به گروه اینترنتی جذاب و پر از خواندنی‌های جالب مبین خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Tuesday, August 12, 2008

[MoBiN-Group] RooZaaNe (No. 988)

 

 

 


 

 

 
 
 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 988 :: چهارشنبه 23 مرداد 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

50 تصوير بسيار زيبا


آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (987) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • 50 تصوير بسيار زيبا
  • شبيه ترين آيينه
  • ویژه نامه المپیک 2008
  • شبیه سازی تیم مورد علاقه اتان در لیگ انگلستان
  • برادر رئيس‌جمهور هم رفتني شد
  • معرفي و دانلود فيلم : ‎‎دروازه سوار شدن به هواپيما‎‎‎‎
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : The Ultimate Guide: BIRDS of PREY
  • دانلود انيميشن : Ninja Scroll Anniversary Edition
  • آلبوم جدید و بسیار زیبای ایرج جهاندیده به نام اوج صدا
  • آهنگ زيباي گلشن مقصود باصداي محمد گلريز  
  • ابزار پخش زنده رادیو و تلویزیون های اینترنتی ایران
  • بازی بیلیارد 2008 Ronnie Osullivans Snooker  با فرمت جاوا
  • معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري: آغاز نبرد
  • اگر مشايي مشاور خاتمي بود،  ما كفن پوش شده بوديم!
  • بيانيه آکسفورد درباره مدرك کردان
  • قدر عافیت کسی داند که ...
  • اعتراف معاويه به برتري علي اكبر
  • اداره وزارت کشور توسط کردان یک خسران است
  • پرسشنامه اطلاعات افراد خانوار
  • حقیقت تلخ است ولی میتوان با آن کنار آمد
  • جديدترين شماره از هفته نامه The Economist
  • صفحه کلید بیسیم خورشیدی
  • مربی شنا
  • چه مدل مویی به شما می‌آید؟
  • تاريخچه مسجد مقدس جمکران
  • همگام با المپيك 2008پكن
  • و ....

 


 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

شوخی با غذاها
شبيه ترين آيينه
ويژه نامه ميلاد حضرت علي اکبر عليه السلام و روز جوان
اينم يه جور المپيک هست!
ويدئو: اولين حضور جواد خیابانی در برابر دوربین تلویزیون
در 15 سال پیش
باجه های تلفن به شکل غیر معمول
پایگاه خبری تحلیلی ایران شیعه
ویژه نامه المپیک 2008
عکسهای بامزه از کودکان
امضاء بیانیه الکترونیکی خطاب به رئیس سازمان ملل و اعتراض
به حذف نام گروهک منافقین از فهرست تروریست‌ها
شبیه سازی تیم مورد علاقه اتان در لیگ انگلستان
توسط این سایت ، پس از عضویت ، تیم خود را ساخته و بازیکنان مورد علاقه اتان را تا سقف 100 (هزینه) انتخاب کنید و بطور هفتگی بسته به امتیاز بازیکنان انتخابیتان امتیاز کسب کنید. در هر هفته می توانید یک نقل و انتقال داشته باشید. امتیازات بر اساس امتیاز واقعی بازیکنان ، که در هفته کسب می کنند به روز می شود.

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

شكاف‌ها سر باز كرد؟
برادر رئيس‌جمهور هم رفتني شد

با ادامه يافتن حواشي جلسه رأي اعتماد به سه وزير جديد دولت و به ويژه مسائل مربوط به آنچه پخش شبنامه در مجلس عنوان مي‌شد، روزنامه «جام‌جم» امروز از بركناري حاج داود احمدي‌نژاد، بازرس ويژه رئيس‌جمهور خبر داد.
بنا بر اين گزارش، يك مقام مسئول در نهاد رياست‌جمهوري با تأييد خبر تغيير بازرس ويژه رئيس‌جمهور اعلام كرد: آقاي داود احمدي‌نژاد، بازرس ويژه رئيس‌جمهور، به درخواست خود از مقامش كناره‌گيري كرده است.
«جام‌جم» در عين حال نوشت: برخي منابع آگاه ديروز از بركناري بازرس ويژه رئيس‌جمهور به دليل برخي مخالفت‌هايش با وزير تازه منصوب شده كشور خبر داده بودند.
اين در حالي است كه با طرح وزارت كردان، اظهارات مشايي و فيلترينگ سايت توكلي، به نظر مي‌رسد اختلافات ميان دو طيف از حلقه رئيس‌جمهور كه بخشي شامل الهام، صفار هرندي و داود احمدي‌نژاد از يك سو و بخش ديگر شامل رحيمي، كردان، مشايي و ... است، اكنون به مرحله جديدي رسيده كه برادر رئيس‌جمهور نيز در اين ميان تغيير يافته است.
گفتني است، عباس پاليزدار در سخنراني مشهور سه ماه پيش خود، مدعي شده بود رئيس‌جمهور پس از دريافت يك گزارش، برادرش را بركنار كرده و سپس با آگاهي از نادرست بودن آن، وي را به اين سمت بازگردانده است.

"الف" فیلتر شد

سايت «الف» (alef.ir) با دستور دادسراي كاركنان دولت و رسانه و با شكايت معاونت حقوقي رياست‌جمهوري فيلتر شد.
به گزارش خبرنگار حقوقي ايسنا، با شكايت معاونت حقوقي رياست‌جمهوري پرونده‌اي براي مدير سايت «الف» در دادسراي كاركنان و رسانه مطرح رسيدگي است و با دستور بازپرس رسيدگي‌كننده به پرونده، فعاليت سايت «الف» متوقف شد.
سايت «الف» كه در فضاي سياسي از آن به عنوان سايت نزديك به دكتر احمد توكلي، رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس ياد مي‌شود، طي روزهاي اخير مطالبي را درباره مدرك تحصيلي علي كردان، وزير كشور منتشر كرده بود كه در پي آن، معاون حقوقي و پارلماني رييس‌جمهور در جمع خبرنگاران گفته بود: چنين مطلبي درست نيست. در واقع برخي اين تهمت را زده‌اند و در اين ارتباط شكايتي نيز به مراجع قضايي شده است.
به گزارش ايسنا، محمدرضا رحيمي در حاشيه جلسه هيات دولت افزوده بود: كساني كه اين تهمت را زده‌اند، مدعي هستند كه از دانشگاه آكسفورد استعلام كرده‌اند، درصورتي كه صحبتي كه آن‌ها مطرح كرده‌اند، نادرست است و در محكمه قضايي آن‌ها بايد اسناد خود را ارايه كنند.
وي در پاسخ به اينكه از كجا شكايت شده؟ است، از سايت «الف» نام برده بود.
به گزارش «فردا» استعلام از دانشگاه آکسفورد انگلستان در خصوص مدرک دکتری علی کردان وزیر کشور و انتشار سلسله مطالبی در این خصوص دلیل اصلی فیتلرینگ این پایگاه خبری-تحلیلی عنوان می شود.
گفتنی است وزارت کشور دو روز قبل عنوان کرده بود حق خود را برخورد قضایی با هرگونه "شبهه افکنی" در خصوص اصالت مدرک دکترای افتخاری علی کردان محفوظ می دارد، این در حالی است که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته با دستور وِیژه ای به علی عباسپور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواستار رسیدگی به اصالت مدرک دکتری کردان شده بود.

3 پايگاه اطلاع رساني دولت هک شد

سه پايگاه خبري ، اطلاع رساني دولت توسط فرد يا گروهي ناشناس هک شد.
به گزارش سرويس دريافت خبر برنا، فرد يا گروهي ناشناس 3 پايگاه www.dolat.ir، www.sokhangoo.net و www.spokesman.gov.ir را هک كردند.
برخي خبرگزاري ها خبر داده اند در پيامي كه وي صفحه اول اين پايگاه درج شده آمده است؛ سايت شما براي بار دوم هک شد من ظهر قسمت انگليسي را هک كردم هنوز به خودتون زحمت نداديد درست كنيد براي امن كردن سايت خود با من تماس بگيريد.
البته چنين پيامي در حال حاضر روي صفحات اين پايگاه ها مشاهده نمي شود و تنها با وارد کردن اين آدرس ها صفحه serch باز شده و آدرس هاي مشابه و مرتبط به کاربر اعلام مي شود .

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

‎‎دروازه سوار شدن به هواپيما‎‎‎‎
Boarding Gate‎


نويسنده و کارگردان: اليويه آسايا. موسيقي: براين انو. مدير فيلمبرداري: يوريک له سو. تدوين: لوک بارنيه. طراح ‏صحنه: فرانسواز رنو لابارت. بازيگران: آسيا ارجنتو[ساندرا]، مايکل مدسن[مايلز رنبرگ]، کارل نگ[لستر ونگ]، ‏کلي کين[سو]، جوآنا پريس[ليزا]، الکس دسا[اندرو]، کيم گوردون[کي]. 106 دقيقه. محصول 2007 فرانسه. ‏
‏ زني ايتاليايي به نام ساندرا، بعد از مدت ها دوري از معشوق پيشين خود مايلز رنبرگ(پا انداز سابق و تاجر موفق ‏فعلي) به دفتر او در پاريس مي رود. اين ملاقات غير منتظره به ملاقاتي در آپارتمان مايلز منتهي مي شود. ساندرا و ‏مايلز شروع به مشاجره درباره گذشته مي کنند، اما به زودي تمناهاي جنسي غالب مي شود. اما ساندرا بعد از بستن ‏دست هاي مايلز او را با اسلحه به قتل رسانده و مي گريزد. سپس به سراغ لستر مي رود که به همراه همسرش سو يک ‏شرکت صادرات/وارادت را اداره مي کنند. ساندرا که نزد آنها کار مي کند، بي خبر از آن دو به کار انتقال مواد مخدر ‏نيز مي پردازد، و پنهان از چشم سو با لستر نيز رابطه دارد. مدتي قبل لستر او را در جريان يک معامله خطرناک با ‏قاچاق چيان مواد نجات داده است. لستر به ساندرا بليط و مقداري پول داده و از او مي خواهد تا به هنگ کنگ برود. ‏جايي دوستان وي مي توانند به ساندرا براي يافتن يک هويت و زندگي تازه کمک کنند. اما با رسيدن به هنگ کنگ ‏ساندرا درمي يابد که به دام افتاده و کساني قصد کشتن وي را دارند. بعد از يافتن سو در هنگ کنگ از او تقاضاي کمک ‏مي کند. سو از رابطه شوهرش لستر با وي سخن مي گويد و ملاقات آن دو به بيهوشي ساندرا ختم مي شود. فرداي آن ‏روز، ساندرا در ويلايي چشم باز کرده و با زني که سر نخ همه اين حوادث در دستان او قرار دارد روبرو مي شود. زن ‏به او مقداري پول و يک گذرنامه تازه مي دهد. اما ساندرا مصمم است تا قبل از خروج از هنگ کنگ لستر را به قتل ‏برساند. کسي که به نظر مي رسد از ساندرا براي رسيدن به مقاصد خود سو استفاده کرده است. اما ...‏‎ ‎

‎‎چرا بايد ديد؟‎ ‎
آليويه اسايا متولد 1955 پاريس فرزند ژاک رمي کارگردان، فارغ التحصيل مدرسه ملي هنرهاي زيباي پاريس و يکي ‏از اولين اروپايي هايي است که به آسيا و شخصيت هاي اسيايي توجه نشان داده است. اين توجه در زندگي خصوصي به ‏ازدواج با مگي چيئونگ نيز انجاميده، اما آن چه در کارنامه آسايا اهميت دارد نوع نگاه و سبک ساختاري فيلم هاي وي ‏است. شهرت خود را مديون فيلم هاي زندگي احساساتي، ايرما وپ، پاريس بيدار مي شود و ‏Demonlover‏ است که به ‏خاطر آنها جايزه فيپرشي، جايزه ژان ويگو و جوايزي از جشنواره هاي معتبر به دست آورده است. ‏
طبيعي است با چنين پيشينه اي پرداختن به آخرين کار وي کار راحتي نباشد. مخصوصاً اگر قرار باشد از وراي آن چنين ‏فيلمسازي قابل اعتنايي را به خواننده ايراني معرفي کنيد. خواننده اي که به اقرب احتمال هنوز فيلمي از آسايا نديده است ‏و بديهي است خواندن معرفي کوتاهي درباره يکي از ضعيف ترين فيلم هاي او-بر خلاف تميز که کندترين و کسل کننده ‏ترين فيلم وي بود- مي تواند اثر ناخوشايندي بر روان وي داشته باشد. ‏
اما خوشبختانه نکته در اينجاست که آسايا بازيگراني نام آشنا و حتي برانگيزاننده ماننده آرجنتو را به کار گرفته که ‏بهترين انتخاب براي بازي در نقش ساندرا است و خود به تنهايي بار همه فيلم را بر دوش مي کشد. البته اگر بعد از ‏خوانده خلاصه داستان بالا انتظار فيلمي پر هيجان در ژانر تريلر را انتظار داريد بايد بگوييم تصور اشتباهي پيدا کرده ‏ايد. مانولا دارگيس در نقد خود بر فيلم آن را يک تريلر ضد تريلر در آميزه اي از سکس، خون و اگزوتيکا ناميده و آن ‏را نه چندان زيبا با پيرنگي نامعقول ارزيابي کرده است. ولي شخصاً آن را يک تريلر ناپخته و مبهم مي دانم که اگر ‏آرجنتو را نداشت، تماشاي آن بر سخت بود. ترجيح مي دهم يک بار ديگر ايرما وپ را ببنم يا منتظر فيل ديگري از ‏اسايا باشم که در ژانر اشناتري ساخته باشد!‏
ژانر: مهيج.‏

براي مشاهده تصاويري از اين فيلم روي اين لينک کليک کنيد
 

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/134730768/BrdngGt.prstrdy.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/134733900/BrdngGt.prstrdy.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/134742148/BrdngGt.prstrdy.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/134745205/BrdngGt.prstrdy.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/134748167/BrdngGt.prstrdy.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/134751415/BrdngGt.prstrdy.part6.rar 
http://rapidshare.com/files/134739075/BrdngGt.prstrdy.part7.rar 
http://rapidshare.com/files/134727688/BrdngGt.prstrdy.part8.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

The Ultimate Guide: BIRDS of PREY

مستندي درباره پرندگان شکار
محصول کانال ديسکاوري

لينکهاي دانلود

birdsprey4.part1.rar
birdsprey4.part2.rar
birdsprey4.part3.rar
birdsprey4.part4.rar
birdsprey4.part5.rar
birdsprey4.part6.rar

رمز فايل: ندارد
 

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Ninja Scroll Anniversary Edition

لينکهاي دانلود

Ninja.Scroll.Anniversary.Edition.2003.WS.DVDRiP.XViD-HLS.part1.rar
Ninja.Scroll.Anniversary.Edition.2003.WS.DVDRiP.XViD-HLS.part2.rar
Ninja.Scroll.Anniversary.Edition.2003.WS.DVDRiP.XViD-HLS.part3.rar
Ninja.Scroll.Anniversary.Edition.2003.WS.DVDRiP.XViD-HLS.part4.rar
Ninja.Scroll.Anniversary.Edition.2003.WS.DVDRiP.XViD-HLS.part5.rar
Ninja.Scroll.Anniversary.Edition.2003.WS.DVDRiP.XViD-HLS.part6.rar
Ninja.Scroll.Anniversary.Edition.2003.WS.DVDRiP.XViD-HLS.part7.rar
Ninja.Scroll.Anniversary.Edition.2003.WS.DVDRiP.XViD-HLS.part8.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

اوج صدا
باصداي ايرج جهانديده

آلبوم جدید و بسیار زیبای ایرج جهاندیده به نام اوج صدا
 

Mano Bebakhsh                    سرور1    سرور2

Shirintarin                             سرور1    سرور2

Oje Seda                              سرور1    سرور2

Doostam Dari                       سرور1    سرور2

Rafteh Keh Rafteh              سرور1    سرور2

Esghe Nazanin                     سرور1    سرور2

Ghalbeto Ba Man Yeki Kon   سرور1    سرور2

Gole Hamisheh Bahar           سرور1    سرور2

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

تک موزیک

آهنگ زيباي گلشن مقصود
باصداي محمد گلريز  

لينک دانلود مستقيم
براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

ابزار پخش زنده رادیو و تلویزیون های
اینترنتی ایران

با کمک ابزار فوق و دارا بودن یک ارتباط اینترنتی مناسب شما قادر به مشاهده کانال های تلویزیون اینترنتی و همینطور شنیدن رادیو های اینترنتی خواهید بود. این ابزار همچنین قادر به نمایش تصاویر دوربین های پخش زنده مستقر در مکان های زیارتی ائمه اطهار است.

رادیو ها:
رادیو معارف، رادیو قران، رادیو ورزش، صدای آشنا، جوان
شبکه های داخلی:
شبکه 1، شبکه 2، شبکه 3، شبکه 4، شبکه 5، شبکه خبر، شبکه آموزش، شبکه قران، شبکه لبیک، شبکه سلام
شبکه های برون مرزی:
جام جم 1، جام جم 2، جام جم 3
شبکه های غیر فارسی:
PressTV، العام، کوثر، سحر، قدس
شبکه های غیر فارسی:
اهل البیت (ع)- عراق، المنار-لبنان
زیارت از راه دور:
زیارت حضرت امام علی علیه السلام، زیارت حضرت امام حسین علیه السلام، زیارت امامین کاظمین علیهما السلام، زیارت حضرت امام رضا علیه السلام، روضه منوره امام رضا علیه السلام، صحن جمهوری حرم امام رضا علیه السلام، صحن انقلاب حرم امام رضا علیه السلام، زیارت حضرت عباس علیه السلام، زیارت حرم عبدالعظیم حسنی علیه السلام
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل کمتر از يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

دنياي موبايل

بازی بیلیارد 2008 Ronnie Osullivans Snooker
با فرمت جاوا

بازی جدید و بسیار جالب Ronnie Osullivans Snooker به صورت سه بعدی و تحت فرمت جاوا در 6 سایز مختلف برای تمامی گوشی های موبایل عرضه شده است که می توانید در ادامه به دریافت آن بپردازید ...
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل حدود يک مگابايت مي باشد)
براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

رمز فايل: www.mobin-group.com

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.
 

 

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

آغاز نبرد
Dawn of war Soulstorm

بازی آغاز نبرد - Dawn of war Soulstorm آخرین نسخه از سری بازی Dawn of War می باشد.طوفان سیاره را در برمی گیرد و 9 نژاد مختلف را تحت تاثیر خود قرار می دهد. ناوگان ویژهای برای ارسال این گروهها به سیاره آماده می شود. شدت طوفان به حدی است که این نژاد ها را از هم جدا می کند و در سیارات دیگر پراکنده می کند. نبرد برای فتح سیاره از نو آغاز می شود. این گروهها میخواهند دلیل طوفان را کشف کنند
در نسخه تک کاربره این بازی شما می توانید به جای هر 9 نژاد قرار بگیرید ولی در نسخه تیمی آن فقط دو نژاد را در اختیار دارید.

کمپانی سازنده: Relic Entertainment ,Iron Lore Entertainment
ناشر: THQ
تاریخ انتشار: چهارم مارچ سال 2008
وبسایت رسمی: dawnofwargame

سیستم مورد نیاز:
Operating system: Microsoft ® Windows ® 2000 or XP
Processor: Intel Pentium 4 2 GHz or equivalent AMD Athlon XP
RAM: 512 MB
Video: DirectX ® 9.0c-compatible graphics card with 64 MB of video volume and support hardware T & L
Free disk space: 4 GB

براي مشاهده تصاويري از اين بازي روي اين لينک کليک کنيد
 

صفحه مربوط به لينکهاي دانلود

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

امام زمان (عجّل الله تعالى فرجه الشّریف) فرمود:

مِنْ فَضْلِهِ، أنَّ الرَّجُلَ یَنْسَى التَّسْبیحَ وَ یُدیرُا السَّبْحَهَ، فَیُكْتَبُ لَهُ التَّسْبیحُ.

از فضائل تربت حضرت سیّدالشّهداء (علیه السلام) آن است كه چنانچه تسبیح تربت حضرت در دست گرفته شود ثواب تسبیح و ذكر را دارد، گرچه دعائى هم خوانده نشود

بحارالأنوار: ج 53، ص 165، س 8، ضمن ح 4

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا مي دانستي که شيشه به ظاهر جامد بنظر ميرسد ولي در واقع مايعي است که بسيار کند حرکت ميکند.
  • آيا مي دانستي بزرگترين فرودگاه ، فرودگاه بين المللي رياض در کشور عربستان است که در سال هشتاد و سه ميلادى با هزينه اي معادل دو ميليارد و يکصد ميليون پوند بمساحت دويست و بيست و پنج کيلومتر مربع ساخته شد.
  • آيا مي دانستي که مار «اناکوندا» تنها نمونه افعي است که بچه مي زايد.
    آيا مي دانستي که در حدود يک سوم سرطانهايي که در نهايت منجر به مرگ ميشوند با آنچه که ميخوريم در ارتباط هستند.
  • آيا مي دانستي که فقط با از دست دادن يک در صد از آب بدن ، احساس تشنگي ميکنيم.
  • آيا مي دانستي که ناخنهاى دست چهار برابر ، سريعتر از ناخن هاى پا رشد ميکنند.

 

جديدترين جوک ها و پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

عمو زنجیر باف
سره سفره عقد عروس بله نمي گفته. داماد يكم فكر ميكنه و با صداي بلند مي گه: عمو زنجير باف

عید نوروز
از يك معتاد ميپرسن چطور شد كه معتاد شدي؟ ميگه با بچه ها قرار گزاشتيم روزهاي تعطيل تفريحي بكشيم يه هويي خورديم به عيدنوروز

صداش در نیاد
مي دوني چرا توشک رو قبل از دوختن با چوب مي زنن ؟ چون بعدا هر چي ديد صداش در نياد

هدفت از تحصیل
از غضنفر مي پرسند هدفت از تحصيل چيه؟ ميگه : مي خوام درس بخونم، دكتر بشم، مطب بزنم، پولدار بشم، وانت بخرم باهش كار كنم!

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

شوق دیدار

سلیمان بن بلال گوید: جعفر بن محمد[امام صادق(ع)] از پدرش از جدش از حضرت علی بن الحسین(ع) روایت می کند که فرمود:
مردی نزد امیرالمؤمنین(ع) آمد و عرضه داشت: ای امیرالمؤمنین! ما را از این مهدی خود آگاه سازید. فرمود: «...گسترۀ پناهش بیش از همۀ شماست و دانشش از شما فزون تر و بیش از شما پیوستگی به وابستگان دارد. بارخدایا! برانگیختن او را رهایی از اندوه قرار ده و پریشانی امت را به سبب او به سامان آور. پس اگر خدا خیری برای تو قرار داد، [به سوی او] ره بپوی و اگر موفق به[دیدار] او گردیدی از وی انحراف مجوی و اگر به سویش هدایت شدی از او باز مگرد. آه! ـ و اشاره به سینۀ مبارکش کردـ که شیفتۀ دیدار اویم.»(1)
امیرمؤمنان(ع) امام معصوم و حجت خداست. در کلام آن امام همام اغراق و مبالغه راه ندارد. سخن و گفتار حضرتش، همچون سخن و گفتار رسول خدا و ائمۀ هدی(ع)، حق است و شائبه حب و بغض شخصی در آن راه نمی یابد.
این حجت معصوم خدا(ع) نسبت به دیدار آخرین فرزند جانشین واپسین خود ـ حضرت مهدی ارواحنا فداه ـ اظهار اشتیاق می فرماید. معنای این اظهار اشتیاق چیست؟ آیا محبت بشری پدر بر فرزند است؟ این بیان با مبانی والای ولایت سازگار نیست.(2) وجه آن را باید در دیگر جملات حدیث شریف بجوییم:
وسیع ترین پناهگاه امت است. کسی بیش از او مردم را پناه نداده و در هجوم بلاها و مشکلات، آغوش مهر خود را به روی بندگان خدا نگشوده است.
علم او از همه بیشتر است. این آب زلال را که مورد نیاز تشنگان وادی جهل است، بیش از همه در اختیار دارد. پیوستگی او به وابستگانش، از همه بیشتر و گسترده تر است.
آن گاه امیرمؤمنان(ع) برای فرزند برومند خود، دست به دعا برمی دارد:«خدایا برانگیختن او را سبب رهایی از گرفتاری قرار ده و پراکندگی امت را به دست او سامان بخش!»
این وظیفه و تکلیف سنگین را، خدای عزوجل، منحصرا به عهدۀ ولی خود حضرت بقیة ا...(عج) قرار داده است. از این رو هر کس که رهایی امت از گرفتاری های گوناگون و سامان یافتن نابسامانی ها را می جوید. باید ظهور حضرتش را از ژرفای جان بخواهد؛ چنانچه حضرت صادق(ع) در دعای عهد بامدادی به ما آموخت:
«اللهم إکشف هذه الغمة عم هذه الامة بحضوره و عجل لنا ظهوره،إنهم یرونه بعیدا و نراه قریبا برحمتک یا أرحم الراحمین»(3)

پی نوشت: 1- الغیبة نعمانی، ص213 و214/// 2- با استفاده از بیان علامه مجلسی دربارۀ علت محبت فوق العادۀ حضرت یعقوب به حضرت یوسف(ع)؛ بحارالانوار، ج12، ص325 /// 3- مفاتیح الجنان، دعای عهد

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

با آوردن نمونه‌هایی از دوره‌های گوناگون نشان دادم که چرا شاهنامه در کیستی ایرانی از جایگاهی بلند برخوردار است و همچنین از دروغ پردازیهای قبیله گرایان در باره شاهنامه نوشتم و از این نکته که ستیزه جوئی آنان با این کتاب، در راستای ملت سازی و بریدن همه رشته‌های پیوند مردم آذربایجان با ایران است.
آنان خود نیز به نیکی می‌دانند که شاهنامه خوانی و شاهنامه خوانان از چه جایگاه ارجمندی در چهارگوشه ایران و بویژه در آذربایجان برخوردار بوده‌اند و پهلوانان شاهنامه تا کجا در جان و روان مردم آذربایجان تنیده شده بودند.
در آن بخش تنها بدنبال آن بودم که نشان دهم شاهنامه نه کتابی برای "فارسها"، که دست کم در هزاره فرمانروائی دودمانهای ترکزبان و ترکتبار چشم و چراغ مردم کوچه و بازار و فرهیختگان و درباریان و شاهان بوده است.
پیش از آنکه بازتاب جهان بینی و اندیشه نهفته در داستانهای پهلوانی شاهنامه را بر دیگر سرایندگان و اندیشمندان، و همچنین بر کیستی ایرانی در درازنای تاریخ نشان دهم، ناگزیر از گفتن این سخنم که شاهنامه کتابی است در باره گذشته "اسطوره‌ای-افسانه‌ای-تاریخی" کشور ما، که در راستای نوزائی ملی و فرهنگی نوشته شده است و جایگاه آنرا نیز تنها و تنها از این نگرگاه است که باید سنجید.
به دیگر سخن اینکه آیا هرگز رستمی و سهرابی در این جهان زیسته‌اند یانه، پرسش شاهنامه نیست. آنچه که در داستان رستم و سهراب در چارچوب چکامه‌ای زیبا و داستانی پر آب چشم بازگویی می‌شود، نگاه ایرانیان باستان است، به سرنوشت، مرگ، راستی و دادگری.
نگاه هر دو گروه قبیله گرایان، چه آنان که شاهنامه را بباد ناسزا می‌گیرند و فردوسی را "ترک ستیز" و "نژاد پرست" می‌خوانند، و چه آنان که آنرا همچون کتابی دینی می‌ستایند و در لابلای برگهایش بدنبال ریشه‌های نژاد پاک خود می‌گردند، که خود می‌پندارند "آریائی" است، و از دهها هزار بیت شاهنامه جز «ز شیر شتر خوردن و سوسمار / عرب را بجائی رسیده است کار» چیز دیگری نخوانده‌اند و نمی‌دانند، ریشه در یک نگرش دارد. هر دو گروه می‌خواهند فردوسی و آفریده ستُرگش را چنان کوچک و خُرد کنند، که در اندازه‌های آنان بگنجند.

ادامه دارد...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة العنكبوت آيات: 69 محل نزول: مکه
 
وَمَا هَذِهِ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا إِلَّا لَهْوٌ وَلَعِبٌ وَإِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِيَ الْحَيَوَانُ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ 64 فَإِذَا رَكِبُوا فِي الْفُلْكِ دَعَوُا اللَّهَ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ فَلَمَّا نَجَّاهُمْ إِلَى الْبَرِّ إِذَا هُمْ يُشْرِكُونَ 65 لِيَكْفُرُوا بِمَا آتَيْنَاهُمْ وَلِيَتَمَتَّعُوا فَسَوْفَ يَعْلَمُونَ 66 أَوَلَمْ يَرَوْا أَنَّا جَعَلْنَا حَرَمًا آمِنًا وَيُتَخَطَّفُ النَّاسُ مِنْ حَوْلِهِمْ أَفَبِالْبَاطِلِ يُؤْمِنُونَ وَبِنِعْمَةِ اللَّهِ يَكْفُرُونَ 67 وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَى عَلَى اللَّهِ كَذِبًا أَوْ كَذَّبَ بِالْحَقِّ لَمَّا جَاءهُ أَلَيْسَ فِي جَهَنَّمَ مَثْوًى لِّلْكَافِرِينَ 68 وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ 69
سورة الرّوم

 
الم 1 غُلِبَتِ الرُّومُ 2 فِي أَدْنَى الْأَرْضِ وَهُم مِّن بَعْدِ غَلَبِهِمْ سَيَغْلِبُونَ 3 فِي بِضْعِ سِنِينَ لِلَّهِ الْأَمْرُ مِن قَبْلُ وَمِن بَعْدُ وَيَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ 4 بِنَصْرِ اللَّهِ يَنصُرُ مَن يَشَاء وَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ 5

 

ترجمه فارسي مکارم

اين زندگى دنيا چيزى جز سرگرمى و بازى نيست; و زندگى واقعى سراى آخرت است، اگر مى‏دانستند! «64» هنگامى كه بر سوار بر كشتى شوند، خدا را با اخلاص مى‏خوانند (و غير او را فراموش مى‏كنند); اما هنگامى كه خدا آنان را به خشكى رساند و نجات داد، باز مشرك مى‏شوند! «65» (بگذار) آنچه را (از آيات) به آنها داده‏ايم انكار كنند و از لذات زودگذر زندگى بهره گيرند; اما بزودى خواهند فهميد! «66» آيا نديدند كه ما حرم امنى (براى آنها) قرار داديم در حالى كه مردم را در اطراف آنان (در بيرون اين حرم) مى‏ربايند؟! آيا به باطل ايمان مى‏آورند و نعمت خدا را كفران مى‏كنند؟! «67» چه كسى ستمكارتر از آن كس است كه بر خدا دروغ بسته يا حق را پس از آنكه به سراغش آمده تكذيب نمايد؟! آيا جايگاه كافران در دوزخ نيست؟! «68» و آنها كه در راه ما (با خلوص نيت) جهاد كنند، قطعا به راه‏هاى خود، هدايتشان خواهيم كرد; و خداوند با نيكوكاران است «69»

سورة الرّوم
 
به نام خداوند بخشنده بخشايشگر
الم «1» روميان مغلوب شدند! «2» (و اين شكست) در سرزمين نزديكى رخ داد; اما آنان پس از (اين) مغلوبيت بزودى غلبه خواهند كرد «3» در چند سال همه كارها از آن خداست; چه قبل و چه بعد (از اين شكست و پيروزى); و در آن روز، مؤمنان (بخاطر پيروزى ديگرى) خوشحال خواهند شد «4» به سبب يارى خداوند; و او هر كس را بخواهد يارى مى‏دهد; و او صاحب قدرت و رحيم است! «5»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

neda_numetalllp@yahoo.com

bad az khundane matalebe aghaye ghaffary va baghiye dustan baraye bare hezarom fahmidam ke chandin gharn tul mikeshe ta zenhnhaye masmum shode ba dine mobiiine eslam shafa peyda kone. taajobe man az ineke chera mosalmunaye aziz fek mikonan hagh ba unas. ki beshun in zemanato dade ke raheshun doroste. ki beheshun in joratro dade ta fek konan hame joz khodeshun durugh migan dar hali ke dar aghlabe mavared aghayedeshun khorafat bish nist chera be adamaye doro varishun azadiye andishe nemidan.mage hame bas mosalmun bashan? che kutah fekriye gharibi. harfi nist joz inke be omide ruzi hastam ke tamame jahelha hadeaghal pey be jehalate khod bebarand hamin.(ba arezuye dide shodane matlab)

 

 

ah.haji@yahoo.com

ba salam ,emroz ye khabari khondam ke khili narahat shodam albateh in bare avali nist ke in khabar haro mikhonam vali in bar khili behem sakht gozasht,ye varzeshkar bayad salha tamrin kone tabetone be mosabeghate olampik rah peida kone va bayad tavajoh dashteh bashim ke milyonha toman kharje in varzeshkar mishe badesh ke mikhad mosabeghe bede masoline varzesh migan to ejaze nadari ke mosabeghe bedi chon harife to az keshvare sraeil hast va hamechiz be hamin rahati tamom mishe badesh migan ma in karo bekhatere hemayat az mardome felestin mikonim ,ok vali taklife on varzeshkari ke salha tamrin karde va sakhti dideh va koli poole bitolmal kharjesh shode chi mishe????????? kie javab mid? khili dost daram bedonam age sraeil darmosabeghate fotbbale az asia sherkat kone bazam masoline keshvar migan iran mosabeghe nemide???????????? akharesh chi mishe inhame hemayat az mardome felestin be ghimate zarbe zadan be varzeshe keshvar va varzeshkarane javane keshvar.shenagare iran dar olampike 2008 dar reshteye shena khodesho zade be marizi ke ba varzeshkare sraeim mosabeghe nade khob ke chiiiiiiiiii????????? vaghan man nemifahmam in che manteghi e?? khili dost daram ke sraeil dar mosabeghate fottball az ghareye asia sherkat kone bad bebinam masolin chikar mikonan.

 

 

eshge.mahdi@gmail.com

مراسم شب ميلاد حضرت علي اکبر (عليه السلام)
حاج محمود کريمي

 

 

omidhosseini80@gmail.com

اگر مشايي مشاور خاتمي بود،
ما كفن پوش شده بوديم!


نخير، مثل اينكه افاضات آقاي مشايي در خصوص ملت برادر و عزيز اسرائيل تمام شدني نيست و موتور ايشان تازه روشن شده است. راستش را بخواهيد همان دفعه اول كه آقاي مشايي درباره دوستي ايران با ملت مهربان اسرائيل فرمايشاتي كرده بودند و گفته بودند كه ما با آنها هيچ مشكلي نداريم و با يكديگر برادر هستيم، فكر كرديم كه احتمالا اشتباهي صورت گرفته و جناب ايشان درهنگام مصاحبه دستپاچه شده و خودشان هم متوجه منظورشان نشده‌اند! اما با توجه به توضيحات ديروز ايشان، ديگر جاي هيچ شك و شبهه‌اي باقي نمي‌ماند، چرا كه آقاي مشايي خيلي صريح گفته‌اند كه
براي هزارمين بار و قوي‌تر از گذشته اعلام مي‌كنم كه ما با همه مردم دنيا دوست هستيم، حتي مردم آمريكا و اسرائيل!»
خوب حالا كه ايشان صراحتا و براي بار دوم اعلام كرده‌اند كه ما با مردم اسرائيل هيچ مشكلي نداريم و خيلي هم با آنها دوست هستيم، تنها يك مورد ديگر باقي مي‌ماند كه انتظار مي‌رود آقاي مشايي در توضيحات بعدي خود آنرا نيز براي ما بيان كنند، آنهم اينكه تكليف ما را درباره حملات تروريستي حماس و حزب‌الله عليه مردم مظلوم اسرائيل روشن كنند! آخر نمي‌شود كه ما با مردم اسرائيل دوست باشيم و همزمان از كشته شدن آنها خوشحال شويم!
من مانده‌ام كه اگر مشايي، معاون و مشاور احمدي‌نژاد نبود و اين حرفها را به عنوان يك مسئول در دولت خاتمي اعلام مي‌كرد، سخنانش چه واكنشهايي را در جامعه در پي داشت؟! آيا در آنصورت بعضي‌ها كفن پوش نمي‌شدند و به صحنه نمي‌آمدند؟!
 

لينك مرتبط:
ملت اسرائيل، اراذل و اوباش، غاصب و بي هويت هستند (رهبر انقلاب)
امام (ره) يهوديان سرزمين‌هاي اشغالي را سرباز رژيم صهيونيستي مي‌دانست(رحيميان)

 

hamid15467@yahoo.com

بيانيه آکسفورد درباره مدرك کردان

در پي انتشار مدركي با آرم دانشگاه آكسفورد توسط وزارت كشور، اين دانشگاه در پاسخ به استعلام سايت «الف»، ;که متعلق به توکلی بود و فیلتر شد بيانيه‌اي به شرح زير صادر كرد. اين در حالي است كه رئيس مجلس دستور بررسي مدرك كردان را به كميسيون آموزش و تحقيقات صادر كرده است.
 
بیانیه دانشگاه آکسفورد
آقای علی کردان
دانشگاه آکسفورد هیچ سابقه‏ای از آقای علی کردان برای دریافت مدرک دکتری افتخاری یا هیچ مدرک دیگر از این دانشگاه ندارد.
 
نکات
پروفسور ادموند رولز، پروفسور پیتر برایانت و پروفسور آلن کاوی همگی در مقطعی، مناصبی در دانشگاه آکسفورد داشته‏اند، اما هیچ کدام متخصص در زمینه حقوق نیستند و هیچکدام نمی‏توانسته‏اند مدراک دانشگاهی امضا کنند. 
برای این بیانیه رسمی صادر شده توسط اداره مطبوعات و اطلاعات امضا لازم نبوده و این بیانیه فردی نیست. برای تایید آن از طریق تلفن می‌توانید تماس بگیرید.
 
اداره مطبوعات و اطلاعات
روابط عمومی
دانشگاه آکسفورد
تلفن : 441865280528
فکس: 441865280535
press.office@admin.ox.ac.uk

خبرنگار «بی.بی.سی» فارسی هم در اين زمينه نوشت:
تکذیبیه رسمی دانشگاه آکسفورد، مدرک ارائه شده از سوی علی کردان به نمایندگان مجلس در جریان کسب رای اعتماد را در عمل به همان چیزی تبدیل می‌کند که محمود احمدی‌نژاد در دفاع از تازه وزیرش مطرح کرد و آن را «کاغذ پاره» خواند، بدین معنا که وی برای انجام وظیفه در دولتش توجهی به این ظواهر و مدارک نمی‌کند. به هر حال با این تکذیبیه رسمی، عملا آقای کردان با علم یا بدون علم قبلی، وارد حیطه جعل مدارک رسمی شده است و آیا دانشگاه آکسفورد درصدد شکایت قضایی و تشکیل پرونده بر خواهد آمد؟
جواب دانشگاه آکسفورد به این پرسش من آن بود که «خیر. ما چنین کاری نخواهیم کرد.» به گفته مسئول روابط عمومی دانشگاه آکسفورد، از این قبیل موارد قبلا هم پیش آمده ولی این دانشگاه تاکنون دست به تعقیب قضایی کسی نزده است و در مورد ماجرای علی کردان هم بعید است که خلاف روند قبلی عمل شود.  
بر اساس گزارش‌ها، جعل مدرک دانشگاه آکسفورد ظاهرا امری رایج هم هست. وقتی در سال ۲۰۰۴ در بریتانیا گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر این که مدارک جعلی دانشگاه آکسفورد را به رقم ناچیز ۱۶۵ پوند (کمتر از پانصد هزار تومان ایران) می‌توان تهیه کرد، مسئولان کمیته آموزشی پارلمان درصدد برآمدند مساله را چارلز کلارک، وزیر آموزش آن زمان دولت در میان بگذارند

 

 

محفوظ

وصل یار

به مناسب فرا رسیدن میلاد آخرین منجی عالم بشریت، مهدی فاطمه(س)، یکی از سروده‌های پدر عزیزم [متخلص به حبیب] را، از دفتر شعرشان انتخاب کردم و به عنوان هدیه‌ای به مناسبت این ایام شورانگیز پیش‌کش می‌کنم.
و خدایا به من، منتظر واقعی بودن را بیاموز.
اللهم عجل لولیک الفرج.


وصل یار

بردار از رخ پرده را ای ماه دل آرای من
کز نازنین سیمای تو روشن شود سیمای من

جانم ز هجران سوختی آتش به جان افروختی
سوزد دل از هجر و فراق ای وای من ای وای من

دل می‌گدازد سوی تو جان پر کشد در کوی تو
در دل ستانی شهره‌ای ای یار بی‌همتای من

هر دم شمیمی می‌رسد زان کوی عطراگین تو
تا بزم سرمستان ببر جانا دل شیدای من

من بی‌قرارم بی‌قرار در انتظار وصل یار
چشم نتظارم روز و شب آمال من سودای من

هر کوی و برزن سرکشم گیرم نشان از کوی تو
کن الفتی ای دلربا با این دل تنهای من

خال رخت دل می‌برد جان ناز شستت می‌خرد
با یک کرشمه رخ نما ای مه رخ زیبای من

ماه جهان افروز من بنگر نوا و سوز من
از هجر تو دل می‌تپد ای مونس شبهای من

مشکل گشای دل تویی آن آشنای دل تویی
هجران تو کی سر رسد ای یوسف زهرای من

مهرت سرور جان من ای جان من جانان من
عشق و ولایت در دلم دیدار تو رویای من

گوید حبیبت هر نفس دلداده را فریاد رس
با عاشقان دمساز شو آقای من مولای من

 

 

tupol_love@yahoo.com

روزی مردی در حالت ایستاده قضای حاجت می نمود. آخوندی از آنجا عبور می کرد. تا چشمش به آن مرد افتاد با عصایش محکم بر سر او کوبید که ای ملعون ایستاده می شاشی؟ نمیدانی که معصیت است؟ مرد بینوا که ترسیده بود با صدایی لرزان در حالی که احساس گناه در چهره اش ظاهر شده بود گفت: اشتباه کردم. عفو بفرمائید. توبه می کنم. غلط کردم.
روزی دیگر مرد نشسته و قضای حاجت می نمود که باز همان آخوند اورا دید و به سرعت به سمت وی رفته و با عصا بر فرق آن بیچاره کوبید. مرد درحالیکه از درد به خود می پیچید از جای برجست و گفت: چرا می زنید من که نشسته ام؟ آخوند یا چهره ای برافروخته گفت : ای ملعون رو به قبله می شاشی؟ میدانی یعنی چه؟ خدا و رسول و ملائک و ائمه را رنجاندی! مردک بیچاره که از فرط پشیمانی به گریه افتاده بود به پای آخوند افتاد که ای بنده خوب خدا به همه مقدساتم سوگند که نمی دانستم رو به قبله نشسته ام. غلط کردم ..بیا و شفاعت مرا نزد خدا و رسول بنما..و گربه کنان سر به زیر افکند و رفت.
روزی از روزها مرد همان آخوند را دید که ایستاده ورو به قبله در حال قضای حاجت است! به آن سمت رفت و در حالیکه سعی می کرد مزاحم آخوند نشود آهسته گفت: جناب آقا! شما که ایستاده و هم رو به قبله... شیخ قامت را راست و سینه اش را جلو آورد و در حالیکه با گوشه چشم به مرد بینوا نگاه می کرد در پاسخ گفت: بله رو به قبله ایستاده ام اما ببین سرش را کدام طرف گرفته ام. تازه تو شاش خودت را با مال من یکی میدانی؟

حال این حکایت رفتار محمد خاتمی است و محمود احمدی نژاد که این دومی نه تنها شوق و علاقمندی اش به رابطه با آمریکا را پنهان نمی کند که از هر فرصتی برای بیان این آرزو استفاده می کند و این روزها به مناسبت های مختلف از حضور نماینده آمریکا در مذاکرات ژنو اظهار خرسندی کرده و در مصاحبه با خبرنگار آمریکائی می گوید: امیدوار است که آمریکا گامهای بیشتری بردارد. واهمه ای نیز از کفن پوشان و انصار و حزب الله و غیره ندارد.

آن یکی که رو به قبله نشاشید توبه کرد و رفت ، برای این دیگری که مملکت حکم موال را دارد ، حال پشت یا روی به قبله ، ایستاده یا نشسته، توفیر نمی کند، یک جای پاک نگذاشته است.

 

.

alirezamajidi@gmail.com

قدر عافیت کسی داند که ...

مایک ساکوف یکی از نویسندگان سایت webpronews در مقاله‌ای، سرعت دسترسی به اینترنت را در آمریکا، مورد نقد قرار داده است. او نوشته است که در سال قبل سرعت متوسط دسترسی به اینترنت در آمریکا فقط 0.4 مگابیت افزایش یافته است.
در یک پژوهش که به تازگی انجام شده است، 230 هزار کاربر آمریکایی با استفاده از سایت
speedmatters.org، سرعت ارتباط اینترنتی خود را اندازه گرفتند و گزارش کردند، بر این اساس سرعت دسترسی به اینترنت در آمریکا به طور متوسط 2.3 مگابیت در ثانیه است.
مایک ساکوف در مقاله‌اش این سرعت اینترنت را بسیار پایین دانشته است و آن را با سرعت 17 مگابیت در ثانیه فرانسه، 49 مگابیتی کره و 63 مگابیتی ژاپن مقایسه کرده است.
او نوشته است که نباید  اهمیت اینترنت پرسرعت را تنها در دسترسی به فایل‌های صوتی تصویری دانست، بلکه سرعت اینترنت از لحاظ اقتصادی و امکان بقا در بازار جهانی پر رقابت امروز، اهمیت دارد.
ایالت آلاسکای آمریکا با سرعت 0.8 مگابیت در ثانیه، بدترین سرعت اینترنتی را در بین همه ایالت‌های آمریکا داراست!

منبع

 

 

hamed.1360@yahoo.com

اعتراف معاويه به برتري علي اكبر

حضرت علي اکبر (ع)، فرزند حسين بن علي بن ابيطالب(ع) و ليلي بنت ابي مرة بن عروة بن مسعود ثقفي در اوايل خلافت عثمان بن عفان، يازدهم شعبان سال 33 هجري قمري در مدينه به دنيا آمد و در سن 28 سالگي در کربلا به شهادت رسيد.
از نظر وجاهت و زيبايي، ملاحت و دلربايي، شبيه‌ترين مردم به رسول خدا (ص) بود. همچنين داراي صورت و سيرتى جذاب و طبع بلند، منظره مليح، داراى ادب و تربيت بى‌نظير، و پيوسته با خضوع و خشوع و با صلابت و بزرگوار بود.
علي اکبر همچنين داراي صداي خوشي بود، به گونه‌اي که گاهي كه اباعبداللّه الحسين(ع) براي صوت قرآن جدّ عزيزش دلتنگ مي‏شد، به علي مي‏فرمود: «علي جان! برايم قرآن بخوان تا از آن لذت و بهره برم.»
او در ويژگى‌هاى معنوى و فضايل علمى و اخلاقي، رشد جسمى و اجتماعى و کمالات روحى و مناقب نفسانى و سجاياى ملکوتى در ميان تمام بنى‌هاشم و ياران پدر بزرگوارش امام حسين بن علي(ع) کم نظير بود. اين روحيه قوي و صفات شايسته، چنان ابهت و عظمت به علي اكبر داده بود كه افزون بر دوستان، دشمنان اهل بيت نيز به برتري‏هايش اعتقاد و اعتماد داشتند و اعتراف مي‏كردند.
روزي معاويه از اطرافيانش پرسيد: چه كسي در اين زمان براي خلافت مسلمانان بر ديگران برتري دارد و براي حكمراني بر مردم از ديگران سزاوارتر است؟ اطرافيان متملق به ستايش خليفه پرداختند و او را لايق اين منصب معرفي كردند. ولي معاويه گفت: نه چنين نيست؛ «اولي الناس بهذا الامرعلي بن الحسين بن علي، جدّه رسول اللّه و فيه شجاعة بني‏هاشم و سخاه بني اميه و رهو ثقيف»: شايسته‏ترين افراد براي امر حكومت، علي اكبر فرزند حسين است كه جدّش رسول خداست و شجاعت بني‏هاشم، سخاوت بني‌اميه و زيبايي قبيله ثقيف را در خود جمع كرده است.
شجاعت و دلاورى على اكبر و رزم آورى و بصيرت دينى و سياسى او، در سفر كربلا به ويژه در روز عاشورا تجلى كرد. از ميان خاندان هاشمي، نخستين كسي كه در كارزار كربلا به ميدان شتافت، علي اكبر بود. همچنين زماني که امام حسين بن علي(ع) از منزلگاه «قصر بنى مقاتل» گذشت و خوابي به او دست داد و پس از بيدارى «انا لله و انا اليه راجعون» گفت و خداوند را حمد کرد. وقتي على اكبر سبب اين حمد و استرجاع را پرسيد، حضرت فرمود: در خواب ديدم سوارى مى‏گويد: اين كاروان به سوى مرگ مى‏رود. علي اکبر پرسيد: مگر ما بر حق نيستيم؟ امام فرمود: چرا. علي اکبر عرض کرد: فاننا اذن لا نبالى ان نموت محقين؛ پس باكى از مرگ در راه حق نداريم.
در پايان خوب است راجع به اين‌که آيا حضرت على اکبر(ع) داراى خانواده و فرزندانى بوده است يا نه، مطلبي گفته شود که با توجه به زيارتنامه‌هاي حضرت به نظر مي‌رسد که ايشان نيز داراي اهل و عيال بوده‌اند.
زيارت نامه ايشان عبارت است از: صلى الله عليک و على عترتک و اهل بيتک و آبائک و ابنائک. همچنين سفارش امام صادق (ع) به ابو حمزه ثمالى که فرمود: چون به قبر حضرت رسيدي، ضع خدک على القبر! و قل: صلى الله عليک يا ابا الحسن! که با توجه به اين فراز، ايشان فرزندى به نام حسن داشته است.
به علاوه بنا بر برخى روايات، نظير روايت «احمد بن نصر بزنطي»، حضرت على اکبر(ع)، ام ولد (کنيز) داشته است و از او صاحب فرزند بوده است.
هرچند برخى از علماى انساب تصريح کرده‌اند که از آن بزرگوار اولادى نمانده و نسل امام حسين (ع) تنها از طريق امام چهارم حضرت سجاد(ع) ادامه پيدا کرده است.

• سيد محمد ناظم‌زاده قمي

 

 

محفوظ

اداره وزارت کشور توسط کردان یک خسران است

دفاع از اصول و ارزش های انقلاب وکمک به دولت باعث شده به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی کشور سخن بگویم،
جناب آقای حسینیان در مورد مدرک دکترای کردان مطالبی را بیان کرد اما جالب است که من بگویم مدرک فوق لیسانس کردان هم مبنا و پایه ای ندارد و در روز شنبه که از آقای کردان سئوال کردم که دوره فوق لیسانس را چه زمانی آغاز و کی تمام کرده اید، وی در مورد مدت زمان تحصیل خود تردید داشت و البته خود وی هم اذعان کرد که وزارت علوم هم مدرک او را قبول نداشته و هیچ کجا این مدرک ارزشیابی نشده است.
البته مدرک فوق لیسانس قابل اعتنا نیست،خاطر نشان کرد: نکته بسیار بدیع و نو در رابطه با کردان این است که وی با مدرک فوق دیپلم به عنوان هیئت علمی دانشگاه مشغول به کار شده و در سال 79 کردان از دانشگاه آزاد درخواست جذب به عنوان هیئت علمی دانشگاه را مطرح می کند و در پاراف این درخواست عنوان می شود که قبل از ارزشیابی وی مشغول به تدریس شوند که این هم ازاقدامات نادر است که فردی با یک کپی دکترای افتخاری عضو هیئت علمی دانشگاه شود.
همچنین جالب تر این است که چند ماه بعد کردان درخواست صدور حکم قطعی و رسمی عضویت در هیئت علمی را مطرح کرده یعنی در پایه اول حکم قراردادی استادیاری نیمه وقت کردان درخواست می شود و چند ماه بعد با تقاضای رسمی شدن او با وجود مخالفت بر سر استخدام هیئت علمی دانشگاه موافقت می شود.
سازمان بازرسی کل کشوردر سال 83 در 4 نوبت به کارگیری کردان به عنوان عضو هیئت علمی را تخلف دانسته است، تصریح کرد: در پاسخ به نامه بازرسی دانشگاه آزاد عنوان کرده که عضویت کردان به عنوان هیئت علمی به استناد ادعای او مبنی بر داشتن دکترای علمی بوده که هنوز این مدرک ارائه نشده است.
همچنین 4 سال کردان با ادعای داشتن مدرک دکترا بر کرسی تدریس تکیه داده و به جوانان ما آموزش حقوق می داده است. در حالی که وقتی ما از آقای کردان سئوال کردیم موضوع رساله شما تربیتی است و چرا برای شما دکترای حقوق صادر شده؟ وی پاسخ داد: درخواست من حقوق بوده است و گویا دانشگاه آکسفورد بنابر درخواست افراد مدرک صادر می کند.
البته مسائل تلخی مطرح شده که به خاطر حفظ قداست صحن مجلس و فضای عمومی کشوردرباره آن صحبت نمی کنم و ای کاش جلسه غیر علنی بود و می توانستیم موضوعات را طرح کنیم.
من تعجب می کنم که دوستان جهت گیری انقلاب را فراموش کرده اند و یادشان رفته که نسبت به انتخاب مسئولان نظام مسئولیت دارند.
البته استناد به برگزاری جلسه ای با حضور6 نفر ازنمایندگان مجلس ازجمله توکلی، فدایی، نکونام، حسینیان، فاکر و خود بنده : کردان در این جلسه 6 نفره موضوعی را درکمتر از 4 روز تکذیب و از آن عدول کردند و اظهار داشتند مطلبی را که گفته بودند اشتباهی بیان کردند و در آن جلسه که به مدت دو ساعت با وزیر پیشنهادی کشور صحبت شد هر چند آقای کردان ابتدا سعی می کرد پراکنده گویی کند اما وقتی که با اسناد مواجه شد بخشی از موضوع را قبول کرد و مدعی شد به او تهمت زده اند اما در نهایت بعد از جلسه شش نفره به اتفاق همه اعلام کردند که کردان صلاحیت ندارد و انتخاب او به عنوان وزیر کشور به صلاح کشور نیست و این موضوع را شفاها به آقای لاریجانی گفتیم.
و لذا با توجه به برخی دیدگاه های کردان قابل باید گفت: وی معتقد است نظام ما نظام ولایی است و اعتقادی به انتخابات و این مسائل ندارد.
در پایان این دغدغه ما را می کشد که جهت گیری کشور بر خلاف اصول و ارزش هایی است که دوستان اصولگرا نسبت به آن حساسیت دارند.

دکتر عليرضا زاکاني

 

 

mtymeta@gmail.com

چند لينک

به نام خدا

سلام
- روایت بر دار رفتن شیخ فضل الله نوری به قلم نوه ی ایشان سر دار - 1 سر دار -2
* ...دست آقا رفت توی جیب بغلش و کیسه ای درآورد و انداخت جلوی نادعلی و گفت: "علی! این مهرها را خورد کن!"... الله اکبر کبیراً، ببینید در آن ساعت بی صاحب این مرد ملتفت چه چیزهایی بوده، نمی خواسته بعد از خودش مهره هایش به دست دشمنانش بیفتند تا سندسازی کنند.
*...در یکی از نطقهای تحصن حضرت عبدالعظیم، حاج شیخ سرپا می ایستد و قرآنش را از جیب بغلش درمی آورد و سه مرتبه قسم می خورد که: "به این قرآن، به این قرآن، به این قرآن من با مشروطه مخالف نیستم." مخالفین می گویند: "ما دیدیم، قرآن نبود، قوطی سیگارش بود"...
* ... پس از این که آقا، جان تسلیم کرد، دسته موزیک نظمیه پای دار آمد و همان جا وسط حلقه شروع کرد به زدن. مزغون همین طور میان آن باد و طوفان می زد و مجاهدین با تفنگهایشان همین طور می رقصیدند... مردم هم دست می زدند. شنیدم که بعضی ها می گفتند: "شیخ فضله به درک رفت!"...دور نعش را گرفند؛ آن قدر با قنداقه تفنگ و لگد به نعش آقا زدند که خونابه از سر و صورت و دماغ و دهنش روی گونه ها و محاسنش سرازیر شد. هر که هرچه در دست داشت می زد؛ آنهایی که دستشان به نعش نمی رسید، تف می انداختند؛

- گفتگو با شهریار زرشناس بگویید شهید آیت الله فضل الله نوری
*...سیدعبدالله بهبهانی از همان ابتدا آگاهانه یا ناآگاهانه زمینه های ورود مایه های انگلیسی در نهضت را متأسفانه فراهم می کند یا مرحوم طباطبایی آدمی است با مختصات فکری کاملا مدرن و روشنفکرانه، اینها حسابشان از آیت الله شیخ فضل الله نوری جداست.

* ...بسیاری از این بزرگان از جمله میرزای نایینی نفهمیدند که شبه مدرنیته اصلا خود استبداد است.
* ...حتی رساله غرب زدگی مرحوم آل احمد که آن را از سر دلسوزی و تعهد انقلابی در دهه چهل می نویسد هنوز به اعتقاد من عمق غربشناسی آیت الله شیخ فضل الله نوری در «لوایح» را ندارد.

- برشی از یک مصاحبه (ویژه نامه تداوم آفتاب و مصاحبه با احمد مروی عضو دفتر رهبری)
* آقا فرمودند من نگرانم كه بر اثر انقلاب و امكانات و موقعيت‌هايي كه هست و مي‌شود به يك جاهايي دست‌اندازي كرد، يك طبقه‌ جديد از مترفين را ما روحانيون به‌وجود بياوريم. من نگران اين هستم.
* آقا به ایشان فرمودند آقاي كروبي! آن دور‌ه‌ جواني كه همه دنبال خوش‌گذراني، رفاه و بهره‌برداري از نعمات هستند، ما و شما دنبال مبارزه بوديم. زندان و شكنجه و تبعيد و...، حالا که دیگر آخر عمر ما شده است؛ حالا باید بیشتر به فکر دنیای بعد باشیم.

- بايد تعادل آيت‌الله خامنه‌اي به هم بريزد! : ترجمه ی سرمقاله ی نیویورک تایمز

- در پی جنایات پاراچنار و در راهپیمایی بزرگان شیعیان پاکستان به مناسبت سالگرد شهادت علامه عارف الحسینی: شیعیان برای برآورده شدن خواسته هایشان یک ماه به دولت پاکستان مهلت داده اعلام کرده اند که اگر خواسته هایشان تا ۳ سپتامبر برآورده نشود شیعیان سراسر کشور در اسلام آباد حضور یافته و این شهر را به محاصره خود در خواهند آورد.

- شعر جدید علیرضا قزوه

فرشته گفت: ببینید ! عرشیان دیدند / سری جدا شده لبخند می زند بدنش
 

- پرونده ای برای معنویت ویژه نامه ی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای

مطالب زیر از مثلثی برای سعادت (گفتگو با آیت الله جاودان) ذکر شده اند:
* ...نقل شده كه امام، ماه رمضان را قبل از اين‌ كه استحلال كند، حكم مي‌كرده است
. دليلش هم اين بود كه برايش احساس قوی و يقين‌آور شده بود.
* ...انگيزه­ی عقلانی، انگيزه­ی حركتی نيست و من بايد برای اين حركت بدون احساس، اما با دليل خود، تن به يك رنج بدهم. هر كسی اين رنج را تحمل نكند، به هيچ‌جا و هيچ چيز نمي­رسد.
* ...همان‌گونه كه اگر مداومت كنيد، به احساس مي­توانيد برسيد. اگر متوسل باشيد، امكان ادامه‌ی  عمل و مداومت بر عمل بيشتر است و امكان لغزش كم مي­ شود؛

 

 

less10mah@gmail.com

پرسشنامه اطلاعات افراد خانوار
(قسمت دوم)

گفتيم كه پرسشنامه جمع اوري اطلاعات خانوار سركاري است. واي بر ما مردم قدر ناشناس كه زحمت هاي شبانه روزي اين دولت مهرورز خدمتگذار را ارج نمي نهيم و از همه چيز ايراد مي گيريم .
كجاي اين پرسشنامه ها سركاري است؟ دولت خدوم و زحمت كش با زحمت و مشقت فراوان پرسشنامه اي را طراحي كرده و مي خواهد اطلاعات اقتصادي خانوار هاي ايراني را جمع آوري كند و بر اساس آن اطلاعات به خانواده هايي كه درآمد كمتري دارند سهم بيشتري از پول نفت ( به قول خودشان يارانه يا همان سوبسيد)بدهد.آن گووه كه رئيس جمهور محبوب و خوش تيپ كشورمان اعلام كرده اين كار قرار است حداكثر ظرف شش ماه به انجام برسد و قبل از پايان سال (يعني قبل از آغاز انتخابات رياست جمهوري دوره بعد) هر ماه پولي را نقدا به حساب كساني كه اين پرسشنامه را پر كرده اند واريز شود.(تقريبا همان وعده مضحك 50 هزار تومان ماهيانه اي كه آقاي كروبي به مردم داده بود)
البته ذيل اين پرسشنامه هم خلايق تهديد شده اند اگر اطلاعات غلط بدهند عواقب سختي در انتظارشان خواهد بود. ظاهرا قرار است اطلاعات موجود در اين فرم ها با اطلاعات موجود در مراكز ديگر كشور مقايسه و راستي آزمايي شود.
از همين وعده هاي ضرب العجلي مشخص است كه كل اين فرم ها و دريافت اطلاعات سركاري است و وعده هاي داده شده نيز تو خالي است . توجه به يك مثال آشنا درك قضيه را آسان تر مي كند .
نمونه فرم هاي مشابهي كه اغلب جوانان ايراني در نيم قرن اخير با آن آشنايي دارند فرم ثبت نام كنكور است. از حدود نيم قرن پيش سازمان سنجش فرم هاي را در اختيار داوطلبان شركت در كنكور قرار مي داد كه داوطلبان بايستي آن ها را با مداد سياه نرم پررنگ پر مي كردند و براي سازمان سنجش ارسال مي كردند در سازمان مذكور اطلاعات موجود در فرم ها به سيستم سازمان سنجش وارد و براي داوطلبان كارت ورورد به جلسه صادر مي شد. (البته گويا در يكي دو سال اخير ورود اطلاعات به سيستم سازمان سنجش از طريق اينترنت و توسط خود داوطلبان انجام مي شود)

در فرم هاي داوطلبان كنكور به جز نام و نام خانوادگی كه به دو بار (يكبار سرهم و يك بار با حروف مجزا ) نوشته مي شد بقيه سوالات پاسخ شان به صورت كد بود كه بايد با مداد سياه نرم پررنگ روي اعداد سياه مي شد همچنين نباید به هيچ عنوان كاغذ فرم ها را تا يا مچاله مي كردند.
دليل تاكيد بر مداد سياه نرم پررنگ  و عدم تا كردن كاغذ فرم در همه جاي فرم و دفترچه كنكور اين بود كه اين فرم ها درون دستگاه هاي علامت خوان  قرار مي گرفت و ر واقع به وسيله اين دستگاه ها اطلاعات افراد استخراج مي شد. به اين صورت سرعت عمل ثبت اطلاعات افراد بالا مي رفت .
در كنكور حداكثر شركت كنندگان در يك سال يك ميليون نفر و حداقل مدرك تحصيلي افراد داوطلب شركت در آن ديپلم دبيرستان است. همچنين فرض سازمان سنجش اين است كه تمامي اطلاعات ارائه شده توسط افراد صد در صد صحيح است و نيازي به استعلام از مراكز مختلف نيست.
مثلا اگر يك نفر با 16 سال سن داوطلب كنكور بود و در فرم ثبت نام مي نوشت كه ديپلم دبيرستان دارد و خدمت سربازي را هم انجام داده است. فرض سازمان سنجش اين بود كه اين آقا صد در صد صحيح مي گويد و دبيرستان را به صورت جهشي خوانده و در چهارده سالگي ديپلم گرفته و دو سال هم به خدمت سربازي رفته است . به هيچ عنوان نه از آموزش و پرورش استعلام مي شد كه چنين فردي ديپلم دارد نه از نظام وظيفه كه چنين فردي سربازي رفته است يا خير. اگر اين فرد در كنكور قبول مي شد تازه اين وظيفه دانشگاه محل تحصيل وي بود كه ببنيد ديپلم دارد يا خير يا كارت پايان خدمت وي جعلي نيست.
با وجود تمامي اين تمهيدات و تجارب سازمان سنجش تنها ثبت اطلاعات حدود يك ميليون پرسشنامه داوطلبان كه توسط افرادي با حداقل تحصيلات ديپلم با ضريب هوشي بالاتر از متوسط (در كتاب روانشناسي سال چهارم نظام قديم نوشته بود فردي كه توانسته است تا مقطع ديپلم دبيرستان تحصيل كند قاعدتا از ضريب هوشي بالاتر از متوسط برخوردار است) تقريبا شش ماه زمان مي برد.
برگردیم به پرسشنامه هاي اطلاعات اقتصادي خانوار . در راهنماي تكميل اين فرم ها تاكيد شده  با يك خودكار آبي پر شود. (حواستان باشد اگر با  دو تا خودكار آبي  يا يك خودكار مشكي، سبز يا قرمز يا با روان نويس يا خودنويس اين فرم را پر كنيد احتمالا منفجر مي شويد)
به همين سادگي مشخص است كه از دستگاه علامت خوان خبري نيست و قرار است يك مشت بيكار الدوله اين فرم ها را دستشان بگيرند و تك تك اطلاعات موجود در اين فرم ها را به صورت دستي وارد سيستم كنند.
در توصيه ديگر نحوه محاسبه هزار ريال و ميليون ريال به خلايق آموزش داده شده .يعني  طراحان فرم  اذعان داشته اند كه پر كنندگان فرم احتمالا از سطح سواد پاييني برخوردارند و احتمالا حتي تا كلاس پنجم دبستان هم تحصيل نكرده اند .
از قضا اگر طراحان مذكور تنها يكجا عقلشان را به كار گرفته باشند همين بخش است.واقعيت اين است كه اغلب افرادي كه درآمد كمتري دارند و تبعا اين فرم ها براي شناسايي آنها تهيه شده از سطح تحصيلات پاييني دارند و احتمالا بسياري از آنها كلا فاقد  سواد خواندن و نوشتن هستند حالا چگونه به مخيله دانشمندان دولت مهرورزي خطور كرده براي شناسايي اين افراد بايد از آنها خواست تا پرسشنامه پر كنند خدا عالم است. البته درك اينكه پيشنهاد دهنده چنين كاري خودش هم فاقد كمترين شعور ممكنه است ضريب هوشي بالايي نمي خواهد.
فرض را بر اين مي گذاريم كه تمام ايراني ها حتي در روستا هاي دور افتاده از وجود چنين فرم هايي با خبر بشوند (معمولا اهالي روستا به رسانه هاي جمعي دسترسي ندارند) و آنها را پر كنند و براي درگاه (خيلي واژه باحالي است) ملي آمار ايران ارسال كنند. حالا نوبت علاف الدوله هاي اين درگاه است كه اين اطلاعات را وارد سيستم كنند.
زياد بدبين نباشيم و فرض كنيم هيچ فرمي نا خوانا نباشد و به سادگي هر چه تمام تر اطلاعات موجود در آن را بشود در سيستم وارد كرد.آنگونه كه دولت محترم اعلام كرده است 25 ميليون فرم چاپ شده است و در بين مردم توزيع مي شود . با فرض اينكه 20 ميليون فرم پر شود يعني حجم اين فرم ها 20 برابر فرم هايي است كه سازمان سنجش براي داوطلبان كنكور چاپ مي كند و اطلاعات آن را با دستگاه علامت خوان وارد سيستم مي كند.
حتي اگر سرعت عمل بیکار الدوله های درگاه ملی آمار با دستگاه علامت خوان برابری کند بازهم  حدود 20 برابر زماني كه سازمان سنجش براي تكميل ورود اطلاعات زمان صرف مي كند  زمان لازم است.البته تنها براي ورود اطلاعات . در مرحله بعد قرار است صحت اين اطلاعات از مراكز ديگر هم استعلام شود.

بي جهت نيست كه جزئيات اين طرح تا كنون در اختيار كسي قرار نگرفته است احتمالا اصلا هيچ طرحي در كار نيست و مانند بقيه اقدامات اين دولت خدمتگذار اين يكي هم كلا سركاري است.

 

 

king_of_the_doozs@yahoo.com

حقیقت تلخ است ولی میتوان با آن کنار آمد

با سلام خدمت دوستان عزیز و به خصوص مدیر مجله مبین که با وجود نقایص بسیار در امر مدیریت، مجله را به موقع به دست دوستان میرسانند و حد اقل مثل مانند سایر مجلات بدقول نیستند. و همچنین یک گله از مدیر مسئول محترم که مطلب قبلی بنده را که از جناب احسان بهرام غفاری دفاع کردم و از اقای رضا رضاي عزيز با اینهمه تهمت ناروا (که به گفته ی پیامبر اسلام تهمت ناروا ابتر است) و دوستانی که طرز فکرشان مانند ایشان است، چاپ نکرده اند گله مندم و امید دارم که این مطلب به مانند مطلب قبلی عدم چاپ نشود.
قبل از شروع صحبتهایم لازم میدانم از کسانی که ممکن است مطالب این بخش بهشان بر بخورد و ناراحت شوند از همین الآن خیلی صمیمانه ( نه مانند شما نا جوانمردانه) و دوستانه عذرخواهی کنم.
با وجود اینکه مطلب قبلی من در جواب دوست عزیز ، رضا رضای عزیز و دوستانی مانند ایشان کاملتر و عقلانی تر و همراه با دلایل منطقی، از قرآن و سخن پیامبران بود ، به شما ثابت کردم که کافِر(البته من کلمه ای به نام کافِر را قبول ندارم زیرا کافری که شما میگویید هم دین خود را دارد) از شما مسلمان تر است شما دین اسلام را دو دستی ( یا به عبارت خودمان چار چجنگولی) گرفتید و چشمانتان را بستید و حرف خودتان را میزنید، هیچ آشناییتی در مورد دین اسلام ندارید و حرفهایی که بعضی آخوندهای بی دین و ایمان ( نمیخواهم کسی را متهم کنم) درِ گوشتان زده اند را گوش کرده اید و داخلش را سیمان پر کرده اید که مبادا اطلاعات اضافی وارد بشود و ایمانتان را سست کند!
اول از همه "فقط" از آقای غفاری خواهش کنم اگر نقصی در صحبتحای بنده مشاهده میکنند به حساب جوانی بنده نادیده بگیرند و مرا راهنمایی کنند و خط به خط از آخرین مطلب ایشان که عنوان دین پرستان وطن فروش هست و به این چنینن طرز فکر برای شخصی که چنین تحصیلاتی دارد، افتخار کنم.
البته شما دوستان عزیز در خواب بسیار سنگینی هستید و بیدار شدنش را فقط خدا میداند، ولی به شما تلنگری میزنم تا بلکه واکنش مثبتی از خود نشان بدهید.
به قول رضا رضای عزیز ( یکی از همان سوارکارانی که آقای غفاری اشاره کردند) "حتی مسیحیاشم میدونن" (خودِ آقا رضا منظورمو فهمید)
ولی...
چرا ما 1429 بار زمستان شده است ولی هنوز بیدار نشده ایم!
من قبول میکنم که بعضی از مسائل اسلام ، برای تمام عمر ما بدرد بخور است. ولی اکثر مسایل هستند که به خاطر سود آوری(مادی و معنوی) برای بعضیها (میترسم یکی از بارزترین آنها که آخوندها هستند مثال بزنم که آقای غفاری از من دل چرکین شوند ولی همیشه استثنایی هم وجود دارد. اگر هم همه ی تقصیر ها سر بعضی از آخوند ها نیست، 99% تقصیرکارند و آن یک درصصد خودمان هستیم !) هنوز پا برجا مانده است و همین هم باعث فلاکت و عقب ماندگی روزافزون ما ایرانی ها شده است.
در این لحظه جا دارد از خواهر ایمانی ما ( البته به گفته yazynh عزیز) و صد البته پیشرو همه سوارکاران!، این سوال را از ایشان بپرسم که: شما میگویید دین اسلام بین زن و مرد نه تنها هیچ فرقی نگذاشنه، بلکه در بعضی موارد بانوان از مردان پیشی گرفته اند( نقل قول از رضا رضای عزیز)... خواهر ایمانی عزیز (یا همفکرانی مانند ایشان) بنده نمیدانم که شما ازدواج کرده اید یا خیر، ما فرض میکنیم که شما با یک همسر ایمانی مثل خودتان ازدواج کرده اید ، اگر همسر شما روزی یک خواهر ایمانی دیگری مثل شما ( فرض میکنیم این عمل با اجازه بود یا بی اجازه) به خانه آورد و به شما معرفی کرد و قرار شد با شما زیر یک سقف زندگی کند، عکس العمل شما چیست؟ آیا با آغوش باز ایشان را میپزیرید ؟ یا ناراحت شده و شروع به بستن چمدان میشوید؟!
اگر پاسخ شما مورد اول باشد، منتظر خواهر های ایمانی دیگری مثل خودتان نجیب و با شخصیت باشید. چون هرچه باشد سنت امامان است و نمیتوان شکایتی کرد!
اگر پاسخ شما دومی باشد آن موقع باید به یکی از اشتباهات خود و تضادهای1400 سال پیش و زمان حال پی ببرید و تعصّب خود را کنار بگذارید و با مسائلی مانند این، منصانه و عاقلانه، برخورد کنید.
و سوالی دیگر از رضا رضای عزیز داشتم که به بالا بودن حق زنان اسرار دارند.
رضای عزیز امیدوارم این صحبتهای من توهینی نسبت به شما نباشد، و اینبار کمی ترمز کنید و به عقب هم نکاه کنید تا متوجه شوی کیلومترها راهت را اشتباه میروی.
رضا جان به مانند بالا من نمیدانم ازدواج کردید یا خیر. اگر نکردید امیدوارم یک دختر با شخصیت، نجیب، اگر دوست داشتی زیبا، و خلاصه هر انچه که در ذهنت است نصیبت شود و اگر هم کردی امیدوارم همه مشخصاتی یک همسر خوب را دارا باشد. و همچنین امیدوارم کوتاه امده باشی و به قول معروف از خر شیطون پایین اومده باشی. ولی من طرف حسابم تو نیستی، طرف من همان رضایی است که سوارکاری را ادامه میدهد و بعضی جاها تخته گاز!
فرض کن همان رضای بد با یک خواهر ایمانی ( البته ظاهرش ایمانی است ولی باطنش را خدا میداند) ازدواج کرده و زندگی خوب و خوشی را دارند. (دوست ندارم داستان تعریف کنم به همین دلیل میروم سر اصل مطلب)
آیا همان رضای بَد که میگوید حقوق زنان و مردان برابر هست و حتی بیشتر، میتواند این را قبول کند که چون مردان حق چند همسری دارد، من هم همسر چند نفر بشوم(به مانند سایر مردان)؟ آیا حتی فکر کردن این موضوع برای آقا رضای بد رنج آور نیست؟ حالا می آییم عکس العمل هارا بررسی میکنیم:
1- اگر همسر یک مرد متوجه شود شوهرش یک زن دیگر هم دارد، شب تا صبح گریه میکند چون چاره ای دیگر ندارد.
2- حال جای این دو را عوض میکنیم: یک آقایی متوجه میشود که همسرش با یک مرد دیگر ازدواج کرده... آیا فکر میکنی عکس العملی مانند زنان نشان میدهد؟ نخیر! در این مورد 3 راه جلوی پایش قرار دارد که راه 1 و 2 از نظر آماری بیشتر اتفاق افتاده:
راه اول: آقا با شنیدن این موضوع غیرتی میشود و برابری حقوق زن و مرد یادش میرود و به خانه آن مرد میرود و اول او را میکشد ، بعد از آن زنش را ( چون مصلحتاً برابری زن و مرد را فراموش کرده اند) و برای اینکه ((حکومت دروغین جمهوری اسلامی ایران)) به زحمت نیفتد خودش را هم میکشد.
راه دوم: فقط کافی است فقط بوی این موضوع به مشامش بخورد، سریع از 4 نفر غاقل و بالغ استشهاد جمع آوری میکند و در عرض چند روز 2 دستی همسرش را تحویل مقامات میدهد و پس از طی مراحلی و کسب اجازه از قاضی او را سنگسار میکند. و جالب است بدانید هیچ کدام از اینهایی که سنگسار میکنند، نباید گناهی مرتکب شده باشند.
(این قسمت را آقای غفاری بیشتر دقت کنند) جالب تر از آن این است که طبق روایات ، فقط امامان هستند که گناهی مرتکب نشده اند و در راس آنها ائمه اطهار. با این تفاسیر باید متوجه شده باشید که چقدر در مملکت گل و بلبل ما امام وجود دارد! (جناب غفاری شما حتی اگر اصل مدرکتان را بیاورید قبول نمیکنند!!)
در پایان از اقای غفاری(نه به خاطر انتقاد از شما بلکه به خاطر سخنان عاقلانه که نشان دهنده ذهن باز و بدور از هرگونه تعصب بی جا) صمیمانه تشکر کنم و مطمئن باشند که حق با ایشان و امثال ایشان است

آقا رضا جان و دوستان عزیز مثل شما، امیدوارم که قانع شده باشید ( البته بعید میدانم).

یا حق
ایرانی بودم،ایرانی هستم،ایرانی خواهم ماند

 

 

آزاده

سلام
آقای مبین یه خواهش، این مطلب را با اسم کوچک من یعنی آزاده روی شبکه بذارید
من تقریبا بیش از 6 سال هست که عضو گروه اینترنتی جرقه شده ام و مجله روزانه را در این مدن با علاقه دنبال می کنم اما به علت مشغله شدید کاری نتوانستم تا به حال نظراتم رادر جای خودش بیان کنم اما به علت رسالتی که بر دوش احساس می کنم مجبورم به برخی شبهه افکنی ها که احساس می شود کامل پاسخ داده نشده جواب بگویم
در خصوص مطلب خواهر گرامی در مورد چند زن داشتن ائمه طاهرین و پاسخ آقای محترمی با نام غفاری و با فرض عدم دانش ایشان ،آقای غفاری بنده در حد سواد خودم پاسخ می گویم در صورتیکه متقاعد نشدید من شما را به استاد فرزانه ای که متبحر در این عالم می باشند معرفی می نمایم تا به سوالاتتان پاسخ بگویند:
1-داشتن چند همسر در زمان ائمه معصومین و حتی در حال حاضر در عربستان کاری قبیح محسوب نمی شده .در صورتیکه توفیق حج برایتان بوجود آمده باشد مطمئنا متوجه چند زنه بودن مردان عربستان شده اید!اما مسئله فرهنگ ایران کمی متفاون می باشد الان حتی در عربستان زن ها حق رانندگی هم ندارند.
2-در زمینه چند همسر بودن ائمه دلایلی بیان گردید که شکی در صحت آنها نمی باشد اما من در پاسخ به این شبهه که نعوذ بالله حتی برای لحظه ای کسی گمان بر این برد که قصد حضرات چیزی غیر از رضای خدا بوده نکاتی را مختصر عرض می نمایم:
حضرات معصومین (علیهم صلواه المصلین)تمامی هست و نیستشان وقف باریتعالی بوده و هیچ چیز جز فرامین او را حتی برای ثانیه ای اجرا نمی نمودند.که شما را ارجاع می دهم به آیه انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا که در لغت عرب رجس به معنی ذره های بسیار ریزی می باشد که قابل تشخیص نیست و بر طبق تفاسیر مشخص است که حتی فکر کوچکترین خطا در ذهن حضرات راهی نمی یافته و هیچ شیطانی ذره ای نفوذ حتی در افکار آنها نداشته است.
پس مشخصا امر در اختیار داشتن چند همسر نیز از جانب باریتعالی بوده و امر اورا اجابت نموده اند و بایستی نعوذ بالله در صورت مخالفت این موضوع از ایشان پرسیده شود!
اما در خصوص دلایل علاوه بر موضوع مهم اردیاد نسل که متاسفانه در چند دهه اخیر به شدت توسط استعمار مورد هجوم قرار گرفته (در شرایطی که خود یهودیان به شدت به دنبال ازدیاد نسل هستند)موردی دیگری که به ذهن این حقیر می رسد موضوع عدم وجود همسری هم کف برای ائمه می باشد .در صورت دقت نظر در امر حضرات متوجه می شویم حضرت امیرالمونین علی علیه السلام تا زمانی که بانوی بزرگوار اسلام حضرت فاطمه زهرا در قید حیات بودند زن دیگری اختیار ننمودند .همچنین در مورد حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نیز همینگونه می باشد زیرا تا زمانی که حضرت خدیجه در قید حیات بودند ایشان همسر دیگری نداشتند.این موضوع همکف بودن همسر به حدی اهمیت دارد که حضرت مریم به دلیل نداشتن هم کف ازدواج ننمودندد و همچنین حضرت معصومه خواهر گرامی امام رضا علیه السلام نیز دچار چنین شرایطی بودند لذا شاید یکی از دلایل همین موضوع باشد.
البته من به عنوان یک خانم ایرانی که دست بر قضا شاغل هم هستم ،تحصیلات عالیه هم دارم و حتی در یکی از بخش های صنعتی مدیر هم می باشم با مشغله کاری فراوان کلیه کسانی را که به نقد چند همسر بودن ائمه طاهرین پرداخته اند را به ترس از خدا توصیه می کنم چرا که باید عرض کنم من و شما برای هدف بالاتری خلق شده ایم و قرار نیست این جا محل قرار و آرامش و غایت ما باشدو همچنین ما یله و رها نیستیم و دارای اصولی می باشیم که لازم الاجرا می باشد.
هنگامیکه خدای متعال داشتن چند شوهر را برای زن ها محدود کرد و داشتن چند زن را برای مردان آزاد گذاشت شما بدانید که این امر باحکمت بی انتها و رحمت لایزالش قرارداده شده و من و شمایی که اگر سرمان درد بگیرد از شدت درد بر خود می پیچیم و قدرت دفع هیچ بلایی از خود را نداریم نمی توانیم به امور مقرر قدرت لایزال و مطلق ایرادی بگیریم و بدانید که این امر و سایر امور با توجه به شناخت حضرتش نسبت به مخلوقات قرار گرفته و مطمئنا قصد کوچک و یابزرگ کردن هیچ یک نبوده ایت.لکن هرکسی را بهر کاری ساختند .
من به عنوان مثال موردی را عرض کرده و این قسمت را ختم می نمایم:
به نظر شما کبوتر برتر است یا عقاب؟ مطمئنا نمی توانید جواب مرا بدهید چون هریک نقشی در خلقت دراند پس یادمان باشد خواهران و برادران عزیز ما در این خلقت نقشی داریم و با ایفای آن به بهترین نحو می توانیم به کمال برسیم!
پس می بینیم با این نگاه به کل هستی دیگر مفهوم میل باطنی بنده و شما از بین می رود .
حقیقتا در مقابل امر باریتعالی چه اهمیت دارد که من خوشم بیاید یا نه!
در خصوص شان زن هم نکته ای را بیان کنم:در حدیث قدسی است که باریتعالی فرمودند:ای پیامبر دنیارا برای تو خلق کردم اما اگر علی نبود تورا نمی آفریدم اگر فاطمه نبود هیچکدامتان را نمی آفریدم.
با در جای دیگر در حدیث کسا مرکز 5 تن آل عبا را حضرت عنصر شجره طیبه خلقت فاطمه زهرا سلام الله علیها قرار می دهد.فقط به معنای عنصر شجره طیبه خلقت توجه کنید
پس بدنید که اجازه مرد در اختیار نمودن دو زن هیچ ربطی به شان والای زن در مکتب اسلام ندارد
در این باره مثال بسیار است که به علت اطاله کلام و ذیق وقت بنده از گفتن انها خودداری می کنم
3-آقای احسان غفاری برادر عزیز من فرض را بر برائت حضرتعالی می گذارم اما یادآور می شوم دین مبین اسلام به بنده و حضرتعالی اجازه تحقیق را داده و اصلا دین بدون تحقیق از احدی پذیرفته نیست پس اول تحقیقا را کامل کنیم بعد به دین بگرویم این درست اما تحقیق در چه مورد؟در مورد تمامی فروع و قوانین اسلام!
اینکه غیر ممکن است منظور از تحقیق ،تحقیق در اصول دین می باشد که اگز پذیرفتیم خدا یکیست خدا عادل است پیامبر بر حق است امامام بر حقند و معاد حقیقتا رخ می دهد آن گاه چنان سر طاعت فرو می آوریم که اصلا خود را فراموش می کنیم .پس بهتر است اول مشکل خود را با اصول دین حل نماییم و بعد از پذیرفتن دین بی چون و چرا تسلیم شویم مگر نه اینکه به ما مسلمان می گویند!
به هر حال بحث در این زمینه طویل است و از حوصله ان مجله خارج تنها من پیش دستی کنم چون می ترسم که آقای غفاری به من هم پیشنهاد زن چندم شدن خود را بدهند ،عرض می کنم بنده متاهل هستم و همسرم یکی از نعمت ها خداوند بر من می باشد.
نکته ای را هم گوشزد کنم اگر این قانون چنر همسری در دین نبود در صورتیکه بانویی توان تولید مثل را نداشت حتما بایستی در صورت خواست مرد از هم جدا می شدند و آن زن دچار ضربه هاب عاطفی و... می شد اما با این قانون!!؟؟؟
لطفا کلاه خود را قاضی کنید آیا مردان متاهل جامعه ما در صورت تمایل کاری به مسائل شرعی دارند یا در خیابان ها........
علاوه بر اینکه آیا زنان ما فقط خود را در اختیار یک مرد قرار می دهند آیا پوشیدن این لباسها و این گونه بیرون آمدن ها اجازه دادن به هر مردی نیست که از آنها تمتع برد؟ کمی منصف باشیم.

 

 

محفوظ

هويت نام

قسمت پانزدهم

ريحانه
كساني كه ريحانه را مي‌شناسند , مي‌دانند كه فردي است كه مي‌تواند احساساتش را به راحتي بيان كند و بنابراين مي‌تواند شاد و پرنشاط زندگي كند . اما گاهي ريحانه قابليت و قدرت تطبيق پذيري كمي با شرايط اطرافش دارد و نام ريحانه سب مي‌شود تا حيطه عمل او محدود شود . ريحانه داراي اين خصلت است كه سازگاري زيادي با جزئيات مسائل تخصصي دارد . او تمايل به خودبيانگري دارد . البته نه به معناي آنكه هميشه دوست دارد تا اصطلاحا در چشم باشد و خود را بيهوده مطرح كند , بلكه اين ويژگي او سبب مي‌شود تا او در موقعيت هاي مختلف كه در ارتباط با افراد قرار مي‌گيرد , به آساني و رها از هرگونه محدوديت و يكنواختي با اطرافيانش ارتباط برقرار كند . ريحانه اغلب تمايل به اين دارد تا شخصي خودانگيز و عادي باشد . گاهي اوقات ريحانه به سمت كارهاي تكنيكي و منظم كشيده مي‌شود و جنبه هاي عملي زندگي را مد نظر قرار مي‌دهد . از ديگر ويژگي‌هايي كه در مورد ريحانه بايد به آن اشاره كرد اينست كه او به طور ذاتي انسان مهرباني است و همانطور كه در ابتدا گفتيم مي‌تواند شاد زندگي كند . اما مطلب مهم اين است كه او نمي‌تواند همواره به طور كامل آنگونه كه دوست دارد از آسودگي و آرامش لذت ببرد و عبارت ديگر آزاد و رها باشد . شايد از مهم‌ترين دلايل اين مسئله اين است كه ريحانه زياد به فكر ديگران است و شايد زياد غصه ديگران را مي‌خورد .
و اما نكته آخر : ريحانه گاهي اوقات علي‌رغم تمايلي كه به ابراز احساساتش دارد , قادر نيست تا آنچه را كه در درونش مي‌گذرد منتقل كند .

شما مي توانيد با مراجعه به اين نشاني ، نام خودتون رو درخواست كنيد . يادتون باشه ، اولويت با اوني هست كه زودتر درخواست كنه .
منبع : hoviyatenam.tk يا hoviyatenam.blogpars.com

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2006  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

23 مرداد / 13 آگوست / 11 شعبان

Mobin_s2004@yahoo.com
23 مرداد ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
روزي كه چين با ايران همسايه شد - انتقال واژه "چين" از ايران به غرب

13 اوت سال 94 ميلادي، ارتش چين كار تصرف منطقه دره رود «تاريمTarim» و نواحي اطراف آن از جمله (كاشغرستان و قره شهر امروز) را تكميل كرد و در شمالشرقي منطقه فرارود (ماوراء النهر و به قول جغرافيون غرب؛ آسياي ميانه) با ايران همسايه ديوار به ديوار شد. مرزهاي شمالغربي چين اينك پس از گذشت اين همه سال همان است كه 13 اوت 94 ميلادي تعيين شده بود. در عمليات تصرف آن مناطق، ژنرال «بان چائو Banchao» نيروهاي چيني را فرماندهي مي كرد.
بان چائو (که در تاريخهاي قديمي ايران «پنچو» ذكر شده است) سه سال بعد معاون خود را براي مذاكره درباره خطوط مرزي به ايران فرستاد. وي هنگام ديدار از شهر صد دروازه [دامغان] ابراز تمايل كرده بود كه يك معبد بودايي در آنجا داير شود كه مقامات دولت اشكاني اين درخواست را وي رد كردند.
ايرانيان قرن سوم پيش از ميلاد واژه چين را از نام دودمان سلطنتي اين كشور «Qin شين = صين» ساختند و در جهان عمومي كردند. اين كلمه از طريق ايران باستان به قلمرو روم (اروپا) منتقل و جهاني شده است. دودمان «شين» در دهه دوم سده سوم پيش از ميلاد كشور چين را يكپارچه كرد و در سال 221 پيش از ميلاد انجام اين يكپارچگي را به اطلاع تيرداد يكم شاه وقت ايران از دودمان اشكاني كه سرگرم بيرون انداختن مقدوني ها از قلمرو وطن بود رسانيد. ظروف ويژه ساخت چين كه از طريق جاده ابريشم به ايران مي رسيد نيز «چيني» خوانده مي شد كه اين واژه هم از طريق ايران به اروپا انتقال يافته است. واژه چاي (چا Cha به زبان انگليسي Tea ) از همان زمان وارد زبان فارسي شده كه از كشور ما به چندين كشور ديگر انتقال يافته است. چاي از طريق جاده ابريشم از چين وارد مي شد.
چيني ها براي ناميدن كشور خود كلمه «چونگ گوئو Zhong- guo را بكار مي برند.

 

پايان حكومت غزنويان بر ايران خاوري

سلطان محمود

13اوت سال 1152 ميلادي علاء الدين غور با تصرف غزنه به عمر حكومت 155 ساله غزنويان بر ايران خاوري پايان داد. حد غربي حكومت غزنويان بر ايران، ايالت ري بود.
اوج حكومت غزنويان در زمان سلطان محمود بود كه هندجنوب غربي را هم در چند حمله متصرف شده و تا ساحل اقيانوس هند پيش رفته و معبد مهم هندوان در شهر سومنات (ايالت گجرات) هند را ويران ساخته بود. اگر اين حملات سلطان محمود غزنوي به هند صورت نگرفته بود، امروز كشوري به نام پاكستان مركب از مسلمانان هندوستان و تنها به دليل تفاوت دين وجود نداشت. پاكستان 14 اوت 1947( درست795 سال پس افتادن غزنه به دست غوريان) به وجود آمد. سلطان محمود دليل حملات نظامي خود به هند را ترويج اسلام اعلام كرده بود، ولي بيشتر مورخان انگيزه اصلي او از اين حملات را كسب زر و عمدتا با غارت معابد هندوها نوشته اند. مهمترين كار سلطان محمود كه باعث بقاي شهرت او شده است؛ توجه به ادباء و دانشمندان بود كه با آنان جلسات ديدار منظم داشت و شعراء را تشويق و دلگرم به سرودن شعر فارسي مي كرد و ادبيات فارسي در زمان او رونق گرفت.
    فردوسي كه تنها به خاطر وطنش و عشق به ايرانيان و نه چشمداشت ديگري، شاهنامه (تاريخ منظوم ايران باستان) را سرود و در سال 1025 ميلادي فوت شد در زمان سلطان محمود مي زيست و در زادگاه خود، توس، زندگي مي كرد.
    به باور مورخان، جهاني شدن شهرت سلطان محمود و دودمان غزنوي باعث شد كه از آن پس در هر گوشه از جهان توجه پادشاهان و اميران به مولفان ؛ شاعران و هنرمندان، تنها به خاطر باقي ماندن نام خودشان از طريق كارهاي آنان افزايش يابد و از اين رهگذر ادبيات و هنر نيز رونق يافت كه در عصر حاضر از اين لحاظ، رسانه ها جاي شاعران و مولفان قديم را گرفته اند و ه باور برخي از مورخان، جهاني شدن شهرت محمود غزنوي باعث شد كه در هر گوشه از جهان توجه پادشاهان و اميران به مولفان ؛ شاعران و هنرمندان، تنها به خاطر باقي ماندن نام خودشان از طريق كارهاي آنان افزايش يابد و از اين رهگذر ادبيات و هنر نيز رونق يافت كه در عصر حاضر از اين لحاظ، رسانه ها جاي شاعران و مولفان قديم را گرفته اند و مقامهاي تراز اول هر كشور مي كوشند كه شماري هر چه بيشتر از مقاله نگاران و اصحاب قلم را در كنار خود داشته باشند و يا دست كم اسباب رنجش آنان را فراهم نكنند و ....

 

 پیروزی حزب الله لبنان در مقابل حملات اسراییل

23 مرداد 1385 - پیروزی حزب الله ؛ راهگشای پیروزی اراده ملتها بر قدرتهای سلطه جو حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع لبنان و مقاومت سر سختانه حزب الله در برابر این حملات و سکوت کشورهای سازشکار عرب، پرده از وجود یک توطئه مشترک آمریکایی،اسرائیلی و عربی برای نابودی مقاومت های مردمی در برابر باج خواهی های آمریکا برداشت .
اسرائیل با این تصور که از طریق یک حمله گسترده هوایی ، دریایی وزمینی به یک پیروزی سریع بر مقاومت اسلامی لبنان دست خواهد یافت و در نهایت شرایط خود را بر این کشور تحمیل خواهد کرد، تهاجم همه جانبه خود را آغاز کرد.
در بعد زمینی،ارتش رژیم اسرائیل با وجود استفاده از تجهیزات زرهی پیشرفته موفق به عبوراز مرزهای جنوبی لبنان نشد وبا تحمل خساراتی سنگین ازمنطقه "راس المارون " لبنان ناچار به عقب نشینی شد.
نزدیک به 50 کشته و زخمی از نیروهای پیاده ارتش رژیم صهیونیستی وانهدام 14 تانک " میرکاوا 4" که از پیشرفته ترین تانکهای جهان به شمار میروند، حاصل یک نبرد ده روزه میان حزب الله وارتش اسرائیل بود.
در نبرد دریایی نیز مقاومت لبنان موفق به انهدام ناوچه " ساعر 5" که یکی از مجهز ترین ناوچه های جنگی در جهان است پیروزی درخشان دیگری برای حزب الله محسوب می شود.
در همین مدت حزب الله با استفاده از موشکهای میان برد شهرهای مهم حیفا، صفد، نهاریا و الجلیل علیا در شمال اراضی اشغالی راهدف قرار داد که حدود یک میلیون و 700 هزار نفر از ساکنان این شهرها وشهرکهای یهودی نشین شمال فلسطین اشغالی ناچار به تخلیه این مناطق شدند.
طبیعی است رژیم صهیونیستی هرگز تصورنمی کرد که حزب الله لبنان از چنین توانایی هایی برای مقابله با ارتش اسرائیل بر خوردارباشد ولذا آمادگی یک جنگ فرسایشی با مقاومت لبنان را ندارد.
با اینکه نمی توان برتری هوایی ارتش اسرائیل را انکار کرد ، اما بمباران مناطق مسکونی نتوانست روحیه مقاومت مردم لبنان را درهم بشکند ومردم همچنان از مقاومت اسلامی لبنان حمایت می کنند.
در ارزیابی تحولات لبنان می توان نتیجه گرفت که حزب الله لبنان در صدد است تا از طریق یک جنگ فرسایشی وطولانی شکست دیگری را بر ارتش اسرائیل تحمیل کند،همچنانکه در سال 2000ارتش رژیم صهیونیستی با تحمل یک شکست خفت بار برای نخستین بار در طول 60 سال گذشته بدون تحمیل شرایط خود از سرزمین یک کشورعربی عقب نشینی می کند.
قطعا سرنوشت منطقه درآینده به نتایج این جنگ بستگی دارد و هرچه پایداری حزب الله بیشتر باشد، پیروزی از آن ملتهای مسلمان خواهد بود واین پیروزی معادلات سیاسی منطقه را بر هم خواهد زد .
اما در این رهگذر متاسفانه انتقاد غیر منطقی رهبران برخی کشورهای عرب منطقه از مقاومت اسلامی لبنان نشان می دهد که این رهبران در راستای اجرای سیاست های توسعه طلبانه آمریکا ورژیم صهیونیستی گام برمی دارند، زیرا از نظر آنان پیروزی حزب الله، سبب افزایش محبوبیت ومشروعیت این جنبش در میان ملتهای مسلمان می شود.
لذا در طول ده روزگذشته رسانه های دولتی برخی کشورهای عرب به گونه بی سابقه ای وبدون توجه به جنایات رژیم صهیونیستی تنها به ضرورت خلع سلاح حزب الله پرداختند و این امر نشان میدهد که رویکرد قومیتی وطایفه گری همچنان برفضای سیاسی این کشورها حاکم است.
درهرحال آینده نشان خواهد داد که مقاومت های مردمی توان مقابله با توطئه های آمریکا واسرائیل در منطقه را دارند و پیروزی حزب الله راهگشای پیروزی اراده ملتها بر قدرت های استکباری خواهد بود.

Mobin_s2004@yahoo.com
13 آگوست ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
پايان يك تمدن باستاني با بكار بردن چند صد تفنگدار

هرناندو كورتز Hernando Cortez افسر اسپانيايي روز 13 اوت سال 1521 ميلادي با تصرف مجدد شهر تنوچتيتلان Tenochtitlan (مكزيكوسيتي امروز) به عمر امپراتوري متمدن آزتك Aztec در مكزيك كه در زمينه علم و هنر پيشرفت چشمگير داشت پايان داد. برتري اسپانيائي ها در جنگ با بوميان مكزيك، تنها اسلحه آتشين آنان بود.
كورتز (صرفا با هدف به دست آوردن طلا و نقره، و زمين براي استقرار جمعيت اضافي اروپا و به بيگاري كشاندن بوميان) با چند صد تفنگدار و تعدادي توپ ارتش دهها هزار نفري آزتكها را شكست داده بود!. مبدأ تقويم مكزيك باستان كه دست كمي از تمدن آسياي غربي نداشت از 13 اوت سال 3114 پيش از ميلاد آغاز مي شود و اين تقويم و آثار ابنيه باستاني مكزيك محفوظ مانده و هويت اين ملت است.

 

روزي که «آتا ترك» رئيس جمهوري ترکيه شد

مصطفي كمال (اتاترك) در لباس افسري ارتش عثماني

ژنرال مصطفي كمال پاشا 13 اوت سال 1923 به عنوان نخستين رئيس جمهوري تركيه انتخاب شد. تركيه نامي است که بر باقيمانده از امپراتوري عثماني گذارده شده است. كمال پاشا به خاطر خدماتي كه به ملت تركيه كرد لقب «آتا ترك» گرفت. تغيير الفباي ترکيه از عربي به لاتين که داراي حروف «صدادار» است و تلفظ ها يکسان شده است از خدمات اوست. ديگر از خدمات او، قراردادن پاسداري از قانون اساسي ترکيه بر عهده ارتش است، بنابراين نقض اصول اين قانون کار دشواري است.

 

زادروز فيدل كاسترو

کاسترو در هشتادمين زادروزش (13 اوت 2006) در بيمارستان بود

13 اوت، زادروز «فيدل كاسترو» رهبر انقلاب كوبا است ـ مردي كه 48 سال در برابر آمريكا ايستاد و شكست نخورد. وي در اين روز در سال 1927 به دنيا آمد و از سال 1959تاسال 2008 رهبري كوبا را به دست داشت و در اين كشور نظام سوسياليستي برقرار كرد. فيدل کاسترو در پي يک عمل جراحي دستگاه گوارش و مدتي بستري بودن در بيمارستان، خود را بازنشسته کرده ولي به دادن اندرز و نوشتن مقاله براي روزنامه ارگان حزب کمونيست کوبا ادامه مي دهد. رائول برادر فيدل کاسترو با راي مجمع ملي کوبا بر جاي او نشسته است. كوباييان 13 اوت 2006 هشتادمين زادروز كاسترو را بدون حضور وي كه در بيمارستان بستري بود به صورتي محدود جشن گرفتند. 13 اوت 2006 کاسترو در پيامي به هموطنانش اطمينان داده بود که وضعيت مزاجي او رو به بهبود مي رود و مراسم تولد او موکول به دوم دسامبر شود که در عين حال سالروز بازگشت او از تبعيد به وطن و آغاز قيام مسلحانه است. روزنامه هاي کوبا با اين پيام دو عکس از کاسترو را چاپ کرده بودند که در بيمارستان برداشته شده و يکي از عکس ها او را در حال مکالمه تلفني نشان مي داد (عکسي که در سمت چپ - بالا درج شده است). اين عکس که کاسترو را با نشاط و سرحال نشان مي دهد چند روز پس از آن برداشته شده بود که رسانه هاي آمريکا با لحني شادمانه خبر از بيماري شديد، تفويض اختيارات او و احتمال کناره گيري اش داده بودند. او 31 ژوئيه 2006 در بيمارستان بستري شده بود. کاسترو يكي از شخصيتهاي مهم معاصر درجهان است که از آغاز قرن بيستم طولاني تر از هر فرد ديگر، بر يک کشور رهبري کرده است.
     فيدل کاسترو در طول زمامداري خود موفق شده است بهترين روش آموزش و پرورش و درمان رايگان و بازنشستگي عمومي درجهان را در كوبا پياده كند و يكي از مخالفتهاي آمريكا با او، در باطن همين نظام درمان رايگان است كه امر درمان در آمريكا مطلقا غير دولتي و گرانتر از همه كشورهاست. در هرحركت انتقادي از وضعيت گران - درماني آمريكا، منتقدين روش درمان در كوبا را به رخ مقامات واشنگتن مي كشند.    

 

زنان آلماني در انگلستان کارگر شدند

دولت انگلستان كه بر اثر جنگ جهاني دوم دچار كمبود كارگر شده بود 13 اوت سال 1947 بيست هزار زن آلماني را از منطقه اشغالي آمريكا در آلمان به انگلستان كوچانيد تا در كارگاههاي اين كشور مشغول به كار شوند. اين زنان در زماني به انگلستان انتقال يافتند که آلمان براي ترميم خرابي هاي ناشي از جنگ به کارگر نياز مبرم داشت و سرانجام مجبور شد که با مهاجرت کارگران از ترکيه و بلغارستان موافقت کند که بسياري از آنان از همان زمان در آنجا مانده اند.

 

قضيه ديوار برلين

بخشي از ديوار برلين در 1962

سيزدهم اوت 1961 ساختن ديوار برلين آغاز شد. دولت کمونيست آلمان شرقي که از تشويق غرب به فرار مردم به آلمان غربي و تبليغات منفي که به دنبال داشت خسته شده بود تصميم به کشيدن اين ديوار سيماني گرفت که27 سال پا برجاي ماند. برليني ها بامداد 13 اوت 1961 كه براي رفتن به كار از خانه هاي خود بيرون آمده بودند متوجه سيمهاي خادار سراسري شدند كه شبانه شهر برلين (پايتخت دويچ رايك = امپراتوري آلمان) را به دو قسمت شرقي و غربي تقسيم كرده بود. بعدا اين ديوار سيمي به ديوار بتوني تبديل شد. در هفته اي كه به 12 اوت آن سال ختم شده بود 12 هزار و پانصد تن از اتباع آلمان شرقي (بيش از هر هفته ديگر) از طريق برلين به آلمان غربي و سه دولت غربي مستقر در آنجا پناهنده شده بودند. در آن زمان، رسانه هاي غرب دفاتر وسيع در برلين غربي و هنگ كنگ مستقر ساخته بودند تا فرار از چين و آلمان شرقي را هرچه تمامتر بزرگ كنند و آن را به صورت نارضايي مردم از كمونيسم جلوه دهند، درست به همان گونه كه در اوت 2006 دستگيري چندين پاكستاني تبار در لندن و پيش از آن بيماري فيدل كاسترو و ... را منعكس ساخته بودند تا وسيله بهره برداري سياسي به دست دولت هاي مشخصي بدهند و .... برخي از دستگير شدگان در لندن (اوت 2006) كه متهم به «قصد انهدام هواپيماهاي مسافربر عازم آمريكا در آسمان» شده اند تا زمان دستگيري درخواست دريافت گذرنامه هم نكرده بودند و فاقد آن بودند!!!. واضح است كسي كه گذرنامه ندارد نمي تواند با هواپيما در خطوط بين المللي پرواز كند.

 

زندان با اعمال شاقه، بدن نلسون ماندلا را ضعيف کرد و مسلول شد

ماندلا در زمان پيروزي

13 اوت سال1988 نلسون ماندلا كه به بيماري سل ناشي از تضعيف بدن بر اثر ماندن طولاني با شرايط بد در زندان و تحمل اعمال شاقه مبتلا شده بود، اجبارا از زندان به بيمارستان منتقل شد، زيرا خبر بيماري او به خارج از زندان درز كرده بود و دولت اقليت سفيد پوست آفريقاي جنوبي که تحت فشار افکار جهانيان قرار گرفته بود راهي جز موافقت با انتقال او به بيمارستان نداشت.
ماندلا زنده ماند و پيروز شد و اين بار نوبت او بود كه دولت سفيد پوستان را مدفون سازد.

برخي ديگر از رويدادهاي 13 اوت

  • 1868:   در کشور پرو واقع در آمريکاي لاتين زلزله روي داد و بيش از 25 هزار تن را کشت.

  • 1899:   آلفرد هيچکاک سازنده انگليسي فيلم سينمايي متولد شد و 81 سال عمر کرد.

  • 1907:   نخستين تاکسي در تاريخ جهان در شهر نيويورک اغاز بکار کرد.

  • 1960:   سرزمين آفريقايي چاد که مستعمره فرانسه بود استقلال يافت.

  • 1960:   مکالمه دو طرفه تلفني از طريق ماهواره بالوني " ايکو - 1" عملي شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    11 شعبان هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com

     ولادت حضرت علي اکبر

    11 شعبان 33 - ولادت حضرت علي اکبر

     

    آقانجفي اصفهاني ازعلماي برجسته اماميه در اصفهان درگذشت.

    11 شعبان 1331 - آقانجفي اصفهاني ازعلماي برجسته اماميه در اصفهان درگذشت. ايشان در دوران مرجعيّت خود در كمك به مردم و رفع ستم ازآنان هيچ كوششي دريغ نمي‎‎كرد. همچنين نسبت به دستگاه حكومتي ناصرالدين شاه بي‎اعتنا بود و با ظلُّ السلطان فرزند شاه و حاكم اصفهان كه ظلم بسيار در حق مردم اين شهر روا مي‎داشت، علني و آشكارا مخالفت مي‏كرد. آقا نجفي درميان مردم اصفهان نفوذ و قدرت بسيار داشت و عامه مردم براي وي احترام قائل بودند، از اين رو ظل السلطان ازاين امر بيمناك شد چون ايشان را مانعي براي منافع و ستمگريهاي خود مي‏ديد. با تحريك شاه وي را به تهران منتقل كردند. اين عالم فرزانه درتهران علاوه بر دايرنمودن حوزه درسي به مبارزه سياسي و آگاه كردن مردم از فساد دربار شاهي و مداخلات بيگانگان در امور كشور پرداخت. همين امر موجب بازگرداندن وي به اصفهان شد. آقا نجفي اصفهاني در جنبش تنباكو نيز از آغازگران مبارزه بود و به تهديدهاي ظلّ السلطان و شاه اعتنايي نداشت. او در عين حال از فعاليت‎هاي علمي نيز غافل نبود و علاوه بر تدريس و تربيت فضلا، كتب بسياري نيز تأليف كرد كه «اَسرارُالآيات، بَحْرُالحَقايق، جامِعُ الانوار و اَنيسُ الزّائرين» از آن جمله‎اند.

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    25
    38

    اهواز

    33
    46

    تبريز

    22
    35

    شيراز

    23
    39

    مشهد

    18
    34

    بندرعباس

    31
    37

    کرمان

    17
    35

    اصفهان

    21
    37

    يزد

    23
    38

    کرمانشاه

    22
    40

    اراک

    21
    36

    رشت

    23
    30

    دبی

    33
    38


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1434 تومان
    958 تومان
    1835 تومان
    864 تومان
    255 تومان
    262 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    220000 تومان
    104000 تومان
    53000 تومان
    200000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 04:48
    طلوع خورشيد : 06:22
    اذان ظهر : 13:09
    غروب خورشيد : 19:55
    اذان مغرب : 20:16
    نيمه شب شرعي : 00:22
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    The Economist 
    9 آگوست

    جديدترين شماره از هفته نامه
    The Economist

    تاریخ انتشار: 9 آگوست 2008
    تعداد صفحات مجله: 151
    حجم فایل: 5 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    صفحه کلید بیسیم خورشیدی

    کسانیکه از ماوس و کی‏برد بیسیم استفاده می‏کنند می‏دانند که تمام شدن باطری در حین کار، دردسر بزرگی است.
    شرکت بوفالو ژاپن برای این مشکل از یک راه حل ساده استفاده کرده است. صفحه کلید مدل BSKBW01SB این شرکت، انرژی مورد نیاز خود را از طریق خورشید تامین می‏کند و شما را از نگهداری باطریهای یدکی بی‏نیاز می‏کند. در گوشه سمت راست این کی‏برد، صفحه خورشیدی کوچکی تعبیه شده که به سادگی فابل تنظیم است. علاوه بر آن و در مواقع ضروری می‏توان از باطری نیز استفاده نمود.
    این صفحه کلید مجهز به 17 کلید قابل برنامه‏ریزی است که با فرکانس 2.4Ghz که در اغلب تجهیزات بیسیم استفاده می‏شود کار می‏کند. به اینصورت شما می‏توانید کی‏برد را در حدود 10 متر از کامپیوتر خود دور کنید. این محصول در کشور ژاپن، از اواسط ماه میلادی جاری و به قیمت تقریبی 135 دلار آمریکا عرضه می‏شود.
    شاید بعضی از دوستان تصور کنند که این صفحه کلید خورشیدی فقط در سرزمین آفتاب تابان (ژاپن) کاربرد داشته باشد ولی همانطور که می‏دانید تجهیزات اینچنین مثل بعضی از ماشین حسابها می‏توانند با مقادیر ناچیزی از نور خورشید نیز انرژی مورد نیاز خود را تامین کنند.
    منبع

    Smart pal V رباتیست برای مرتب کردن اتاق بازی کودکان شما

    در نمایشگاه fokuoka nanotech NOW2008 امسال که در ایالت kitakyushu در ژاپن بر گزار شد شاهد حضور فعالی از ربات های حائز رتبه از سراسر جهان بودیم. در گشت و گذاری که بین غرفه ها داشتیم با رباتی عجیب و در عین حال مفید مواجه شدیم که smart pal V نام داشت. این ربات که تصویرش را مشاهده میکنید برای کسانیکه کودکانی شلوغ دارند و همیشه با والدین خود در مورد مرتب کردن اتاق بازی خود در جنگ و جدال به سر می برند بسیار کار برد دارد.
    کودک شما طبق معمول همیشه البته اگر گوش به حرف کن باشد, صبح بعد از صرف صبحانه به اتاق بازی خود میرود. با اسباب بازی های خود مشغول بازی می شود جوری که جای گذاشتن پایی در اتاق را باقی نمیگذارد. ظهر می شود , چهار دست و پا خود را از بین بازار اسبابی بازی هایش بیرون میکشد و برای صرف نهار حاضر می شود و بعد از آن نیز دوباره به اتاق بر گشته و به بازی خود ادامه میدهد. شب می شود . نه تنها اتاقش را مرتب نکرده بلکه در لابه لای کتاب ها و اسباب بازی هایش خواب میرود.
    مطمئنم که دلتان نمی آید که با فریادی نه چندان دلنواز او را از خواب بیدار کنید و وادارش کنید که اتاقش را مرتب کند.کافیست از این ربات کمک بگیرید. این را بدانید که این ربات برای شروع کار و فعالیتش نیاز دارد که صدای مادر خانه را بشنود تا دست به کار شود!
    آرام بر روی اتاق حرکت میکند و اسباب بازی ها را در ویترین و طبقه های اتاق جای میدهد. در پایان کار نیز جارو برقی جادوئی خود را روشن کرده و کف اتاق را تمیز میکند. صبح روز بعد کودک شما می تواند در اتاقی تمیز حرفه  همیشگی خود را ادامه دهد! 
    منبع انگجت
     

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    مربی شنا

    نمی دانم چرا با اینکه زبان چینی بلد نیستم، خوب سخن چینی می کنم.

    هیچ ارزی با ارزش تر از عرض معذرت نیست.

    برای در امان ماندن از خیالهای خامی که به سرتان می زند، از کلاه ایمنی استفاده کنید.

    آدم های سبک وزن و کمرباریک نمی توانند رفتار سنگینی داشته باشند.

    درخت آرزو دارد که لااقل یک نفر به او بگوید : خسته می شوید. بفرمایید بنشینید.

    ژاپنی ها بعد از فوت پدرشان، پدر سوخته می شوند.

    بلبل ها در انتظار رسیدن روزی هستند، که بتوانند از دست انسان هایی که بدون رعایت کردن حق کپی رایت، سوت بلبلی می زنند؛ شکایت کنند.

    آنقدر صورتم را با سیلی سرخ کردم که عاقبت سرخ پوست شدم.

    شاعری مجرد بود، با ترانه هایش عروسی گرفت.

    شاعری دوست داشت وقتی مرد، لای آگهی ترحیمش سبزی تازه بپیچند.

    از چشمت که افتادم، قلبم شکست.

    هواپیمایی سقوط کرد، کبوتری یاد گرفت که چه گونه پرواز کند.

    قابیل، هابیل را کشت، چون می دانست کسی نیست که محاکمه اش کند.

    ای کاش پرنده می دانست؛ قفس چه قدر دلش برای او تنگ می شود.

    ماهی ها از بچگی توی انشا هایشان می نوشتند که در آینده می خواهند مربی شنا بشوند.
     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه


    چه مدل مویی به شما می‌آید؟

    قتی به آرایشگاه می‌روید، آرایشگران با سشوار و ژل و موس و برس‌های سفت به جان موهایتان می‌افتند تا زیباتر شوید. ولی این زیباتر شدن اغلب به قیمت آسیب موهایتان تمام می‌شود. اگر دوست دارید موهایتان را حالت دهید و زیباتر شوید و یا آنها را به مدلی کوتاه کنید که به شما بیاید، باید نکاتی را به خاطر داشته باشید تا هم مدل موهایتان شما را زیباتر کند، هم موهایتان سالم‌ باقی بماند.

    ▪ موهای‌تان را کوتاه نگه دارید: اگر فردی هستید که موهای بلند دارید و داشتن موی بلند را هم می‌پسندید، لازم نیست آنها را خیلی کوتاه کنید. حد متوسط را انتخاب کنید، داشتن موهایی که تا سرشانه باشد، اندازه مناسبی برای موها است. مراقبت‌کردن از این موها با این اندازه راحت‌تر است. هم شستشو و هم خشک‌کردن و هم آرایش این موها برای افراد آسان‌تر بوده و موها کمتر دچار آسیب می‌شوند.

    ▪ از تغییردادن زیاد آرایش موهایتان خودداری کنید: به‌طور کلی اگر موهای نازکی دارید، فرم موها را به حالت لایه‌لایه کوتاه کنید زیرا این مدل از آرایش مو حجم موها را بیشتر نشان می‌دهد.

    ▪ اگر چهره اخم‌آلودی دارید، می‌توانید موهای‌تان را طوری آرایش کنید که این عصبانیت و اخم شما کمتر نمایان شود: برای این کار می‌توانید کمی از موهای‌تان را به صورت موج‌دار روی پیشانی و کنار صورت بریزید. با این نوع تغییر موها، چهره‌ای آرام‌تر پیدا خواهید کرد.

    ▪ موهای‌تان را بپیچید و حالت دهید: زمانی که موها را از حالت صاف درمی‌آورید، چهره شما مهربان‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد. این کار همچنین حجم موهایتان را هم بیشتر می‌کند.

    ▪ موهایتان را فر دهید: استفاده از ژل مو یا اسپری‌های حالت‌دهنده مو وسیله خوبی برای فردادن و مجعدکردن موها است. کمی از آن را به کف دست‌هایتان مالیده و موهایتان را با آن حالت دهید.

    ▪ با موهایتان بدرخشید: همیشه بعد از حمام‌کردن و شستن موها از نرم‌کننده‌ مو استفاده کنید. نرم‌کننده‌ها موجب می‌شود اصطکاک مو هنگام شانه‌کردن و در نتیجه شکنندگی مو کم‌ شده و موها کمتر ریزش داشته باشد.

    ▪ موهایتان را خنک کنید: پس از شستشوی کامل بدن و در انتهای دوش گرفتن موهای‌تان را با آب خنک آبکشی کنید و یا با هوای خنک سشوار موهایتان را خشک کنید. این کار موجب می‌شود حالت وزشدگی موها کمتر شده و موها درخشان‌تر شود.

    ▪ از گرمای زیاد اجتناب کنید: هر زمانی که از سشوار، یا از اتوهای مخصوص مو یا صاف‌کننده‌ها استفاده کردید، مراقب باشید که گرمای زیاد این وسایل موهایتان را نسوزاند. پیش از استفاده از این لوازم از لوسیون و اسپری‌ روی موها استفاده کنید تا این مواد مانع از رسیدن گرمای زیاد و سوختن موها شود.

    ▪ یک برس نرم بخرید: برای شانه‌کردن موها برسی را انتخاب کنید که دندانه‌های زیاد و ریز و نرم داشته باشد. دندانه‌‌های نرم و ریز برس مانع از کنده‌شدن موها هنگام شانه‌کردن می‌شوند و به موها حالتی زیباتر می‌دهند و موها صاف‌تر و درخشان‌تر به نظر می‌رسند.

    ▪ رنگ موی مناسبی را انتخاب کنید: رنگ‌های خاکستری، موشی و کدر، نور را به خوبی منعکس نمی‌کنند. رنگ‌های روشن که با رنگ‌هایی با تون گرم مخلوط شده باشند هم موها را درخشان‌تر می‌کنند و هم تارهای مو با ضخامت بیشتری به نظر می‌رسند.

    ▪ از آرایش نامناسب موها، بافتن، دم‌اسبی‌کردن موها، بستن موها در حالت‌هایی که به مو کشش زیادی وارد می‌کند، خودداری کنید: امروزه انواع متعددی از آرایش موها در آرایشگاه‌های زنانه انجام می‌شود که آسیب زیادی به ریشه موها وارد می‌کند. این مساله سبب شکنندگی و خردشدن موها می‌شود و به دنبال آن موها دچار ریزش می‌شوند.

    ▪ رنگ‌کردن موها و استفاده از مواد نگه‌دارنده رنگ یا همان تثبیت‌کننده‌ها سرعت‌ شکنندگی و نازک‌شدن موها و در نتیجه ریزش آنها را بیشتر می‌کند: بهتر است برای پیشگیری از آسیب بیش از حد موها، زمانی که موها را رنگ می‌کنید، رنگ به ریشه موها مالیده شود و سپس با شانه از ریشه به انتهای مو پخش شود و این کار بیشتر از پنج دقیقه طول نکشد.

    منبع:webMD
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    تاريخچه مسجد مقدس جمکران

    سوال:
    تاريخچه مسجد مقدس جمکران را بنويسيد
     

    پاسخ:
    دربارة سابقة تاريخي مسجد مقدس جمکران بهتر است ابتدا خبري را که از حضرت اميرالمؤمنين علي ـ عليه السّلام ـ دربارة اين مکان نقل شده، ذکر کنيم، محمد بن محمد بن هاشم حسيني رضوي قمي متوفي 1179 هـ .ق. در کتاب خلاصه البلدان پيرامون تاريخچة مسجد جمکران از مرحوم شيخ صدوق محدّث و فقيه بزرگوار در کتاب مونس الغرين نقل کرده که اميرالمومنين ـ عليه السّلام ـ فرمود: «اي پسر يماني در اول ظهور خروج نمايد قائم آل محمد از شهري که آن را قم مي گويند و مردم را دعوت کند به حق و همة خلايق از شرق و غرب به آن شهر قصد کنند و اسلام تازه گردد و هرکه از خوف اعداء پوشيده و مخفي باشد بيرون آيد، وحوش و طيور در مساکن و اوطان خود ايمن بخوابند و چشمة آب حيات از آن شهر ظاهر شود و آبي که هر کس بخورد نميرد و آب از چشمه ها منفجر شود و از آن موضع رايت و پرچم حق ظاهر شود و ميراث همة انبياء بر پشت زمين در آنجا باشد، اي پسر يماني اين زمين مقدس است که از تمام بدي ها پاک باشد و از خداي تعالي خواسته که بهترين خلق خود را ساکن او گرداند و دعايش مستجاب شده و حشر و نشر مردم در اين زمين باشد و بر اين زمين بنياد قصري عظيم نمايند پس از اين که قصر مجوس در ملک روم به وجود آمد و از اين زمين گوسفند ابراهيم خليل را آوردند و بر اين زمين هزار بت از اصنام اهل روم شکسته شود و بر اين زمين اثر نور حق ساطع گردد و از اين زمين رائحه و بوي مشک شنوند، حق تعالي بيت العتيق را به اين شهر فرستد و بناها و آسياب ها بر اين زمين بنا شود و منازل و مواضع زمين هاي آن عالي و گران بها شود به طوري که به مساحت پوست گاوي به پانصد دينار بدهند و عمارت آن هفت فرسنگ در هشت فرسنگ باشد و پرچم وي بر اين کوه سفيد بزنند و به نزد دهي کهن که در جنب مسجد است و قصري کهن که قصر مجوس است و آن مسجد را جمکران خوانند. از زير يک منارة آن مسجد بيرون آيد نزديک آنجا که آتشخانه گبران بوده و حضرت امام سقطي از زر بسته و بر براق سوار گشته و با ملائکة مقرب خداوند و حاملان عرش گردش نمايد و منطق آدم با او باشد و حلم خليل اللّه و حکمت حضرت داود و عصاي موسي و خاتم حضرت سليمان و تاج طالوت و بر سر آن نوشته است نام هر پيامبري و وصي و نام هر مؤمني و موحدي.»[1]اين حديث، شرافت و اهميت مسجد مقدس جمکران را مي رساند و دربارة تاريخ بناي ساختمان آن بايد گفت: اين مسجد به دستور امام عصر (عج) بنا گرديده است؛ داستان بناي آن به نحو زير است: شخصي به نام شيخ حسن بن مثله جمکراني مي گويد: من شب سه شنبة هفدهم ماه مبارک رمضان سال 393 هـ .ق. در خانه خوابيده بودم که ناگاه جماعتي از مردم به در خانة من آمدند و مرا از خواب بيدار کردند و گفتند برخيز و امام مهدي (عج) را اجابت کن که تو را مي خواند. آنها مرا به محلي که اکنون مسجد است آوردند وقتي خوب نگاه کردم تختي ديدم که فرشي نيکو بر آن گسترانيده شده، جواني سي ساله بر فراز آن تخت، تکيه بر بالش کرده و پيرمردي هم پيش او نشسته است که حضرت خضر ـ عليه السّلام ـ بود، پس آن پيرمرد مرا بنشانيد.
    حضرت مهدي (عج) مرا به نام خواند و فرمود: برو به حسن مسلم بگو که اين زمين شريفي است و حق تعالي آن را از زمين هاي ديگر برگزيده است و ديگر نبايد در آن کشاورزي کنند. حسن بن مثله عرض کرد: اي مولا و سرورم، لازم است که من نشانه اي داشته باشم تا مردم حرف مرا قبول کنند. حضرت فرمود: نه تو برو و آن رسالت را انجام بده ما خودمان نشانه هايي براي آن قرار مي دهيم. پيش سيد ابوالحسن برو و به او بگو حسن مسلم را احضار کند و سود چند ساله را که از زمين به دست آورده است وصول کند و با آن پول مسجد را بنا کند... حسن بن مثله مي گويد: چون مقداري راه رفتم دوباره مرا بازخواند و فرمود: بزي در گلة جعفر کاشاني است آن را خريداري کن و بياور ذبح کن و بر بيماران انفاق نما بدان که هر مريضي از آن گوشت بخورد حق تعالي او را شفا دهد. وي گويد: من سپس به خانه بازگشتم و تمام شب را در انديشه بودم تا پس از نماز صبح به سراغ«علي منذر» رفتم و ماجراي شب گذشته را براي او نقل کردم و با او به همان موضع و مکان شب قبل رفتيم. وقتي رسيديم، زنجيرهايي را ديديم که طبق فرمودة امام ـ عليه السّلام ـ حدود بناي مسجد را نشان مي داد، سپس به قم نزد سيد ابوالحسن رضا رفتيم چون به خانة او رسيديم خادمان او گفتند که او پس از نماز صبح تاکنون در انتظار شماست و تو از جمکران هستي؟ گفتم: آري. پس به درون خانه رفتم، پس با احترام زياد گفت: اي حسن بن مثله من در خواب بودم که شخصي خطاب به من فرمود: حسن بن مثله نامي از جمکران پيش تو مي آيد هرچه گويد تصديق کن و به سخنش اعتماد کن که سخن او سخن ماست تاکنون منتظر تو هستم. حسن نيز ماجراي شب گذشته را تعريف کرد. سيد بلافاصله فرمود تا اسب ها را زين کردند و سوار شدند. وقتي به نزديک روستاي جمکران رسيدند گلة جعفر کاشاني را ديدند حسن بن مثله ميان گله رفت و آن بز پيش حسن دويد و جعفر سوگند ياد کرد که اين بز در گلة من نبود و تاکنون آن را نديده بودم. به هرحال آن بز را به مسجد آورده و ذبح کردند و چون بيماري از گوشت آن مي خورد با عنايت خداوند و از الطاف بقية اللّه (عج) شفا مي يافت. حسن مسلم را احضار کرده و منافع زمين را از او گرفتند و مسجد جمکران را با چوب و ديوار پوشانيدند. سيد زنجيرها و ميخ ها را با خود به قم برد و در خانه اش گذاشت و هر بيماري که خود را به آن مي ماليد شفاي عاجل پيدا مي کرد. ولي پس از فوت سيد ابوالحسن، آن زنجيرها پنهان گشته و ديگر کسي آنها را نديد.[2]
    لازم به ذکر است که اين مسجد پس از پيروزي انقلاب اسلامي تجديد بنا گرديده است و معجزات و کرامات بسياري از اين مسجد و صاحب اصلي آن ظاهر گشته است.
    معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:
    1ـ مسجد مقدس جمکران، سيد جعفر ميرعظيمي.
    2ـ نجم الثاقب، ميرزا حسين طبرسي نوري.

    --------------------------------------
    [1] . ميرعظيمي، سيد جعفر، مسجد مقدس جمکران تجليگاه صاحب الزمان(عج)، ناشر مولف، چاپ هفتم، ص19ـ20.
    [2] . يزدي حائري، علي، الزام الناصب، بيروت، دارالتوحيد، ج2، ص58.


     

    خب امروز، روز میلاد فرزند ثارالله حضرت علی اکبر (عليه السلام) مي باشد. به همين مناسب شعر زيباي زير را تقديم شما دوستداران خاندان صعمت و طهارت مي نمايم.


     

    من كربلا را كربلا آباد كردم

    من اولين مصراع نظم كربلايم
    من اولين جانباز دشت نينوايم
    نامم علي اكبر و در خلق و منطق
    شبه ترين چهره به ختم الانبيائم
    من اولين پيمانه نوش جام اشكم
    چون رفته تا معراج دل صوت صدايم
    من اولين گلواژه شعر حسينم
    يا اولين قرباني كوي منايم
    من شير سرخ بيشه هاي الغديرم
    در خيبر فتح المبين خيبر گشايم
    من كربلا را كربلا آباد كردم
    در عشق و مستي كربلا بيداد كردم
    من با عطش تا اوج آزادي پريدم
    عطشان ترين لبهاي عالم را بوسيدم
    شهدي كه من نوشيدم از پيمانه عشق
    شيرين تر از آن در همه هستي نديدم
    زينب لبم را بوسه ميزد من ز دستش
    او دل به من ميدادو من دل ميبريدم
    او دور من مي گشت و من هم دور زهرا(س)
    من تشنه بر لبهاي او او آب دريا
    من غنچه تكبير لبهاي حسينم
    من يوسف كنعان زيباي حسينم
    چون خال سبز هاشمي دارم به صورت
    من نكهت شب بوي گلهاي حسينم
    دارم به چهره نور سبز فاطميه
    من خط و خال روي سيماي حسينم
    اي اهل عالم من نواي نينوايم
    چون كه اذان گوي مصلاي حسينم
    در خلق و خلق و منطق و خيبر گشائي
    گلواژه دست تولاي حسينم
    چون ذوالفقار حيدري دارم به دستم
    در صحنه ميدان علي را ناز شستم
    من شير سرخ بيشه هاي كربلايم
    من لافتاي حيدر خيبر گشايم
    اي اهل عالم من اذان گوي حسينم
    چون رفته تا اوج فلك موج صدايم
    شمع حيسني را من كه من پروانه بودم
    زیباترين پروانه از پروانه هايم
    من نسخه پيچ اشك درمانگاه عشقم
    من مهر هر نسخه در دارالشفايم
    جدم علي حلال كل مشكلات است
    من هم علي اكبر مشكل گشايم
    دارم مدال فاطمي چون روي سينه
    من اشبه الناسم به زهراي مدينه
    من روي قلبم عكس آزادي كشيدم
    شهد شهادت را به آزادي چشيدم
    دل را به دلبر دادم و از دلبرم دل
    با عشق از بازار آزادي خريدم
    من بلبلي هستم كه در گلخانه اشك
    شهد گل از لبهاي آزادي مكيدم
    من جان زينب را به يك لحظه گرفتم
    چون خون به پاي نخل آزادي چكيدم
    زينب صدايم مي زدو من مي دويدم
    تا اينكه در مقتل به دلدارم رسيدم
    من كربلا را كربلا آباد كردم
    ويرانه كاخ جهل و استبداد كردم
    من حجله شادي كنار دجله بستم
    گل دسته در گلدسته ها بنياد كردم
    من هم بلال و هم اذان گوي حسينم
    در عشقبازي كربلا بيداد كردم
    من رهبر يك نسل و فرهنگي جوانم
    در نينوا دانشكده ايجاد كردم
    من هستيم را در خم يك گوشه دادم
    با نخل دين را با خلوصم شاد كردم
    بر لوح قلبم رهبر عرفان نوشته است
    اي عاشقان اين كربلا شهر بهشت است
    من دوره ديده در نظام ذوالفقارم
    من غنچه گلهاي باغ هشت و چهارم
    چون ذوالفقار حيدري دارم به دستم
    خيبر گشاي ديگري در روزگارم
    من اولين جانباز اردوي حسينم
    چون انقلاب كربلا را پاسدارم
    من زنده كردم نام جدم مرتضي را
    من اكبرم يا حيدر دلدل سوارم
    هرگز ندارم افتخاري بهتر از اين
    من حجله بسته در بهار كار زارم

    داود يداللهي (قطره)
     

     

     

     

     

    Ãاخبار کوتاه از دنياي ورزش

    shervin_8060@yahoo.com

    همگام با المپيك 2008پكن

    طلسم مدال كاروان ايران در روز چهارم نيز شكسته نشد
    چهارمين روز بازي هاي المپيك 2008 پكن براي كاروان ايران همچنان بدون مدال به پايان رسيد.
    پس از ناكامي ورزشكاران ايران در سه روز نخست، چشم هاي منتظر به سمت تشك كشتي فرنگي چرخيد تا قهرمان سه دوره پيكار هاي جهاني طلسم مدال كاروان ايران را بشكند.
    حميد سوريان در مبارزه نخست ونلين ونكوف بلغاري را ضربه فني كرد، در دومين مسابقه الگين الوايس از پالائو را 14بر صفر شكست داد. قهرمان 55 كيلوگرم ايران در مرحله يك چهارم نهايي با نظير مانكيف نفر سوم 2007جهان از روسيه روبرو شد و در هر سه تايم شكست خورد. اين نخستين شكست سوريان از 2005 تا به امروز بود.
    سوريان در مصاف با كريستين فريس نفر سوم 2007 جهان از صربستان در دو تايم 5-0 و 1-1 به پيروزي رسيد تا براي آخرين شانس كسب مدال راهي مرحله رده بندي شود.
    در اين مرحله سوريان مقابل پارك اون چول از كره جنوبي قرار گرفت. كشتي گير ايران در دو تايم با قرعه كلينچ مغلوب حريف شد، تا همچنان تيم ورزشي ايران در حسرت مدال بماند.
    حميد سوريان قهرمان سه دوره پياپي مسابقات جهان از شانس‌هاي مسلم مدال المپيك به شمار مي‌رفت؛ ولي نتوانست نخستين مدال كشتي فرنگي المپيك را به نام خود به ثبت رساند.

    *جودو
    حامد ملك ‌محمدي در نخستين مسابقه خود برابر الجاز سدج از اسلووني قرار گرفت و با ضربه فني ايپون پيروز ميدان شد. نماينده وزن 81- كيلوگرم ايران در دومين مبارزه خود برابر كاميلو تياگو نايب قهرمان المپيك 2000 قرار گرفت.
    اين مبارزه در حالي به پايان رسيد كه جودو كار ايران حرفي براي گفتن نداشت و در همان ابتداي رقابت به آساني مغلوب ضربه فني ايپون شد.

    *تيروكمان
    نجمه آبتين كه در مرحله تعيين سطح رده شصتم را به دست آورده بود، در اين مرحله به ديدار كماندار پنجم جدول از كره جنوبي رفت تا بخت خود را براي صعود به دور بعد بسنجد.
    وي در پايان 12 پرتاب خود با نتيجه 106 بر 99 در رقابت با حريف خود تن به شكست داد و از دور مسابقات حذف شد.

    *بسكتبال
    تيم ملي بسكتبال ايران صبح امروز در دومين مسابقه خود در المپيك به مصاف ليتواني رفت و با نتيجه 99 بر 67 مغلوب شد.
    ليتواني مقام سوم اروپا را در كارنامه خود دارد و شب گذشته مقابل تيم قدرتمند آرژانتين به برتري رسيده بود.
    محمد علي آبادي،‌كيومرث هاشمي، محمد رضا يزداني خرم، رضا قراخانلو و مصطفي هاشمي طبا صبح امروز از نزديك كشتي هاي حميد سوريان را تماشا كردند.
    رئيس سازمان تربيت بدني پس از باخت سوريان به حريف روس، سالن را ترك كرد.
    پس از او يزداني خرم رئيس فدراسيون كشتي كه روي كسب طلاي سوريان حساب ويژه اي باز كرده بود، جايگاه خود را ترك كرد و ديگر مسئولان حاضر در سالن كشتي نيز يكي پس از ديگري از سالن مسابقات خارج شدند.
    كيومرث هاشمي تنها مسئولي بود كه تا آخرين لحظات در سالن ماند

    اخبار باشگاه پرسپولیس

    تمرين تيم فوتبال تيم پرسپوليس امروز صبح در كنار بازيكنان استقلال، در آكادمي ملي المپيك برگزار شد.
    اين تمرين از ساعت 10 در آكادمي ملي المپيك برگزار شد. اين تمرين كه پس از 2 روز استراحت قرمزپوشان برگزار شد، بازيكنان ابتدا به دويدن در محوطه باز و سپس زدن وزن‌هاي سبك در سالن بدنسازي پرداختند.
    در انتها نيز زير نظر كادر فني، به حركت‌هاي سرعتي و مارپيچ پرداختند.

    * افشين قطبي، ماركو، عابدزاده، ابراهيم پور، عليرضا نيكبخت واحدي و حسين بادامكي غايب بودند. ‌بهادر عبدي و پتروويچ به صورت اختصاصي تمرين كردند.

    * تعداد زيادي از دانش‌آموزان براي گرفتن عكس يادبود با بازيكنان، به محل آكادمي آمده بودند.

    * بازيكنان تيم فوتبال پرسپوليس به دستور كادر فني، تمرين ويژه را روي كف‌پوش سالن بدنسازي انجام دادند تا از هرگونه مصدوميت زانو دوري كنند.

    * تمرينات در شرايطي برگزار شد كه بازيكنان استقلال نيز در مجموعه ورزشي انقلاب تمرين داشتند و در چند صحنه با برخورد با آبي‌پوشان، به سردي با يكديگر برخورد كردند.

    * ايوان پتروويچ و آتسو به مدت نيم ساعت بيشتر از سايرين تمرين كردند.

    تمرين نوبت بعدازظهر از ساعت 17 در زمين شركت واحد برگزار شد و بازيكنان به گرم كردن، حركات كششي، ارسال پاس هاي كوتاه و بلند، فوتبال با دروازه هندبالي و شوت‌زني پرداختند.
    در مرحله بعدي تمرين، كريم باقري عليرضا نيكبخت واحدي، ابراهيم توره و فرانك آتسو زير نظر پيرواني و قطبي به تمرين ويژه سانتر از جناحين و ضربه به سمت دروازه پرداختند و ساير بازيكنان به دور زمين دويدند.
    * عليرضا محمد به دليل تاخير در تمرين امروز از سوي كادر فني جريمه شد و فقط به دور زمين دويد.
    * مجتبي شيري، حسين بادامكي، ميثاق معمارزاده و ماركو در تمرين امروز غايب بودند.
    * 3 دروازه‌بان ناشناس در تمرين امروز شركت كردند و همراه با حقيقي و واعظي تمرينات ويژه‌اي را زير نظر پيرواني و قطبي در 20 دقيقه پاياني تمرين انجام دادند.
    * افشين قطبي در تمرين امروز پا به توپ شد و در تمرين به زدن ضربات كاشته پرداخت.
    * ايوان پتروويچ هافبك مصدوم تيم به صورت اختصاصي به دور زمين دويد و بهادر عبدي ديگر بازيكن مصدوم نيز زير نظر پزشك تيم تمرين كرد.
    * مسئولان شركت واحد به دليل اتمام قرارداد قرمزپوشان از ورود آنها به داخل زمين ممانعت كردند؛ اما پس از گذشت20 دقيقه اين مشكل برطرف شد.
    * عابدزاده با 40 دقيقه تاخير در تمرين امروز شركت كرد.
    * حدود 50 هوادار با حضور در زمين شركت واحد به نظاره تمرين پرداختند. تعدادي از بانوان نيز از روي ديوار مجاور زمين به تماشاي عملكرد بازيكنان پرداختند.
    * مجيدفرخزادي در انتهاي تمرين در زمين شركت واحد حضور پيدا كرد.
    * تمرين ساعت 50/18 به پايان رسيد. بازيكنان صبح فردا از ساعت 10 در زمين شركت واحد تمرين مي كنند.
    * در پايان تمرين مجيد فرخزادي سخنگوي هيئت مديره پرسپوليس در خصوص پاداش بازيكنان گفت: ‌مبلغ 30 ميليون تومان آماده شده است و طبق تصميم باشگاه بازيكنان با حضور در دفتر باشگاه پاداش‌هاي خود را دريافت مي‌كنند.

    با توجه به اينكه ميثاق معمارزاده به مدت 6 ماه قادر به همكاري با تيم فوتبال پرسپوليس نيست، امروز جلسه‌اي با درخواست كادر فني در باشگاه پرسپوليس برگزار شد.
    اين جلسه با حضور داريوش مصطفوي، افشين قطبي و احمدرضا عابدزاده در دفتر باشگاه برگزار شد و طرفين در اين خصوص با يكديگر گفت و گو كردند.
    قرار است پس از برگزاري نشستي ديگر، تصميم نهايي در خصوص معمارزاده گرفته شود.
    اين احتمال وجود دارد دروازه باني جديد جانشين وي شود.
    معمارزاده در ديدار مقابل پاس همدان از هفته دوم ليگ برتر با پارگي رباط صليبي خود مواجه شد و بايد تحت عمل جراحي قرار گيرد
    مهاجم برزيلي مورد نظر افشين قطبي براي حضور در تيم پرسپوليس تهران، با اين تيم به توافق رسيد.
    ، لئوناردو ديكارمو با امضاي پيش‌قرارداد از سوي مدير برنامه‌هايش، به زودي به طور رسمي به باشگاه پرسپوليس تهران مي پيوندد.
    اين مهاجم به درخواست افشين قطبي و براي جانشيني محسن خليلي با باشگاه قرارداد رسمي منعقد خواهد كرد.
    قرار است لئوناردو چهارشنبه شب به همراه ماركو(مربي پرسپوليس) وارد ايران شود.
    مبلغ قرارداد اين بازيكن حدود 150 هزار دلار پيش‌بيني شده است.
    قطبي ضمن تاييد خبر فوق گفت: به اين مهاجم نياز مبرمي داشتيم و اميدوارم مانند گلزني در برزيل براي پرسپوليس نيز بازيكن موثري باشد.
    وي افزود: لئوناردو ‌به هيچ عنوان براي آمدن به ايران مشكلي ندارد و در صحبت‌هايش متوجه شدم كه قصد دارد در فوتبال ايران ترقي كند.
    مدير كل دفتر اشتغال به كار اتباع خارجي در ايران گفت: با توجه به عدم استعلام فدراسيون فوتبال، بازيكنان خارجي پرسپوليس از نظر اين اداره مشكلي ندارند.
     

    اخبار باشگاه استقلال

    تمرين از ساعت 18 در زمين شماره 2 ورزشگاه آزادي آغاز شد.
    اميدوار رضايي عضو هيئت مديره باشگاه استقلال به صورت سر زده در تمرين حاضر شد و دقايقي با امير قلعه نويي صحبت كرد.
    مجتي جباري با 15 دقيقه تاخير در تمرين حاضر شد و سرمربي تيم استقلال در اين مورد از اين بازيكن توضيح خواست.
    ابراهيم تقي پور به دليل مصدوميت جدا از سايرين و زير نظر پزشك تيم تمرين كرد.
    "موسورو" مهاجم 24 ساله برزيلي 2 روز است همراه تيم تمرين مي كند.
    استقلال در هفته دوم ليگ برتر برابر پگاه گيلان با نتيجه يك صفر شكست خورد.
    سرمربي تيم فوتبال استقلال تهران گفت: به دليل نگراني از منافع تيم آنگونه در مورد دايي صحبت كردم.
    تيم استقلال شرايط خوبي دارد و بازيكنان متحد شده اند تا يكشنبه سپاهان را شكست دهند. در تيم ما فقط ابراهيم تقي پور مصدوميت جزيي دارد.
    سرمربي تيم فوتبال استقلال در خصوص جدل لفظي با علي دايي و نگراني هوادارن استقلال از اين كه وي به حاشيه برود، گفت: تمام دعواي من بخاطر منافع استقلال است. نگران اين هستم كه تيم در بازي هاي ليگ با كمبود بازيكن مواجه شود و منافع استقلال به خطر افتد.
    وي تاكيد كرد:‌ هواداران نگران من نباشند. تمام دغدغه من استقلال و موفقيت اين تيم است
    علي عليزاده ، در مورد حضور در تركيب اصلي اين تيم اظهار داشت: اين مسئله برايم تفاوتي ندارد. مهم اين است كه استقلال پيروز شود. در اين فصل در سه جام بايد بازي كنيم و حداقل در يكي از آنها بايد قهرمان شويم.
    عليزاده در در مورد بحث حضورش در تركيب به خاطر پرتاب اوت، عنوان كرد: بي شك اوت دستي در تاكتيك ما جا دارد؛ اما به آن تكيه نمي‌كنيم زيرا استقلال نيازي به پرتاب اوت ندارد. در ديدار مقابل ابومسلم همه ديدند كه با استفاده از قابليت بالاي بازيكنان به گل رسيديم.

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان

    دانلودجديدترين . موزيك ها .موزيك ويدئوها . فيلمها . در تك آهنگ

     
     
    __._,_.___

    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive