به گروه اینترنتی جذاب و پر از خواندنی‌های جالب مبین خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Saturday, October 10, 2009

[MoBiN-Group] RooZaaNe (No. 1117)



 

 

 


 

 


 

 

1117

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1117 :: شنبه 18 مهرماه 1388

www.mobin-group.com

همه چيز در مورد پروژه عظيم و تازه افتتاح شده
«مترو دبي»

با سلام!
دقيقا يک ماه پيش (10 سپتامبر) 10 ایستگاه از 29 ایستگاه خط اول متروی دوبی از سوی امیر دوبی، شیخ محمدبن راشد آل مکتوم " افتتاح شد.
يک ماه بود که مي خواستم در اين رابطه مطلبي را در روزانه بنويسم، اما بخاطر اينکه در اين روزها، روزانه نامنظم منتشر ميشه و از طرفي ترافيک مطالب و موضوعات زياد هست، نشد! تا اينکه در شماره امروز روزانه که تقريبا ماهگرد افتتاح مترو دبي هست، فرصت دست داد تا در اين باره مطالبي را عرض کنم.
متروی دوبی که یکی از پروژه های مهم و ملی برای این امیرنشین کوچک و ثروتمند عربی حاشیه خلیج فارس شناخته می شود در عرض مدتی حدود 4 سال افتتاح شد و نشان داد که اگر سرمایه گذاری مناسب، مدیریت صحیح و تکنولوژی روز، دست در دست هم دهند می توان هر نا ممکنی را ممکن کرد .
افتتاح 49 ماهه 10 ایستگاه از 29 ایستگاه خط اول متروی دوبی با توجه به اینکه اساسا خاک این امیر نشین حالت شن و ماسه داشته و کار بر روی آن سخت تر از جاهای دیگر است، نشان داد که با تکنولوژی روزو برخورداری از مشاوره برترین شرکت های جهانی می توان از عمر پروژه های در دست ساخت دولتی کاست و از فرسایشی شدن پروژه های عمرانی جلوگیری کرد.
امیر دوبی یکی از ایستگاه های خط جدید مترو را که در یکی از بزرگ ترین مراکز تجاری دوبی قرار گرفته، برای مراسم افتتاح انتخاب کرد.
شیخ راشد گفت: "افتتاح مترو اتفاق مهمی است که برای من با نخستین پرواز هواپیمای امارات و یا افتتاح نخستین بنادر دوبی قابل مقایسه است".
او ابراز امیدواری کرد که در آینده، مردم کمتر از اتومبیل های شخصی خود استفاده کنند. این در حالی است که بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه کارشناسان حمل و نقل می گویند اهالی دوبی سخت به اتوموبیل های شخصی خود وابسته اند و احتمال می دهند که حداقل در آغاز، استقبال چندانی از وسیله جدید رفت و آمد نکنند.
امیر دوبی همچنین گفت شبکه متروی دوبی باید در آینده به شبکه ابوظبی که هنوز ساخته نشده، متصل گردد.
نخستین خط متروی دوبی مجموعاً ٢٩ ایستگاه و ٥٢ کیلومتر طول دارد اما در مرحلۀ اول فقط ده ایستگاه به کار خواهد افتاد. بنا به گزارش روزنامه البیان چاپ امارات ایستگاه چهارم این خط بزرگترین ایستگاه جهان است که زیر دریا است. قرار است خط اول (که خط قرمز نام دارد) تا پایان سال ٢٠١٠ به بهره برداری کامل برسد.
هزینۀ خط مترو در آغاز ٤٫٤میلیارد دلار برآورد شده بود اما تاکنون به ٧٫٦ میلیارد دلار رسیده است.


تصوير يکي از ايستگاههاي متروي دبي

ایستگاه ها و قطارهای خطوط متروی دوبی بسیار مجلل بوده و علاوه بر جنبه حمل و نقل عمومی آن سعی شده تا جاذبه های توریستی آن هم در نظر گرفته شود و به قول معروف " با یک تیر دو نشان زده شود " . مجموعۀ پروژه و شرکت هایی که در اجرای خط متروی دوبی دخیل هستند ، تحت نظر شاخۀ صنایع سنگین شرکت ژاپنی میتسوبیشی قرار داشته اند.
کل پروژه متروی دوبی دو خط مترو بطول حدود 70 کیلومتر و با حداقل 40 ایستگاه است .
دو خط اول مترو دبی -خط قرمز و سبز – تا سال 2010 تکمیل و راه اندازی می شود.
پال آبوش مدیر مترو دبی می گوید: "کجا دیگر می توانید نمونه این را پیدا کنید که دو خط مترو بطول حدود 70 کیلومتر و با حداقل 40 ایستگاه همزمان ساخته شود؟ در کشورهای دیگر این پروژه به فازهای مختلف تقسیم می شود و پشت سر هم اجرا شده و به بهره برداری می رسد. "
مترو به صورت زیرزمینی در مرکز شهر و در اطراف بر روی پلهای بتنی روی زمین در حال ساخت است. کارفرمای پروژه اداره راه و حمل و نقل دبی(RTA) می باشد. و توسط کنسرسیوم ارتباط سریع دبی (Dubai rapid Link) که کنسرسیومی از شرکتهای صنایع سنگین میتسوبیشی ژاپن ، میتسوبیشی ، اوبایاشی ، کاجیما و شرکت ترکیه‌ای یاپی مرکزی (Yapi Merkezi) اجرا می شود .
این مترو به عنوان طولانی‌ترین خط تمام اتوماتیک دنیا خواهد بود. خط قرمز دارای 35 ایستگاه از بندر "جبل علی" شروع شده و تا فرودگاه منطقه آزاد ادامه خواهد داشت. خط سبز با 22 ایستگاه از شهر فستیوان دبی (Dubai Festival City) شروع شده و تا فرودگاه بین‌المللی دوبی ترمینال های 1 و 3 ادامه خواهد یافت.
برآورد های جاری نشان می دهد دو خط فوق 355 میلیون مسافر در سال یا 1.2 میلیون مسافر در روز را سرویس خواهد داد.
فاز بعدی خط آبی خواهد بود که در طول جاده امارات خواهد بود،‌ خط ارغوانی در طول جاده " الخیل " خواهد بود و به عنوان مسیر اکسپرس بین فرودگاه بین الملی دوبی و فرودگاه جدید بین المللی دوبی (JXB) تردد خواهد نمود.
روزنامه گلف نیوز چاپ دوبی روز در گزارشی درباره افتتاح متروی دوبی نوشت: بالاخره خط اول قطار آرزوهای دوبی با کار جمعی 30 هزار نفر و با صرف 28 میلیارد نفر ساعت کار و در عرض مدتی 49 ماهه افتتاح می شود ".

در همين رابطه:

- تصاويري از اولين مسافران مترو دبي
- تصاويري از مراحل ساخت تونلهاي مترو دبي
- تصاويري از ترن مترو دبي
- اطلاعات بيشتر در مورد مترو دبي


-----------------------------------

پي نوشت: بد نيست اين خبر را هم در مورد دبي بخوانيد:

بزرگ ترین فرودگاه جهان در دوبی در حال ساخت است

فرودگاه JXB بزرگترین فرودگاه در حال ساخت جهان می باشد. و به صورت رسمی به عنوان فرودگاه بین المللی آل‌مکتوم (حاکم سابق دبی ) نام گذاری شده است.
این خط در هسته مرکزی مرکز جهانی دبی (DWC) که به مساحت 140 کیلومتر مربع می باشد اجرا خواهد شد.
فعالیتها و دورنمای پشت این فرودگاه 8.1 میلیارد دلاری حتی با استانداردهای دبی کمی رویایی است. ظرفیت این فرودگاه سالانه 150 میلیون مسافر و 12 میلیون تن حمل کالا خواهد بود.
داری6 باند پروازی 4.5 کیلومتری که فاصله حداقل آنها از هم 800 متر است می باشد. ارتفاع برج کنترل 92 متر که بلند ترین برج کنترل خاورمیانه می باشد. و دارای پارکنیگی به ظرفیت 100.000 خودرو خواهد بود.
توان نشستن ایرباس A380 را دارد .
باند اول آن امسال راه اندازی خواهد شد و کل پروژه پیش بینی می شود تا سال 2017 به صورت کامل راه اندازی شود.



 



 

 
  u فهرست روزانه


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»:

  • همه چيز در مورد پروژه عظيم و تازه افتتاح شده «مترو دبي»
  • 30 تبليغات متفاوت و حس بر انگيز
  • 40 کاغذ ديواري زيبا
  • در مسجد الاقصي چه مي گذرد؟
  • بانوی برگزیده سال 88
  • معرفي و دانلود فيلم : آ. ر. و. گ
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي: The Incredible Journey of the Butterflies
  • دانلود انيميشن : 9
  • آلبوم جدید و فوق العاده زیبای Tiesto با نام Kaleidoscope
  • آهنگ جدید و بسیار زیبای Usher با نام Papers
  • تبدیل فرمت های موبایل با Xilisoft 3GP Video Converter v5.1.26.0925
  • نرم افزار همراه اطلاع رسانی لیگ برتر فوتبال آترین
  • يک سوپرايز بزرگ : براي اولين بار در کامپيوتر واليبال بازي کنيد!
  • ماهی های نوروز
  • گرانبهاترین داشته ها!
  • دغدغه ی طلایی: یکتا از زبان دردانه
  • در چشم باد
  • چه کسی پاسخگوست؟!
  • رازهایی از هدیه دادن گل
  • مانتوهایی که هر روز آب می روند!
  • جديدترين شماره از فصلنامه Professional Woman's
  • بازهم ساعت، اینبار با متر خیاطی
  • عاشقانه‌های یك شاعر پیشۀ سمج
  • چگونه رویاهایمان را به واقعیت نزدیک کنیم ...
  • چگونه اتاق نشیمن قدیمی خود را دگرگون کنیم؟
  • روش صحیح استفاده از اتوی موی سر
  • چه گوشواره‌ای برای ما مناسب است؟
  • دلایل پایین بودن فشارخون
  • نکات مهم و حیاتی پیرامون رابطه جنسی زن و شوهر
  • پدیده ای به نام فیس بوک
  • پيشينه موعود‌گرايي در ايران زمين
  • و....

 


 

 

www.mobin-group.com


 



 

 


www.mobin-group.com

30 تبليغات متفاوت و حس بر انگيز
ويژه نامه اي بياد سهراب سپهري
راهنماي تصويري: در ملاقات ها چگون رفتار کنيم!
گزارش تصويري تايم از سرنوشت استاديوم هاي المپيک
حيواناتي که وارد زمين گلف شدند!
تاتو روي دست به سبک عربي!
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد 
"مغزشان آکبند نماند،پدر و مادرمان را میگویم"
شب ها و چراغها
تصاوير ماهواره اي از 5 قاره در شب
40 کاغذ ديواري زيبا
مناسب براي توسعه دهندگان نرم افزار و گيک ها!
35 تصوير ديدني از آتش بازي
ويژه نامه ازدواج موقت

 

 

www.mobin-group.com

حفر کانال در زير قبله اول مسلمين؛
در مسجد الاقصي چه مي گذرد؟

حفر کانال در زير مسجد الاقصي، تخريب کامل منازل در قسمت غربي مسجد و توسعه شهرک سازي از اقدامات صهيونيست ها براي اجرايي کردن تقسيم محوطه مقابل مسجد الاقصي ميان مسلمانان و يهوديان است.
به گزارش گروه بين الملل «شبکه خبر دانشجو» اقدام روزهاي اخير نيروهاي نظامي رژيم صهيونيستي در بستن درهاي ورودي به مسجد الاقصي و حمايت از گردهمايي گروههاي افراطي يهودي در نزديکي باب مغاربه که انديشه حمله به مسجد الاقصي را در سر مي پرورانند، از حلقه هاي خطرناک اقدامات رژيم صهيونيستي در جدايي اماکن مقدسه قدس از يکديگر و محو هويت اسلامي و تثبيت موجوديت فرهنگي و ديني يهودي در آن است.
بنا به اخبار واصله پس از چندين توطئه به اجرا گذارده شده از جانب دولت هاي سابق و فعلي رژيم صهيونيستي از جمله حفر کانال در زير مسجد الاقصي ، تخريب کامل منازل در قسمت پشتي (غرب) مسجد و توسعه شهرک سازي در داخل سرزمينهاي اشغالي به ويژه در داخل و اطراف شهر بيت المقدس ، در حال حاضر به نظر مي رسد رژيم اشغالگر در صدد است تا توطئه بي سابقه و خطرناکتري را که عبارت از تقسيم محوطه مقابل مسجد الاقصي ميان مسلمانان و يهوديان است به مورد اجرا بگذارد و در اين صورت مسلمانان براي هميشه از دسترسي به بناي مسجد الاقصي و اقامه نماز در آن محروم خواهند شد.
نظير اين توطئه قبلاً در شهر الخليل آزمايش شده و به علت سکوت جوامع اسلامي، طرح مورد نظر صهيونيستها در تقسيم مسجدي که مدفن پيامبران بزرگ الهي از جمله حضرت ابراهيم (ع) و ... بوده و همواره به مسلمانان تعلق داشته با موفقيت اجرا شده است، متاسفانه اين مسجد امروز به دو قسمت تقسيم شده و هر يک از مسلمانان و يهوديان از وروديهاي مخصوص داخل اين مکان مقدس مي شوند.
رژيم صهيونيستي در نظر دارد چنين طرحي را براي محوطه مسجدالاقصي نيز پياده کند. آنچه که امروزه در رسانه هاي تصويري از ضرب و شتم شهروندان مسلمان و بي دفاع ازجانب مأموران رژيم صهيونيستي مشاهده مي شود در حقيقت تلاش براي مقابله با اين توطئه است که چنانچه با سکوت و بي طرفي مسلمانان توأم شود قطعاً در آينده نزديک اين طرح نيز به مورد اجرا درخواهد آمد.
رژيم صهيونيستي در صدد است به بهانه تعلق مکان مقدس محوطه مسجدالاقصي به يهوديان و مسلمانان به طور علي السويه، براي جداسازي ميان اين دو ديوار حائلي را ميان مسجدالاقصي (داراي گنبد خاکستري مايل به سياه) با مسجد قبه الصخره (داراي گنبد زرد رنگ که در دوران حکومت امويان و در مقابل مسجدالاقصي ساخته شده) احداث کند.
اين رژيم مي خواهد جانب شرقي را که مسجد قبه الصخره در آن واقع است به مکان عبادي مسلمانان تبديل کرده و مسجدالاقصي را همراه با سمت غربي اين محوطه به يهوديان واگذار کند و به اين ترتيب مسجدالاقصي براي هميشه از تسلط مسلمانان خارج خواهد شد.
امکان وقوع اين حادثه زماني به يقين نزديکتر مي شود که بدانيم صهيونيست ها هم اکنون براي عبادت دقيقاً در جانب غربي مسجدالاقصي (چسبيده به پشت مسجد) تجمع مي کنند.
اين محله اي از شهر قدس است که فلسطيني ها به صورت کاملاً سيستماتيک و به تدريج از آنجا رانده شده و پس از تخريب منازل اين محله که به المغاربه معروف است، اين مکان به تصرف يهوديان درآمده و تعداد منازل يهودي در آن رو به افزايش است.
با توجه به ابعاد خطرناک اين توطئه پيشنهاد مي شود انديشمندان و شخصيت هاي مؤثر ديني به روشنگري و تبيين توطئه هاي خطرناک رژيم صهيونيستي در مورد مسجدالاقصي و اماکن مقدس قدس اقدام عاجل کنند.

حکم اعدام برای 3 متهم حوادث پس از انتخابات

مدیر روابط عمومی دادگستری استان تهران گفت:‌ سه نفر از متهمان اغتشاشات بعد از انتخابات به اعدام محکوم شدند.
بشیری راد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: (م. ز) و (الف. پ) به اتهام ارتباط با انجمن پادشاهی ایران و (ن . ع) به اتهام ارتباط با منافقین محکوم به اعدام شده‌اند، این احکام غیر قطعی بوده و قابل تجدیدنظرخواهی در دیوان عالی کشور است.
وی در ادامه گفت: احکام صادره برابر مقررات قانونی به وکلای محکوم علیهم ابلاغ شده تا در صورت اعتراض تشریفات قانونی مربوطه را طی کنند.
بشیری راد افزود: لوایح اعتراضی 18 نفر از متهمان اغتشاشات اخیر که منجر به محکومیت آنها شده، واصل شده است و به زودی به دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارسال می‌شود.

ادامه سير نزولي نرخ تورم

سیر نزولی نرخ تورم ادامه دارد. به گزارش "الف"، به دنبال سیاست‌های انقباضی پولی و مالی بانک‌ها و دولت، نرخ تورم در آستانه ورود به زیر مرز بیست درصد قرار گرفته است.
بنابراین گزارش، نرخ تورم 12 ماهه منتهی به فروردین 88 نسبت به 12 ماهه منتهی به فروردین 87، 24.5 درصد بوده است. این نرخ برای اردیبهشت 23.6 درصد، برای خرداد 22.5 درصد، برای تیر 21.5 درصد و برای مرداد 20.2 درصد بوده است.
به نظر می‌رسد کاهش نرخ تورم عمدتا به دلیل سیاست‌های شدیدا انقباضی سیستم بانکی و نیز سیاست مالی انقباضی دولت در تخصیص بودجه اعتبارات جاری و عمرانی باشد.
در پنج ماهه اول امسال، 81 درصد از بودجه اعتبارات هزینه‌ای (جاری) پنج ماهه اول، تخصیص داده شده است. این رقم برای اعتباران تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (عمرانی) 59 درصد بوده است. به این ترتیب نزدیک به یک پنجم از اعتبارات جاری و دو پنجم از اعتبارات عمرانی تخصیص داده نشده است که در نیمه دوم سال تخصیص داده خواهد شد.
بنابراین گزارش، از آنجاییکه فعالیت‌های عمرانی کشور معمولا در نیمه اول سال شتاب بیشتری دارد، به نظر می‌رسد اقدام دولت در عدم تخصیص این اعتبارات چندان مناسب نبوده است.
انقباض شدید پولی و مالی هرچند به رکود وارداتی جهانی دامن می‌زند و این مساله را تشدید می‌کند، اما به طور طبیعی کاهش نرخ تورم را درپی دارد.

بانوی برگزیده سال 88

هلن سپاهی دارنده نشان طلای كاراته آسیا در رقابت های قهرمانی جهانی، حاضر به برداشتن حجاب خود نشد و به همین حالت از دور رقابت ها كنار رفت.
محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری كشورمان از هلن سپاهی عضو تیم ملی كاراته بانوان قدردانی و او را به عنوان بانوی برگزیده سال 88 معرفی كرد.
به گزارش شبكه خبر، دكتر محمود احمدی نژاد در نامه ای خطاب به این ملی پوش كشورمان كه از برداشتن حجاب اسلامی خود در رقابت های آسیایی خودداری كرد، آمده است: فرهیخته گرامی؛ سركار خانم هلن سپاهی، نخبه برگزیده سال 1388ایران؛ اكنون كه روای علم و دانش را زینت بخش وجودتان كرده اید و فضیلت علم عالمانه را تصویر شرافت انسانی خود گردانیده اید، كسب عنوان نخبه برگزیده زنان در سال 1388 را برازنده شما دانسته و امیدوارم كوله بار دانش و خردورزی شما مایه تقرب به حق، خدمت خالصانه به خلق و رشد وتعالی روز افزون سركار عالی شود.
هلن سپاهی دارنده نشان طلای كاراته آسیا در رقابت های قهرمانی جهانی، حاضر به برداشتن حجاب خود نشد و به همین حالت از دور رقابت ها كنار رفت.

 



 


 

www.mobin-group.com

معرفي و دانلود فيلم

آ. ر. و. گ
A.R.O.G


 

کارگردان: علي تانر بالتاجي، جم يلماز. فيلمنامه: جم يلماز. موسيقي: عمر آهونباي، هاکان ئوزر، بولنت اولوداغ. مدير ‏فيلمبرداري: سويکوت توران. تدوين: ارهان آجار. طراح صحنه: هاکان يارکين. بازيگران: جم يلماز[عارف، کايا، ‏لوگار، کوبار، انيگما]، اوزان گوون[تاشو]، ئوزکان ئوعور[ديمي]، نيل کاراايبراهيمگيل[ميمي]، ئوزگه ‏ئوزبرک[جکو]، ظفرآلگوز[کارگا، کومو، دکتر]، حسن کاچان[جوهارا]، محي الديت کورکماز[بيدي]، متين ‏کچيجي[متو]، جان يلماز[مدير مدرسه]. 127 دقيقه. محصول 2008 ترکيه. نام ديگر:‏‎ A.R.O.G: Bir Yontmataş ‎Filmi‏.‏
عارف پس از ازدواج با شاهزاده جکو از سياره گورا(‏G.O.R.A.‎‏) به زمين بازگشته و هر دو در انتظار تولد اولين ‏فرزندشان هستند. اما فرمانده لوگار که پس از شکست از عارف زنداني شده بود، گريخته و براي انتقام گرفتن به زمين ‏مي آيد. لوگار پس از فريب عارف وي را درون ماشين زمان انداخته و به يک ميليون سال قبل مي فرستد. همزمان با ‏تغيير چهره سعي مي کند جاي عارف را نزد جکو بگيرد. عارف که به يک ميليون سال قبل پرتاب شده، بايد هر چه ‏سريع تر راهي براي بازگشت به زمان حال يافته و جان خود را به همراه زندگي زناشويي اش نجات دهد...‏

چرا بايد ديد؟
همين چهار سال قبل بود که هجويه ترکي فيلم هاي علمي تخيلي با نام گورا به نمايش در آمد و تمامي رکوردهاي فروش ‏را که متعلق به فيلم ويزون تله بود شکست. موفقيت عظيم جدا از مضمون بديع آن در سينماي ترکيه، بيشتر مديون ‏حضور موثر و شوخي هاي جم يلماز بزرگ ترين کمدين ترکيه امروز بود. استقبال عظيمي که از فيلم صورت گرفت ‏بلافاصله سبب بروز شايعاتي در زمينه ساخت دنباله اي بر فيلم شد و اينک در کمتر از 4 سال و با صرف 9 ميليون ‏دلار به تحقق پيوسته است. ‏
همه چيز به تبعيت از کليشه ها شکل گرفته از نام و قصه فيلم که بر خلاف قبلي که در فضا و آينده مي گذشت و اين بار ‏در دوران سنگ و گذشته دور رخ مي دهد، تا شوخي ها که به اقتضاي زمان و جغرافيا شکل گرفته و کمتر تماشاگر ‏غاير ترکي متوجه آنها خواهد شد. البته براي تضمين فروش خواننده سکسي و محبوب نسل جوان-نيل کاراايبراهيمگيل- ‏نيز براي اولين بار در برابر دوربين سازندگان آروگ قرار گرفته است. ‏
جم يلماز که در کنار علي تانر بالتاجي بعد از شعبده باز براي دومين بار روي صندلي کارگرداني نشسته، متولد 1973 ‏استانبول است. جم در دوران تحصيل در دانشگاه بوغازايچي-رشته توريسم و هتلداري- شروع به انتشار ‏کاريکاتورهايش در مجله فکاهي لمان کرد. اولين نمايشگاه آثارش را در 1992 در مرکز فرهنگي لمان به راه انداخت ‏وزماني که با استقبال مردم روبرو شد آن را در مرکز فرهنگي بشيکتاش ادامه داد. در همين زمان با افراد بسياري آشنا ‏شد و شروع به اجراي نمايش هاي کمدي تک نفره کرد. استقبال از اين نمايش ها به حدي بود که در 7 ‍‏CD‏ به بازار ‏عرضه شدند. جم در سال 1997 با نوشتن فيلمنامه همه چيز روبراه خواهد شد و بازي در نقش اول آن به سينما راه پيدا ‏کرد. بازي در نقش کوتاهي در فيلم ويزون تله او را بيشتر به ادامه کار در سينما ترغيب نمود که حاصل آن نوشتن ‏فيلمنامه گورا و بازي در نقش اول آن بود. پس از بازي در فيلم کارهاي سازمان يافته، به همراه علي تانر بالتاجي اولين ‏تجربه کارگرداني اش را تحت نام شعبده باز به معرض تماشاي عموم گذاشت که به رغم شکست تجاري در جشنواره ‏هاي بروکسل و استانبول مورد توجه قرار گرفت. شهرت جم سبب شده تا در فيلم هاي تبليغاتي مختلفي نيز تهيه و بازي ‏کند که همگي از طنز قابل توجهي برخوردارند. ‏
جم يلماز مانند گورا در فيلم فعلي نيز در 4 نقش ظاهر شده و به لطايف الحيل با ويژگي هاي ترک ها شوخي کرده و ‏ابعادي تاريخي به عادات خوش و ناخوش ترک ها مي دهد. البته همه اينها در سايه دست انداختن فيلم هاي مشهور گونه ‏علمي تخيلي مانند 2001 يک اديسه فضايي، بيگانه ها، ماتريکس ها، پارک ژوراسيک و... يا گونه اکشن مواجهه(تغيير ‏چهره) و... صورت مي گيرد که به شکلي منطقي با قالب هاي بومي سازگار شده اند. ايده جهان هاي موازي نيز به کار ‏گرفته شده تا عارف بکوشد انسان هاي غارنشين اوليه را به سرعت با مظاهر تمدن آشنا کرده و راهي براي بازگشت به ‏آينده باز کند. ‏
عارف: يالا بچه ها، مي دونم از عهده اين کار برمي آييد. قول مي دهم در عرض يک هفته به قرون وسطي، دو هفته ‏عصر جديد و قسم مي خورم تا يک ماه به انقلاب فرانسه برسيم. ‏
خوب، مي شود فيلم را يک نمايش ديگر از جم يلماز خواند که به جاي ويديو روي سلولوئيد ثبت شده و اگر بتواند رونقي ‏غير عادي به سينماي ترکيه بدهد، بديهي است که هيچ کس آن را تقبيح نخواهد کرد. حتي مي شود ساخته شدن آن را ‏گريزناپذير خواند، آن هم بعد از توفيق باورنکردني گورا...‏
مهم ترين نکته جذاب فيلم جلوه هاي ويژه بصري آن است که بيشترين مقدار از بودجه فيلم صرف آن شده و لقب گران ‏ترين فيلم تاريخ سينماي ترکيه را نيز از آن خود کرده است. فيلمنامه پر از ريزه کاري ها و گروه بازيگران با توجه به ‏پس زمينه آشنايي تماشاگر ترک داراي کشش خاصي است. حتي براي نقش هاي کوچک فرعي چون فوتباليست هاي تيم ‏حريف از ورزشکاران شناخته شده خارجي استفاده شده، ولي بايد بگويم که همين سکانس بازي فوتبال در انتهاي فيلم ‏اندکي طولاني است و جا دارد که کوتاه شود. ‏
برجسته ترين صحنه هاي فيلم حضور عارف در کنار ميمون هاست که تمامي بار کميک فيلم روي رفتار او است و ‏نشان مي دهد که جم يلماز به تنهايي براي سرگرم کردن تماشاگر کافي است. البته خيلي ها هم بازي او در 4 نقش را ‏اندکي خودخواهي نام مي نهند، ولي مگر پيتر سلرز نيز در چندين فيلم نقش هاي متعدد بازي نکرده بود. ديوانه وارترين ‏شوخي فيلم نيز در همين سکانس شکل مي گيرد: ساختن آباژور با جريان ادرار يخ بسته!(بايد ببينيد تا باور کنيد)‏
فيلم به سبک و سياق اغلب محصولات اخير سينماي ترکيه، حاميان مالي خارج از صنعت سينما نيز دارد. حاميان مالي ‏فيلم جدا از ‏‎ Avea‎‏ اپراتور مشهور تلفن هاي همراه که در تهيه قسمت قبلي نيز مشارکت داشت، ترک تله کوم-شرکت ‏مخابرات ترکيه- و ‏TTNET‏ اينترنت هستند. تماشاي اين فيلم را براي کساني که حتي اندکي با فرهنگ و زبان ترکي ‏آشنايي دارند، گريز ناپذير است. شما هم سعي کنيد با با شوخي هاي عام تر آن کنار بياييد تا دو ساعت تمام خنده را ‏تجربه کنيد!‏
ژانر: کمدي، فانتزي.
 

لينکهاي دانلود

A.R.O.G.2008.DVDSCR.aRGuVaN.part1.rar 
A.R.O.G.2008.DVDSCR.aRGuVaN.part2.rar 
A.R.O.G.2008.DVDSCR.aRGuVaN.part3.rar 
A.R.O.G.2008.DVDSCR.aRGuVaN.part4.rar 
A.R.O.G.2008.DVDSCR.aRGuVaN.part5.rar 
A.R.O.G.2008.DVDSCR.aRGuVaN.part6.rar 
A.R.O.G.2008.DVDSCR.aRGuVaN.part7.rar

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

The Incredible Journey of the Butterflies

مستند ديدني در مورد پرندگان
محصول  PBS NOVA

 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت HDTV)

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

9

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال باکيفيت DVD-S)

devise-9r5.part1.rar
devise-9r5.part2.rar
devise-9r5.part3.rar
devise-9r5.part4.rar
devise-9r5.part5.rar
devise-9r5.part6.rar
devise-9r5.part7.rar
devise-9r5.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

www.mobin-group.com

دانلود آلبوم: فارسي

Kaleidoscope
کاري از Tiesto

آلبوم جدید و فوق العاده زیبای Tiesto با نام Kaleidoscope
 

براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ جدید و بسیار زیبای Usher با نام Papers

لينک دانلود
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

www.mobin-group.com

نرم افزار PC

تبدیل فرمت های موبایل با
Xilisoft 3GP Video Converter v5.1.26.0925

همانطور که همه ما می دانیم گوشی های موبایلی که امروزه با انواع طرح ها در بازارها یافت می شوند تنها قادرند فرمت های خاصی را برای پخش ویدئو ها پشتیبانی کنند و قادر نیستند تا هر فرمتی را اجرا کنند. این در حالی است که گوشی ها همچنین برای ضبط فیلم هم قادرند تا با فرمتی خاص کار ذخیره سازی را انجام دهند ؛ برای مثال اکثر گوشی ها از فرمت 3GP استفاده می کنند و نمونه هایی هم از فرمت MP4 که این دو به صورت عادی قابل اجرا در اکثر گوشی ها نیز می باشند. حال اینجا نکته ای پیش خواهد آمد و آن هم گاهی لازم است فیلمی از سیستم رایانه به گوشی موبایل منتقل شود ، می بایست این فایل تصویری حتما به یکی از دو فرمت 3GP یا MP4 باشد. چاره ی کار این است که فایل اصلی را با تبدیل به یکی از این دو به فایل قابل اجرا در گوشی موبایل تبدیل کنیم.
یکی از نرم افزارهایی که هم قابلیت پشتیبانی از اکثر فرمت های رایج را داراست و هم این که از قابلیت های نسبتا کاملی بهره می برد ، Xilisoft 3GP Video Converter نام گرفته است. این نرم افزار قدرتمند قادر است تا در سریع ترین زمان ممکن و بسته به حجم و فایل های ورودی و خروجی کار تبدیل را انجام دهد. همچنین امکان اعمال تنظیماتی از قبیل اندازه تصاویر و کیفیت فایل خروجی ، امکان تبدیل فایل تصویری به صوتی و یا همان استخراج صوت از تصویر و همچنین قابلیت Stop چندباره از جمله قابلیت های این نرم افزار محسوب می شود.
Xilisoft 3GP Video Converter قابلیت نمایش به صورت مستقیم فایل ورودی و خروجی را نیز دارد و لازم نیست که با نرم افزار جداگانه پیش نمایش به حرکت درآید.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Xilisoft 3GP Video Converter v5.1.26.0925 :
- پشتیبانی از تقریبا تمامی فرمت های تصویری
- امکان اعمال تنظمیاتی از نظر کیفیت و اندازه تصاویر
- امکان تبدیل فیلم 3GP به فرمت های صوتی رایج
- پلیر داخلی نرم افزار
- امکان Pause زدن چندباره در طول تبدیل
- پشتیبانی از تمامی فرمت های موجود و پشتیبانی شده از سوی گوشی های موبایل
- امکان تبدیل دسته ای فایل ها
- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز ویستا و ویندوز محبوب 7
- و ...

طريقه فعالسازي : پس از نصب نرم افزار ، فایل های موجود در پوشه کرک را در محل نصب نرم افزار کپی کرده و سپس فایل Serial.reg را اجرا کنید تا نرم افزار به طور کامل کرک شود.


لينک دانلود
(حجم فايل حدود 15 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد
 

دنياي موبايل

نرم افزار همراه اطلاع رسانی لیگ برتر فوتبال آترین

نرم افزار همراه فوتبال آترین سامانه اطلاع رسانی مسابقات فوتبال لیگ برتر فوتبال ایران می باشد.
این نرم افزار موبایل با قابلیت بروز رسانی از طریق اس ام اس , جدول کامل بازی ها و برنامه دقیق برگزاری آن ها را همراه با تاریخ و ساعت برگزاری در اختیار کاربران گوشی های موبایل قرار می دهد.

ویژگی های خاص این نرم افزار عبارت است از:
- نمایش اطلاعات جدول لیگ برتر ایران بر اساس آخرین رده بندی
- نمایش اطلاعات بازی های هفتگی لیگ برتر ایران
- دریافت داغ ترین و بروزترین اخبار و رخدادهای فوتبال
- قابلیت بروز رسانی اطلاعات از طریق SMS
- قابل اجرا در اکثر تلفنهای همراه
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: www.mobin-group.com

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.


معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

تا حالا بازيهاي ورزشي مختلفي در کامپيوتر بازي کرده ايم، فوتبال، بسکتبال، تنيس، ماشين سواري، موتورسواري و ... از اين جمله اند.
اما تا حالا  کمتر پيش اومده در کامپيوتر، واليبال بازي کنيم. البته چند نسخه بازي واليبال ساحلي منتشر شده است، اما واليبال سالني نه!
من چون خودم به واليبال بازي  کردن علاقه مندم (البته در کامپيوتر!)، خيلي دنبال اين بودم که يک بازي واليبال سالني خوب پيدا کنم که بالاخره موفق شدم.
International Volleyball 2009 تقريبا همون چيزي بود که دنبالش بود. راهبري بازي در واليبال که شش نفر بازيکن را بايد تقريبا همزمان اداره کني کار سختيه، اما سازندگان بازي International Volleyball 2009 توانسته اند از عهده اين مسئله به خوبي بر آيند.
توصيه مي کنم اين بازي را که حجمش هم خيلي زياد نيست، دانلود کرده و از بازي اش لذت ببريد.
راستي اين را هم يادم رفت بگم که اين بازي در رده تيم هاي ملي و در دو حالت مردان و زنان مي باشد. ضمنا تيم ملي ايران هم در اين بازي وجود دارد.
 

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/289999341/International.Volleyball.2009.part1.rar
http://rapidshare.com/files/290013793/International.Volleyball.2009.part2.rar

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشند. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

www.mobin-group.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com


کارتونی از هیکابی دمیرچی
برنده جایزه دوم مسابقه بین المللی کارتون بورسا، ترکیه 2009

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

حيا

من مواعظ النبي صلى الله عليه وآله وسلّم:
الحياءُ حياءان، حياءُ عقلٍ وحياء حُمْقٍ، وحياء العقل العلم وحياءُ الحُمقِ الجهل.
(تحف العقول صفحه 45)

حياءِ عقل آن است كه انسان از روى عقل احساس حياء كند، مثل حياء در هنگام ارتكاب گناه، و يا حياء در مقابل كسانى كه احترامشان لازم است و اين حياء، علم است يعنى رفتارى عالمانه مى‏باشد.
و حياء جهل آن است كه از پرسيدن و يادگرفتن يا از عبادت‏كردن و امثال آن، حياء كند (مثل كسانى كه در بعضى محيطها، از نماز خواندن، خجالت مى‏كشند) و اين حياء، رفتارى جاهلانه است.

 

 

 اس.ام.اس روزانه
roozane.sms@gmail.com

1981- با بديها بسازبه خوبيها نبازبا استعدادهات بتاز (4435-0935)

1982- اينگونه زندگي كن:شاد، اما دلسوز.ساده،اما زيبا.مصمم،اما بي خيال. مهربان، اما جدي.سبز،اما بي ريا.عاشق،اما عاقل. (2447-0936)

1983- ايکاش فريادآنقدر شهامت داشت که حرمت سکوت رانمی شکست.... (8878-0912)

1984- اى آينه ى خدا نشان ادركنى، كوى تو پناه بىكسان ادركنى، درد از من دردمند و درمان از تو، يا مهدى صاحب الزمان(ع) ادركنى. (4435-0935)

1985- آنانكه علي راخداي ميدانند،كفرش به كنار،عجب خدايي دارند.(7314-0915)

1986- آنان كه زما دور،ولي دردل وجانند/بسيارگرامي تر از آنند كه خود مي دانند (7610-0918)

1987- امیدوارم باک دلت هرگزازبنزین عشق خالی نشه،حتی اگه محبت سهمیه بندی بشه! (8878-0912)

1988- آقاى جمعه هاى غريبى ظهور كن دل را پر از طراوت عطر حضور كن، يك گوشه از جمال تو يعنى تمام عشق يك دم فقط بيا و از اينجا عبور كن (4435-0935)

1989- آرزو می کنم با افتادن هر برگ پاییزی از درخت یکی از غمهای دلت پاک بشه.آنقدر که دیگر هیچ غمی نداشته باشی (4435-0935)(7314-0915)(8755-0937)

1990- آدمى براى شك كردن آفريده نشده،براى پرسيدن آفريده شده(يانگ) (4435-0935)

1991- آدما اشتباه مىكنن دنبال خوشبختى مىگردن،خوشبختى پيدا شدنى نيست، ساختنيه. (4435-0935)

1992- يادت باشه يه جوری ورقاي کتابه زندگيتو سياه کنی ک وقتی ده سال دیگه برگشتی و ورقهايه اين کتابو عقب زدی احساس غرور کنی نه احساسه ترس و تهی (7314-0915)

1993- تا حالا به معنی قشنگ A.B.C.D.E.F.G دقت کردی ؟ A Boy Can Do Everything For Girl حالا برعکسش رو ببین G.F.E.D.C.B.A که می شه Girl Forget Everything Done & Catch a new Boy Again (3933-0913)

1994- تقديری سراسر خير،برکت،خورسندی،سلامت،خوشبختی و سعادت دنيا و آخرت را برایتان آرزومندم (7314-0915)

1995- روشن بينی حقیقی برايه انسان همانند آفتاب است برايه خاک. (7610-0918)

1996- Morning or nightyou are light..Big or smallyou are all..Young or oldyou are gold..Far or nearyou are dear..(9704-0912)

1997- ميدونه رمز عاشق بودن هر کس فقط اينه:ساده بودن،ساده ديدن و ساده پذيرفتن.پس ساده ميگم،ساده باور کن:خوشبختيت آرزومه. (7314-0915)

1998- من در سرزمينی زندگی ميکنم که دويدن حق کسانيست که نميرسند و رسيدن حق کسانيست که نميدوند.*دکتر.علی شريعتی* (8755-0937)

1999- من به خود ميبالم،که در اين عصر يخی،و در اين ظلمات باروت و فساد...دوستی دارم چون آب ظلال،که دلش آيينه خورشيد است. (8755-0937)

2000- قشنگترين احساس وقتيه که بدونی يکی هرگز تو را فراموش نميکند (4435-0935)


شماره برای ارسال مسیج: 09125698059

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

چهل چهارشنبه و دیدار

سید جلیل، آقا سید جعفر قزوینی(ره) می گوید:
با پدرم ـ مرحوم آقای سید باقر قزوینی ـ به مسجد سهله می رفتم. وقتی نزدیک مسجد رسیدیم به او گفتم: این حرفهایی که از مردم می شنوم، یعنی هر کس چهل شب چهارشنبه به مسجد سهله بیاید حضرت مهدی(ع) را می بیند، پایه و اساسی ندارد.
پدرم غضبناک متوجه من شد و گفت: چرا اساسی نداشته باشد؟ فقط به این خاطر که تو ندیده ای؟ آیا هر چیزی که تو ندیده ای اصل ندارد؟ و خیلی مرا سرزنش کرد، طوری که از گفته ی خود پشیمان شدم.
داخل مسجد شدیم، هیچ کس در آنجا نبود. وقتی پدرم در وسط مسجد، برای خواندن دو رکعت «نماز استجاره»(1) ایستاد، شخصی از طرف مقام حضرت حجت(ع) متوجه او شد و از کنارش عبور کرد. به او سلام کرد و با ایشان مصاحفه نمود.
در اینجا پدرم به من توجه کرد و پرسید: این آقا کیست؟
گفتم: آیا او حضرت مهدی(ع) است؟
فرمود: پس کیست؟
من به دنبال آن حضرت دویدم؛ ولی احدی را نه در مسجد و نه در خارج آن ندیدم.(2)

پی نوشت:
1ـ نمازی که در این مکان مقدس خوانده می شود.
 2- برکات حضرت ولی عصر(ع)، حکایات عبقری الحسان فی أحوال مولانا صاحب الزمان، ص64

 

 

داستانهایی از تاریخ ایران
yasamin-atashi.persianblog.ir

ماهی های نوروز

پریزاد بیوه جنگاوری بود که سالها پیش در جنگهای ایران و دشمنان کشته شده بود پریزاد دو دختر نوجوان داشت آنها مستمند و بینوا بودند و در هنگام عید تنها شیرینی آنها آب بود . صدای شیپوری که مژده بهار میداد لبخند در چهره غم گرفته آنها باز آورد ، دو فرزند پیاله آب را به پریزاد دادند تا نخست مادر کمی آب بنوشد چشمان پریزاد از این همه غم پر از اشک بود هنگامی می نوشید دو قطره اشک از چشمانش در آن پیاله افتاد .
دختران پریزاد هنگامی که پیاله را گرفتند شگفت زده دیدند در آب ، دو ماهی سرخ بسیار زیبا بازی می کنند .
هر سه با خنده و هیجان به آن ماهی ها نگاه می کردند . صدای در برخواست ! چه کسی می توانست باشد ؟
در پشت در اُخُس ( اردشیر سوم پادشاه هخامنشی ) بود او گفت برای من از رنج شما سخن ها گفته اند دیروز به نزدیکان گفتم روز نخست نوروز را در خانه شما خواهم بود و آمدم که شادی را به شما هدیه کنم اما از پشت در صدای خنده های شما را می شنیدم !
پریزاد و دختران داستان ماهی ها را گفتند اخس بسیار گریست و گفت وقتی فرزندان ایران اینچنین گرفتار غم و تنهایی باشند پادشاهی را ارزشی نیست .
دستور داد یکی از باغهای پادشاهی ایران را به آنها بدهند و برای شادی آنها هر کاری از دستش بر می آمد انجام می داد .
زندگی شاد آنها نتیجه رنج هایی بود کشیده بودند همانگونه که ارد بزرگ اندیشمند فرهیخته کشورمان می گوید : روزهای سخت بهایی ست که باید برای سرافرازی پرداخت .
از آن زمان بر سفره هفت سین ایرانیان ماهی سرخ میهمان شد و تا کنون هر سال همراه نوروز زیبای ماست.

یاسمین آتشی

 

پلاک
epelak.blogfa.com

 

تو هنوز بدنت گرم است

يكي از رزمنده ها مي‌گفت: «در يكي از عمليات‌ها، برادري مجروح شد و به حالت اغما فرو رفت و راننده‌ي آمبولانس كه شهداي منطقه را جمع‌آوري مي‌كرد، او را با بقيه‌ي شهدا داخل ماشين گذاشت و گاز آن را گرفت و رفت.»
راننده در آن جنگ و گريز، تلاش مي‌كرده كه خودش را از تيررس دشمن دور كند، و از طرفي مرتب ويراژ مي‌داده، تا توي چاله‌چوله‌هاي ناشي از انفجار نيفتد.
كه اين بنده‌ي خدا بر اثر جابه‌جايي و فشار به هوش مي‌آيد و يك‌دفعه خودش را در جمع شهدا مي‌يابد. اول تصور مي‌كند ماشين حمل مجروحين است،‌ اما خوب كه دقت مي‌كند، مي‌بيند نه، انگار همه‌ي برادران شهيد شده‌اند و هراسان بلند شده، مي‌نشيند وسط ماشين و با صداي بلند بنا مي‌كند به داد و فرياد كردن كه برادر! برادر! منو كجا مي‌بريد؟ من شهيد نيستم، نگهدار مي‌خوام پياده بشم، منو اشتباهي سوار كرديد...
راننده از توي آينه زير چشمي نگاهي به او انداخته و با لحن داش‌مشتي اش مي‌گويد: «تو هنوز بدنت گرمه، حاليت نيست، تو شهيد شدي، دراز بكش،‌ دراز بكش، بگذار به كارمون برسيم. و او هم كه قضيه را جدي گرفته، دوباره شروع به قسم و آيه مي‌كند كه من چيزيم نيست. خودت نگاه كن، ببين، و باز راننده مي‌گويد: بعد معلوم مي‌شود.
خودش وقتي برگشته بود، مي‌گفت: «اين عبارات را گريه مي‌كردم و مي‌گفتم. اصلاً حواسم نبود كه بابا! حالا نهايتاً تا آخر هم بروي، تو را كه زنده‌به‌گور نمي‌كنند. ولي راننده هم آن حرف‌ها را آن‌قدر جدي مي‌گفت كه باورم شده بود شهيد شده‌ام.»

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة القمر آيات: 55 محل نزول: مکه
 
وَمَا أَمْرُنَا إِلَّا وَاحِدَةٌ كَلَمْحٍ بِالْبَصَرِ 50 وَلَقَدْ أَهْلَكْنَا أَشْيَاعَكُمْ فَهَلْ مِن مُّدَّكِرٍ 51 وَكُلُّ شَيْءٍ فَعَلُوهُ فِي الزُّبُرِ 52 وَكُلُّ صَغِيرٍ وَكَبِيرٍ مُسْتَطَرٌ 53 إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنَّاتٍ وَنَهَرٍ 54 فِي مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِيكٍ مُّقْتَدِرٍ 55
سورة الرحمن

 
الرَّحْمَنُ 1 عَلَّمَ الْقُرْآنَ 2 خَلَقَ الْإِنسَانَ 3 عَلَّمَهُ الْبَيَانَ 4 الشَّمْسُ وَالْقَمَرُ بِحُسْبَانٍ 5 وَالنَّجْمُ وَالشَّجَرُ يَسْجُدَانِ 6 وَالسَّمَاء رَفَعَهَا وَوَضَعَ الْمِيزَانَ 7 أَلَّا تَطْغَوْا فِي الْمِيزَانِ 8 وَأَقِيمُوا الْوَزْنَ بِالْقِسْطِ وَلَا تُخْسِرُوا الْمِيزَانَ 9 وَالْأَرْضَ وَضَعَهَا لِلْأَنَامِ 10 فِيهَا فَاكِهَةٌ وَالنَّخْلُ ذَاتُ الْأَكْمَامِ 11 وَالْحَبُّ ذُو الْعَصْفِ وَالرَّيْحَانُ 12 فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ 13 خَلَقَ الْإِنسَانَ مِن صَلْصَالٍ كَالْفَخَّارِ 14 وَخَلَقَ الْجَانَّ مِن مَّارِجٍ مِّن نَّارٍ 15 فَبِأَيِّ آلَاء رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ 16

 

ترجمه فارسي مکارم

و فرمان ما يك امر بيش نيست، همچون يك چشم بر هم زدن! «50» ما كسانى را كه در گذشته شبيه شما بودند هلاك كرديم; آيا كسى هست كه پند گيرد؟! «51» و هر كارى را انجام دادند در نامه‏هاى اعمالشان ثبت است، «52» و هر كار كوچك و بزرگى نوشته شده است «53» يقينا پرهيزگاران در باغها و نهرهاى بهشتى جاى دارند، «54» در جايگاه صدق نزد خداوند مالك مقتدر! «55»

سورة الرحمن
 
به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
خداوند رحمان، «1» قرآن را تعليم فرمود، «2» انسان را آفريد، «3» و به او «بيان‏» را آموخت «4» خورشيد و ماه با حساب منظمى مى‏گردند، «5» و گياه و درخت براى او سجده مى‏كنند! «6» و آسمان را برافراشت، و ميزان و قانون (در آن) گذاشت، «7» تا در ميزان طغيان نكنيد (و از مسير عدالت منحرف نشويد)، «8» و وزن را بر اساس عدل برپا داريد و ميزان را كم نگذاريد! «9» زمين را براى خلايق آفريد، «10» كه در آن ميوه‏ها و نخلهاى پرشكوفه است، «11» و دانه‏هايى كه همراه با ساقه و برگى است كه بصورت كاه درمى‏آيد، و گياهان خوشبو! «12» پس كدامين نعمتهاى پروردگارتان را تكذيب مى‏كنيد (شما اى گروه جن و انس)؟! «13» انسان را از گل خشكيده‏اى همچون سفال آفريد، «14» و جن را از شعله‏هاى مختلط و متحرك آتش خلق كرد! «15» پس كدامين نعمتهاى پروردگارتان را انكار مى‏كنيد؟! «16»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالي

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 
do5tare_aryaei 

Very Good Morning !!!

Night is longer 4 those who Dream...
...........And Day is longer 4 those who make their Dreams come true...!!!.
Have a Nice Day... !!!

 

 

elaheh_lady

گرانبهاترین داشته ها!

شیوانا از راهی می گذشت. متوجه شد جمعیتی دور مجروحی جمع شده اند و با خوشحالی به او نگاه می کنند و هیچ کمکی به او نمی کنند. شیوانا با تعجب خود را از لابلای جمعیت به مجروح رساند و دید او مردی است میانسال و درشت هیکل که از اسب بر زمین سقوط کرده و آسیب سختی دیده است. شیوانا با تعجب از مردم پرسید:" چرا به او کمک نمی کنید و او را به طبیب نمی رسانید؟"
یکی از بین جمعیت با خوشحالی گفت:" استاد! شما نمی دانید این آدم چقدر پست و رذل است. او باج گیری است که به همه مردم این دیار ظلم روا داشته و هیچ کس از شر اذیت های او در امان نبوده است. او چون دوست کدخدا و افسرامپراتور است هرکاری دلش می خواهد انجام می دهد و هیچ کس هم جرات نمی کند اعتراض کند. الان هم از بس به اسب بیچاره شلاق زد اسب رم کرد و او را این چنین بر زمین کوبید. ما از این بابت بسیار خوشحالیم و امیدواریم که اسب برگردد و باز هم او را بزند!"
شیوانا سرش را به علامت تاسف تکان داد و گفت:" من اعمال این مرد را تائیدنمی کنم. او اگر سالم بود شاید لایق مجازاتی بسیار بدتر می بود. اما الان آنچه مقابل شماست انسانی است زخمی که عذاب می کشد. اگر به او کمک نکنید در مقابل وجدان و ندای درونی خودتان همیشه سرافکنده خواهید بود که چرا یک انسان را در حال ناتوانی و زجر کشیدن به تماشا نشسته اید و ارزش انسانی خود را زیر سوال برده اید. اگر شما راست بگوئید و او واقعا آدم نادرستی باشد بدانید در این لحظات با جمع کردن شما دور خودش و وادار سازی شما به کمک نکردنش باعث شده است که آخرین و گرانبهاترین داشته های شما یعنی ارزش های انسانی و اخلاقی را هم از شما بگیرد و آخرین ضربه را به روح شما وارد سازد. پیشنهاد می کنم او را به درمانگاه برسانید و درمان کنید و بعد به حامیانش خبر دهید که برای بردنش بیایند. با اینکار شما انسان باقی می مانید و او تا آخر عمر شرمنده این اخلاق و انسانیت شما خواهد بود. "
تعدادی از مردم متوجه اشتباه خود شدند بلافاصله قدم پیش گذاشتند و با کمک شیوانا مرد زخمی را سوار تختی روان کردند و نزد طبیب بردند. از قضا آن مرد توانست از زخم جان سالم بدربرد و بعد از چند ماه مجددا سالم و سرحال سوار اسب شود. می گویند از آن به بعد جاده های آن منطقه از راهزن خالی شد و امنیت کامل بر آن دیار حاکم شد. همه می گفتند مرد درشت هیکل به طور شبانه روزی از آن جاده نگهبانی می کرد تا آسیبی به مردم آن دیار نرسد.

 

 

mastoor_313

دغدغه ی طلایی: یکتا از زبان دردانه

فتح بن یزید جرجانی می گوید: شنیدم ابوالحسن، امام رضا (ع) می فرمایند:
" خداوند، لطیف، آگاه، شنوا، بینا، یگانه، یکتا و بی نیاز است. نزاده و زاده نشده و هیچ کس همتای او نیست، اشیا را ایجاد کرد و به اجسام جسمیت داد و نقش ها را صورت و شکل بخشید.
اگر چنان باشد که می گویند نه خالق از مخلوق شناخته می شود و نه آفریننده از آفریده، ولی اوست آفریننده.
میان او و کسی که جسم و صورتش داده، ایجادش کرده، فرق است، زیرا چیزی مانند او نیست و او مانند چیزی نباشد."
پرسیدم:
"یکتایی خدا را توضیح دهید. آیا مانند یکتایی انسان است؟"
امام فرمود:
"همانا تشبیه نسبت به معانی است، اما نسبت به اسمها یکی است و آنها بر صاحب نام دلالت کنند. این که گفته می شود انسان یکی است یعنی انسان یک پیکر است و دو پیکر نیست. ولی خود انسان یکی نیست زیرا اعضا و رنگهایش مختلف است، اجزایش قابل تقسیم است و یکنواخت نیست.
خونش غیر گوشتش است و عصبش غیر رگهایش و مویش غیر پوستش و سیاهی اش غیر سفیدی اش. هم چنین است مخلوقات دیگر. پس انسان اسمش یکی است و معنایش یکی نیست. اما خداوند جلّ جلالُه یکتاست. یکتایی جز او وجود ندارد. در او اختلاف و تفاوت و زیادی و کمی نیست.
انسان مخلوق و مصنوع است از اجزاء مختلف، و مواد گوناگون ترکیب شده است و در حالِ جمع، اجزای یک چیز است."

 



__._,_.___


Your email settings: Individual Email|Traditional
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

__,_._,___

No comments:

 

sevenebooke

کسپرسکی برنده جايزه بهترين نرم افزار امنيتي 2009 شد

آزمایشگاه کسپرسکی، شرکت پیشرو در ارائه دهنده راه حل‌های مدیریت امنیت محتوا، اعلام كرد كه نرم‌افزار Kaspersky Open Space Security به عنوان بهترين نرم‌افزار امنيتي سال 2009 از جانب ماهنامه معتبر SC Magazine برگزيده شده است.
به گزارش ديده‌بان آي‌تي، روابط عمومي كسپرسكي در ايران، نرم‌افزار Kaspersky Open Space Security كه ويژه شركت‌ها و سازمان‌ها طراحي شده است، در گروه بهترين راه حل‌هاي مبارزه با بدافزارها توسط مجله SC Magazine در لندن به عنوان نرم‌افزار برتر2009 معرفي شده است.
در ادامه گزارش تصريح شده است كه كسب اين جايزه سالانه به عنوان يكي از معتبرترين جوايز در حوزه نرم‌افزارهاي امنيتي باعث افتخار لابراتوار كسپرسكي بوده است به نحوي كه يوجين كسپرسكي، مديرعامل شركت، خود جايزه را دريافت نموده است.
يوجين كسپرسكي در مراسم اهداي جايزه گفت: «من با افتخار اين جايزه را به نمايندگي از لابراتوار كسپرسكي دريافت مي‌كنم. اين جايزه براي قدرداني از نوآوري و توليد محصولات عالي در صنعت امنيت فناوري اطلاعات طراحي شده و گروه ما همه اين موارد را در طراحي Kaspersky Open Space Security مدنظر داشته است. ما از سازمان‌ها دعوت مي‌كنيم كه با استفاده از نرم‌افزارهاي ما در همه سطوح با جرائم و خرابكاري‌هاي سايبري مبارزه كنند.»
برنامه Kaspersky Open Space Security مجموعه امنيتي يكپارچه‌اي است كه براي محافظت سازمان‌ها از خطرات موجود در فضاي سايبر طراحي شده است.
مبارزه با ويروس‌ها، هرزنامه‌ها، جاسوس افزارها، روت‌كيت‌ها، بات‌نت‌ها، كلاهبرداري‌هاي اينترنتي، برنامه‌هاي سرقت هويت و ساير بدافزارها از جمله قابليت‌هاي اين مجموعه امنيتي است.
گفتنی است برنامه Kaspersky Open Space Security قابليت اجرا روي سيستم‌هاي عامل محتلف، قابليت هماهنگ‌سازي با خواسته‌هاي سازمان و قابليت برنامه‌ريزي و مديريت متمركز را دارد.