانيسم شد كه پيروان فروان يافته است . او و «كالون» فرانسوي دو بنياد گذار پروتستانيسم هستند. يكي از اصلاحات لوتر آزادكردن ازدواج كشيش ها و منع بخشودن گناهان افراد از سوي كليساها پس از اعتراف و احيانا با پرداخت پول و اعانه بود.

 

تعيين پادشاه براي ايتالياي متحد

18 فوريه « كاوور » ، مردي كه همه تلاش و مهارت هاي خود را در راه تامين وحدت وطن خود ايتاليا بكار انداخته بود « ويتوريو امانوئله » پادشاه پيه مونته و ساردينيا را به عنوان پادشاه همه ايتاليا معرفي كرد و اعلام داشت كه نظام سلطنتي در شرايط موجود بيش از جمهوري ضامن بقاء وحدت ايتاليا ست كه 14 قرن از يكپارچگي برخوردار نبوده است . جمهوري خواهان از جمله گاريبالدي امر تعيين رئيس كشور را به پارلمان محول كردند كه پارلمان در نيمه مارس ( يك ماه بعد ) راي به پادشاهي امانوئله بر همه ايتاليا داد مشروط بر اين كه حكومت در دست نخست وزير باشد. نظام پادشاهي ايتاليا تا بعد از جنگ جهاني دوم ادامه داشت و با رفراندم به جمهوري تغيير يافت.

 

دكترين نيكسون، كه كارتر در پاسخ به خواست شاه به آن استناد كرد

ريچارد نيكسون رئيس جمهوري وقت آمريكا كه با تظاهرات بدون وقفه مخالفان آمريكايي ادامه جنگ ويتنام و نيز هزينه هاي سنگين اين جنگ و بن بست نبرد رو به رو شده بود 18 فوريه 1970 اعلام داشت كه از اين پس هنگامي آمريكا به يك متحد خود كه در معرض تهاجم و خطر است كمك خواهد كرد كه اين متحد خود نيز قادر به اقدام باشد. به عبارت ديگر كمك كردن به دولتي كه خود نتواند براي باقي ماندن كاري انجام دهد بيهوده است. نيكسون اعلام كرد كه كمكهاي آمريكا از آن پس غير مستقيم خواهد بود و سرباز آمريكايي مگر در شرايط خاص اعزام نخواهد شد. اين اعلاميه به «دكترين نيكسون» معروف شده است. برخي از مورخان آمريكايي نوشته اند كه جيمي كارتر در فوريه 1979 در پاسخ شاه كه از اسوان مصر خواستار كمك شده بود، همين دكترين نيكسون را به او يادآور شده بود. مرور زمان نشان داده است كه دولتهاي حزب دمكرات آمريكا بيش از جمهوريخواهان و به ويژه جورج دبليو بوش دكترين نيكسون را رعايت كرده اند.

برخي ديگر از رويدادهاي 18 فوريه

  • 1568:   امپراتوري مقدس كه تحت رهبري فائقه پاپ بود آمادگي خود را براي پرداخت پول به امپراتور عثماني و خريدن صلح اعلام كرد . قرارداد مربوط براي مدت هشت سال امضاء شد.

  • 1673:   مولير نمايشنامه نويس شهير فرانسه در 51 سالگي در گذشت.

  • 1834:   « انسان » نخستين نشريه چپگرا ي آمريكا ست كه از اين روز در نيويورك انتشار يافت.

  • 1915:   آلمان با واحدهاي زير دريايي خود محاصره انگلستان را آغاز كرد.

  • 1932:   دولت ژاپن « منچوري » را منطقه اي جدا از چين اعلام داشت.

  • 1942:   نيروهاي ژاپني جزيره بالي در اندونزي را از دست هلندي ها خارج كردند.

  • 1954:   نشست بين المللي كارشناسان سرودهاي ملي در وين سرود « اي ايران » را از نظر محتوا و آهنگ، بسيار ميهني و مهيج اعلام داشت.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    22 صفر هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     درگذشت «ابن نقطه» ازعالمان حديث و رجال درشهربغداد

    22 صفر 629 - «ابن نقطه» ازعالمان حديث و رجال درشهربغداد درگذشت. وي ازكودكي به حديث علاقه داشت و براي استماع حديث مسافرتهاي بسياركرد. ابن نقطه بدين منظوربه خراسان، شام و مصرعزيمت كرد و ضمن گردآوري حديث، شاگردان بسياري هم تربيت كرد كه ازاستاد خود احاديث معتبرفراواني روايت كرده اند. ازآثارابن نقطه «كتب اَلاِستِدراك، ذيلي بركتب رجال و راويان صحاح سِتّه و اَلاَنساب» را مي توان نام برد.

     

    تولد سيّد موسي طالقاني عالم با فضيلت
    و اديب معروف

    22 صفر 1230 - سيّد موسي طالقاني عالم با فضيلت و اديب معروف درخانواده اي اهل علم بدنيا آمد. نسَب وي با 30واسطه به امام زين العابدين(ع) مي رسد. طالقاني در10سالگي قرائت و كتابت را آموخت؛ سپس مقدمات علوم صرف و نحو، منطق و بلاغت را نزد پدر و ديگراستادان فراگرفت و سرانجام با فراگيري فقه و اصول به درجه اجتهاد رسيد. ازسيد موسي طالقاني يك ديوان شعربجاي مانده است.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    3
    12

    اهواز

    11
    23

    تبريز

    -4
    7

    شيراز

    3
    18

    مشهد

    5
    18

    بندرعباس

    17
    26

    کرمان

    2
    21

    اصفهان

    -2
    15

    يزد

    4
    21

    کرمانشاه

    -2
    11

    اراک

    -2
    11

    رشت

    6
    9

    دبی

    19
    27


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1233 تومان
    968 تومان
    1400 تومان
    1040 تومان
    260 تومان
    266 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    217000 تومان
    108000 تومان
    56500 تومان
    208000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:

     


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:22
    طلوع خورشيد : 06:47
    اذان ظهر : 12:18
    غروب خورشيد : 17:48
    اذان مغرب : 18:08
    نيمه شب شرعي : 23:35

     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Modern Design
    ماه مارس

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Modern Design

    تاریخ انتشار: مارس 2009
    تعداد صفحات مجله: 100
    حجم فایل: 15 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    نوکيا N86 : گوشي جدید 8 مگاپیکسلی 

    ديگر کسي باقی نمانده که گوشي با دوربين هشت مگاپيکسلي به بازار ارایه نکرده باشد. سرانجام مشخصات محصول جديد نوکیا هم لو رفت تا شما با گوشی کشويي جدید نوکيا آشنا شويد.
    دوربين N86 دارای لنز کارل زايس است و با قابليت فوکوس خودکار دارای فلاش دوگانه LED است.  
    سيستم عامل آن طبق معمول نوکيا سیمبیان سري 60 و داراي نمایشگر 2.6 اینچی از نوع OLED و البته غیر لمسي است!  
    هشت گیگابایت حافظه داخلی و مدت زمان مکالمه 6.3 ساعت و هفت ساعت پخش ويديو از مشخصات دیگر آن است.  
    GPS داخلی و پورت USB هم در این گوشي فراموش نشده است. مي توانید مشخصات کامل نوکیا N86 را در این تصوير ببینید. یک ويديو کوتاه هم از آن در ادامه مطلب قرار گرفته است. هنوز از قيمت و زمان ارايه این گوشي خبری منتشر نشده است.  

    کنفرانس تلفنی را با HTC Touch Pro2 تجربه کنید  

    تا کنون یک کنفرانس تلفني چند نفره را تجربه کرده ايد؟ کافيست که فقط یک نفر صدای ديگري را نشنود. در عرض چند دقيقه مکالمه تلفني تبدیل به میدان داد و فرياد می شود.
    شرکت HTC با رونمايي از محصول جدید خود لذت مکالمات گروهی و همچنین استفاده آنلاین از ایمیل را برایتان دو چندان خواهد کرد.HTC Touch PRO2 با صفحه نمایشگر 3.6 اینچی در ابعاد 400*800 پیکسل وسيعترين و شفاف ترین وضوح ممکن تصوير را براي یک کاربر خوش سليقه فراهم خواهد کرد.
    از طريق کلیدهای فشرده صفحه کلید  لغزنده اش مي توانید به 288 مگابایت حافظه RAM و 512 مگا بايت حافظه ROM دسترسي پیدا کنید. در ضمن این گوشي دارای شکاف کارت حافظه  جانبی میکرو SD نيز می باشد. دوربین آن نیز با دقت 3.2 مگا پیکسل به عکس برداري و فيلم برداری از مناظر اطراف مي پردازد.
    این گوشي به دليل امکانات ويژه ای که در بخش مکالمه دارد با برچسب استفاده تجاري به بازار عرضه خواهد شد.از اين امکانات مي توان به قابلیت برقراري تماس به صورت گروهی اشاره نمود.
    تصور کنيد که با این گوشي به اينتر نت متصل شده اید و در صفحه ایمیل خود در حال چک کردن پست الکترونیکی خود هستید. تنها با لمس کردن آیکن تصويري مربوط به هر شخص می توانيد با فرد مورد نظرتان تماس بگيريد و پیغام خود را به گوش وی برسانید.به همین راحتی بین صفحات وب و بستر مخابراتی سر می خورید.
    اکنون گوشی موبايل را برگردانيد و به میکرو فن و اسپیکر دو قلوی آن توجه کنيد.  مطمئن باشید که صدایتان به گوش تک تک افراد گروه کنفرانس مکالمه ای ميرسد و ديگر نیاز به فریاد کشيدن نیست.
     میکروفن و اسپیکر مذکور با داشتن فیلتر هاي کریستالی مي تواند در بخش کاهش نویز فعالانه وارد عمل شده و صدای شما را با کیفیت بسيار بالا منتقل کند.این تکنولوژی به straight talk معروف است.
    اگر فراموشکار و یا بد قول هم هستید نگران نباشید.
    مي توانید از آلارمهاي محیط سيستم عامل  اين گوشی براي وقت شناس شدن کمک گرفته و در مواقعي که در ترافیک گير میکنید و هیچ راه فراری نمی یابید به کمک تکنولوژی روز دنیای موبایلتان  یک کنفرانس مکالمه اي ایجاد کرده به جمع همکاران خود در جلسه بپیوندید.
    همه چيز در دستان شماست. دوستان, همکاران, صفحه ایمیل شما و برنامه جلسات و کنفرانسهای روزانه در کف دست جاي گرفته و همیشه قابل دسترس خواهد بود.
    به گفته  سخن گوی تيم HTC این سري گوشی از اوايل تابستان 2009 فروش خود را از کشورهای آسيايي و اروپايي آغاز خواهد کرد
    منبع
     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    موضوع انشاء: «سینما را توصیف كنید!»

    ارژنگ حاتمی

    پیش بابایی می روم و موضوع انشا را به او می گویم، بابایی می گوید: «خب موضوع از این راحت تر؟! بشین مثل بچه ی آدم سینما رو توصیف كن!»
    به بابایی گفتم خب مشكل اصلی همین جاست! اصلا سینما چی هست؟!، بابایی كمی سرش رو خاروند و از مامان پرسید: «آهای خانوم چرا این بچه نمی دونه سینما چیه؟! مگه آخرین باری كه سینما رفتیم كی بود؟!»
    مامان پس از كمی فكر كردن زد زیر گریه و گفت: «می دونستم همه ی حرفات الكی است!»
    بابایی كه انگار برقش گرفته باشه گفت: «چی شد خانم؟! چرا یهو زدی زیر گریه؟!»
    مامان در حالی كه گریه می كرد گفت: «مردای مردم همه خانوماشون رو هفته ای شیش بار میبرن سینما، اما تو بعد اینكه با هم ازدواج كردیم اصلا منو سینما نبردی!»
    بابایی در حالی داشت به من چشم غره می رفت گفت: «اما خانوم اگه یادت باشه وقتی نامزد بودیم من شما رو دوبار سینما بردم!!»
    من در حال گوش دادن به صحبت های بابا و مامان بودم تا یه جوری از میون حرف زدن هاشون به این پی ببرم كه سینما چی هست؟!، به نظرم سینما یه چیزی تو مایه های كیش و دبی باشه، چون مامان از اینكه بابایی اون رو اونجا نمی بره ولی مردای دیگه خانومشون رو اونجا می برن ناراحته!
    رفتم پیش خواهرم و ازش در مورد سینما پرسیدم، خواهر هم پوستری كه روی دیوار اتاقش چسبونده بود رو نشون داد و گفت: «سینما یعنی این!»
    به خواهر گفتم: «منظورت اینه كه سینما یعنی نیكبخت واحدی؟!»
    خواهرم در حالی كه داشت منو با پس گردنی از اتاقش می انداخت بیرون گفت: «تو اول برو فرق محمد رضا گلزار و نیكبخت واحدی رو یاد بگیر بعد بیا از من در مورد سینما بپرس!»
    به اتاق داداشی رفتم، داداشی جلوی كامپیوتر نشسته بود و داشت فیلم نگاه می كرد، از داداشی پرسیدم: «می دونی سینما چیه؟!»
    اونهم كامپیوتر رو نشون داد گفت: «سینما یعنی این! بشین تو هم این فیلم رو ببین! خیلی جالبه!»
    داداشی فكر كرده من گاگول هستم، برای اینكه مزاحمش نشم و بتونه راحت فیلم ببینه الكی بهم میگه این سینما است! من كلاس دوم دبستان هستم، بچه های پیش دبستانی هم می دونن این كامپیوتره نه سینما! داداشی در مورد آی كیوی من چی فكر كرده؟!، در این فكر بودم كه در یك فرصت مناسب در جواب این توهین داداشی به درجه ی آی كیوی ام دكمه ی ریستار كامپیوتر رو فشار بدم و فرار كنم كه مامانی و بابایی صدام زدند و گفتند لباسای بیرونم رو بپوشم تا بریم بیرون!
    بعد اینكه بابایی چند تا چیپس و پفك خرید وارد یه اتاق خیلی بزرگ شدیم كه یه تلویزیون خیلی گنده داشت، از توی تلویزیون داشت فیلم نشون می داد، ولی فكر كنم برقا رفته بود چون همه ی لامپها خاموش بودن!! بعضی از آدم بزرگ ها روی صندلی ها خوابشون برده بود و بعضی ها هم داشتن چیپس و پفك می خوردن، بعضی ها اس ام اس بازی می كردن!!، همین طور كه داشتم به دور و برم نگاه می كردم یهو دو تا بچه ی هم سن و سال خودم رو دیدم كه داشتن دنبال هم می دویدند، منم با اونها دوست شدم و با هم قائم موشك بازی كردیم، تا اینكه بعد یكی دو ساعت بابایی بهم گفت فیلم تموم شده و باید برگردیم خونه!
    به خونه رسیدیم و من تازه یادم اومد كه هنوز انشا ننوشتم، به همین خاطر با گریه به مامانی گفتم: «مامان چرا بهم نمی گین سینما چیه؟!»
    مامان و بابا برام توضیح دادن اون جایی كه رفته بودیم سینما بوده! خیلی تعجب كردم كه خانوم معلم چرا چنین موضوع انشایی انتخاب كرده؟! حالا باید بشینم و در مورد قایم موشك بازی انشا بنویسم ... !!
     

     

     

     

     

     

     Ãزندگي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه

    دكوراسيون خانه كوچک

    استفاده از نكات زير براي تبديل كردن آپارتمان يا خانه كوچك شما به يك مكان مجلل، زيبا و جادار كمك مي‌‌كند:

    - بزرگ‌ترين مبل خود را جلوي بزرگ‌ترين و طولاني‌ترين ديوار قرار دهيد و قسمت مركزي را كاملا قابل ديد بگذاريد.

    - به جاي كاناپه بزرگ و يك ست جاگير، يك ست مبلمان كوچك با طراحي باز خريداري كنيد تا هر وقت كه خواستيد، به راحتي چيدمان آن را براساس راحتي و علايق خود تغيير دهيد.

    - چراغ‌هايي كه در سقف قرار داده مي‌‌شوند، نبايد طوري باشند كه ارتفاع اتاق را كم كنند.

    - روشن‌تر بودن سقف نسبت به ديوارها و مبلمان باعث روشن‌تر شدن و دلبازتر شدن اتاق مي‌‌شود.

    - نور سفيد و ملايم كه به طور مساوي سراسر اتاق را عادلانه روشن كرده باشد، باعث بزرگتر نشان دادن اتاق مي‌‌شود.

    - استفاده از تك‌رنگ‌هاي ملايم، اتاق را بزرگ‌تر نمايش مي‌‌دهد.

    - از آينه‌ها و سطوح صاف و درخشنده كه هرچه بيشتر نور را منعكس كنند و اتاق را بزرگتر و روشن‌تر نشان دهند، استفاده كنيد.

    - از نقش‌ها و طرح‌هاي كوچك‌تر براي ديوارها و اسباب‌هاي بزرگ استفاده كنيد.

    - يكي از راه‌هاي بزرگ جلوه دادن يا ايجاد فضا در خانه كوچك، استفاده از وسايل كوچك است. مثلا استفاده از تلويزيون‌هاي LCD و نصب آن به ديوار مي‌‌تواند به باز كردن فضا مخصوصا در خانه‌هايي كه سقف‌شان كوتاه است، كمك كند.

    - ميز اتاق نشيمن را از نوعي انتخاب كنيد كه زير آن چندين قفسه داشته باشد تا بتوانيد بعضي از لوازم مثل كتاب يا مجلات يا وسايلي از اين قبيل كه به طور معمول روي ميز قرار دارند را زير ميز بگذاريد تا از بهم‌ريختگي جلوگيري شود.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    زن در جامعه اسلامي
    محبوس است؟!


    سوال:

    به نظر من اسلام بين مرد و زن تبعيض قائل شده، يك زن در جامعه اسلامي هميشه بايد در حالت محبوس قرار داشته باشد.
     

    پاسخ:

    جامعه اسلامي، در حال حاضر عميقاً نيازمند قاعده‎مند ساختن ميزان مشاركت زنان در عرصه‎هاي اجتماعي ـ سياسي مي‎باشد، و زنان مسلمان از يك طرف با رويكردي از جايگاه زن در غرب مواجه هستند كه بر مبناي تشابه حقوق زن و مرد بر حضور بي‎قيد و شرط زنان در تمامي عرصه تأكيد مي‎ورزد؛ و از طرف ديگر با نگرش تفريطي روبرو مي‎باشد كه با تكيه بر برخي تفاوت‎هاي بيولوژيك بين زن و مرد، تنگ نظرانه و بي‎منطق كاركردهاي متفاوتي را براي هر يك تعريف نموده و رسالت اصلي زن را خانه داري، تربيت فرزندان و خوب شوهر داري كردن مي‎داند و حضور او را در عرصه‎ اجتماعي به اصلاح نمي‎بيند. رويارويي در نگرش افراطي و تفريطي، جامعه اسلامي زنان را در معرض چالش قرار مي‎دهد، اصولاً زن مسلمان در چه عرصه‎هايي بايد فعال باشد؟ آيا زن در جامعه اسلامي همواره بايد مانند يك زنداني زندگي كند، يا او مي‎تواند در پرتو آموزه‎هاي ديني و حفظ كرامت زن هم ميدان دار علم، سياست و اقتصاد باشد و هم از حصار مستحكم فرهنگ ديني پاسداري كند؟ واقعاً يك زن چگونه مي‎تواند حضور كارآمد و متناسب با شأن وجايگاه خود در نظام ديني پيدا كند؟
    در اين رابطه، امروزه سه رويكرد عمده در جهان و جامعه اسلامي وجود دارد، رويكرد راديكال، سنتي، و تكامل مدار.


    1. رويكرد راديكال
    اين رويكرد كه با تكيه بر عدم تفاوت بين جنسيت زن و مرد بر يكساني و تشابه حقوق زنان و مردان پاي مي‎فشارد، خاستگاه غربي دارد، و بازتاب افراطي نگرش سنتي نسبت به زن در جهان غرب مي‎باشد.
    نگرش مزبور كه از سده هفدهم ميلادي شكل گرفت، در اكثر اسناد و مدارك بين المللي از جمله منشور سازمان ملل متحد،[1] اعلاميه جهاني حقوق بشر[2] ميثاق بين المللي حقوق مدني و سياسي[3]، و به ويژه كنوانسيون، محو كليه اشكال تبعيض عليه زنان»[4] مورد تأكيد قرار گرفته، و جنبش‎هاي طرفدار حقوق زن از آن حمايت مي‎كنند، در كشورهاي اسلامي نيز روشنفكران! و گروههاي راديكال از آن تبليغ مي‎كنند و خواهان مشاركت مطلق زنان در تمامي عرصه‎هاي اجتماعي هستند.


    2. رويكرد سنّتي
    رويكرد سنّتي بر مبناي تفاوت‎هاي بيولوژيك بين زن و مرد بر نوعي تقسيم كار كلاسيك بين زنان و مردان اصرار مي‎ورزند. ريشه تاريخي اين نگرش به ساختار زندگي قبيله‎اي در دوران گذشته باز مي‎گردد؛ زماني كه مرد در سطح خانواده و قبيله از اقتدار بلامنازع برخوردار بوده و زن به مثابه موجود ناتوان در استخدام مرد و حمايت او قرار دارد. براساس اين رويكرد حيطه فعاليت زن، خانه است، او حق ندارد وارد عرصه اجتماع و سياست شود. سابقه اين نگرش را در تمامي جامعه‎ها (اسلامي و غيراسلامي) مي‎توان ديد. در جهان غرب تا سده هفدهم ميلادي،‌ جريان مردسالاري حاكميت مطلق داشت از آن زمان نگرش راديكالي شكل گرفت كه مورد اشاره قرار گرفت. در جهان اسلام نيز به دليل اينكه برخي از آموزه‎هاي شريعت به ظاهر با نظريه منع حضور زن در عرصه اجتماع وافق مي‎نمود،‌ اين نگرش تا حدود زيادي رسوخ كرد، و در بستر زمان به عنوان يك تفكر اسلامي نسبت به زن مورد پذيرش قرار گرفت. و طرفداران آن دلايلي هم بر مدعاي‎شان ارايه كرده‎اند كه در جاي مناسب بايد به آن پرداخته شود.


    3. رويكرد تكامل مدار
    اين رويكرد بر مبناي تكامل گرائي زنان نگرشهاي پيشين را دچار افراط و تفريط دانسته و با موازين شرع و فرهنگ حاكم بر جامعه اسلامي ناسازگار مي‎بيند. و باورمند است كه سعادت جامعه انساني در پرتو توازن ميان زن و مرد و قرار گرفتن هر يك در جايگاه مناسب خود، تأمين مي‎گردد، نه در تقابل كه سنت گرايان گفته‎اند و نه در تشابهي كه جهان غرب بر آن تأكيد دارد.
    براساس اين رويكرد كه بيانگر نگرش اسلام نسبت به زن مي‎باشد زنان مانند مردان در عرصه‎ اجتماعي پايگاه و موقعيت مناسب دارند، و مسؤوليت‎هاي اجتماعي متعددي به طور يكسان متوجه زن و مرد مي‎باشد.[5]
    از اين منظر، زن مانند مرد رسالت الهي و انساني دارد،‌ افق انديشه و حساسيت زن نبايد در خانه محصور بماند، بلكه فراتر رود، ‌نگرش اجتماعي و جهاني پيدا كنند، نسبت به سرنوشت اسلام و مسلمانان در برابر بدخواهان از ارزشها و مقام والاي زن مسلمان پاسداري كند.
    واقع اين است كه هيچ مكتبي به اندازه اسلام نسبت به هويت واقعي زن و تغيير نگرش جاهلي (قديم و جديد) درباره وي و ارائه قوانين كامل، عنايت ندارد.
    از نگاه اسلام ناديده گرفتن مجموعه عظيم انساني كه در ترقي و انحطاط جامعه نقش دارد، نه با واقعيت عيني بشر سازگار است و نه توجيه عقلاني و شرعي دارد. چنان كه رويكرد راديكال غرب را نيز نمي‎پذيرد، چون اصل يكساني و برابري زن و مرد در غرب تجربه شد، و تساوي بين آن دو عملاً پاسخ مطلوب نداد، مهم‎ترين بن بست جهان سرمايه‎داري غرب بحران هويتي است كه زنان دچار آن شده‎اند. در نظام سرمايه‎داري غرب، زن ابراز توسعه اقتصادي و جذب سرمايه مي‎باشد نه انساني كه خواهان كمال و سعادت است.
    به گفته ويل دورانت: «زن اروپايي در غفلت تفكر و تمدن جديد به بند كشيده شد كه نتوانست درك كند عامل پيشرفتهاي اقتصادي يا سودآوري هرچه بيشتر صاحبان ثروتهاي انبوه گرديده، بدون آنكه در آن سود سهيم باشد».[6]
    و اعتراف مونا شاون نويسنده آمريكايي در مقاله‎اي تحت عنوان «اشتباه فمنيست‎ها» جالب است،‌ او مي‎نويسد: «آزادي زنان براي ما افزايش در آمد سيگار ويژه زنان، حق انتخاب براي تنها زيستن، تشكيل خانواده يك نفره، ايجاد مراكز بحران و تجاوز، اعتبار فردي، عشق آزاد، و بيماريهاي زنان را به ارمغان آورد و لكن در ازاي آن چيزي را به غارت برد كه خوشبختي بسياري از زنان درگير آن است و آن وجود همسر و خانواده است».[7]
    در يك جمله، زنان در غرب به اميد آزادي، اسارت نو را تجربه مي‎كنند.
    امّا از ديدگاه اسلام كه برتكامل گرائي زن تأكيد مي‎كند، حضور زن در مسايل اجتماعي و سياسي نه تنها منعي ندارد، بلكه نشانه بلوغ و ايمان به شمار مي‎آيد منتها مشاركت آنان آدابي دارد، به فرموده امام راحل (ره): «امروز خانم‎ها بايد وظايف اجتماعي خودشان را و وظايف ديني خودشان را عمل بكنند و عفت عمومي را حفظ كنند و روي آن عفت عمومي، كارهاي سياسي ـ اجتماعي را انجام دهند».[8]
    در جاي ديگر خطاب به زنان مي‎گويد:
    «شما بايد در همه صحنه‎ها و ميدانها آن قدري كه اسلام اجازه داده، وارد باشيد... با حفظ عفاف با حفظ شرف».[9]
    قرآن كريم صحنه‎هاي با عظمت حضور زنان را در امور سياسي و اجتماعي نقل مي‎كند از جمله، بيعت زنان با پيامبر اكرم ـ صلّي الله عليه و آله ـ در جايگاه رهبر جامعه اسلامي،[10] هجرت زنان با مردان در صدر اسلام.[11] و قرآن بر آن، سيره بزرگ زنان صدر اسلام همانند ام سلمه، حضرت زهراء ـ سلام الله عليها ـ ، زينب ـ سلام الله عليها ـ ، بويژه سخنراني‎هاي زينب و كلثوم و فاطمه صغرا[12] در قيام عاشورا، جلوه‎هايي از حضور زن در عرصه‎هاي اجتماعي و سياسي است همين طور زنان پيشتاز در عرصه سياست مانند سوره همداني[13] و نظاير او در تاريخ جاودان مانده‎اند».[14]
    اين رويكرد كه مبتني بر آموزه‎هاي ديني است، در دوران معاصر در ايران اسلامي تجربه شد، و بانگاه مثبت به زن توانست، توانايي زن را در عرصه اجتماع اثبات كند. و مشاركت فعال و گسترده زنان در عرصه‎هاي گوناگون سياسي ـ اجتماعي، اين واقعيت را مبرهن ساخت كه مشاركت زنان از طريق الگوسازي مي‎تواند سرنوشت جامعه را تغيير دهد حضور زنان فهيم، دين مدار و مسئوليت پذير در بدنه نظام اسلامي نمونه‎اي از توانايي‎هاي زن مسلمان است.
    نتيجه آن كه از ديدگاه اسلام زن همانند مرد يك انسان است، مي‎تواند در تمامي عرصه‎هاي اجتماعي با رعايت آداب ديني كه آن هم در راستاي مصونيت اوست نه محدوديت، حضور فعال داشته باشد. در پرتو اين نگرش، با شناخت منزلت تكويني زن و تعريف صحيح از آن بايستگي مشاركت كارآمد زن در توسعه نظام ديني و شكوفايي ارزشهاي اسلامي كاملاً محسوس است، و بايد توسعه و تكامل اجتماعي را براساس توازن بين زن و مرد در نظر گرفت، افراط و تشابه گرائي به همان اندازه زيانبار است كه تفريط و تقابل گرائي. به اميد روزي كه زن مسلمان بتواند، هم ميدان دار علم، فرهنگ، اقتصاد و سياست باشد و هم از حصار مستحكم فرهنگ و آداب ديني پاسداري نمايد.

    ------------------------------------------------------------
    [1] . منشور سازمان ملل متحد، ماده يك بند 3.
    [2] . اعلاميه جهاني حقوق بشر، ماده 2، 21.
    [3] . ميثاق بين المللي حقوق مدني و سياسي، مصوب (16 دسامبر 1966).
    [4] . كنوانسيون «محو طليه اشكال تبعيض عليه زنان»، ماده 7.
    [5] . توبه (9)/ 67، 68 و 71؛ ممتحنه (60)/ 10؛ احزاب (33)/ 35؛ نساء (4)/ 124؛ ملك (67)/ 23؛ اسراء (17)/ 36؛ آل عمران (3)/ 195؛ نمل (27)/ 58.
    [6] . ويل دورانت، لذات فلسفه، ترجمه عباس زرياب خويي، ص 154.
    [7] . تبيان، جايگاه زنان در انديشه امام خميني، ص 72ـ71.
    [8] . تبيان، جايگاه زنان در انديشه امام خميني، ص 72ـ71.
    [9] . همان، ص 75.
    [10] . ممتحنه (60)/ 12.
    [11] . همان/ 10.
    [12] . سيد بن طاوس، زندگاني ابا عبدالله الحسين، ترجمه سيد محمد صحفي، ص 109ـ106، 124ـ129.
    [13] . اعيان الشيعه، ج 7، ص 324.
    [14] . عبدالله جوادي آملي، فلسفه حقوق بشر، قم، اسراء، ص 394ـ329.

     

     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    معرفي الکسا اینترنت
    w w w . a l e x a . c o m

    حتما برای شما پیش آمده است که از رسانه ها شنیده باشید، که میزان خرید کاربران یاهو در روز عید پاک سه درصد افزایش داشته است ، یا اینکه سایتی در تعطیلات مراجعه کنندگان خود را از دست داده است، این طور که به نظر می رسد خود صاحبان سایت علاقه ای به انتشار اطلاعات و بازخورد های متفاوت سایت خود (به جز بهبود ها) را ندارند. ولی این رسانه های معتبر ، چگونه به این اطلاعات دسترسی پیدا کرده اند؟ گاهی افشای یکی از این اخبار می تواند سبب رکود یا صعود سهام یک وب سایت گردد. برای بسیاری از سرمایه گذاران نیز دسترسی به اطلاعات جهت برنامه ریزی و سیاست گذاری در کسب و کار الکترونیکی خود، امری حیاتی است. چه بسا مدیران اجرایی این وب سایت ها با ارائه اطلاعات و آمارهای نادرست به سهامداران، آنان را در برنامه ریزی به اشتباه بیاندازند. در اینجا قصد داریم سایتهای اطلاعات اینترنتی را به شما معرفی کنیم که بدون دخالت انسان و هوشمندانه گزارشات و اطلاعات تقریبا دقیقی از هر وب سایتی که مد نظر داشته باشید را به شما ارائه می دهد. یکی از این وب سایتها، الکسا است.
    الکسا در آوریل 1996 تاسیس گردید، الکسا اینترنت ( Alexa Internet ) بر اساس چشم اندازی از راهبری هوشمند وب با بهبود دائمی آن و با همکاری کاربران خود، رشد نمود. در طول این مسیر، الکسا توسعه یافت و میلیونها نسخه از نوار ابزار آن بر روی مرورگرها نصب گردید و بدین ترتیب یکی از بزرگترین سایتها و مبنایی جهت پردازش و بکارگیری حجم عظیم اطلاعات گردید.
    از نظر کاربران نوار ابزار و وب سایت الکسا، محصولی انقلابی در راهبری هوشمندانه وب بود و برای مدیران وب سایتها، مجموعه ای از ابزارهای مقیدی که می توانستند در محدوده خدماتی الکسا از آن بهره ببرند. الکسا از همکاری یک گروه ویژه برای جمع آوری اطلاعات خود استفاده می کند. شاید تا بحال حدس زده باشید منظور کدام گروه است. این گروه ویژه دقیقا خود کاربران وب هستند. پهنه بیکران وب، فقط از طریق کاربران آن قابل نفوذ است و الکسا بهترین نفوذ کننده در وب به شمار می رود. زیرا با ارائه نتایج هرچه بهتر، می تواند اعتماد کاربران را جلب نماید. الکسا با ارائه محصولی به نام نوار ابزار الکسا، اطلاعات به روز را به کاربران ارائه می دهند و خود نیز از تعاملاتی که هر کاربر در وب دارد جهت غنی نمودن بانک اطلاعاتی خود استفاده می کند. مطلبی که در اینجا لازم به ذکر است،اینست که با توجه به این مطلب که معمولا کاربران ایرانی تمایل چندانی به استفاده از نوار ابزارهای متفاوت در مرورگرهای خود ندارند و مبنای بسیار مهم برای آمار الکسا از بازخوردهایی است که نوار ابزار الکسا به سرور های خود ارسال می کند، نمی توان به صراحت گفت آماری که الکسا در مورد سایتهای ایرانی ارائه می دهد، کاملا دقیق است. پس هنگامی که سایتهای متفاوت را در الکسا مشاهده می کنید، حتما میزان خطای احتمالی را در نظر داشته باشید. این مشکل برای سایتهای با کاربران انگلیسی زبان تقریبا خطای کمتری دارد.


    الکسا چگونه کار می کند؟
    تصور کنید که الکسا به طور مستمر جهت خلق یک سری تصاویر لحظه ای توسط کارشناسان در وب نفوذ می کند و اطلاعاتی را برای تولید ویژگی ها و خدمات جدید گردآوری می کنند.
    برای الکسا مهمترین اطلاعات شامل:
    الف - اطلاعات سایت: رتبه ترافیکی، تصاویر سایتها، لینکهایی که به سایت هدف می رسند و ...
    ب- لینکهای مرتبط: سایتها و محتوایی که شما در حال حاضر مشاهده می کنید، می باشد. الکسا از ابتدای سال 1996 در حال نفوذ در پهنای اینترنت است و بطور مستمر میزان اطلاعاتی را که گردآوری کرده است ، افزایش می دهد. الکسا در حال حاضر ، 6/1 ترابایت اطلاعات (1600 گیگا بایت) را هر روز از طریق وب گردآوری می کند. هر برداشت تصویر گونه از وب، معمولا دو ماه به طول می انجامد. الکسا 5/4 میلیارد صفحه را از 16 میلیون سایت گردآوری می کند. برای دسترسی به اطلاعات بیکران الکسا در مورد وب، می توانید صفحه خدمات وب الکسا را مشاهده کنید. همچنین می توانید چانچه مایلید، وب سایت خود را نیز به الکسا معرفی کنید.


    گردآوری اطلاعات کاربردی وب
    چه کسی می تواند در باره محتوای وب اطلاعات داشته باشد ؟ الکسا با نفوذ خود در وب، اطلاعاتی شامل نحوه استفاده کاربردی از وب را بازگو می کند و با این عمل بیان می کند که در حال حاضر، چه چیزی در وب در حال مشاهده است. این اطلاعات از طریق انجمن کاربران نوار ابزار الکسا قابل دریافت است. هر کاربر می تواند، با دریافت نوار ابزار مفیدی که الکسا در اختیارش قرار می دهد در عوض اطلاعات مفیدتری را در اختیار الکسا قرار دهد . در واقع کاربران نوار ابزار الکسا، در جمع آوری اطلاعات با ارزش وب ، نحوه استفاده از آن، اهمیت صفحات و سایتهای بازدید شده و .... مشارکت می کنند. این اطلاعات با ارائه گزارشات درخواستی اعضا در اختیارشان قرار می گیرد. بدین ترتیب الگویی از چگونگی استفاده از وب در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.


    آمار سایت
    الکسا اطلاعات لازم جهت تهیه آمار کلیدی هر وب سایت را از طریق روشها و منابع مختلفی جمع آوری می کند. این اطلاعات شامل رتبه ترافیکی و سرعت آن که از طریق اطلاعات کاربردی وب جمع آوری گردیده است و همچنین سایتهای دیگری که به سایت هدف لینک شده اند، می باشد که جمعا منبع خوبی را فراهم می آورد. برای دسترسی به این اطلاعات می توانید به www.Schwab.com مراجعه نمایید. همچنین الکسا می تواند با نفوذ در هر وب سایت به جمع آوری اطلاعاتی شامل محتوای داخلی آن نیز بپردازد که حتی اسم و آدرس صاحب سایت، تلفن و ایمیل های داخل آن را شامل میشود . با برنامه اطلاعات کاربردی وب، الکسا قادر است، اطلاعات ترافیکی، شامل تعداد صفحات مشاهده شده، توسط کاربران متفاوت را دریافت نموده و آنها را به صورت جداول گرافیکی بازگو نماید. هدف الکسا از جمع آوری این اطلاعات ، ارائه آمار و اطلاعات دقیق از سایتها و محتوای آنها به کاربران است .
    نوار ابزار الکسا با دیدن یک صفحه وب ، اطلاعاتی از این صفحه و دیگر اطلاعات مانند صفحات مشابه یا پیشنهادهایی که سرور الکسا به کاربر می دهد را بر روی نوار ابزار نشان می دهد. این موضوع، چندین تکنیک را جهت ارائه خدمتی بی نظیر با خود همراه نموده است:
    • مسیر کاربردی اعضای الکسا:
    مهمترین منبع جهت کسب اطلاعات الکسا است. این مسیر نشان می دهد که کاربران ، کدام وب سایت را مهمتر، مفیدتر و جالب تر می دانند .
    • دسته بندی: صدها میلیون لینک می توانند برای دسته بندی سایتهایی که شبیه یا مرتبط به یکدیگر هستند، مورد استفاده قرار گیرند. الکسا اطلاعات را از این دسته بندی ها استخراج نموده و جهت ارائه به کاربران استفاده می کند.
    • پیشنهاد کاربران: الکسا بوسیله نوار ابزار خود، از پیشنهاد یک وب سایت یا لینک استقبال می کند .
    نوار ابزار الکسا، برنامه ای است که شرکت الکسا اینترنت تهیه کرده است ، که توسط کاربران بر روی مرورگر خود نصب می شود و با تغییر هر صفحه ای ، انجمن کاربران نوار ابزار الکسا، می توانند اطلاعات مفیدی بر روی آن بیابند و سرور الکسا نیز اطلاعات جدیدی را دریافت کند.


    ارائه اطلاعات بر روی آرشیو اینترنتی
    الکسا به عنوان سروری برای پژوهشگران، گروههای مرتبط و آیندگان، مورخ اینترنت به شمار می رود، الکسا یک کپی از هر نفوذ خود در اینترنت را در مکانی به نام آرشیو اینترنتی قرار داده است. یک سازمان غیر انتفاعی جهت حفاظت و نگهداری درازمدت مجموعه رو به رشد اطلاعات وب بسیج شده است. در الکسا، باور بر این است که ذخیره و حفاظت میراث دیجیتالی در حال حاضر جهت کاربرد روزانه ما مهم است ولی برای نسل های آینده حیاتی است. همچنین همیاری عمومی ، بهترین روش جهت ساماندهی این سرمایه جهانی است. شما می توانید جهت دسترسی به این آرشیو به آدرس www.archive.org مراجعه نمائید.
     

     

     

     

     

     

    Ãيادداشتهاي لبنان
    در خصوص ساخت مستند براي شاخه سازندگي «جهاد البناء» (حزب‌الله لبنان)

    sobhan13564@yahoo.com

     قسمت بيست و چهارم

    مهدي شيرزادي

    جمعه –كه به عبارتي چهارشنبه، پنج‌شنبه‌ي لبناني‌هاست- خودمان را آماده‌ي رفتن به محل شركت «وعد» مي‌كنيم. در راه، با راننده تاكسي كه عاقله مردي است شيك‌پوش و خوش صحبت –اينها را از نحوه‌ي صحبتش با محمدجواد و خنده‌هايش تشخيص دادم- آشنا مي‌شويم. وقتي مي‌فهمد كه ايراني هستيم، اظهار محبتي مي‌كند و دست برده، داشبورد ماشين را باز مي‌كند و عكسي از مقام معظم رهبري در مي‌آور و به عربي مي‌گويد: «قاعدنا رئسي قاعدنا رئسي» و وارد بحث سياسي مي‌شود.
    ترجمه‌اي كه محمدجواد برايمان انجام مي‌دهد، از گفته‌هاي راننده، كلّي حرف براي نوشتن در ذهنم ضبط مي‌كنم. در مورد آقاي «احمدي‌نژاد» و «سيدحسن نصرا...» مي‌گويد و اشاره مي‌كند كه اين دو نفر، تاريخ اسلام و امت مسلمان را عوض كرده‌اند؛ تا به حال، آمريكا و اسراييل، چنان سيلي از اسلام نخورده بودند. و مطالب جالب ديگري نيز مي‌گويد كه همه را متوجه محبتشان به ايران مي‌كند. مي‌گويد: «احمدي‌نژاد، هيتلر مسلمانان است، اما فرقي كه با هيتلر آلماني‌ها دارد، اين است كه هيتلر با زور توپ و تفنگ بر جهان حكومت كرد، اما احمدي‌نژاد با قلبش بر جهان حكومت مي‌كند»، مطلب جالبي بود؛ تصميم مي‌گيرم اين تكّه را براي پشت جلد سفرنامه انتخاب كنم.
    وارد شركت «وعد» مي‌شويم. البته توضيح مختصري هم بنويسم كه اصلاً فلسفه‌ي كلمه‌ي «وعد»، از سخنان «سيدحسن» گرفته شده و آن چيزي كه حتي روي پرچم‌هاي شركت‌شان نصب كرده‌اند، اين جمله‌ي بسيار جالب سيدحسن است: «منعمرها... اجمل ممّا كان!»
    با هماهنگي بچه‌هاي شركت – كه باز پليس بازي در مي‌آورند و اين‌كه: «آقا فيلم نگير» و خش خش بي‌سيم و غيره- در طبقه‌ي چهارم، وارد مجموعه‌اي بسيار شيك و جالب مي‌شويم. تمام تشكيلات، با وسواس جالبي چيده شده است؛ دو نفر از خانم‌هاي محجبه‌ي شركت –كه فكر مي‌كنم رئيس دفتر يا روابط‌عمومي شركت هستند- با احترام و شكسته بسته، به فارسي، به ما خوش‌امد مي‌گويند.
    در اين قسمت كه ما مشغول آماده كردن تجهيزات تصويربرداري‌مان هستيم، چند اتاق دربسته هم قرار دارد كه از داخل يكي از اتاق‌ها-كه تصور مي‌كنم اتاق جلسات است- صداي همهمه و خنده مي‌آيد. بعد از پرس‌وجو، خانم اپراتور در پاسخ به «محمدجواد» مي‌گويد كه: «آقاي جشّي در جلسه هستند اگر كمي تأمل كنيد، جلسه تمام مي‌شود.»

    ادامه دارد ...
     

     

     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان

     


    __._,_.___


    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments: