به گروه اینترنتی جذاب و پر از خواندنی‌های جالب مبین خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Monday, August 11, 2008

[MoBiN-Group] RooZaaNe (No. 987)

 

 

 


 

 

 

987

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 987 :: سه شنبه 22 مرداد 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

آزمون تعیین جنسیت زنان در المپیک


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (986) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • مجموعه ای از کارت ویزیت های خارق العاده
  • زیباترین جاده های دنیا
  • دستور لاريجاني به بررسي مدرك كردان
  • معرفي و دانلود فيلم : ‎‎پارانوئيد پارک‎‎
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : آخرين پايداري 300 اسپرانتا
  • دانلود انيميشن The Ant Bully
  • آلبوم جدید و بسیار زیبای علی باقری به نام خیال خام
  • آهنگ زيباي پايان انتظار باصداي بهرام حصيري
  • تجربه اي متفاوت با µTorrent 1.8 Build 11730 Final
  • خاموش کردن گوشی موبایل سر ساعت تعیین شده با SwitchOff
  • معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري: دلاور اوروچی
  • از شانسی که در زندگیت یک بار بهت رو میده مواظبت کن!
  • نامه ای سرگشاده برای پسرها؟!
  • نکات سايت "الف" درباره مدرک کردان
  • خانه‌ای که همیشه رو به خورشید است!
  • پاسخ به نقد دوستان مخصوصا yazynh
  • گزارش جشن آسایشگاه جانبازان اعصاب و روان
  • جديدترين شماره از دوماهنامه Furniture World
  • تجمع مدارات الکترونیکی  بر روی یک لنز سخت چشم
  • گزارشی از افتخارات ایرانی‌ها در المپیک!
  • رابطه تان را با رئیستان بهبود بخشید
  • وقتي امام زمان (عج) ظهور مي‌كند چه كساني زنده مي‌شوند؟
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

مجموعه ای از کارت ویزیت های خارق العاده
گلچین جشن‌های مدهبی به صورت MP3 با بهترین کیفیت
چند عکس جالب
سایت تخصصی جن!
عکس‌های زیبای کسوف
تاریخ و مکان بزرگداشت حاج محمد رضا آقاسی
زیباترین جاده های دنیا
غذاهای چینی به مناسبت المپیک!
چهل حديث در مورد شهيد و شهادت
بناهای المپیک را سه بعدی ببینید
اگر به طراحی و ساختار مهندسی بناهای المپیک علاقه دارید سیستم اسکچ آپ گوگل در خدمت شماست
اثرات مخرب "شیشه" - ۱۲ تصویر تکاندهنده قبل و بعد از اعتیاد

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

دستور لاريجاني به بررسي مدرك كردان

رئیس مجلس شورای اسلامی در حکمی خطاب به علی عباسپور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی این کمیسیون را مامور بررسی اصالت مدرک تحصیلی علی کردان وزیر کشور کرد.
به گزارش مهر، در حکم دکتر علی لاریجانی خطاب به دکتر علی عباسپور آمده است : " با توجه به دریافت برخی گزارشها و ایجاد شبهات در مورد اصالت مدارک تحصیلی آقای کردان وزیر کشور لازم است کمیسیون آموزش و تحقیقات با کمک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به این موضوع تحقیق نموده نتیجه را در اسرع وقت به مجلس شورای اسلامی گزارش نماید."
این در حالی است که ساعتی قبل اداره اطلاعات و مطبوعات دانشگاه اکسفورد در پاسخ به استعلام "الف" با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این دانشگاه هیچ مدرکی برای آقای علی کردان صادر نکرده است.
در این بیانیه همچنین درباره افرادی که امضای آنها در مدرک ادعایی کردان وجود دارد ، آمده است:
پروفسور ادموند رولز، پروفسور پیتر برایانت و پروفسور آلن کاوی همگی در مقطعی، مناصبی در دانشگاه آکسفورد داشته‏اند، اما هیچ کدام متخصص در زمینه حقوق نیستند و هیچکدام نمی‏توانسته‏اند مدراک دانشگاهی امضا کنند.
اداره اطلاعات و ومطبوعات آکسفورد با این شماره تلفن ها آماده پاسخگویی در این باره است.

استقبال رسانه‌هاي اسرائيل
از اظهارات احمقانه مشايي

رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي امروز با انعكاس اظهارات نسنجيده اسفنديار رحيم مشايي، از اين اظهارات استقبال كردند و آن را در سطحي وسيع بازتاب دادند.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص در شماره امروز خود به نقل از رسانه‌هاي رسمي ايراني نوشت: معاون احمدي‌نژاد گفته است كه "ايراني‌ها با همه ملت‌هاي دنيا رابطه‌اي دوستانه دارند و اين، شامل ملت اسرائيل نيز خواهد شد" كه اين جمله اسفنديار رحيم مشايي كه رياست سازمان جهانگردي را برعهده دارد و از مشاوران نزديك احمدي‌نژاد است در بسياري از رسانه هاي دولتي از جمله سايت رسمي سازمان گردشگري ايران منتشر شد.
اين روزنامه صهيونيستي نوشت: چنين تحليلي از مسؤول يك كشوري كه رئيس جمهورش همواره از نابودي و محو اسرائيل سخن مي‌گويد جاي شگفتي دارد زيرا مشايي يك بار ديگر نيز در اواخر جولاي سال جاري در اظهاراتي مشابه گفته بود "ايران با هيچ كشوري سر جنگ و ناسازگاري ندارد... امروز، ايران دوست آمريكا و حتي اسرائيل است... دستاوردهاي ما، متعلق به همه دنياست و بايد در جهت گسترش عشق و صلح به كار گرفته شود".
پايگاه اطلاع‌رساني رسمي وزارت امور خارجه رژيم صهيونيستي نيز با اشاره به اينكه معاون رئيس جمهوري اسلامي ايران دوباره حرف‌هاي دو هفته پيش خود را در مورد دوستي با مردم اسرائيل و آمريكا تكرار كرد، نوشت: سخنان رحيم مشايي، در مجموع، انتقاد صريحي نسبت به مواضع مذهبي و سياسي در حكومت اسلامي ايران تلقي مي‌شود.
به نوشته پايگاه "همدمي"، اسفنديار رحيم مشايي، معاون رئيس جمهوري ايران در سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، اين سخنان را روز گذشته (يكشنبه، 10 اوت سال 2008) در يك كنفرانس مطبوعاتي در كاخ گلستان بيان داشت و دوباره تأكيد كرد كه ملت ايران با دو ملت اسرائيل و آمريكا هيچ خصومتي ندارد.
اين گزارش مي‌افزايد: «با توجه به آن كه اسرائيل داراي واقعي‌ترين دموكراسي خاورميانه و يكي از آزادترين كشورهاي جهان است، معلوم نيست منظور مشايي از عبارت "آزادي مردمي كه در آن سرزمين زندگي مي‌كنند" چيست و شايد منظور او فلسطيني‌ها باشد كه در واقع او را به همان سياست احمدي‌نژاد و ديگر سران حكومت بازمي‌گرداند.
همدمي در ادامه آورده است: «رحيم مشايي با انتقاد از اظهارات علي لاريجاني، رئيس مجلس كه از سخنان او ابراز ناخرسندي عميقي كرده و گفته بود كه "در شرائط حساس كنوني نبايد كسي در حكومت اسلامي ايران بلند شود و از دوستي با مردم اسرائيل سخن بگويد"، اظهار داشت: ايشان گفتند كه حرف‌هاي بنده درباره اسرائيل در شرائط حساس عنوان شده است در حالي كه اتفاقاً اين حرف در شرائط حساس كشور قيمت بيشتري دارد.»
اين پايگاه دولتي رژيم صهيونيستي همچنين با استقبال از اظهارات پلوراليستي مشايي افزوده است: «با اين همه، سخنان پيشين رحيم مشايي كه در واقع از انتظار آمدن مهدي[عج] براي مبدل‌كردن همه جهانيان به مسلمانان شيعه انتقاد كرده و گفته بود كه در دنياي امروز نمي‌توان از يك دين واحد سخن گفت و نمي‌توان اعتقادات مذهبي را بر ديگران تحميل كرد، از اهميت ويژه برخوردار است.»
به نوشته همدمي، مشايي در دو هفته اخير ناچار شد در يك سلسله اظهارات ضد اسرائيلي گزنده، از شدت حملات عليه خويش بكاهد و سخنان خود را كمرنگ جلوه گر سازد و معلوم نيست چه شده كه روز گذشته دوباره آنها را تكرار كرد.
اين رسانه رسمي صهيونيستي مي‌افزايد: محمود احمدي‌نژاد امروز به‌طور شگفت‌انگيزي به ياري معاون خود شتافت و نسبت به سرنوشت مردم اسرائيل نيز ابراز "دلسوزي" كرد و گفت: «دلسوز همه بشريت، حتي مردم آمريكا و بدبخت‌هايي كه با سراب واهي به سرزمين‌هاي اشغالي روانه شده‌اند، هستيم. اين در حالي است كه ايران با صهيونيسم فاسد و جنايتكار مخالف است".
روزنامه اورشليم‌پست هم در شماره روز دوشنبه خود در همين رابطه آورده است كه مشايي در تأييد اظهارات خود، روز دوشنبه به خبرنگاران در تهران گفت كه نه‌تنها از بيان اين جمله احساس پيشيماني ندارد بلكه به آن افتخار مي‌كند چرا كه "ايراني ها به صلح و عشق ايمان دارند".
به نوشته اين روزنامه صهيونيستي، وي در بخش ديگري از اين كنفرانس مطبوعاتي گفت كه "ما دوست همه بشريت هستيم... فرقي ندارد كه ايراني باشد يا آمريكايي... و اسرائيلي‌ها هم دوستان ما هستند". با اين حال، مشايي تأكيد كرد كه تحليل وي به مفهوم به رسميت‌شناختن اسرائيل نبوده است.
مشايي در 20 جولاي گفته بود كه ايران "دوست" مردم اسرائيل است و آمريكا را كشوري توصيف كرد كه " يكي از بهترين ملت‌هاي دنيا " در آن زندگي مي‌كنند.
اورشليم‌پست در ادامه به نقل از مشايي كه در يك كنفرانس مطبوعاتي در حاشيه همايش گردشگري در تهران به سؤالات خبرنگاران پاسخ مي‌داد نوشت كه " امروز ايران دوست ملت آمريكا و اسرائيل است. هيچ ملتي در دنيا دشمن ما نيست و اين براي ما افتخار است".
به نوشته اين روزنامه صهيونيستي، وي در در قسمت ديگري از اظهاراتش گفت كه " البته ما دشمناني هم داريم. اگرچه شاهد ناجوانمردانه‌ترين ائتلاف در خصومت با ايران هستيم اما ملت آمريكا را يكي از شايسته‌ترين ملت‌هاي دنيا مي‌دانيم".
اين روزنامه در پايان با بيان قرابت بسيار چشمگير رحيم‌مشايي و رئيس‌جمهوري ايران، از ازدواج دختر وي با پسر محمود احمدي‌نژاد در اوايل سال جاري خبر داد.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

‎‎پارانوئيد پارک‎‎
Paranoid Park‎


کارگردان: گاس ون سنت. فيلمنامه: گاس ون سنت بر اساس داستاني از بليک نلسون. مدير فيلمبرداري: کريستوفر ‏دويل، کتي لي. تدوين: گاس ون سنت. طراح صحنه: جان پيرسون-دنينگ. بازيگران: گيب نوينز[الکس]، دانيل ‏ليو[کارآگاه ريچارد لو]، تيلور مامزن[جنيفر]، جک ميلر[جرد]، لورن مک کيني[ميسي]، وينفيلد جکسون[کريستين]، ‏جو شوايتزر[پل]، گريس کارتر[مادر الکس]، جي ويليامسون[پدر الکس]، ديلون هينز[هنري]، اسکات گرين[اسکراچ]. ‏‏85 دقيقه. محصول 2007 فرانسه، آمريکا. نامزد جايزه بهترين فيلم آمريکايي از جشنواره بوديل، برنده جايزه شصتمين ‏سالگرد و نامزد نخل طلا از جشنواره کن، برنده جايزه تهيه کنندگان و نامزد بهترين کارگرداني و بهترين فيلم از مراسم ‏روحيه مستقل. ‏
الکس که پدر و مادرش از هم جدا شده اند، سعي دارد تا با اسکيت کردن شوري به زندگي خود ببخشد. آخرين کشف او ‏و دوست نزديکش پارانوئيد پارک است. مکاني مخصوص اسکيت کردن در يک پارک که محل تجمع اسکيت بازان ‏نوجوان است. همزمان الکس سعي دارد تا با ديگر بحران هاي دوران بلوغ مانند روابط جنسي، رابطه اش با دختري به ‏نام جنيفر و ... کنار بيايد. يک شب که اجباري تنها به پارنوئيد پارک رفته، با افراد تازه اي در آنجا آشنا مي شود. فرداي ‏آن روز پليس براي تحقيق درباره علت مرگ نگهبان راه آهن به مدرسه مي آيد. کارآگاه لو بعد از جمع کردن تمام دانش ‏آموزاني که علاقمند به اسکيت بازي کردن در پارنوئيد پارک هستند، شروع به بازجويي مودبانه اي مي کند. او اعلام ‏مي کند که مرگ نگهبان مي تواند تصادف بوده و قتل عمد با نقشه قبلي نباشد. اما الکس که مصبب مرگ فجعيع نگهبان ‏بوده، ضمن مخفي نگاه داشتن راز خويش قصد دارد با اين معضل نيز از راه نوشتن خاطرات خود کنار بيايد...‏

‎‎چرا بايد ديد؟‎ ‎
گاس ون سنت 56 ساله اکنون يکي از بزرگان سينماي مستقل آمريکاست. کارگرداني که در پايان دهه 1980 با فيلم ‏Drugstore Cowboy‏ درخشيد. دهه 1990 را با شاهکاري چون آيداهوي خصوصي من اغاز کرد و بعدها فيلم هاي ‏ماندگاري چون به خاطرش مردن، دخترهاي گاوچران هم آوازهاي بلوز را درک مي کنند، ويل هانتينگ عزيز و يافتن ‏فارستر را ساخت. ناخنکي که با بازسازي رواني هيچکام در 1998 به سينماي هاليوودي زد، ثابت کرد که او هرگز ‏نمي تواند در چنين جايي فيلم قابل قبولي کارگرداني کند. سه گانه اخيرش[گري، فيل، آخرين روزها] چهره تازه اي از او ‏به نمايش گذاشت که به مذاق بعضي ها از جمله نويسنده همين مطلب نيز خوش نيامد. و خوشبختانه به نظر مي رسد ون ‏سنت با پارانوئيد پارک بار ديگر تصميم گرفته به حيطه هاي آشناي خود بازگردد. البته تاثير آن سه گانه باقي است و ‏جسارت آثار اوليه در فيلم فعلي کم رنگ است. اما نحوه تصوير کردن دغدغه هاي ذهني نوجواني که ناخواسته مسبب ‏قتل فجيع يک انسان شده، از شاعرانگي و سبک ديداري/شنيداري ممتازي برخوردار است که نمونه آن را فقط در فيلم ‏هاي خود ون سنت مي توان يافت. ‏
پارانوئيد پارک را مي توان نيمه ديگر فيل خواند. مطالعه اي در باب نوجواني و خشونت که از رمان بليک نلسون ‏اقتباس شده، اما پرداخت ون سنت چيزي فراتر را به تماشاگر عرضه مي کند. ون سنت بازيگران اصلي فيلم را از ميان ‏افراد آماتور و برندگان مسابقه اي که در سايت فيلم –در ‏myspace‏- راه انداخته بود، انتخاب کرده است. انتخاب هايي ‏شايسته، مخصوصاً براي نقش الکس که يادآور مايکل پيت آخرين روزهاست. سکانس هاي فيلم که به گونه يکي در ميان ‏داراي فيلمبرداري بافت دار هستند و توسط کريستوفر دويل فيلمبردار ثابت آثار ونگ کار واي بر روي نوار ثبت شده ‏اند، سهمي به سزا در موفقيت فيلم دارند. فيلم فاقد موسيقي اصيل است. در عوض تا جايي که امکان داشته از موسيقي ‏مناسب فيلمهاي اروپايي مخصوصاً آثار فليني در جاي جاي اثر استفاده شده است. توصيه مي کنم بازگشت پيروزمندانه ‏ون سنت را با ديدن فيلم جشن بگيريد و منتظر مصاحبه طولاني ما با وي در هفته بعد باشيد!‏
ژانر: درام. ‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
Paranoid.Park.LIMITED.R5.xVID-UNiVERSAL.part1.rar 
Paranoid.Park.LIMITED.R5.xVID-UNiVERSAL.part2.rar 
Paranoid.Park.LIMITED.R5.xVID-UNiVERSAL.part3.rar 
Paranoid.Park.LIMITED.R5.xVID-UNiVERSAL.part4.rar 
Paranoid.Park.LIMITED.R5.xVID-UNiVERSAL.part5.rar 
Paranoid.Park.LIMITED.R5.xVID-UNiVERSAL.part6.rar
Paranoid.Park.LIMITED.R5.xVID-UNiVERSAL.part7.rar 
Paranoid.Park.LIMITED.R5.xVID-UNiVERSAL.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

آخرين پايداري 300 اسپرانتا
Last Stand of the 300

مستندي درباره نبرد ترموپیل که در سال ۴۸۰ پیش از میلاد بین سپاه ایران در زمان خشایارشا با سپاه یونان در زمان لئونیداس اتفاق افتاده است. در این داستان، ۳۰۰ نفر از رزم‌آوران اسپارت در برابر سپاه یک میلیونی خشایارشا مقاومت می‌کنند.
(محصول HISTORY CHANNEL)

It is almost impossible to understand how 300 Spartans managed to hold off the million-man Persian army for even a moment, much less seven days. To a man they paid with their lives but their stunning Last Stand assured that their sacrifice would resonate throughout history.
Relying on brilliant tactics, lifelong training, and unshakable allegiance, the doomed Spartans achieved the impossible. The Battle of Thermopylae is literally a textbook case, required reading even to this day at military colleges and officer training around the world. Now, THE HISTORY CHANNEL offers a definitive perspective on the epic conflict with this instructive and thrilling feature-length presentation.
Transporting dramatizations and incisive graphics put you in the heat of the battle and show the lay of the land. The complications and strategies of the conflict are revealed through careful analysis, and critical moments are reconstructed to show exactly what happened. Discover what the Spartans were fighting for, what made them capable of such heroics and what drove them to such sacrifice.
There has never been another battle like the LAST STAND OF THE 300. Never before this DVD has such an intricate and unlikely campaign been so thoroughly clarified.

لينکهاي دانلود

http://rapidshare.com/files/24335797/Last_Stand_Of_The_300.avi.001
http://rapidshare.com/files/24335997/Last_Stand_Of_The_300.avi.002
http://rapidshare.com/files/24336173/Last_Stand_Of_The_300.avi.003
http://rapidshare.com/files/24336416/Last_Stand_Of_The_300.avi.004
http://rapidshare.com/files/24336595/Last_Stand_Of_The_300.avi.005
http://rapidshare.com/files/24336775/Last_Stand_Of_The_300.avi.006
http://rapidshare.com/files/24336958/Last_Stand_Of_The_300.avi.007
http://rapidshare.com/files/24337122/Last_Stand_Of_The_300.avi.008

رمز فايل: ندارد

توجه: بعد از دانلود، توسط نرم افزار hjsplit فايلها را به هم
Join کنيد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

The Ant Bully

لينکهاي دانلود

DiAMOND-Ant.Bully.part1.rar
DiAMOND-Ant.Bully.part2.rar
DiAMOND-Ant.Bully.part3.rar
DiAMOND-Ant.Bully.part4.rar
DiAMOND-Ant.Bully.part5.rar
DiAMOND-Ant.Bully.part6.rar
DiAMOND-Ant.Bully.part7.rar
DiAMOND-Ant.Bully.part8.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

خيال خام
باصداي علي باقري

آلبوم جدید و بسیار زیبای علی باقری به نام خیال خام
 

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

تک موزیک

آهنگ زيباي پايان انتظار
باصداي بهرام حصيري 

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

تجربه اي متفاوت با
µTorrent 1.8 Build 11730 Final

با استفاده از BitTorrent شما قادر به Download کردن File ها با سرعتی بیش تر ، شرکت و کمک کردن در Share کردن File ها و پهنای باند خواهید بود .µTorrent نرم افزاری توانا و با امکانات فراوان است که جهت برقراری ارتباط کاربران از سیستم عامل های ویندوز به شبکه های BitTorrent ایجاد شده است. این برنامه کمترین ردپایی از شما هنگام بازدید شبکه های BitTorrent برجایی نمی گذارد.طراحی نرم افزار µTorrent بگونه ای است که میزان بسیار کمی از حافظه هارد، رم و CPU را اشغال می کند و در عین حال بصورت کارآمدی قابلیتهای بسیاری را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

قابليتهاي كليدي نرم افزار µTorrent 1.8 Build 11730 Final:
- Download همزمان چندین File
- استفاده از پهنای باند اندک
- قابلیت پیکربندی پهنای بند بر اساس زمان
- سرعتی منحصر به فرد
- انتقال سریع و متناوب resume ها
- پشتیبانی از UPnP ( فقط در winXp )
- پشتیبانی از تمام protocol های اضافی
- پشتیبانی از Trackerless - Mainline DHT
- استفاده از سایر زبان ها
- باز کردن URL در مرورگر از طریق RSS Releases tab
- نمایش Opera peer id
- نمایش BitTyrant peer id
- پشتیبانی از 3state checkboxes در پنجره ی اضافه کردن torrent
- پنجره ی addtorrent هم اکنون icon مورد استفاده ی file را نیز نمایش می دهد
- مدیریت بهتر بر حافظه .
- توانایی اضافه کردن یک shortcut جهت install در quicklaunch menu
- انتقال به حالت های گذشته پس از قطع شدن
- شامل شدن مدیریت بر connection های halfopen
- نمایش خطا به هنگام وجود نداشتن Folder در هنگام ویرایش یا ...
- تجدید کردن icon های RSS releases پس از Download
- و...
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

دنياي موبايل

خاموش کردن گوشی موبایل
سر ساعت تعیین شده با SwitchOff

با استفاده از نرم افزار سودمند SwitchOff می توانید راس هر ساعتی که به این برنامه تعریف کرده اید گوشی خود را خاموش کنید. این نرم افزار برای گوشی های سیمبیان سری 60 نگارش 3 عرضه شده است که در بسیاری از مواقع می تواند مفید واقع شود.

قابل نصب بر روی گوشی های نوکیا:
N96 | N95 | N93 | N92 | N91 | N82 | N81 | N80 | N78 | N77 | N76 | N75 | N73 | N71
E90 | E70 | E65 | E62 | E61 | E60 | E51 | E50 | 6290
6220 | 6121 | 6110 | 5700 | 5500 | 3250

سامسونگ:
i560 | i550 | i520 | i450 | i400 | G810
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل کمتر از يک مگابايت مي باشد)
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

رمز فايل: www.mobin-group.com

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.
 

 

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

دلاور اوروچی
Warriors Orochi

اگر از سری بازی های قهرمانی افسانه ای چینی لذت می برید، این بازی یکی از بهترین انتخابهاست. حضور قهرمانان دوبازی Samurai Warriors و Dynasty Warriors به همراه 18 قهرمان داستان قدیمی تاریخی چینی اورچی به این بازی جذابیت و هیجان خاصی می دهد.

این بازی از نوع تک نفره است که در حالت آن لاین به دو نفر افزایش پیدا می کند.
ناشر: Koei
کمپانی سازنده: Omega Force
تاریخ عرضه: 25 مارچ 2008
وبسایت رسمی: official website

سیستم مورد نیاز:
-Microsoft Windows XP / Vista
-Pentium 2.6 Ghz
-RAM 512Mb
-DirectX 9.0c VGA 128Mb

براي مشاهده تصاويري از اين بازي روي اين لينک کليک کنيد


لينکهاي دانلود

Warriors_Orochi___Full_saved.part01.rar
Warriors_Orochi___Full_saved.part02.rar 
Warriors_Orochi___Full_saved.part03.rar 
Warriors_Orochi___Full_saved.part04.rar 
Warriors_Orochi___Full_saved.part05.rar 
Warriors_Orochi___Full_saved.part06.rar 
Warriors_Orochi___Full_saved.part07.rar 
Warriors_Orochi___Full_saved.part08.rar 
Warriors_Orochi___Full_saved.part09.rar 
Warriors_Orochi___Full_saved.part10.rar 
Warriors_Orochi___Full_saved.part11.rar 
Warriors_Orochi___Full_saved.part12.rar 
Warriors_Orochi___Full_saved.part13.rar 
Warriors_Orochi___Full_saved.part14.rar 
Warriors_Orochi___Full_saved.part15.rar 
Warriors_Orochi___Full_saved.part16.rar 
Warriors_Orochi___Full_saved.part17.rar 
Warriors_Orochi___Full_saved.part18.rar 
Warriors_Orochi___Full_saved.part19.rar 
Warriors_Orochi___Full_saved.part20.rar 
Warriors_Orochi___Full_saved.part21.rar 
Warriors_Orochi___Full_saved.part22.rar 
Warriors_Orochi___Full_saved.part23.rar 
Warriors_Orochi___Full_saved.part24.rar 
Warriors_Orochi___Full_saved.part25.rar 
Warriors_Orochi___Full_saved.part26.rar 
Warriors_Orochi___Full_saved.part27.rar 
Warriors_Orochi___Full_saved.part28.rar 
Warriors_Orochi___Full_saved.part29.rar 
Warriors_Orochi___Full_saved.part30.rar 
Warriors_Orochi___Full_saved.part31.rar 
Warriors_Orochi___Full_saved.part32.rar 
Warriors_Orochi___Full_saved.part33.rar 
Warriors_Orochi___Full_saved.part34.rar

رمز فايل: wopc

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام زمان (عجّل الله تعالى فرجه الشّریف) فرمود:

مَنْ كانَتْ لَهُ إلَى اللهِ حاجَهٌ فَلْیَغْتَسِلْ لَیْلَهَ الْجُمُعَهِ بَعْدَ نِصْفِ اللَّیْلِ وَ یَأْتِ مُصَلاّهُ.

هر كه خواسته اى و حاجتى از پیشگاه خداوند متعال دارد بعد از نیمه شب جمعه غسل كند و جهت مناجات و راز و نیاز با خداوند، در جایگاه نمازش قرار گیرد.

مستدرك الوسائل: ج 2، ص 517، ح 2606.

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا مي دانستي که 30 برابر جمعيتي که امروز بر سطح کره زمين زندگي ميکنند ، در زير خاک مدفون شده اند.
  • آيا مي دانستي تنها قسمت بدن که در آن خون جريان ندارد قرينه چشم است.
  • آيا مي دانستي که با يک مداد ميشود خطي به طول پنجاه و هشت کيلومتر کشيد.
  • آيا مي دانستي که شبيه بودن دو اثر انگشت به يگديگر ، يک به شصت و چهار ميليارد ميباشد.
  • آيا مي دانستي که عقربها تنها موجوداتي هستند که اشعه راديو اکتيويته تاثيرى به آنها ندارد و جالب تر اينکه عقربها دو دشمن دارند يکي از آنها يک نوع سار است و ديگرى مگس. 

 

جديدترين جوک ها و پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

ماهیگیری
جون ميده تو رو با خودم ببرم ماهيگيري! ميدوني چرا ؟؟ .......... آخه هيچ کس مثل تو کرم نداره !!!

لوله
به یارو ميگن يه جمله بساز که توش آب باشه . ميگه : لوله 

کدام عضو مرد است
كدام عضو مرد است كه هيچ استخواني ندارد، پررنگ است، دوست دارد تلمبه بزند و در عشق بازي نقش مهمي دارد؟............. اون عضو، «قلب» است، البته نظر شما هم محترمه

دم در بهشت
ديشب خواب ديدم اونم چه خوابي... حالا گوش کن تا تعريف کنم خواب ديدم مرديم و داريم ميريم بهشت... توي راه تو خسته شدي و من کولت کردم... سر پل صراط که رسيديم من خسته شدم و تو منو کول کردي... دم در بهشت که رسيديم نگهبان گفت خرت رو ببند دم در و بيا داخل

هر سه تا مون اشتباه کردیم
دو تا دانشجو پزشكي داشتن تو خيابون ميرفتن، مي‌بينند جلوشون يه يارو داره گشاد گشاد راه ميره.‌ يكيشون ميگه: اين بابا بواسير داره. ‌اون يكي ميگه: نه اين آپانديسشو عمل كرده. خلاصه هي با هم بحث ميكنن ولي به هيچ نتيجه اي نميرسن، ميگن بريم از خودش بپرسيم. ميرن به يارو ميگن: آقا ببخشيد، ما ديديم شما اينجوري راه ميرين، با هم شرط بندي كرديم،‌ من ميگم شما آپانديستون رو عمل كردين ولي رفيقم ميگه شما بواسير دارين. يارو ميگه: والله هرسه تامون اشتباه كرديم! منم اول فكرمي‌كردم گوزه، ولي نامرد، ان بود!

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

چهل چهارشنبه

سید جلیل، آقا سید جعفر قزوینی می گوید: با پدرم- مرحوم آقا سید باقر قزوینی- به مسجد سهله می رفتیم. وقتی نزدیک مسجد رسیدیم به او گفتم: این حرفهایی که از مردم می شنوم، یعنی هر کس چهل شب چهارشنبه به مسجد سهله بیاید حضرت مهدی(ع) را می بیند، پایه و اساسی ندارد.
پدرم غضبناک متوجه من شد و گفت: چرا اساسی نداشته باشد؟ فقط به این خاطر که تو ندیده ای؟ آیا هر چیز که تو ندیده ای اصل ندارد؟ و خیلی مرا سرزنش کرد، طوری که از گفتۀ خودم پشیمان شدم. داخل مسجد شدیم، هیچ کس در آنجا نبود. وقتی پدرم در وسط مسجد، برای خواندن دو رکعت نماز استجاره (1) ایستاد، شخصی از طرف مقام حضرت حجت(ع) متوجه او شد و از کنارش عبور کرد. به او سلام کرد و با ایشان مصافحه نمود.
در این جا پدرم به من توجه کرد و پرسید: این آقا کیست؟
گفتم: آیا او حضرت مهدی(ع) است؟ فرمود: پس کیست؟
من به دنبال آن حضرت دویدم؛ ولی احدی را نه در مسجد و نه در خارج آن ندیدم.(2)

پی نوشت: 1- نمازی که در این مکان مقدس خوانده می شود. * 2- برکات حضرت ولی عصر(ع)، ص65؛ عبقری الحسان، ج2، ص72، س37

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

پارسی ستیزان همیشه از انبوهی واژگان تازی در زبان پارسی چماقی برای خوارشماری آن ساخته اند و در این ماهها و سالهای گذشته حتا سخن از "زبان برتر" و "زبان پستتر" می رانند، که هر فرزانه ای را اندوهگنانه بیاد "نژاد برتر" و "نژاد پستتر" می اندازد.
گذشته از آن که زبان پارسی و دیگر زبانهای ایرانی نزدیک به چهار سده زیر سختترین و ددمنشانه ترین سرکوب فرهنگی به زیست نیمه پنهان خود ادامه داده بودند و "عربگرائی" نژادپرستانه مسلمانان بویژه بروزگار امویان، خَزش پیوسته واژگان عربی را بدرون همه زبانهای این آب و خاک ناگزیر می کرده است (هرچه باشد ما از دورانی نزدیک به چهارسد سال سخن می گوئیم، نه از ده سال و بیست سال!)، باید پدیده دیگری را نیز در اینجا واکاوی کرد؛ نزدیک به بیست سال پیش بخشهائی از "رسائل" ابوالفضل بیهقی به دستم رسید، بنام "سیسد و هفتاد و سه سخن". سالها پس از آن دوستی از ایران برایم نبشت که نسخه ای از آن در کتابخانه ملک تهران نگاهداری می شود. بیهقی در این رساله آئین نامه ای فرونوشته است، برای دبیران دیوانی، که آنان را بر بکارگیری واژگانی چند از زبان عربی بجای واژگان پارسی فرمان می دهد (برای نمونه: بجای شتاب کردن تعجیل نویسند). من در اینجا نمونه وار چند واژه از این فهرست را با برابرنهادهای تازی آنان می آورم:
(شوریدگی : اضطراب)، (رستگاری : خلاص)، (اندیشه: تأمل)، (آرزومندی : تمنا)، (آهستگی : تأنی)، (ترسانیدن : تهدید)، (خو : سیرت)، (خانگیان : اهل بیت)، (اندیشگی : تغافل)، (مرگ : وفات)، (خویشاوندان : اقارب)، (بیگانگان : اباعِد)، (بردباری : تحمل)، (مِهر : اشفاق)، (پس : مؤخر)، (دوستی : مصادقت)، (دانسته : معلوم)، (پارسائی : عفاف)، (استوار : محکم)، ...
بیهقی ولی بدین نیز بسنده نمی کند و واژه های جا افتاده عربی چون خجلت و فخر را نیز با واژگانی ناآشناتر تاخت می زند و فرمان می دهد که دبیران «بجای خجلت تشویر نویسند» و «بجای فخر کردن مباهات نویسند»!
اینکه چرا بیهقی (و بی گمان دیگر دبیران دیوانی) دست به چنین کاری یازیده اند، سخن این جُستار نیست. شاید بیهقی می خواسته با اینکار دل سلطان غازی (سلطان محمود غزنوی که مسلمانی سخت پایورز و خشک مغز بود) را بدین زبان نرم کند و در او این گمانه را برنیانگیزد که زبان پارسی زبان "مجوسان" است، بویژه آنکه اگر شعر ابزار آفرینش فرهنگی بود، زبان دیوانی یکسره با "سیاست" سروکار داشت و نگاه فرمانروایان به آن سخت گیرانه تر می بود. همانگونه که دیدیم در نمونه بالا زبان پارسی واژه های زیبا و گویا و رسائی دارد، که بیهقی جای آنان را به واژگان عربی سپرده است. پس جایگزینی واژه های پارسی با برابرنهادهای عربی آنان ریشه در هر چیزی می تواند داشته بوده باشد، مگر در "ناتوانی" زبان پارسی دری!
زبان پارسی دری، در درخشانترین سده تاریخ این سرزمین فراز آمد و گسترده شد. گسترش این زبان و پیروزی آن بر زبان عربی با شکوفائی دانش و فرهنگ و هنر در ایرانزمین همزمان است. اگر سده های سوم تا پنجم خورشیدی را سده های نوزائی و شکوفائی فرهنگ و کیستی ایرانی بنامیم، خواهیم دید که در این سه سده چهره های درخشانی پا به پهنه گیتی نهاده اند، که ایرانیان هنوز از هم میهنی با آنان بر خود می بالند. از آن دستند:
زکریای رازی (زاده 244) فارابی (زاده 249) ، ابوریحان بیرونی (زاده 352)، ابونصر مشکان (درگذشته 419)، ابن سینا (زاده 359)، بیهقی (زاده 374)، نظام الملک (زاده 379)، ناصر خسرو (زاده 383) خیام (زاده 427)، غزالی (زاده 437)، ...
با نگاهی به زادگاه این بزرگان که بیشتر در کار دانش و فلسفه بودند تا فرهنگ و هنر، یک همانندی شگفت دیگر با جنبش نوزائی فرهنگی ایران آشکار می شود؛ به جز زکریای رازی (که زاده ری در نزدیکی تهران است) همه اینان در همان سرزمینهایی به جهان آمده اند که خورشید زبان پارسی دری از آن بردمیده است؛

در خراسان بزرگ!

ادامه دارد...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة العنكبوت آيات: 69 محل نزول: مکه
 
وَيَسْتَعْجِلُونَكَ بِالْعَذَابِ وَلَوْلَا أَجَلٌ مُّسَمًّى لَجَاءهُمُ الْعَذَابُ وَلَيَأْتِيَنَّهُم بَغْتَةً وَهُمْ لَا يَشْعُرُونَ 53 يَسْتَعْجِلُونَكَ بِالْعَذَابِ وَإِنَّ جَهَنَّمَ لَمُحِيطَةٌ بِالْكَافِرِينَ 54 يَوْمَ يَغْشَاهُمُ الْعَذَابُ مِن فَوْقِهِمْ وَمِن تَحْتِ أَرْجُلِهِمْ وَيَقُولُ ذُوقُوا مَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ 55 يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ أَرْضِي وَاسِعَةٌ فَإِيَّايَ فَاعْبُدُونِ 56 كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ ثُمَّ إِلَيْنَا تُرْجَعُونَ 57 وَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَنُبَوِّئَنَّهُم مِّنَ الْجَنَّةِ غُرَفًا تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا نِعْمَ أَجْرُ الْعَامِلِينَ 58 الَّذِينَ صَبَرُوا وَعَلَى رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ 59 وَكَأَيِّن مِن دَابَّةٍ لَا تَحْمِلُ رِزْقَهَا اللَّهُ يَرْزُقُهَا وَإِيَّاكُمْ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ 60 وَلَئِن سَأَلْتَهُم مَّنْ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَسَخَّرَ الشَّمْسَ وَالْقَمَرَ لَيَقُولُنَّ اللَّهُ فَأَنَّى يُؤْفَكُونَ 61 اللَّهُ يَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَن يَشَاء مِنْ عِبَادِهِ وَيَقْدِرُ لَهُ إِنَّ اللَّهَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ 62 وَلَئِن سَأَلْتَهُم مَّن نَّزَّلَ مِنَ السَّمَاء مَاء فَأَحْيَا بِهِ الْأَرْضَ مِن بَعْدِ مَوْتِهَا لَيَقُولُنَّ اللَّهُ قُلِ الْحَمْدُ لِلَّهِ بَلْ أَكْثَرُهُمْ لَا يَعْقِلُونَ 63

 

ترجمه فارسي مکارم

آنان با شتاب از تو عذاب را مى‏طلبند; و اگر موعد مقررى تعيين نشده بود، عذاب (الهى) به سراغ آنان مى‏آمد; و سرانجام اين عذاب بطور ناگهانى بر آنها نازل مى‏شود در حالى كه نمى‏دانند (و غافلند) «53» آنان با عجله از تو عذاب مى‏طلبند، در حالى كه جهنم به كافران احاطه دارد! «54» آن روز كه عذاب (الهى) آنها را از بالاى سر و پايين پايشان فرامى‏گيرد و به آنها يد: «بچشيد آنچه را عمل مى‏كرديد» (روز سخت و دردناكى براى آنهاست!) «55» اى بندگان من كه ايمان آورده‏ايد! زمين من وسيع است، پس تنها مرا بپرستيد (و در برابر فشارهاى دشمنان تسليم نشويد)! «56» هر انسانى مرگ را مى‏چشد، سپس شما را بسوى ما بازمى‏گردانند «57» و كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام دادند، آنان را در غرفه‏هايى از بهشت جاى مى‏دهيم كه نهرها در زير آن جارى است; جاودانه در آن خواهند ماند; چه خوب است پاداش عمل‏كنندگان! «58» همانها كه (در برابر مشكلات) صبر (و استقامت) كردند و بر پروردگارشان توكل مى‏كنند «59» چه بسا جنبنده‏اى كه قدرت حمل روزى خود را ندارد، خداوند او و شما را روزى مى‏دهد; و او شنوا و داناست «60» و هر گاه از آنان بپرسى: «چه كسى آسمانها و زمين را آفريده، و خورشيد و ماه را مسخر كرده است؟» مى‏گويند: «الله‏»! پس با اين حال چگونه آنان را (از عبادت خدا) منحرف مى‏سازند؟! «61» خداوند روزى را براى هر كس از بندگانش بخواهد گسترده مى‏كند، و براى هر كس بخواهد محدود مى‏سازد; خداوند به همه چيز داناست! «62» و اگر از آنان بپرسى: «چه كسى از آسمان آبى فرستاد و بوسيله آن زمين را پس از مردنش زنده كرد؟ مى‏گويند: «الله‏»! بگو: «حمد و ستايش مخصوص خداست!»اما بيشتر آنها نمى‏دانند «63»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

mhhshk@gmail.com

جوابيه

ba salam

mikhastam dar morede ghesmat e 3 maghaleye kootah ke dar shomareye 984 roozane tavasot e doostemoon yazynh@yahoo.com darj shode bood , nokteie ro be raz e doostan beresoonam .
shaksi ke dar tasvir molaheza mikonid , aghaye abdollah e sohrabi ostandar e asbaghe ostan e markazi hastan va nafar e poshte sareshoon aghaye naziri e astane modir e kol ravabet e omoomi va omoor e beinolmelal e ostandari hastan va in aks marboot mishe be safar e aval e Dr. ahmadi nejad be arak dar sale 85 hast , na aghaye vazire bi nam o neshan .
albate man faghat ghasde yad avari va darj e sahih e akhbar ro dashtam

ya ali
very sincerely yours,
Amir mohammad
 

 

 

helia_k48@yahoo.com

از شانسی که در زندگیت یک بار بهت رو میده مواظبت کن!

یک خانم 45 ساله که یک حملهء قلبی داشت و در بیمارستان بستری بود .
در اتاق جراحی که کم مونده بود مرگ را تجربه کند خدا رو دید و پرسید
آیا وقت من تمام است؟ خدا گفت:نه شما 43 سال و 2 ماه و 8 روز دیگه عمر می کنید.
!
در وقت مرخصی خانم تصمیم گرفت در بیمارستان بماند و عملهای زیر را انجام دهد
کشیدن پوست صورت-تخلیهء چربیها(لیپو ساکشن)-عمل سینه هاو جمع و جور کردن شکم .
او حالا کسی رو نداشت که بیاد و موهاشو رنگ کنه و دندوناشو سفید کنه !!!!

از اونجايي كه او زمان بيشتري براي زندگي داشت از اين رو او تصميم گرفت كه بتواند بيشترين استفاده را از اين موقعيت (زندگي) ببرد.بعد از آخرين عملش او از بيمارستان مرخص شد

در وقت گذشتن از خیابان در راه منزل بوسیلهء یک آمبولانس کشته شد .
وقتی با خدا روبرو شد او پرسید:: من فکر کردم شما فرمودید من 43 سال دیگه فرصت دارم چرا شما مرا از زیر آمبولانس بیرون نکشیدید؟

خدا جواب داد :من شمارو تشخیص ندادم!!!
متن اصلی در آخرین آپ وبلاگ
http://olinda.blogfa.com

 

 

pasword.blog@gmail.com

مظلوميت قرآن!

چند شب پيش يکي از بچه‏هاي دبستاني گروه فرهنگيمون بعد از نماز اومد پيش بنده و يک سي دي قرآن گرفت. فردا شبش دوباره بعد از نماز اومد و سي دي را پس داد. بهش گفتم چرا پس آوردي؟
گفت: آقا من اين سي دي را توي خونه داشتم گوش ميدادم که يهو مامانم صدام زد و گفت: آرش مگه بابات مرده که قرآن گذاشتي؟
اين داستان را براي امام جماعت مسجد تعريف کردم که داغ دل ايشون هم تازه شد و گفت: چند ماه پيش يکي از دوستان اومد در خونه ما و يک نوار قرآن خواست تا در مجلس ترحيم يکي از اقوامشون استفاده کنن. شبش با من تماس گرفت و گفت: حاج‏آقا ما را مسخره کردي؟ اين چه نوار قرآني بود؟
من که جا خورده بود يه لحظه پيش خودم گفتم نکنه نوار سخنراني بهش داده بودم. با کلي اضطراب بهش گفتم مگه نوار قرآن نبود؟
اون بنده خدا گفت حاج‏آقا ما يه نوار قرآن ميخواستيم که «کُوِّرَت کُوِّرَت» بکنه و مجلس را بترکونه. اين نوار شما خيلي آروم بود. مردم اصلا باهاش حال نکردن!

 

 

meisamblog@gmail.com

نامه ای سرگشاده برای پسرها؟!

از تاکسی که پیاده شدم یه هزار تومنی دادم به راننده. وقتی داشتم باقی پول ها رو مرتب کردم این صد تومنی رو دیدم. ماشاا… یادگاری هم که نیست، نامه سرگشاده نوشته!

متن نامه سرگشاده!:

"مخاطب پسرها
خدا ریشه بی پولی رو بخشکونه که این همه دختر بی شوهر نمونن و همچنین بلاتکلیفی و بی کاری.
حالا بیا یه کاریش می کنیم
به خدا غیرت داشتن چیز خوبیه. چرا شما مردها و پسرها به دخترهای جوون که می رسین متلک های زشت میگین. دوست خوبم، با غیرت ، مرد ایرونی، دیگر این کار رو نکن."

به نظر شما برای شرح این عکس چی باید نوشت؟ به ذهن من که خداییش هیچی نمی رسه.

 

 

siavash_shadow@yahoo.com

نکات سايت "الف" درباره مدرک کردان

الف: مدرک ادعایی آقای علی کردان منتشر شد.

در این مدرک بر خلاف بیانیه وزارت کشور ‍ فردی به نام پرینگل ذیل دانشنامه را امضاء نکرده است.
در این مدرک:
1- ویرگول ها نامرتب و خلاف عرف گرامر انگلیسی هستند. به این صورت که در برخی جملات، بعد از ویرگول بلافاصله کلمه بعدی شروع می شود و در برخی موارد بین ویرگول و دو کلمه قبل و بعد فاصله هست. در حالیکه مطابق رسم الخط رسمی انگلیسی، بین ویرگول و کلمه قبلی فاصله نبوده و ویرگول با کلمه بعد از آن فاصله باید داشته باشد. این اشتباهات در مورد تعدادی از نقاط پایان جمله ها هم تکرار شده است. چنین اشتباهاتی که در نامه های رسمی انگلیسی هم اتفاق نمی‏افتد یا بسیار معدود است به کرات در دانشنامه دکتری ارایه شده مشاهده می شود.
درست: a, b
غلط: a,b یا a , b
2- کلمه انتایتل با I نوشته شده است. ضمن اینکه باید در سمت چپ تایپ می شد که بر خلاف انتظار و گرامر انگلیسی سمت راست نوشته شده است.
3- در یک فرض ، اگر کلمه faculty به معنای عضو هیات علمی بکار رفته باشد، می بایستی قبل از حرف ای، با ویرگول از عبارت قبلی جدا می شد.
در یک فرض دیگر و برای درست بودن کلمات نوشته شده، می توان بعد از کلمهfaculty، کلمه member را آورد. با این حساب بازهم اشتباهات دیگر به جای خود باقی است.
در هر حال، به هم چسباندن کلمات در این بخش نادرست است.
- نکته دیگر اینگه پروفسور برایانت که به ادعای این مدرک، عضو هیات علمی دانشکده حقوق بوده و معرف آقای کردان، و زیر مدرک را نیز امضا کرده است، تخصص حقوقی ندارد، عضو هیات علمی این دانشکده نیست، بلکه در زمینه روانشناسی متخصص است.
- اشکالات دیگر اینکه عبارت آکسفورد یونیورسیتی در داخل مدرک به هیچوجه به کار نمی رود و باید عبارت د یونیورسیتی آو آکسفورد نوشته شود.
علاوه بر غلطهای مختلف تایپی و گرامری، به نظر می رسد، مطلب نوشته شده در این برگه که به عنوان مدرک دکتری به رسانه ها ارایه شده است، با لحن فارسی نوشته شده است.

 

 

mamaam110@yahoo.com

« تقوی؛ روح عمل و عامل صعود »

اسلام دارای مبانی و ارکانی است که بر آنها بنا شده، بدانها قوام گرفته و بدون وجود آنها فرو می‌‏ریزد و از آن جز اسمی بی‌‏مسمی برجای نمی‏ماند. حج یکی از این ارکان است و آن سان پر اهمیت است که خداوند درباره‏ی ترک عمدی حج فرموده است: « ... و هر کس کفر ورزد (و حج را ترک کند به خود زیان رسانیده)، خداوند از همه‏ی جهانیان بی‏نیاز است.(1)»حج به عنوان یادگار ابراهیم (علیه السلام) و میراث تمام پیامبران، مجموعه‏ای کامل از دستورات عملی است که با نظمی خاص و قواعدی روشن در بازه‏ای معین از زمان باید به اجرا درآید. مناسک حج از طریق وحی، تجلی یافته و رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم)‏ این مناسک را از جبرئیل، فرشته‌ای که امین وحی و آموزگار همین مناسک به ابراهیم خلیل (علیه السلام) بوده، فرا گرفته است.حج‏گزار پس از رمی جمره‌ی عقبه(2) و پیش از حلق یا تقصیر(3) در سرزمین مِنا، گوسفند و یا گاو قربانی می‏کند. این سنت ویژه‏ی الهی در حج، موجب تقرب مخصوصی است که در عبادات دیگر کمتر یافت می‏شود. توضیح اینکه، در جاهلیت قربانی از پلیدی شرک مبرا نبود، بلکه همچون "لبیک" و نماز مشرکان، آمیخته با شرک بود؛ چنانکه آنان به هنگام لبیک می‏گفتند: «لبیک خدای لبیک، خداوندا دعوت تو را می‏پذیرم، شریکی برای تو نیست الا شریکی که تو خود او و آنچه مُلک اوست را مالکی.(4)» و نمازشان در کنار کعبه کاری جز سوت کشیدن و کف زدن نبود.(5) همچنین شیوه‏ی آنان پس از قربانی نمودن این بود که کعبه را به خون قربانی می‌‏آلودند و قسمتی از گوشت آن را بر خانه‏ی کعبه می‏آویختند تا خداوند آن را قبول کند.(6)اما اسلام حرمت خاصی برای قربانی قرار داد و پس از بیان ضرورت احترام به شعائر الهی(7)، در طرد آن سنت زشت جاهلی و برای بیان تقّربی که حاصل قربانی است، و چه بسا به همین جهت به قربانی موسوم شده، می‏فرماید: «نه گوشت‏ها و نه خون‏های آنها هرگز به خدا نمی‏رسد، آنچه به او می‏رسد تقوا و پرهیزگاری شماست ...(8)»؛ زیرا این آیه‏ی شریفه کعبه را از سنن جاهلی مزبور پیراسته می‏دارد و از طرفی در دفع این پندار که «چون خداوند از جهانیان بی‏نیاز است، پس قربانی بر حج‏گزار واجب نیست»، این نکته را اظهار می‏دارد که اصل قربانی لازم است اگر چه خداوند از آن بی‏نیاز است و آنچه از این قربانی به خدای سبحان می‏رسد گوشت یا خونش نیست، بلکه روح کردار و جان عمل، که همان تقواست، به حضرتش می‌‏رسد. بنابر این آنچه به خدا می‌‏رسد، باطن و روح عمل است. قربانی نیز مانند تمام اعمال و مناسک دیگر، حقیقتی دارد به نام تقوا، و قداست و تعالی قربانی از آن تقواست نه از آن گوشت و خون، «یناله التقوی منکم».حضرت امام سجاد (علیه السلام) در بیانی نورانی، سرّ قربانی را این بیان می‌‏کنند که حج‏گزار و قربانی‏کننده با تمسک به حقیقت ورع، گلوی دیو طمع را بریده، او را بکشد(9). شاید به خاطر همین تقوای ارزشمند موعود در قربانی است که عید قربان را «حج اکبر(10)» خوانده‏اند.اما نکته‏ی ظریف دیگری نیز در آیات و روایات وجود دارد که برای غیر حاجیان نیز سودمند است و در عین حال نگاه اسلام به اعمال و عبادات را بیشتر روشن می‌کند و آن اینکه؛ به طور عمومی، هر عملی که به قصد قربت انجام گیرد قربانی [چیزی که به وسیله‏ی آن نزدیکی به رحمت خدا را طلب کنند(11)] است؛ چنانکه در حدیث است: «زکات و نماز قربانی مسلمانان است(12)». بنابراین هر عملی که در آن تقرب به خدا باشد، قربانی است و خداوند تنها عمل با تقوا را قبول می‏کند.(13) « برگرفته از کتاب صهبای حج، تالیف آیه ‏الله جوادی آملی (با اندکی تلخیص و ساده نویسی) »

 

.

alirezamajidi@gmail.com

خانه‌ای که همیشه رو به خورشید است!

در فاصله سال‌های 1929 تا 1935، یک مهندس کشتی ایتالیایی به نام «آنجلو اینورنیتزی »، با همکاری یک مهندس معمار دیگر به نام «اتوره فاجولی» ساختمانی ساخت که ویژگی منحصر به فردی داشت: قسمت بالایی ساختمان مثل عقربه یک ساعت در طول روز می‌چرخد و در نتیجه همیشه ساختمان رو به نور خورشید است و از پنجر‌ه‌های آ نور خورشید به داخل ساختمان می‌تابد.

 Tinypic

طول برج این ساختمان 43 متر است، نیروی لازم برای چرخش ساختمان توسط دو موتور تأمین می‌شود که هر کدام 3 اسب بخار نیرو دارند. سرعت حرکت این ساختمان 1500 تنی، 4 میلیمتر در ثانیه است.

 Tinypic

این ساختمان به ایتالیایی 'il girasole نام دارد که کاملا بامسماست ، چرا که آفتابگردان معنی می‌دهد.

 

 

zahra4066@yahoo.com

پاسخ به نقد دوستان مخصوصا yazynh

رونوشت: جناب آقای مبین جهت انعکاس در مجله

سلام
نمی دونم شما کی هستید و به چه نامی باید خطابتون بکنم اما چند تشکر و چند تذکر به شما بدهکارم.
و اما اول تشکرها ،ممنونم از شما که به این خوبی و با ذکر منبع و ماخذ از حقیقت با حقیقت دفاع کرده اید و به نحوی از مطلب بنده نیز دفاع کرده اید.
تشکر دوم بابت اینکه سکوت نکرده اید و نشان داده اید که این نوع مطالب اگر هزار مخالف داشته باشند یک موافق نیز دارند.ا

و اما تذکرها
نکته اول اینکه مطمئن باشیدبنده حقیر این مطالب را از ذهن و دانسته های اندک خودم نمی نویسم بلکه همه اینها تحقیقی و گرداوری هستندو حتی یک کلمه اش بدون مدرک نمی باشد.لذا این مطالب به دلیل قدرتشان نیازی به دفاع من ندارند.و به قدری ثابت شده اند که من به پشتوانه آن اثباتها و افراد بزرگی که پشت این اثباتها هستند هیچ وقت از دفاع از آنها شانه خالی نمی کنم یا به تعبیر شما طوری که انگار نقدها را پذیرفته ام رفتار نمی کنم.

تذکر دوم
همانطور که می دانیم لا اکراه فی الدین لذا نمی توان کسی را اجبار کرد که مثل ما فکر کند چرا که حقیقت و ظلمت کاملا از هم جدا و روشن هستند و انسانهای آگاه فطرتا به سوی خوبی کشیده می شوند و انسانهایی که خود را در جهل غرق کرده اند اصرار دارند که در تاریکی بمانند.مطمئن باشید شما ها اگر یک مورد مخالفت را در مجله روزانه می بینید بنده روزانه صدها مورد از این انتقادهای بی اساس را در میل باکس خودم می بینم و تا حد امکان پاسخ می دهم و بعضی ها به قدری بی شرمانه است که حتی در شان خودم نمی بینم که پاسخ دهم و گاهی سکوتم به این دلیل است که ما قرار نیست با هر کس که از معده شریفش سخنانی ایرادمیکند بحث کنیم.ضمنا سکوت من برای علت دیگری هم هست و آن اینکه می خواهم من تنها گویند ه و دفاع کننده از این مطالب نباشم چرا که دراین صورت همه این مطالب مختص و محدود در من خواهد بود و این نکته که این مطالب حقیقت محض هستند و صرفا نظر شخصی بنده نیستند زیر سوال خواهد رفت. ما حقیقت را می گوییم و آنها که پذیرای آن هستند می پذیرند اما برای ظالمان در گمراهی آنان خواهد افزود.
اما گلایه ام از آقای مبین هست که هر دوی این مطالب را در یک کفه قرار می دهد.مطالبی که با سندو مدرک و اثبات شده اند با مطالبی که فقط و فقط غرض ورزی یا نادانی و یا حرفهایی بی پایه و اساس که دیکته شده افراد ذینفع دیگری می باشد را در یک محکمه سنجیدن عادلانه نیست. از آقای مبین با این همه سابقه درخشان و این همه درایت انتظار می رود که هر گونه قضاوتی را بدون شرایط در مجله منعکس نکنند چون این مجله انواع مخاطب را دارد و ممکن است عده ای که از نظر اطلاعات هنوز به حد خوبی نرسیده اند و جوانان ساده و معصوم نادانسته تحت تاثیر این مطالب قرار بگیرند هرچند باز هم خورشید هیچ وقت پشت ابر نمی ماند .
به هر حال غرض من از این روده درازی نامعمول این بود که عرض کنم اشتباه نکنید که من مطالب را به حال خود رها نکرده ام و به فراخور حال به آنها از طرق دیگر پاسخ می دهم و در این عرصه در حال حاضر سکوت را بیشتر می پسندم اما سکوت من واجب را بر شما واجب تر می کند و شماها که اهل حق وحقیقتید باید کمک کنید و دست به کار شوید که مبادا اینطور برداشت شود که من تنها موافق و نگارنده این مطالب هستم.
و از آقای مبین می خواهم حداقل مطالب توهین آمیز خطاب به بنده را که حاوی هیچ مطلب تازه ای نیستند در مجله انعکاس ندهند و مستقیما به خود بنده ارسال کنند .
در پایان از خداوند متعال می خواهم که چشمان کور ما را به دیدار یوسف زهرا روشن کند تا او خود قاضی شود و به تمامی این تلخی ها با حلاوت اسلام ناب محمدی پایان دهد.
والسلام

 

 

reza.reza1386@yahoo.com

ایت الله غفاری

سلام به همه دوستان. و البته اقای ایت الله غفاری
1.بازم باید به صورت شماره شماره مطالبم رو بیاورم چون اینطور نباشه شما مثل اینکه نفس راحتی میکشی و از خیلی از سوالها و جوابها گذر میکنی
2.خیلی های دیگه بودن که میان و حرفی مزنن و نظری میدن.به نظرت چرا ما اونها رو به بی دینی متهم نمیکنیم.البته ببخشید که خودت جواب رو میدونی اما برای روشن شدن دیگر دوستان که میگن دموکراسی داشته باشیم و حرف مخالف رو هم باید گوش بدیمو اونو کافر نکنیم بگم.اقای غفاری حدود دهها بار است که مطالب پر مغز خودشون رو دارن مینویسن و همیشه و همواره این نوشته ها در راستای شبهه فراکنی و بی احترامی و مسخره کردن دین و دستورات شرعی و فقهی بوده که صدای خیلی ها رو دراورده که اخریهاش بی عرضگی امام زمان(کاری از دستش بر نمیاد) و بیچارگی امام علی(کفش پینه بستش) و ابتر بودن و قطع شدن نسل پیامبر(ص)بوده.خداییش دوستان خودمونو به سادگی نزنیم .به نظرتون ایت الله غفاری به چه نیتی این همه شبهه رو داره میزنه؟فقط شصت ثانیه به این موضوع فکر کنید
3.من تا اونجایی که میدونم و البته دوستان دیگر هم میفهمن جواب خیلی از سوالات منو ندادی.میخوای برات یاداوری کنم؟؟اخرین نوشته ای که به صورت شماره شماره اوردم و همه دوستان و خود ایت الله میتونن برن در شماره976بخونن.قبلیهاش هم بوده که بدون جواب رد کردی . شمارههای دیگه مجله رو به هر کسی خواست میدم تا بره بخونه و ببینه ایا جوابی داده شده یا نه.غفاری جان مشکلت اینه که من و دوستان دیگه برا هر حرفمون سند داریم.
4.دوست عزیزی در جواب وصیتنامه شهدا گفته که اونا با ما همدین بودن و ایت الله غفاری هم مثل اینکه کلی ذوق کرده که جوابی از اسمون برای اینکه ایشون کم نیارن افتاده تو بغلش و به همون جواب استناد میکنه.اما دوست عزیز چرا اینقدر سطحی فکر میکنی؟؟؟بحث دین میشه منظور مذهبه ودین واقعی.ایا بعثی ها با ما همدین و هممذهب بودند؟؟؟؟اگه اونا مسلمون واقعی بدون پس ما چی هستیم.پس باید طالبان هم همدین باشن دیگه.دوست عزیز اونا دشمن خونی مذهب ما بودند.بعثی ها شیعه رو مسلمون نمیدونستن.در ضمن جنگ ما به گواهی صدها مدرک و سند جنگ با عراق نبود جنگ به تمام کشورهای عربی و البته غربی بود که پول و سلاح و بمبهای شیمیایی و غیر شیمیایی به حزب بعث میدادن.دوست عزیز بحث بحث خاک نبود جنگ جنگ عقیده بود.اما این چیزی که گفتی که بازم جواب من نمیشد.من گفتم وصیتنامه شهدا رو بیارید که هدفشون دفاع از خاک بوده.اگه به قول شما دفاع از خاک مطرح بوده خب سندتون کو؟؟؟باید در وصیتنامه ها اومده باشه دیگه؟؟؟شما اگر یک وصیتنامه بیارید من حاضرم به جایش ده تا وصیتنامه بیارم که هدف اصلی شهیدان ما چی بوده.بگذریم که از اوردن همون یه وصیتنامه معذورید که این جوابها رو دادید.
5.غفاری عزیز من در یکی از همین نوشته هایم که شماره میزدم جواب الان این روایتی رو که اوردی رو دادم که شما خودتو به ندیدن زدی.در ضمن روایتی که اوردی درباره نکوهش نکردن دنیا است که هر مسلمونی باید قبول داشته باشه اما نه اینکه دنیا رو در مقابل دین قرار بدیم و بگیم دین و دنیا با هم ارزش دارن (اسلام و ایران ارزش یکسان دارند)نه...اینها هستن ولی ارزش دین کجا و ارزش دنیاو وطنو کشور کجا.در دهها ایه قران و حدیث امده که دین خود رو به دنیا نفروشید.واقعا از جوابت که مثلا میخواستی بحث دین و وطن رو تمام کنی خندم گرفت.من و دیگر دوستان قبلا هم گفتیم که اگر کسی حب وطن نداشته باشه خب مطمئنا دینش ناقصه .چون دین ما به ما سفارش کرده که از وطن و جایی که زندگی میکنی دفاع کن.اما وطن یکی از هزاران سفارش اسلامه.مانند احترام به والدین و راستگویی و غیره
فعلا این پنج تا جوابیه رو داشته باش .بازم تاکید میکنم بنده و دیگر دوستان کسی رو فقط برای اینکه نظر مخالفی داره کافر نمیکنیم که این تهمت رو بارها و بارها زده اند و بارها ما جواب دادیم.اما سود در نشنیدن جوابهاست و باز تهمت زدن.جایگاه اقای غفاری بعد از بارها شبهه زدن و مسخره کردن و تهمت زدن کاملا مشخص و جدا از دیگر کسانی هست که اختلاف عقیده دارن.

 

 

less10mah@gmail.com

پرسشنامه اطلاعات افراد خانوار

عزيزان دولت مهرورزي از صبح تا شب تلاش مي كنند تا بساط تفريح و سرگرمي خلايق را فراهم آورند آن هم نه به شيوه هاي كهنه و منسوخ و غربي بلكه نهايت تلاششان را به عمل مي آورند تا هر روز با شيوه اي نوين شادي و فرح را براي مردم به ارمغان بياورند.
اگر باورتان نمي شود زحمت بكشيد و سري به سايت مرکز آمار ايران (البته در بالاي صفحه كذايي نوشته شده درگاه(!!!) ملي آمار) و به قسمت دريافت پرسشنامه برويد و ببينيد اين عزيزان زحمت كش براي آنكه شما اوقات خوشي را تجربه كنيد چقدر زحمت كشيده اند .
اين عزيزان طبق تكليف رئيس جمهور مهرورز زحمت كش اقدام به طراحي پرسشنامه اطلاعات افراد خانوار كرده اند و براي اينكه همه خلايق متوجه شوند كه اين پرسشنامه را چگونه بايد پر كنند فرم پر شده توسط يكي از خانواده هاي ايراني را به معرض ديد خلايق گذاشته اند. خانواده اي كه سمبل يك خانواده نمونه و آرماني دولت مهروروز است.
سرپرست اين خانواده آقايي است به نام علي رضا فرزند علي ساكن ابهر در استان زنجان. ايشان 52 ساله ديپلمه و آموزگار هستند و در سه ماهه  نخست امسال 256.800 تومان درآمد داشته اند. ايشان يك ماشين 3 ميليون توماني دارند ، مستاجر هستند و ماهيانه 150 هزار تومان هم اجاره مي دهند و همچنين يك وام 10 ميليون توماني هم دريافت كرده اند كه هر ماه بابت آن 130 هزار تومان هم قسط مي دهند (تا اينجاي كار ايشان اگر تنها اجاره منزل  و اقساط بدهي شان را بپردازند بازهم ماهيانه 23.200 تومان كسر مي آورند . البته با فرض اينكه ايشان و خانواده محترمشان هوا بخورند و باد پس بدهند)
عجله نكنيد قرار نيست تمام بار مخارج زندگي بر دوش اين آموزگار باشد . همسر ايشان هم در جاده پر سنگلاخ زندگي همراه و همدوش ايشان  است و مقداري از اين بار سخت را ايشان بر دوش مي كشند . همسر ايشان طاهره خانم 48 ساله (پريروز تولد ايشان بوده) خانه دار هستند . اين خانم مانند شكوه در سريال چهارخانه صاحب مسكن 60 متري  15 ميليون توماني هستند (در ابهر هم ارزاني است ها) ولي از آنجايي كه آقاي ايشان تمايل ندارد در خانه اي كه به نام همسرشان است ساكن باشد و احتمالا خانه كذايي براي اين خانواده محترم كوچك است آن را اجاره داده اند و ماهي 125 هزار تومان اجاره آن را دريافت و 25 هزار تومان ديگر از حقوق آقاي آموزگار را هم روي آن مي گذارند و دو دستي تقديم صاحبخانه محترمشان مي كنند.
اين خانم و آقا يك آقا پسر 28 ساله هم دارند كه در فرم كذايي  شغل ايشان را جوشكار محصولات فلزي نوشته اند (احتمالا در ابهر محصولات چوبي  و كاغذي را هم جوشكاري مي كنند )
حقوق ايشان ماهيانه 320 هزار تومان است . ايشان از خودشان منزل مسكوني ندارند و فعلا سر ابوي محترم و خانم والده گرامي خراب شده اند.همچنين آقا پسر محترم اين خانواده داراي ملكي به ارزش 8 ميليون تومان است و صاحب خودروي به ارزش 3 ميليون تومان مي باشند . ايشان هم وامي به ارزش 500 هزار تومان دريافت كرده اند و ماهيانه 25 هزار تومان قسط مي دهند. ظاهرا پسر خانواده از پدر خانواده آينده نگر تر تشريف دارند.
جالب است كه در ابهر  خانواده بدهكاري كه در يك خانه اجاره اي 90 متري زندگي مي كنند با   2 تا ماشين در شهر تردد مي كنند(احتمالا در شهر منازل مشكل پاركينگ ندارند). با اين حساب ترافيك اين شهر از تهران اسف بار تر است.
بگذريم خانواده خوشبخت درگاه ملي آمار  داراي دو دختر خانم 24 ساله دانشجو و 6 ساله هم هستند .دار و ندار اين دو در دنيا يك خانواده خوشبخت و نمونه  و مورد علاقه دولت مهرورزي  است.
همچنين خديجه خانم 77 ساله اي هم با اين خانواده زندگي مي كند كه احتمالا مادر علي رضا خان آموزگار است. ايشان هم ماهيانه 30 هزار تومان از جايي (احتمالا تامين اجتماعي) دريافت مي كنند.
اين فرم سركاري توسط سرپرست محترم اين خانواده پر شده و به جای امضا  اثر انگشت ايشان در پايين صفحه زده شده است . انگار نه انگار ايشان آموزگار هستند ديپلم دارند  و مي توانند امضا كنند.

البته قدري سواد ايشان مشكوك است چون تاريخ زير برگه را 25 مردادماه نوشته اند يعني چهار روز ديگر كه جمعه است و احتمالا دكه ها جمع آوري فرم هاي سركاري تعطيل است.

 
 

Funous@funous.com

معجزه

هنگامی که سارا دخترک هشت ساله ای بود، شنيد که پدر و مادرش درباره برادر کوچکترش صحبت مي کنند، فهميد برادرش سخت بيمار است و آنها پولی برای مداوای او در بساط ندارند، پدر به تازگی کارش را از دست داده بود و نمی توانست هزينه جراحی پرخرج برادر را بپردازد، سارا شنيد که پدر آهسته به مادر گفت: "فقط یک معجزه می تواند پسرمان را نجات دهد."
سارا با ناراحتی به اتاق خوابش رفت و از زير تختخواب خود قلک کوچکش را درآورد ، آن را شکست، سکه ها را روی تخت ريخت و آنها را شمرد، تنها 5 دلار.
بعد آهسته از در عقبي خانه خارج شد و چند کوچه بالاتر به داروخانه ای رفت، جلوی پيشخوان انتظار کشيد تا داروساز به او توجه کند ولی داروساز سرش شلوغ تر از آن بود که متوجه بچه ای هشت ساله شود، دخترک پاهايش را به هم می زد و سرفه می کرد، ولی داروساز توجهی نمی کرد، بالاخره حوصله سارا سر رفت و سکه ها را محکم روی شيشه پيشخوان ريخت.
داروساز جا خورد، رو به دخترک کرد و گفت: "چه می خواهی؟"
دخترک جواب داد: "برادرم خيلي مريض است، می خواهم برایش یک معجزه بخرم."
داروساز با تعجب پرسيد: "ببخشيد؟!!"
دختـرک توضيح داد: "برادر کوچک من، داخل سـرش چيزی رفته و پدرم می گويـد که فقط معجـزه می تواند او را نجات دهد، من هم می خواهم معجزه بخرم، قيمتش چقدر است؟"
داروساز گفت: "متاسفم دخترجان، ولی ما اينجا معجزه نمی فروشيم."
چشمان دخترک پر از اشک شد و گفت: "شما را به خدا، او خيلی مريض است، پدرم به اندازه کافی پول ندارد تا معجزه بخرد، اين هم تمام پول من است، من کجا می توانم معجزه بخرم؟"
مردي که گوشه ايستاده بود و لباس تميز و مرتبی داشت، از دخترک پرسيد: "چقدر پول داری؟"
دخترک پول ها را کف دستش ريخت و به مرد نشان داد ، مرد لبخنـدی زد و گفت: "آه چه جالب، فکـر می کنم اين پول برای خريد معجزه برای برادرت کافی باشد!"
بعد به آرامی دست او را گرفت و گفت: "من می خواهم برادر و والدينت را ببينم، فکر می کنم معجزه برادرت پيش من باشد."
چند روز بعد عمل جراحی روی مغز پسرک با موفقيت انجام شد و او از مرگ نجات يافت، پس از جراحی پدر نزد دکتـر رفت و گفت: "از شما خیلی متشکـرم، نجات پسرم يک معجـزه واقعي بود، می خواهم بدانم بابت هزينه عمل جراحی چقدر بايد پرداخت نمایم؟"
دکتر لبخندی زد و گفت: "فقط 5 دلار !"
ما به یاد نداریم که آن پدر چه نام داشت، اما همه ما آن پزشک مهربان را، که با بلند نظری و گذشت زندگی کودکی را نجات داد و شادی را به خانواده ای بازگرداند، می شناسیم، او «دکتر آرمسترانگ» جراح و فوق تخصص مغز و اعصاب در شيکاگو بود، او به بسیاری از بیماران بی بضاعت ثابت کرد که هنوز می توان به معجزه اعتقاد داشت، که هنوز می توان در عصر بی احساسی، با احساس زندگی کرد، که هنوز می توان امیدوار بود که پدر و مادری ذره ذره آب شدن جگر گوشه خود را تنها به دلیل بی پولی، به نظاره ننشینند، که هنوز می توان ...
اگر شمایی که این مطلب را می خوانید یک پزشک هستید، امروز به صورت بیماران خود با دقت بیشتری نگاه کنید، براستی برای سلامتی بیشتر آنها چه کرده ایم؟، و اگر از جمله افرادی هستید که در پاسخ می گویید که وظیفه دولتمردان و ... است، من یک نفر چه کاری می توانم انجام دهم و جوابهایی از این دست، تنها از خود بپرسید که اگر ابن سینا، زکریای رازی، دکتر لویی پاستور، دکتر آلبرت شوایتزر و صدها بزرگوار دیگر تاریخ پزشکی چنین می اندیشیدند، اکنون بشریت در چه حال و روزی قرار داشت؟، زندگی نامه آنها را بخوانید، بسیاری از آنها با دستانی خالی اما عشقی استوار آغاز کردند، تا ما امروز باور داشته باشیم که، بله، می توان با کوله باری نه چندان پر براه افتاد و به لطف خدا دل بست.
در خاتمه اجازه دهید تا حکایت دیگری را برایتان تعریف نمایم:
« عقابی با چهار تخم بر فراز کوه بلندی لانه داشت، یک روز زلزله ای کوه را به لرزه در آورد و باعث شد که یکی از تخم ها از دامنه کوه به پایین بلغزد، بر حسب اتفاق آن تخم به مزرعه ای رسید که پر از مرغ و خروس بود، مرغ و خروس ها می دانستند که باید از این تخم مراقبت کنند و بالاخره هم مرغ پیری داوطلب شد تا روی آن بنشیند و آن را گرم نگهدارد تا جوجه به دنیا بیاید.
یک روز تخم شکست و جوجه عقاب از آن بیرون آمد، جوجه عقاب مانند سایر جوجه ها پرورش یافت و طولی نکشید که جوجه عقاب باور کرد که چیزی جز یک جوجه خروس نیست، او زندگی و خانواده اش را دوست داشت اما چیزی از درون او فریاد می زد که تو بیش از این هستی، تا این که یک روز که داشت در مزرعه بازی می کرد، متوجه چند عقاب شد که در آسمان اوج گرفته و پرواز می کردند، عقاب آهی کشید و گفت: "ای کاش من هم می توانستم مانند آنها پرواز کنم."
مرغ و خروس ها شروع کردند به خندیدن و گفتند: "تو خروسی و یک خروس هرگز نمی تواند بپرد"، اما عقاب همچنان به خانواده واقعی اش که در آسمان پرواز می کردند خیره شده بود و در آرزوی پرواز به سر می برد، اما هر موقع که عقاب از رویایش سخن می گفت به او می گفتند که رویای تو به حقیقت نمی پیوندد و عقاب هم کم کم باور کرد.
بعد از مدتی او دیگر به پرواز فکر نکرد و مانند یک خروس به زندگی ادامه داد و بعد از سالها زندگی خروسی از دنیا رفت.»
توهمانی که می اندیشی، هرگاه به این اندیشیدی که یک عقابی، به دنبال رویا هایت خواهی رفت بدون آنکه به یاوه گویی های مرغ و خروسهای اطرافت توجه کنی.

---------------------------------------
در انتها به تمامی پزشکان و بخصوص جراحانی که حکایت فوق گوشه ای از قلب انها را لمس نموده است، پیشنهاد می کنیم که با تاسیس بنیادی خیریه گرد هم آمده و در سایه آن به یاری بیماران نیازمند بپردازند، باشد تا ثمره این تلاش همه انسانها را در بر گیرد.
چو تو از باد بگذشتی، مقیم چشمه ای گشتی حریف همدمی گشتی، که آبی بر جگر دارد
جو آبت بر جگر باشد، درخت سبز را مانی که میوه نو دهد دائم، درون دل سفر دارد
مولانا - کلیات شمس تبریزی

---------------------------------------
لطفا این متن را برای دوستان خود ارسال نمایید، کسانی که برایتان ارزشمند هستند، اما اگر این کار را انجام ندادید، نگران نباشید، هیچ حادثه ناخوشایندی برای شما رخ نخواهد داد، شما تنها این فرصت را که به دنیای شخص دیگری با این مطلب روشنایی بیشتری ببخشید، از دست خواهید داد، کسی چه می داند، شاید یکی از دوستان شما هم اکنون بیشترین نیاز را به خواندن این مطلب داشته باشد.
برگرفته از سایت www.Funous.com
منتظر دریافت نظرات و پیشنهادات زیبای شما از طریق وب سایت فوق و یا آدرسهای پست الکترونیک Funous@Funous.com و Funous@yahoo.com هستیم.
فانوس : سرود یگانگی

 

 

mtymeta@gmail.com

گزارش جشن
آسایشگاه جانبازان اعصاب و روان

بسم الله
پیامک آمده بود: "دیدار با جانبازان شکنجه شده ی اعصاب و روان. جمعه ساعت 10. آسایشگاه سعادت آباد".
***
دوستان گفتند فیلمی 2 ساعته از بدرفتاری های شدید کارمندان آسایشگاه با جانبازان اعصاب و روان، تهیه و به دفتر رهبری و ریاست جمهوری فرستاده شده. آن‌چه نقل کردند، وحشتناک بود. اما طرف دیگر قضیه را هم باید دید: کارمندان آسایشگاه هم ظرفیتی دارند برای تحمل. بی نهایت که نیست!
***
حضار 3 طیف بودند: رزمنده، دانشجو، وبلاگ‌نویس. اما احتمالاً برای رزمنده‌ها خاطره‌انگیزتر است این دیدار. فکرش را بکن دوست‌ات را که قبلاً سرحال و خوش‌فکر دیده‌ای‌اش، ببینی که الآن حرف نامربوط می‌زند، می‌رقصد، یک مشت سیگار دستش است و پشت سر هم می‌کشد،... و این تازه خوب‌هایش است!
امام گفت جبهه مدرسه‌ی انسان‌سازی است. پس لابد رزمنده‌ها امروز به دیدار هم‌کلاسی‌هاشان آمده‌اند. جا دارد از معدل هم بپرسند و خاطره‌گویی کنند. اما بعضی شاگرداول‌ها زیر دستگاه‌های شوک، خاطرات دیشب هم یادشان رفته، چه رسد به دوران مدرسه!
***
گفتند برنامه این است که بحث بدرفتاری مطرح نشود و امروز فقط جشن و سرور باشد. و غیرمستقیم با آن قضیه برخورد شود. دوستان تردید داشتند که این تصمیم، تدبیری باشد از طرف بنیاد شهید برای پیچاندن موضوع. یک بار هم ظاهراً سهیل کریمی (که امروز هم آمده بود) گزارشی نوشته بود در یالثارات، و از طرف بنیاد شهید، مشکلاتی برایش پیش آورده بودند! الله اعلم.
***
تازه وارد شده بودیم و مشغول سلام علیک بودیم. نمی‌دانم کجای قیافه‌مان به مسئولین آنجا می‌خورد که یکی از جانبازها کاغذی از جیبش در آورد و گفت "من همیشه نماز جمعه‌ها را گوش می‌دهم. یک مقاله نوشته‌ام. می‌شود قبل از این‌که بچه‌ها بزنند و برقصند در مراسم امروز آن را بخوانم؟" آخر مقاله را امضا کرده بود و تاریخ زده بود: "1365". گفت "سال جانبازی‌ام را نوشته‌ام". قسمتی از آن مقاله را از بلندگوی مراسم ضبط کردم که در فایل ضمیمه موجود است.
***
برنامه شروع شده بود و وسط قرائت قرآن بود... الم یجدک یتیماً فآوی؟ فوجدک ضالّاً فهدی... یکی بلند گفت: "بی ادبی به قرآن نشه. یکی از جانبازها حالش بد شده، آمبولانس می‌خواد ببردش بیرون. لندکروز سفید راه رو بسته". صاحب ماشین به سمت در دوید و قاری ادامه داد: فامّا الیتیم فلاتقهر و امّا السّائل فلاتنهر. فکر کنم به قرآن بی‌احترامی نشد. شاید هم آیات تفسیر شد.
***
"17 سال پیش روز میلاد حضرت ابالفضل آمدیم اینجا. رفتیم و دیگر نیامدیم تا حالا... امروز از بچه‌های هیئت لشکر حضرت رسول و لشکر سیدالشهدا دعوت کردیم که بیایند... می‌خواهیم 52 هفته‌ی سال را برنامه‌ریزی کنیم که بچه‌های جنگ و مساجد، هر گروه سالی یک‌بار بیایند اینجا... برای نیمه‌ی شعبان بچه‌های گردان کمیل می‌آیند..." این‌ها را مجری می‌گفت -فرمانده‌ی گردان مقداد-.
***
تا حالا آخوندی دیده‌اید که به دیگران رقصیدن یاد بدهد؟ یا بین‌شان سیگار پخش کند؟ حیف که نگذاشتند عکس بگیرم. گفتند بلوتوث می‌شه و بچه‌های جنگ را مسخره می‌کنند.
***
نمودار قدر مطلق و... کتاب کنکور بود دستش انگار!
- برادر! چه کتابی می‌خونی؟
- کتاب ه دیگه!!
انگار کسی بهش نگفته بود که قبول شده! در کنکور اصلی.
***
دیگری کتاب "عصر ظهور" دست اش بود. گفت "این رو هدیه می‌دم. به جاش کتاب راجع به جنگ از تو کیفت به من بده!"
حق داشت. کسی که فرج‌اش حاصل شده، کتاب "عصر ظهور" می‌خواهد چه کار؟!
***
این هم گزارش اجرای گروه موسیقی: "لحظه‌ی دیدااااااار نزدییییییییک است..." قسمتی از این اجرا، در فایل ضمیمه موجود است. از طرف حضرت عزرائیل مأمور به فضاسازی بودند احتمالاً!
***
یکی از مجریان برنامه –که معروف هم بود-، میکروفون را که گرفت، این طور شروع کرد: "درد و بلای شما جانبازها بخورد تو سر اون‌هایی که رفتند دنبال بخوربخور و به راه ما جانبازها پشت کردند..."
***
مدتی ما را نصیحت کرد که در راه ولایت باشیم و... بعد گفت "امام زمان را هم خواستی ببینی، می‌ری مسجد جامع علی‌آباد شمالی. بنویس آدرس‌اش را. پیش‌نماز آن‌جا. حاج آقای عسکری. هم‌سن و سال خودتان هم هست. پسر امام عسکری‌ه دیگه..." بقیه‌اش را نمی‌شود گفت. کلاً مسائل لازم السانسور زیاد هست آن‌جا!
***
8 عکس و 4 فایل صوتی –البته با کیفیت پایین- را در اين لينک ببینید.

***
صحیفه‌ی امام. جلد 2. ص 399:
اشخاصى كه به حسب وظيفه شرعيه الهيه و براى حفظ اسلام و احكام مقدسه آن و صيانت كشورهاى اسلامى از سلطه اجانب- خذلهم اللَّه تعالى- قيام به امر به معروف و نهى از منكر با شرايط مقرره آن نموده‏اند... مؤمنين از هر طبقه موظفند كه با كمال حفظ احترام آنها به كمك و پشتيبانى آنها قيام كنند، و حاضر نشوند به خانواده‌ی برادران غيرتمند خود سخت بگذرد...

 

 

محفوظ

هويت نام

قسمت چهاردهم

بدريه
اسم بدريه باعث مي‌شود تا او فردي قابل اطمينان باشد و به او خصلت مسوليت پذير بودن را مي‌دهد . اما آنچه كه هست اين است كه بدريه گاهي اوقات به دليل عدم اعتماد به نفسي كه دارد و البته گاهي اوقات به دليل ناتواني در تشخيص اهداف و آرزوهايش , از كارها طفره مي‌رود و اين نتيجه‌اي جز به تعويق انداختن كارهايش را ندارد . بدريه به علت ويژگي‌هايي كه نامش براي او به وجود مي‌آورد , فردي نسبتاً جدي و رسمي است . همچنين او داراي شخصيتي موقر , باثبات و همانطور كه گفتيم مسول است . او از موهبت و ويژگي هاي مهارت وسياست برخوردار است و از سليقه خوبي نيز بايد برخوردار باشد . بدريه تا حدودي مليح و فريبنده است و همين ويژگي او سبب مي‌شود تا به راحتي ديگران را شيفته خود كند . بدريه تمايل شديدي به اين موضوع دارد تا از آنچه كه در قلب و ذهن ديگران مي‌گذرد آگاه شود . او در حرفه و پيشه خود , بسيار موثر و مفيد خواهد بود . به خصوص اگر در فعاليت ها و كارهاي داوطلبانه حضور داشته باشد . مفيد بودن او در هنگامي كه مسوليت سرپرستي گروهي را داشته , به خصوص هنگامي كه در مسير بشردوستانه قدم برداشته باشد , بيشتر نمايان مي‌شود .
و اما نكته آخر : بدريه جزو افرادي است كه عاشق و دوستدار خانه و خانواده است . جالب است بدانيد كه او به عنوان يك مادر در بين فرزندانش منصفانه برخورد مي‌كند و آنها را درك مي‌كند . به زبان ساده تر او مادري منصف و فهميده است .

شما مي توانيد با مراجعه به اين نشاني ، نام خودتون رو درخواست كنيد . يادتون باشه ، اولويت با اوني هست كه زودتر درخواست كنه .
منبع : hoviyatenam.tk يا hoviyatenam.blogpars.com

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

22 مرداد / 12 آگوست / 10 شعبان

Mobin_s2004@yahoo.com
22 مرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
سالروز آغاز دفاع مردانه ژنرال آريو برزن که نمونه اي است از جانبازي ايرانيان در راه ميهن

بر پايه يادداشتهاي روزانه "كاليستنسCallisthenes " مورخ رسمي اسكندر، 12 اوت سال 330 پيش از ميلاد، نيروهاي اين فاتح مقدوني در پيشروي به سوي "پرسپوليس" پايتخت آن زمان ايران، در يك منطقه كوهستاني صعب العبور (دربند پارس، تكاب در كهگيلويه) با يك هنگ ارتش ايران (1000 تا 1200 نفر) به فرماندهي ژنرال «آريو برزن Ario Barzan » رو به رو و متوقف شدند و اين هنگ چندين روز مانع ادامه پيشروي ارتش دهها هزار نفري اسكندر شده بود كه مصر، بابل و شوش را قبلا تصرف و در سه جنگ، داريوش سوم را شكست و فراري داده بود. سرانجام اين هنگ با محاصره كوهها و حمله به افراد آن از ارتفاعات بالاتر از پاي درآمد و فرمانده دلير آن نيز برخاك افتاد.
مورخ اسكندر نوشته است كه اگر چنين مقاومتي در گاوگاملاGaugamela (كردستان كنوني عراق) در برابر ما صورت گرفته بود، شكست مان قطعي بود. در "گاوگاملا" با خروج غير منتظره داريوش سوم از صحنه، واحدهاي ارتش ايران نيز كه درحال پيروز شدن بر ما بودند ؛ در پي او دست به عقب نشيني زدند و ما پيروز شديم. داريوش سوم در جهت شمال شرقي ايران فرار كرده بود و « آريو برزن » در ارتفاعات جنوب ايران و در مسير پرسپوليس به ايستادگي ادامه مي داد.
    دلاوري هاي ژنرال آريو برزن، يكي از فصول تحسين برانگيز تاريخ وطن ما را تشكيل مي دهد و نمونه اي از جان گذشتگي ايراني در راه ميهن را منعكس مي كند.
    آريو برزن و مردانش 90 سال پس از ايستادگي لئونيداس در برابر ارتش خشايارشا در ترموپيل، كه آن هم در ماه اوت روي داد مقاومت خود را به همان گونه در برابر اسكندر آغاز كرده بودند. اما ميان مقاومت لئونيداس و آخرين ايستادگي «آريو برزن» در اين است؛ كه يونانيان در ترموپيل، در محل برزمين افتادن لئونيداس، يك پارك و بناي ياد بود ساخته و مجسمه او را برپا داشته و آخرين سخنانش را بر سنگ حك كرده اند تا از او سپاسگزاري شده باشد، ولي از «آريو برزن» ما جز چند سطر ترجمه از منابع ديگران اثري در دست نيست.چرا؟. اگر به فهرست درآمدهاي توريستي يونان بنگريم خواهيم ديد كه بازديد از بناي ياد بود و گرفتن عكس در كنار مجسمه لئونيداس براي يونان هرسال ميليونها دلار درآمد گردشگري داشته است. همه گردشگران ترموپيل اين آخرين پيام لئونيداس را با خود به كشورهايشان مي برند: اي رهگذر، به مردم لاكوني ( اسپارت ) بگو كه ما در اينجا به خون خفته ايم تا وفاداريمان را به قوانين ميهن ثابت كرده باشيم( قانون اسپارت عقب نشيني سرباز را اجازه نمي داد). لئونيداس پادشاه اسپارتي ها بود كه در اوت سال 480 پيش از ميلاد، دفاع از تنگه ترموپيل در برابر حمله ارتش ايران به خاك يونان را برعهده گرفته بود.    

 

Mobin_s2004@yahoo.com
12 آگوست ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
مردي كه كوشيد تا كانادا يك كنفدراسيون شود

امروز زادروز « اليور ماوت Oliver Mowat » است كه كوشيد تا كانادا به صورت يك كنفدراسيون درآيد. اليور 12 اوت سال 1820 به دنيا آمد و 19 آوريل 1903 در گذشت. او هنگامي كهنخست وزير( فرماندار) « اونتاريو » بود متوجه اهميت كنفدراسيون براي يك سرزمين مهاجرنشين مركب از مهاجران مختلف نژاد و فرهنگ شد . وي باتوجه به تعصب فرانسوي داشتن كوبكي ها ، لازمه حيات كانادا را در قرار گرفتن اين كشور در چارچوب يك كنفدراسيون مشاهده كرد كه ايالات داراي اختيارات زياد و اختيارات دولت مركزي محدود باشد. اليور سپس به نوشتن تعريف بر كنفدراسيون كانادا و تعيين اختيارات هر ايالت ، روابط ايالات باهم و با دولت مركزي پرداخت و آنگاه تلاش بسيار كرد تا اين نظر خود را بقبولاند و موفق شد و به همين لحاظ به باني كنفدراسيون كانادا مشهور شده است.

 

پاول پوپوويچ در مدار زمين و ...، پيچيدگي معما!، بيدار شدن روسها از خواب طولاني، ورود نظامي به گرجستان و سرآغازي تازه در جهان

دانشمندان شوروي 12 اوت سال 1962 «پاول پوپوويچ» فضانورد اين كشور را كه يك افسر هوايي بود با سفينه وستوك ـ 4 در مدار زمين قرار دادند.
    پرتاب اين سفينه مصادف با سالگرد آزمايش نخستين بمب هيدرژني شوروي صورت گرفته بود . اين آزمايش در 11 اوت سال 1953 صورت گرفته بود.
     پس از انحلال شوروي، تا اواسط حکومت پوتين از پيشرفت هاي فضايي و تسليحات اتمي ــ موشكي روسيه سخني به ميان نمي آمد، چرا؟. شوروي سالها در زمينه موشكي و فضايي جلوتر از ديگر کشورهاي جهان بود .
    توقف امور فضايي روسيه به مدت 12-13 سال حکايت از يک معامله پنهاني دارد _ معامله اي ظاهرا يکطرفه. برخلاف چين، در بازارهاي غرب بويژه آمريكا از كالاي ساخت روسيه اثري مشاهده نمي شود. غرب هنوز به روسيه اجازه ورود به سازمان بين المللي تجارت را نداده و ناتو که قرار بود پس از انحلال سازمان نظامي پيمان ورشو منحل و يا تبديل به يک انجمن سياسي شود در حال گسترش بوده و از سال 2003 در افغانستان استقرار يافته (درحقيقت برجاي دولت مسکو نشسته) است. آمريکا عراق - متحد قديمي مسکو را اشغال نظامي کرده و در گرجستان يک تحصيلکرده آمريکا رئيس جمهور شده است و ....
    ورود نظامي روسيه در اوت 2008 به گرجستان كه دو قرن (از زمان درگذشت آغا محمدخان قاجار در منطقه باكو، كه با ارتش ايران از تفليس و پس از مجازات ياغيان گرجي باز مي گشت) تا دهه 1990 وابسته به دولت مسكو بود حركتي كاملا نوين تلقي شده است كه مي رود تا در جهان موازنه و نظامي ديگر برقرار كند. اين جمله مستقيم و صريح وزير امور خارجه روسيه كه گفته است: رئيس جمهور «آمريكا دوست» گرجستان بايد برود؛ حرف كوچكي نيست و سرآغازي كاملا تازه بشمار آورده شده است.
     خبرگزاري ها، شبكه هاي تلويزيوني و سرچ انجين ها كه عموما غربي هستند در اين چند روز (بدون محاسبه دقيق) كوشيدند كه دولتهاي خودرا تحريك به واكنش عملي (نه، حرف) در برابر مسكو كنند كه بي حاصل بود زيرا كه غرب نه از توان مقابله نظامي با روسيه برخوردار است و نه معامله تجاري معمولي با روسيه دارد كه آن را تحريم كند و نه قادر به گذرانيدن قطعنامه در شوراي امنيت است زيرا كه روسيه در اين شورا داراي حق وتو است.
     در گير و دار جاري، بازهم ثابت شده است كه رسانه هاي غرب، تنها عامل برتري سياسي اين بلوك در جهانند و سرچ انجين ها كه اخبار و نظرات (عمدتا به زبان انگليسي) را دستچين و نقل مي كنند اينك كه اينترنت در دسترس همگان است نقش اول را ايفا مي كنند. با اين «نتيجه»، به سود جهانيان است كه چين و روسيه با ايجاد سرچ انجين هاي انگليسي زبان، اخبار و نظرات ديگران را به زبان انگليسي برگردانند و در دسترس بگذارند و اين «مهم» را از انحصار غرب خارج سازند. به علاوه ايجاد شبكه هاي تلويزيون ماهواره اي رايگان به زبان انگليسي براي پخش خبر و نظر. استفاده از چنين شبكه هايي در غرب رايگان نيست و هر مشترك ماهيانه اي كه به طور متوسط از 25 دلار كمتر نيست بايد بپردازد.

 

امضاي قرارداد پاريس و پايان جنگ ايالات متحده و اسپانيا

 بعد از ظهر 12 اوت 1989 رئيس جمهوري وقت امريكا امضاي قرارداد پاريس و پايان جنگ اين كشور با اسپانيا را اعلام داشت و به نيروهاي مسلح اين كشور اطلاع داد كه پس از وصول اطلاعيه او ، از جنگ دست بردارند.
    طبق قرارداد پاريس كه دولت فرانسه شاهد امضاي آن بود ، دولت اسپانيا پذيرفت كه از حاكميت بر كوبا دست بردارد و پورتوريكو و چند جزيره ديگر و نيز مانيل و اطراف آن
     ( فيليپين ) را به آمريكا واگذار كند.
    طبق اين قرارداد ، همچنين مقرر شد كه از هر كشور پنج نماينده با حضور نماينده دولت فرانسه با هم براي آماده ساختن قرارداد نهائي صلح و جزئيات كار مذاكره كنند كه اين مذاكرات دو ماه طول كشيد.
    مناطقي كه اسپانيا از دست داد سه قرن در مالكيت دولت اسپانيا قرار داشتند و كوبا و پوتوريكو دو مهاجرنشين اسپانيايي بشمار مي آمدند كه همچنان فرهنگ اسپانيايي خود را حفظ كرده اند.  

برخي ديگر از رويدادهاي 12 اوت

  • 1332:   نبرد «داپلين مو» اتفاق افتاد.

  • 1553:   پاپ ژوليوس سوم دستور داد كه تلموذ يهوديان (قسمتي از تورات) مصادره و آتش زده شود.

  • 1944:   احداث لوله نفت زيردريايي انگلستان به فرانسه جهت انتقال سوخت براي مصارف جنگ به پايان رسيد.

  • 1955:   حداقل دستمزد ( براي كارگران غير ماهر ) در آمريكا يك دلار تعيين شد كه تا 47 سال بعد شش برابر شد.

  • 1961:   پي سي ــ داسPC – DOS ساخته شد.

  • 1964:   شورش نژادي ايالت نيوجرزي آمريكا را فراگرفت.

  • 1964:  

    «ايان فلمينگ» داستان نويس انگليسي و نگارنده داستان «جيمز باند» در 56 سالگي درگذشت.

  • 1972:   آخرين دسته نيروهاي رزمي آمريكا از ويتنام خارج شد.

  • 1985:   در يك سانحه هوايي در ژاپن 520 تن كشته شدند كه پرتلفات ترين سانحه هوايي بود و بر اثر برخورد يك جمبوجت در يك پرواز داخلي به كوه روي داده بود.

  • 1988:   تاييد شد كه سختي زندان با اعمال شاقه بدن نلسون ماندلانا آن چنان تضعيف ساخته كه در زندان دولت سپيد پوستان آفريقاي جنوبي به بيماري سل دچار شده است.

  • 1990:   صدام حسين در برابر اين درخواست معترضانه كه كويت را تخليه كند اعلام كرد هرزمان كه اسرائيل مناطق عربي را رها سازد وي نيز كويت را تخليه خواهد كرد ، اشغال هاي نظامي كه باهم فرق ندارند.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    10 شعبان هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     وفات « مَجْدُالدّين محمّد بن ابُو الْقَوارس» مشهور به« سيّد عَميدي»

    10 شعبان 754 - «مَجْدُالدّين محمّد بن ابُو الْقَوارس» مشهور به« سيّد عَميدي» از عالمان بزرگ شيعه در بغداد وفات يافت و در نجف اشرف به خاك سپرده شد. او در شهر «حِلّه» به دنيا آمد. سيّد عميدي كه از نوادگان حضرت سجّاد(ع) به شمار مي‏رفت در محضر درس پدر و دائي خود علامه حِلّي به كسب دانشهاي متداول همت گماشت و درنهايت با درجه استادي به تدريس مشغول شد. او درفقه، اصول، حديث، كلام، تفسير و ادبيات عرب از دانش بسيار بهره‎مند بود. سيد عميدي بر اغلب كتب علامه حلّي شرح و حاشيه نگاشته است. از آثار اين عالم بزرگ مي‎توان به «شرح تهذيب علامه، شرح مباديُ الاُصُول و كَنْزُالفَوائد» اشاره كرد. گفتني است سيّد عميدي از استادان شهيد اول بود كه پس از فوت پيكرش را به نجف انتقال دادند و درآنجا به خاك سپردند.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    27
    38

    اهواز

    33
    47

    تبريز

    23
    36

    شيراز

    24
    39

    مشهد

    17
    33

    بندرعباس

    31
    37

    کرمان

    18
    36

    اصفهان

    22
    38

    يزد

    24
    39

    کرمانشاه

    22
    39

    اراک

    22
    36

    رشت

    24
    30

    دبی

    33
    39


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1440 تومان
    955 تومان
    1840 تومان
    862 تومان
    250 تومان
    256 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    227000 تومان
    106000 تومان
    54000 تومان
    206000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:47
    طلوع خورشيد : 06:21
    اذان ظهر : 13:09
    غروب خورشيد : 19:56
    اذان مغرب : 20:17
    نيمه شب شرعي : 00:22
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Furniture World 
    ماه جولاي/آگوست

    جديدترين شماره از دوماهنامه
    Furniture World

    تاریخ انتشار: جولاي/آگوست 2008
    تعداد صفحات مجله: 84
    حجم فایل: 9 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    شرکت Pioneer با ارایه دیسک نوری 400 گیگابایتی همه را شگفت زده کرد

    شرکت پایونییر نوعی دیسک نوری ساخته است که قادر به ذخیره 400 گیگابایت اطلاعات است. این دیسک در 16 لایه ساخته شده که هر لایه قابلیت ذخیره 25 گیگابایت اطلاعات را دارد. به اینصورت می‏توان 400 گیگابایت اطلاعات و یا 48 ساعت فیلم با کیفیت HD را در این دیسک نوری جدید که بر پایه تکنولوژی لیزر آبی ( Blue-Ray ) ساخته شده است ذخیره کرد. برای استفاده از این دیسک نوری در درایوهای Blue-ray قدیمی، نیازمند انجام تغییرات سخت افزاری کمی است. در درایو های لیزر آبی فعلی اطلاعات بر روی یک لایه 25 گیگابایتی ذخیره میشوند. در فناوری جدید این امکان فراهم میشود که به جای یک لایه، اطلاعات در شانزده لایه مختلف ذخیره شوند. البته شرکت پایونییر اعلام کرده که قصد تولید انبوه این دیسک نوری جدید را ندارد ولی آمادگی خود را برای همکاری با سازندگان دیسکهای نوری اعلام کرده است.
    در حال حاضر بالاترین ظرفیت دیسکهای نوری فعلی متعلق به دیسک های دولایه با تکنولوژی Blue-ray و با قابلیت ذخیره 50 گیگابایت می‏باشد.
    منبع

    تجمع مدارات الکترونیکی
    بر روی یک لنز سخت چشم

    آقای بابک پرویز , پروفسوربرق-الکترونیک دانشگاه واشینگتون , با کمک یک گروه تحقیقاتی موفق به ساخت نوعی لنز سخت چشم شدند که بر روی آن تجمعی از مدارات الکترونیکی دیده می شود. خوب است که بدانید لنز های سخت معمولا از جنس پلیمر شفاف قابل انعطاف ساخته می شوند. ایشان توانستند به کمک فن آوری نانو و تکنیک های micro Fabrication و  پردازشگر self-assembly تجمع مدارات الکترونیکی را بر روی این پلیمر ممکن سازند. منطق مدارات قرار گرفته بر روی این لنز برای ساخت یک صفحه نمایشگر در نظر گرفته شده است. به گفته ایشان در مراحل پیشرفت این طرح قرار است از micro LED ها نیز به منظور افرایش کیفیت این صفحه نمایشگر استفاده شود. 
    تغذیه این مجموعه الکترونیکی قرار است به کمک سلول های خورشیدی و یا امواج رادیویی که به کمک آنتن های مینیاتوری پشتیبانی می شوند تامین شود. به توصیف سایت newlaunches این لنز در حال حاضر کوچکترین و ظریفترین صفحه نمایشگر موجود در جهان می باشد و می تواند در ساخت گجت ها و گوشی های موبایل کار برد داشته باشد. اما آقای پرویز شخصا بر این عقیده هستند که با پیشرفت این طرح کمک شایانی به علم پزشکی در مراحل تشخیص و درمان خواهد شد.
    آقای پرویز , همگی آرزومند پیروزی و موفقیت روز افزون شما هستیم.
    منبع
     

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    گزارشی از افتخارات ایرانی‌ها
    در المپیک!

     از آنجایی که با افتتاح المپیک راه افتخارآفرینی باز شده و همین طور ورزشکاران، دلاوران و نام آوران ما مشغول افتخارآفرینی هستند و توجه رسانه های غربی را به قدری جلب کرده اند که فدرر و نادال نکرده اند و همینجور رسانه های غربی دنبال آنها موس موس می کنند که بیایند با آنها مصاحبه کنند توجه شما را به مصاحبه با این عزیزان جلب می کنم:
    بانوی قایقران محترم- مقام: چهارم در گروه چهار نفره
    خبرنگار: مسابقه چطور بود؟
    قایقران: خیلی سخت بود، اصلا شبیه بازی تو زمین خاکی های خودمان نبود. رقبام خیلی بازی رو جدی گرفته بودند انگار نه انگار المپیک برای نزدیک شدن کشورها و پیام صلح و دوستی می باشد.
    خبرنگار: چی شد که به این مقام رسیدین؟
    قایقران: راستش این بادی که می وزید خیلی تاثیر داشت اصلا نمی دونم چرا فقط برای من باد می اومد، تا کی باید در میادین ورزشی شاهد باشیم حق ورزشکارای ما خورده بشه. ولی با این وجود من به نظر خودم نتیجه ی خوبی گرفتم. (به خدا این یک جمله رو خودم شنیدم.)
    تست: قایقران محترم فوق در صورتی نتیجه ی بدی می گرفت که بین چهار نفر:
    الف. پنجم می شد.
    ب. ششم می شد.
    ج. هفتم می شد.
    د. غرق می شد.
    خبرنگار: و حرف آخر.
    قایقران: من خیلی خوشحالم که بین ورزشکارای های لول یعنی سطح بالا (به خدا خودش گفت) بودم و از اینکه پرچم رو در مراسم افتتاحیه دادند دستم از همینجا از آقای رضازاده و پزشکشون تشکر می کنم و این برام به اندازه ی مدال طلایی که چینی ها از خیابون منیریه بخرن با ارزش تر بود و از طریق برنامه ی شما اعلام می کنم حاضرم تا المپیک 2036 پرچم کشورم رو دستم بگیرم و توجه رسانه ها رو جلب کنم.
    خبرنگار: سرکار خانوم! ببخشید شما روز حمل پرچم عینک ته استکانی زده بودید و الان عینک ندارین، علتشو می خواستم بدونم.
    قایقران: اون روز قرار بود من یه عصا هم دستم بگیرم که دنیا بفهمه زن ایرانی اگه کور و کچل و لنگ هم باشه باز می تونه پرچم کشورش رو نیگر داره.
    آقای قایقران- مقام: پنجم بین شش نفر
    خبرنگار: قربان! هیچم شدید. تبریک می گم.
    قایقران: من هم این پیروزی رو تبریک می گم به ملت شریف ایران و خونواده ام.
    خبرنگار: چی شد که اینجوری شد؟
    قایقران: من یک هفته پیش حال تهوع داشتم. (عین همینو گفت) رودخونه شونم یک خورده کج بود.
    خبرنگار: چی شد که ناپرهیزی کردین و آخر نشدین؟ شما فکر هموطنانی رو نمی کنین که ناراحتی قلبی دارن؟
    قایقران: تا صد متر پایانی من نفر آخر بودم ولی نفهمیدم چی شد یه دفعه یه نهنگ نفر جلویی منو خورد و اینجوری شد که من این مقامو از دست دادم، ایناها، اینم بقایای نفر ششمه. خیر نبینه.
    خبرنگار: حالا الان شما رکوردتو می دونی؟
    قایقران: نه. ولی فکر کنم رکورد بازی های المپیک 1936 برلن رو زده باشم.
    خبرنگار: نه. متاسفانه ریدی، رکورد داهات تونم نتونستی بزنی.
    خانم تیرانداز- مقام: شصتم بین شصت و چهار نفر
    خبرنگار: از آنجایی که اولین تیراندازهای دنیا ایرانی بودند ما در خدمت افتخار تیرکمون کشورمون هستیم. خانوم چی شد که شما به این مقام نائل شدین؟
    تیرکمون: راستش من داورو هدف گرفتم ولی متاسفانه ایشون جا خالی داد و تیرم خورد به سیبل. من همینقدر که تیرم وسط راه نیفتاد و رسید به سیبل خدا را شاکرم. اگر کمی شانس می آوردم و همه ی تیرهام می خورد وسط الان قهرمان بودم.
    سوال اس ام اسی: به نظر شما آن چهار نفر دیگر چه افرادی بودند؟
    الف. اسکول
    ب. اون یارو پرنده هه که تو رابین هود می گفت شهر امن و امان است و تیر می زد به آسمون.
    ج. دالتون ها
    د. داروغه ی ناتینگهام
    قهرمان بوکس- حذف شده ی شل و پل
    خبرنگار: آقا شما می تونین صحبت کنین؟
    بوکسور: بله. خدا را شاکرم که زنده از زیر دست حریفم اومدم بیرون و این پیروزی رو تقدیم می کنم به همشهری هام چون تو فرودگاه همه می گفتن زنده برنمی گردی.
    خبرنگار: چی شد که چهار امتیاز کسب کردی؟
    بوکسور: ببینید، بوکس ورزش سنگینیه، حریفم بعد از نیم ساعت بازوهاش درد گرفت و بی خیال شد و من تونستم یک هوک راستم رو به هدف بنشونم. و می بینید که فعلا دکترها دستم رو گچ گرفتن تا اعزام شم آلمان و اونجا عملم کنن.
    خبرنگار: چطور شد که شما دستکش هاتون رو جا نذاشتین ایران؟
    بوکسور: حقیقتش ما از ایران اصلا دستکش نیاوردیم، گفتن برین اونجا چینی اصل بخرین، ما هم دیروز رفتیم از جمعه بازار اینا رو خریدیم هرکاری هم کردیم تو مترو و مینی بوس نشد جا بذاریم هی یه چینی فضول اونها رو بر می داشت می داد دستمون.
    خبرنگار: تو المپیک های آینده از این حریفت انتقام می گیری؟
    بوکسور: البته. ولی به شرط اینکه من یه میله ی آهنی دستم باشه، دستهای اونو هم قپونی بسته باشن.
    قهرمان دوچرخه سواری- مقام: اصلا به خط پایان نرسید.
    خبرنگار: قربان! بگید به هموطنان عزیز که چی شد شما جوگیر شدی و حتا آخر هم نشدی؟
    رکابزن: با سلام و فرا رسیدن این ایام. ما چرخهای دوچرخه هامون قرار بود از سوییس بیاد که هر کاری کردیم نیومد. این بود که من دوچرخه رو گرفتم کولم و دویدم. وسط راه خسته شدم یه وانت گرفتم و از همه جلو زدم و تا مدال المپیک فاصله ی چندانی نداشتم ولی یارو وانتیه هموطن از آب دراومد منو برد منزلش، هرچی گفتم برادر! منو ببر خط پایان من اومدم برای کشورم افتخار کسب کنم به خرجش نرفت که نرفت. یه چایی داد خوردیم و الان هم که در خدمت شماییم.
    خبرنگار: پس اون دو تا هم تیمی هاتون چطوری بدون چرخ تونستن به خط پایان برسن؟
    رکابزن: یکی شون که یه قهرمان ماراتن رو استخدام کرد، دوچرخه رو گذاشت رو کول اون و خودش با تاکسی رفت تا خط پایان. اون یکی هم چرخ های یه لودر رو وصل کرد به بدنه ی دوچرخه اش. الان هم شنیدم فقط رباط صلیبی ش پاره شده که قراره پزشک خلیلی عملش کنه.
    خبرنگار: شما از اینکه مقامی کسب نکردین ناراحت نیستین؟
    رکابزن: نه. ما اینجا نیومدیم برای کسب مقام ما اومدیم تا با کسب تجربه خودمونو برای میادین بزرگتر آماده کنیم!
    قهرمان بدمینتون- له شده در بازی نخست
    خبرنگار: قربان! اول بفرمایید شما با این هیکل و استیل و قیافه و این وضع بازی که انگار دستتونو گرفتن مستقیم از پارک لاله آوردن پکن چه جوری جواز حضور در المپیک گرفتی؟
    بدمینتون باز: مگه فکر کردین جواز المپیک جواز آژانسه که نشه گرفت.
    خبرنگار: شما چه مدت در اردو بودین؟
    بدمینتون باز: ما نه ماه برای شرکت در مراسم افتتاحیه در اردوی شبانه روزی بودیم.
    خبرنگار: تو مراسم خیلی خوب بای بای می کردی، دیگه چه شیرینکاری هایی بلدی؟
    بدمینتون باز: صدای هلیکوپتر در میارم.
    خبرنگار: یک و یک و یک، دو و دو و دو، مسابقه ی محله.
    پایان
     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه


    رابطه تان را با رئیستان
    بهبود بخشید

    چه دوستش داشته باشید و چه از وی متنفر باشید، کلید آینده شما در دست رئیستان است. این آینده شامل پیشرفت ها و ترفیع های کاری شما هم می شود. این اختلافات و ناسازگاری ها سر هر چه که باشد، چه بر سر یک پروژه کاری یا بگومگوهای قدیمی، یک چیز را باید همیشه به یاد داشته باشید: اگر این اختلاف و دشمنی زمان زیادی طول بکشد، این رئیستان است که انتقام گرفتن برایش خیلی آسان است.
    راه های زیادی غیر از به دست و پا افتادن برای بازسازی پل های خراب شده بین شما و بهبودی رابطه تان وجود دارد. در این مقاله به چند مورد از این راهکارها اشاره می کنیم.

    ● جَو را آرام کنید
    برای بهبود بخشیدن به رابطه با رئیستان، به دنبال فرصتی باشید که با او رودررو صحبت کنید. اگر می دانید که اول صبحها که به محل کار می آید بدخق است و آخر وقت ها هم آنقدر خسته است که با یک تلنگر عصبانی می شود، پس به هیچ وجه این دو زمان را برای صحبت کردن با او انتخاب نکنید. به هیچ عنوان درمورد دلیل اصلی این کدورت با همکارانتان صحبت نکنید. محل کار همانقدر که محلی برای انتقام، بهانه جویی و توطئه چینی است، به نوعی یک تراژدی شکپیری هم هست. پس وقتی مشکلاتتان را پیش خودتان نگه می دارید، حتماً شخصاً و تنها با رئیستان صحبت کنید. دلیل نارضایتی و شکایت خودتان را به او بگویید و درمقابل به حرفهای او هم گوش دهید. حتی اگر در آخر این بحث هنوز هم مرغش یک پا داشت، این شما هستید که باید جلوی زبانتان را بگیرید و خودتان را از نتیجه بحث راضی نشان دهید. اما مطمئن باشید که این اتفاق به ندرت پیش خواهد آمد. رئیستان خیلی خوشحال خواهد شد که کارمندش اینقدر رک و درعین حال محترمانه حرفهایش را با او درمیان می گذارد. این راهکار برای بازسازی رابطه بسیار موثر و کارامد است.

    ● به خودتان نگیرید
    مطمئناً این اولین باری نیست که رئیستان روی یک نفر در شرکت دست گذاشته است. کمی به بالا و پایین های سابقه کاری خود فکر کنید: آیا تابه حال شده بود بدون اینکه خودتان بخواهید به شما مرخصی دهد؟ آیا آخرین پاداشتان خوب بوده است؟ آیا وقتی کاری را خوب انجام می دهید، تحسینتان می کند؟ اگر اینطور است، پس زیاد این حرف او را که باعث ناراحتیتان شده جدی نگیرید. بدانید که کار کردن همیشه بالا و پایین دشاته است. برای بازسازی رابطه تان از راهکاری که در بالا اشاره شد استفاده کنید و بگذارید بداند که برایتان نحوه رفتار او مهم است.

    ● بهترین باشید
    پاداش هایی که رئیستان می دهد، گزارش های او از عملکرد کاری شما و از این قبیل بر مبنای این انجام می شوند که شما و گروهی که در آن کار می کنید چطور خودتان را در آن کار نشان داده باشید. اگر تلاش کنید و نتایج خوبی برای شرکت رقم بزنید، رابطه تان به خودی خود ترمیم می شود. دو صد گفته چون نیم کردار نیست! کسی که حرف می زند شاید وعده و وعیدهای پوچ و توخالی تحویل رئیس می دهد اما وقتی با عمل موفقیتتان را نشان رئیس می دهید، به او ثابت می کنید که فرد ارزشمندی برای آن شرکت هستید.

    ● کینه توزی نکنید
    از قدیم گفته اند، افراد کمی هستند که فرق بین مانع و فرصت را می دانند و می توانند ازهر دو اینها بعنوان پلی برای پیشرفت استفاده کنند. کینه یک مانع است که بین شما و رئیستان قرار می گیرد، منتها این مانع تا زمانی آنجاست که خود شما بخواهید. رابطه را بهبود بخشید حتی اگر به غرورتان بر خورده باشد.

    ● رئیس کیست؟
    خلاصه اینکه تنها راه برای بازسازی رابطه با رئیس این است که خودتان برای اصلاح آن دست به کار شوید. مطمئن باشید اگر خودتان اینکار را نکنید احتمال خیلی خیلی کمی دارد که رئیستان برای بازسازی رابطه پا پیش بگذارد. خوب کار کنید، آرام باشید و اگر اشتباهی کردید، آنرا بپذیرید و اگر هم اشتباه از شما نبوده جلوی زبانتان را بگیرید و هیچی نگویید. اجازه ندهید احساساتتان به شما غلبه کند چون دراینصورت اختلافات بین شما و رئیستان بیشتر خواهد شد
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    وقتي امام زمان (عج) ظهور مي‌كند
    چه كساني زنده مي‌شوند؟

    سوال:
    وقتي امام زمان (عج) ظهور مي‌كند چه كساني زنده مي‌شوند؟ اگر ما نباشيم امام زمان از كجا مي‌فهمد كه ما طرفدار او هستيم؟
     

    پاسخ:
    در اين اينجا 2 مساله قابل طرح است: 1. معرفي اشخاصي كه در زمان ظهور امام زمان (عج) رجعت مي‌كنند. 2. شناخت طرفداران و نحوه آگاهي امام ـ عليه السّلام ـ از عقيده و افكار اشخاص.
    آنچه نياز به بررسي بيشتر دارد، بخش نخست مي باشد. به همين جهت ما در ابتدا به پاسخ فشرده قسمت دوم مي‌پردازيم. آن گاه وارد بخش اول خواهيم شد.

    شناخت طرفداران:
    پاسخ اين بحث واضح است، زيرا داشتن علم غيب و آگاهي از اسرار انسان و جهان، از شئونات امام معصوم ـ عليه السّلام ـ مي‌باشد و امام كسي است كه علم گذشته و آينده را دارا است و بر اعمال بندگان، اشراف و احاطه دارد. اگر چنين نباشد نمي‌تواند امام و حجت ميان خلق و خالق باشد. خود حضرت در توقيعي شريف كه به شيخ مفيد (ره) صادر فرموده است، پاسخ اين سؤال را به بهترين وجه يادآور شده است، مي‌فرمايد: «انا نحيط علماً بانبائكم و لايعذب عنا شيء من اخباركم... انا غير مهملين لمرعاتكم و لاناسين لذكركم...»؛[1] ما احاطه و اشراف كامل بر اخبار شما داريم و هيچ چيزي از اخبار شما از ديد ما پنهان نمي‌باشد. ما مواظب اوضاع و احوال شما هستيم و هيچ گاه ياد شما را از خاطر نمي‌بريم. بنابراين از اين نظر جاي نگراني وجود ندارد، زيرا حضرت نسبت به شيعيان و دشمنان خود هرگز بي‌تفاوت نمي‌باشد و تمام جريانات را نيز باخبر است. هر كس به ميزان ايمان و معرفت خود، ‌در ميان پيروان حضرت، جايگاه خاص خود را دارد.

    چه كساني در هنگام ظهور زنده مي‌شوند؟
    بر اساس روايات، اين مسأله اجمالاً قطعي و مسلم است كه ائمه ـ عليهم السّلام ـ وعده‌اي از مؤمنين و كفار در زمان ظهور مهدي ـ عليه السّلام ـ دوباره زنده مي‌شوند. و اين موضوع به عنوان «رجعت» جزء معتقدات شيعه و ضروري مذهب مي‌باشد.
    توضيح مطلب اين است كه زنده شدن مردگان و بازگشت آنان به دنيا، چون از امور غيبي مربوط به آينده است، لذا اعتقاد به آن متوقف است بر وجود دلائل معتبر نقلي از معصومين ـ عليهم السّلام ـ . در روايات مربوط به اين موضوع گرچه خصوصيات آن به طور كامل بيان نشده است ولي اصل مسأله رجعت در حد تواتر از ائمه ـ عليهم السّلام ـ نقل شده است. مرحوم سيد مرتضي در اين رابطه مي‌فرمايد: شيعه اماميه بر اين اعتقاد است كه خداوند به هنگام ظهور امام زمان (عج) گروهي از شيعيان آن حضرت را كه پيشتر مرده‌اند، باز مي‌گرداند تا به ثواب ياري و كمك به آن حضرت برسند و حكومتش را ببينند. و هم چنين گروهي از دشمنان او را باز مي‌گرداند تا از آنان انتقام بگيرد و شيعيان از مشاهدة ظهور حق و بالا گرفتن كلمه اهل آن، خشنود گردند.[2]
    علامه مجلسي (ره) نيز مي‌فرمايد: يكي از موضوعات اجماعي شيعه، بلكه از ضروريات مذهب حقه، حقانيت «رجعت» است كه پيش از ستاخيز، در زمان حضرت قائم (عج) خواهد بود و گروهي از مؤمنان كه داراي ايمان خالص بوده‌اند و نيز گروهي از كافران كه داراي كفر محض بوده‌اند، به دنيا باز مي‌گردند تا حكومت ائمه ـ عليهم السّلام ـ را ببينند.[3]
    در روايات نيز از موضوع «رجعت» به عنوان ايام الله تعبير شده است. امام صادق ـ عليه السّلام ـ مي‌فرمايد: ايام الله ـ كه ماية سرور و عزت مؤمنين است ـ سه مرحله دارد كه رجعت يكي از آن است. «ايام الله ثلاثة: يوم يقوم القائم و يوم الكره و يوم القيامه».[4] و در حديث ديگر نيز امام صادق ـ عليه السّلام ـ ايمان به رجعت را ضروري شمرده و مي‌فرمايد: «از ما نيست كسي كه اعتقاد به بازگشت ما نداشته باشد.»[5]
    امّا اعتقاد به جزئيات و خصوصيات رجعت مثل زمان و تعداد افراد و... ضرورتي ندارد و در روايات نيز به روشني بيان نشده است، آن چه قطعي و ضروري مذهب است اصل اعتقاد به رجعت في الجمله است.

    امّا چه كساني دوباره زنده مي‌شوند و به دنيا باز مي‌گردند؟
    از روايات مربوط به اين موضوع استفاده مي‌شود كه امر رجعت عمومي نيست، بلكه ائمه ـ عليهم السّلام ـ و عده خاصي از مؤمنين و كفار خالص در عصر قيام حضرت مهدي (عج) دوباره زنده مي‌شوند. امام صادق ـ عليه السّلام ـ مي‌فرمايد: «رجعت و بازگشت مردگان به دنيا، همگاني و فراگير نيست، بلكه مربوط به عده‌اي خاص است، برنمي‌گردند به دنيا مگر كساني كه از ايمان پاك برخوردارند و يا به حد شرك خالص رسيده‌اند.» و نيز مي‌فرمايد: «فقط كساني در زمان ظهور قائم ما به سوي دنيا باز مي‌گردند كه ايمانش را خالص كرده باشند و يا به مرز كفر خالص رسيده باشند. غير از اين دو گروه، ديگران برگشتي به دنيا نخواهند داشت، مگر در قيامت.»
    بنابراين مسأله رجعت محدود به افراد خاصي است كه در روايات به برخي از اين افراد و گروه‌ها اشاره شده است، ذيلاً به اين روايات پرداخته مي‌شود:
    رجعت ائمه ـ عليهم السّلام ـ
    بيشتر روايات اين باب مربوط است به رجعت و بازگشت ائمه ـ عليهم السّلام ـ . در اين مورد نيز ما با دو دسته روايات مواجه هستيم:
    دسته‌اي از اين روايات رجعت را براي تمام ائمه ـ عليهم السّلام ـ ثابت مي‌كند. برخي ديگر از روايات ـ براي ذكر مصداق ـ تنها نام دو امام يعني امير المؤمنين و امام حسين ـ عليهم السّلام ـ را ذكر نموده است. و در پاره‌اي از روايات نام پيامبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ نيز آمده است.[6] امّا ساير ائمه ـ عليهم السّلام ـ از آنان به طور خاص ذكري به ميان نيامده است، بلكه به طور عام قائل به رجعت همه ائمه شده‌اند. نظير آنچه كه از امام صادق ـ عليه السّلام ـ در اين زمينه نقل شده است. حضرت مي‌فرمايد: «هيچ امام و پيشوايي نيست مگر اين كه مجدداً در زمان خودش در آينده به دنيا باز مي‌گردد در حالي كه نيكان و بدان زمان او نيز همراه او بر مي‌گردند تا افراد با ايمان از انسانهاي كافر جدا شوند.»[7] و در حديث ديگر امام زين العابدين ـ عليه السّلام ـ مي‌فرمايد: «دوباره به سوي شما بر مي‌گردند پيامبر شما و امير المؤمنين علي ـ عليه السّلام ـ و امامان معصوم ـ عليهم السّلام ـ».[8]

    اولين كسي كه به دنيا باز مي‌گردد امام حسين ـ عليه السّلام ـ است با اصحاب و يارانش
    امام صادق ـ عليه السّلام ـ مي‌فرمايد: «اولين كسي كه قبر او شكافته مي‌شود و به سوي دنيا باز مي‌گردد، حسين بن علي ـ عليه السّلام ـ است.»[9] و در جاي ديگر مي‌فرمايد: «نخستين فردي كه به دنيا باز مي‌گردد، حسين بن علي است پس حكومت مي‌كند تا وقتي كه در اثر پيري هر دو پلك او بر چشمانش مي‌افتد.»[10] كه اشاره به طولاني بودن حكومت امام حسين در عصر رجعت است. و نيز از امام صادق ـ عليه السّلام ـ نقل شده است كه : نخستين كسي كه سر ازخاك بر مي‌دارد و با هفتاد و پنج هزار نفر از شيعيان، رجعت مي‌كنند حسين بن علي ـ عليه السّلام ـ است.[11]
    جابر نيز از امام باقر ـ عليه السّلام ـ نقل مي‌كند كه امام حسين ـ عليه السّلام ـ در روز عاشورا، پيش از شهادتش، به تفصيل درمورد رجعت خود و ياران خود سخن گفت: «بشارت باد شما را به خدا قسم اگر اين قوم ما را بكشند، ما نخستين كساني هستيم كه نزد پيامبرمان باز مي‌گرديم و تا مدتي كه خدا بخواهد توقف خواهيم كرد، آن گاه من اولين كسي هستم كه قبرش شكافته مي‌شود و ناگهان از قبر خارج مي‌شوم، در حالي كه امير المؤمنين نيز از قبرش خارج شده و مهدي ما نيز قيام نموده است.»[12] در اين روايت، رجعت امام حسين و امير المؤمنين ـ عليهم السّلام ـ همزمان با قيام حضرت مهدي (عج) بيان شده است. در روايت ديگر امام صادق ـ عليه السّلام ـ مي‌فرمايد: «امام حسين ـ عليه السّلام ـ همراه با شهداي كربلا و هفتاد پيامبر، بازگشت مي‌نمايد. رو مي‌آورد به سوي دنيا امام حسين همراه با كساني كه با وي به قتل رسيده بودند و همراهي مي‌كنند او را هفتاد پيامبري كه با موسي بن عمران مبعوث شدند. آن وقت حضرت قائم انگشترش را به او مي‌سپارد.»[13]
    در ادامة اين حديث اشاره به غسل و دفن امام زمان ـ عليه السّلام ـ به وسيله امام حسين ـ عليه السّلام ـ نيز شده است. مفضل نيز از امام صادق ـ عليه السّلام ـ در اين مورد نقل مي‌كنند كه امام حسين ـ عليه السّلام ـ با دوازده هزار نفر از شيعيانش رجعت مي‌كنند، در حالي كه عمامة سياه پوشيده است.[14]
    علاوه بر اصحاب امام حسين ـ عليه السّلام ـ در روايات ديگر اشاره به رجعت بعضي از مؤمنين و شيعيان علي ـ عليه السّلام ـ نيز شده است. امام باقر ـ عليه السّلام ـ از امير المؤمنين ـ عليه السّلام ـ نقل مي‌كند كه؛ در هنگام ظهور حضرت مهدي، مؤمنان، لبيك گويان، گروه گروه از قبرها بيرون مي‌آيند و حضرت از اين رخداد فوق العاده با تعجب ياد مي‌كند؛ پس چقدر حيرت آور است (زنده شدن مردگان) چگونه در حيرت نباشم از زنده شدن مردگان كه خداوند آنان را از قبورشان بر مي‌انگيزند در حالي كه گروه گروه مشغول گفتن لبّيك لبّيك اي دعوت كننده به سوي خدا، هستند.»[15]

    رجعت دشمنان اهل بيت ـ عليهم السّلام ـ و كفار براي كيفر و انتقام
    بعضي از روايات اين باب، مربوط است به بازگشت معاندين و كفار تا به دست مؤمنان، ذلت و عذاب را بچشند و مؤمنان نيز تشفي پيدا كنند. امام صادق ـ عليه السّلام ـ مي‌فرمايد: «زماني كه مهدي ما ظهور نمايد، خداوند كساني را كه به اذيت و آزار بندگان مؤمن مي‌پرداختند، با همان قيافه قبلي‌شان، به دنيا باز مي‌گرداند تا مؤمنين از آنان انتقام بگيرند.»[16] اين روايت با توجه به آنچه در روايتي كه قبلاً از امام صادق ـ عليه السّلام ـ نقل شد (ما من امام الا و يكرفي قرنه و يكرمعه البر و الفاجر في دهره حتي يميز المؤمن من الكافر) نشان مي‌دهد كه قبل از قيامت در زمان رجعت نيز بازخواست و دادرسي وجود دارد. و بازگشت اين عده از كفار با قيافه‌هاي اصلي شان، براي كيفر و تنبيه است.
    هم چنين در ذيل آية «و اقسموا بالله جهد ايمانهم لايبعث الله من يموت بلي وعداً عليه حقاً و لكن اكثر الناس لا يعلمون... ليعلم الذين كفروا انهم كانوا كاذبين»؛[17] امام صادق ـ عليه السّلام ـ مي‌فرمايد: «يعني في الرجعه يردهم فيقتلهم و يشفي صدور المؤمنين فيهم»؛[18] يعني در زمان رجعت خداوند آنان را بر مي‌گرداند تا به دست مؤمنين كشته شوند و مؤمنين تسلي پيدا كنند.

    رجعت بعضي از شيعيان براي ياري حضرت مهدي (عج)
    امام صادق ـ عليه السّلام ـ به ابي‌بصير مي‌فرمايد: «اي ابابصير هنگامي كه قيام كند مهدي ما، خداوند گروهي از شيعيان ما را به سوي او بر مي‌انگيزند و از قبرهايشان خارج مي‌كند. پس آنان با او بيعت مي‌كنند در حالي كه شمشيرهاي‌شان بر گردن آنان آويخته است، اين خبر به گوش شيعياني كه زنده‌اند مي‌رسد و مي‌گويند: فلاني‌ها از قبرشان خارج شده‌اند و به سپاه حضرت مهدي ملحق گرديده‌اند!».[19]
    اين حديث بيانگر انعكاس وسيع خبر زنده شدن و بازگشت مجدد اين عده از شيعيان و ملحق شدن آنان با سپاه امام زمان مي‌باشد، به گونه‌ كه اين خبر باشكوه، در ميان شيعيان در حال حيات ـ كه هر كدام چنين آرزويي را در دل مي‌پرورانند ـ و در مجالس آنان رد و بدل و گفتگو مي‌شود.
    در حديث ديگر نيز امام صادق ـ عليه السّلام ـ از برانگيخته شدن اين عده از شيعيان براي ياري امام زمان (عج) سخن مي‌گويد: «هنگامي كه قائم ما ظهور نمايد خداوند عده‌اي از شيعيان را زنده مي‌كند و آنان لبيك گويان گروه گروه به سوي او حركت مي‌كنند. آن وقت است كه ترديد منكران، رنگ مي‌بازد و آنان نابود مي‌شوند.»[20]

    رجعت انصار و وزراء حضرت مهدي كه به طور خاص از آنان نام برده شده است
    در برخي از روايات نام بعضي از افراد ذكر شده است مثل: اصحاب كهف، يوشع بن نون، سلمان فارسي، مقداد، ابودجانه، مالك اشتر و... و حتي تصريح شده است كه اين افراد در سمت وزراء و معاونان حكومت جهاني حضرت، در جهان از ناحيه حضرت، فرمانروايي مي‌كنند. امام صادق ـ عليه السّلام ـ در اين مورد مي‌فرمايد: «از پشت كوفه تعداد 27 مرد، براي ياري مهدي، از قبرهايشان خارج مي‌شوند كه 15 نفر از آنان از قوم موسي است ـ آناني كه هدايت شدند و بر اساس حق رفتار نمودند ـ و 7 نفر از اصحاب كهف و يوشع بن نون و سلمان و ابودجانه انصاري و مقداد و مالك اشتر، مي‌باشند. اينها همواره در پيشگاه مهدي مشغول خدمت حكمراني هستند.»[21]
    رجعت مفضّل بن عمر
    امام صادق ـ عليه السّلام ـ در مورد وي كه از اصحاب خاص حضرت مي‌باشد، مي‌فرمايد: تو نه تنها در هنگام ظهور مهدي (عج) دوباره زنده مي‌شوي، بلكه جزء افراد ويژة مهدي خواهي بود كه مرتب فرمان صادر مي‌كني ـ يا مفضل انت و اربعة و اربعون رجلاً تحشرون مع القائم. انت علي يمين القائم تأمر و تنهي و الناس اذذاك اطوع لك منهم اليوم».[22]

    رجعت داود بن كثير الرّقي
    امام صادق ـ عليه السّلام ـ در مورد شأن و منزلت اين صحابي بزرگوار خود مي‌فرمايد: «انزلوا داود الرقي مني بمنزلة المقداد من رسول الله ـ صلّي الله عليه و آله ـ»؛[23] يعني قدر و منزلت اين مرد نزد من نظير مقداد نزد پيامبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ است. و نيز مي‌فرمايد: «من سرّه ان ينظر الي رجلٍ من اصحاب القائم فلينظر الي هذا» (داود رقي).[24] كسي كه مي‌خواهد مردي از ياران مهدي را ببيند به او نگاه كند.

    رجعت عبدالله بن شريك عامري
    امام باقر ـ عليه السّلام ـ در مورد وي مي‌فرمايد: گويا مي‌بينم كه عبدالله بن شريك با چهار هزار نفر سپاه، پيشاپيش حضرت مهدي (عج) تكبيرگويان، از دامنه كوه بالا مي‌روند؛ «كاني بعبدالله بن شريك العامري عليه عمامة سوداء و دؤابتاها بين كتفيه مصعداً في لحف الجبل بين يدي قائمنا اهل البيت في اربعة آلاف يكبرون».[25]

    رجعت اسماعيل فرزند امام صادق ـ عليه السّلام ـ
    ابوخديجه از امام صادق ـ عليه السّلام ـ در مورد فرزندش اسماعيل نقل مي‌كند كه وي نخستين كسي است كه با ده نفر از يارانش زنده مي‌شوند و ظهور مي‌كنند و عبدالله بن شريك يكي از اين ده نفراست كه وظيفه پرچمداري را به عهده دارد. «انه يكون اول منشور في عشرة من اصحابه و منهم عبدالله بن شريك و هو صاحب لوائه».[26]

    رجعت حمران بن اعين و ميسّر بن عبدالعزيز
    امام صادق ـ عليه السّلام ـ در مورد اين دو نفر مي‌فرمايد: گويا مي‌بينم كه آنان در حالي كه شمشير در دست دارند، ‌در ميان مردم، ميان صفا و مروه مشغول صحبت مي‌باشند؛ «كاني بحمران بن اعين و ميسّر بن عبدالعزيز يخطبان الناس باسيافهم بين الصفا و المروه».[27]

    كلام آخر: روايات بحث رجعت، هرگز درصدد برشمردن تعداد و آمار افراد و يا ذكر اسامي آنان، نمي‌باشد. بلكه اين روايات ضمن اشاره به اسامي برخي از افراد گروه‌ها، مسأله رجعت مردگان به دنيا را، محدود و مختص كساني مي‌داند كه قبل از مرگ از درجه بالاي ايمان برخوردار بوده و در حمايت از دين الهي و اطاعت از ائمه ـ عليهم السّلام ـ كوتاهي ننموده‌اند و يا كساني كه در راه كفر و عناد با اهلبيت ـ عليهم السّلام ـ از هيچ تلاشي فروگذار نبوده‌اند. اما غير از اين دو گروه ـ چنانچه قبلاً اشاره شد ـ بازگشت به دنيا نخواهند اشت (و اماما سوي هذين فلا رجوع لهم الي يوم الماب).
    بنابراين آنچه مهم و تعيين كننده است خلوص ايمان در پرتو عمل به دستورات الهي و اعتصام به ولايت امام معصوم ـ عليهم السّلام ـ است تا در اثر چنين پيوندي خداوند نيز وي را از چنين فوز عظيمي در ايام الله ظهور مهدي و رجعت اهلبيت ـ عليهم السّلام ـ برخوردار نمايد.
    به همين خاطر مهم‌ترين تقاضاي شيعه از خداوند در دعاي عهد اين است كه: «پروردگارا! ما را از ياران و كمك كنندگان حضرتش قرار بده و شرف شهادت در محضر او را نصيب ما بفرما، پروردگارا اگر چنانچه مرگ ميان من و ظهور او فاصله انداخت، پس من را بعد از مرگ نيز هنگام ظهورش، از قبرم خارج فرما در حالي كه كفنم را پوشيده و شمشيربه دست آماده انجام فرمان حضرت باشم.»[28] جالب اين است كه اين آرزو و تقاضا، بعد از اعلام بيعت اكيد با حضرت ولي عصر -ارواحنا فداه- و امضاي عهد و پيمان با او، ابراز مي شود؛ (عقدا و بيعة له في عنقي لا احول عنها و لا ازول ابداً). بديهي است كه تمام دشواري و اهميت كار، عمل به اين بيعت و به پايان رساندن آن است.

    --------------------------------------------
    [1] . الاحتجاج، ج 2، ص 599، تأليف العلامه ابي منصور الطبرسي، طبع دوم، 1416 هـ .ق، اسوه‌، قم.
    [2] . شيعه و رجعت، ص 250، تأليف الشيخ محمد رضا الطبسي النجفي، ترجمه و تلخيص از سيد محمد ميرشاه ولد، ‌قطع وزيري، چ اول، 1376، دار النشر اسلام، قم.
    [3] . همان، ص 259.
    [4] . معجم الاحاديث الامام المهدي (عج)، ج 4، ص 82. حديث شماره 1152، تأليف الهيئة العلميه تحت اشراف الشيخ علي الكوراني، طبع الاولي، 1411 هـ .ق، موسسة المعارف الاسلاميه، قم.
    [5] . همان، ص 84، ح 1154.
    [6] . ر.ك: سيماي آفتاب، ص 345، دكتر حبيب الله طاهري، چاپ اول، 1380 هـ .ش، انتشارات زاير، قم.
    [7] . رجعت از نگاه عقل و دين، ص 94، غلام رضا مغيثي، چ اول، 1380، قطع رقعي، انتشارات قم.
    [8] . معجم احاديث المهدي، ج 5، ص 327، ش 1763.
    [9] . ميزان الحكمه، ج 4، ص 58، ش 6932، محمدي ري شهري، چاپ مكتب الاعلام، 1362 هـ .ش.
    [10] . معجم احاديث المهدي، ج 5، ص 328، ش 1766.
    [11] . البيعة لله، ص 152، نوشته فريده گل محمدي آرمان، چ اول، زمستان 1376، دار النشر اسلام، قم.
    [12] . بحار الانوار، ج 53، ص 61، حديث 52.
    [13] . معجم احاديث المهدي، ج 3، ص 89، ش 1158.
    [14] . البيعة لله، ص 275.
    [15] . بحار الانوار، ج 53، ص 46، حديث 20.
    [16] . معجم احاديث الامام المهدي، ج 4، ص 95، ش 1162.
    [17] . سوره نحل، 39 ـ 40.
    [18] . معجم احاديث الامام المهدي، ج 5، ص 214، ش 1638.
    [19] . الشيعه و الرجعه، ج 1، ص 385، تأليف الشيخ محمدرضا الطبسي النجفي، طبع الثالثه، 1385 هـ، 1966 م، نجف.
    [20] . معجم الاحاديث الامام المهدي،‌ج 4، ص 101، ش 1167.
    [21] . بحار الانوار، ج 53، ص 90، حديث 95.
    [22] . معجم احاديث الامام المهدي، ج 4، ص 98، ش 1165.
    [23] . جامع الرواة، ج 1، ص 308، محمد بن علي الاردبيلي الغروي الحائري، طبع كتابخانه آيت الله مرعشي نجفي، 1403 هـ .ق، قم.
    [24] . همان.
    [25] . اثباه الهداة، ج 3، ص 561، تأليف محمد بن الحسن الشيخ الحر العاملي، بي‌تا.
    [26] . چشم اندازي به حكومت مهدي، ص 95، نجم الدين طبسي، ويرايش دوم، چاپ سوم، 1380، انتشارات دفتر تبليغات اسلامي، (بوستان كتاب).
    [27] . ميزان الحكمه، ج 4، ص 58، ش 6934.
    [28] . بحار الانوار، ج 53، ص 96، مفاتيح الجنان، چاپ فيض، ص 893، (دعاي عهد).
     

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان

    دانلودجديدترين . موزيك ها .موزيك ويدئوها . فيلمها . در تك آهنگ

     
    __._,_.___

    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive