به گروه اینترنتی جذاب و پر از خواندنی‌های جالب مبین خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

Monday, September 8, 2008

[MoBiN-Group] RooZaaNe (No. 1002)

 

 

 


 

 

 

 

 
 

به نام حضرت دوست، که هر چه بر سر ما مي رود عنايت اوست

مجله الکترونيکي روزانه :: شماره 1002 :: سه شنبه 19 شهريور 1387

Mobin_s2004@yahoo.com

قابل توجه دوستان امارات نشين

آرشيو روزانه

براي مشاهده شماره ديروز «روزانه» (1001) اينجا را کليک کنيد


عناوين برخي از مطالب شماره امروز مجله الکترونيکي «روزانه»

  • قابل توجه دوستان امارات نشين
  • دریافت رایگان سی دی ویکیپدیای فارسی
  • داستان يک حاج يونس!
  • تقلید صدای فوتبالی ها
  • مشايي در مجلس: منظورم مردم اسرائیل بود!
  • افزایش ازدواج دختران با پسران کوچک‌تر از خود
  • معرفي و دانلود فيلم : قهرمان تحت تعقيب‎‎
  • دانلود فيلم مستند و ورزشي : مصر: در جستجوي دنياي گم شده
  • دانلود انيميشن : Dumbo
  • آلبوم جدید و بسیار زیبای الیاس صالحی به نام فاجعه
  • آهنگ زيباي عشق نهان باصداي محمد اصفهاني
  • غلط یاب املایی فارسی Open Office
  • نرم افزار اوقات شرعی مخصوص ماه مبارک رمضان
  • بازي هيجان انگيز Alien Terminator v1.0
  • با دستور رئيس جمهور دكتراي وزير كشور تاييد شد!
  • ای بهار روزه ام
  • لیام، هرکول جیبی!
  • ارتباط لنگه كفش با سريالهاي تلويزيوني چيست؟
  • اخراجی های 2 را نساز مسعود
  • جديدترين شماره از ماهنامه Electronic Gaming Monthly
  • زمان سنج پخت تخم مرغ
  • ماجرای یک خانم و قورباغه آرزوها
  • ۸ نکته درباره دکوراسیون سنتی
  • ازدواج موقت و شبهات مربوط به آن
  • این محبوب های دنیای وب
  • و ....

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com


تصوير روز

عکسی فوق العاده از محوطه ایستگاه زمینی موشک فضایی آتلانتیس
براي مشاهده تصوير در ابعاد بزرگتر روي آن کليک کنيد

 



 

 


Mobin_s2004@yahoo.com

دریافت رایگان سی دی ویکیپدیای فارسی
داستان يک حاج يونس!
اتوبانی شگفت انگیز در ژاپن
ونیز، شگفت انگیز‌ترین شهر آبی جهان
سايت تخصصي هنرهاي ديجيتال
تقلید صدای فوتبالی ها
مهارت این فرد در تقلید صدای علی پروین، علی دایی، جلالی و چلنگر را ببینید!
دانشنامه قرآن کريم
نقاشیهای جالب برای اتاق
گزارش تصویری از مسابقات اسکیت سرعت دختران
سايت مجله ارتباط دبي
اولين نشريه اينترنتي-چاپي فارسي زبان امارات

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

مشايي در مجلس: منظورم مردم اسرائیل بود!

مخبر کميسيون امنيت ملي گفت: امروز معاون رئيس‌‏جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در کميسيون ملي حضور يافت و در خصوص دو موضوع سخنان وي در سنندج و همچنين مواضع وي، در خصوص رژيم صهيونيستي به اعضا کميسيون توضيحاتي ارائه نمود.
کاظم جلالي،‌‏ مخبر کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در گفت وگو با "ايلنا"،گفت: در جلسه امروز کميسيون گفت و‌‏گوي اعضا کميسيون امنيت ملي و رحيم مشايي حدود سه ساعت به طور انجاميد و بخش تفصيلي مواضع مشاور رئيس‌‏جمهور مورد کنکاش قرار گرفت.
مخبر کميسيون امنيت ملي افزود: در بخش نخست مساله اخيري که از قول مشايي در خصوص کردها و آذري‌‏ها توسط يک نشريه مطرح شده بود و مورد اعتراض نمايندگان آذري زبان مجلس واقع شد، مشايي توضيح داد که اين مربوط به سخنان اينجانب در همايش سفرا در کردستان و در شهر سنندج است.
وي، توضيح داد‌‏ که براي معرفي ظرفيت‌‏هاي ايران در بخش‌‏هاي مختلف، همايش سفرا در مناطق مختلف به همت سازمان گردشگري برگزار مي‌‏شود و تاکنون در اردبيل، رامسر، کرمان و سنندج برگزار شده است.
مخبر کميسيون امنيت ملي گفت: مشايي براي کميسيون توضيح داد که من در آن همايش صحبت کردم و ضمن تجليل از قوم کرد به عنوان يکي از قديمي‌‏ترين و اصيل‌‏ترين قوم ايراني بر نقش اين قوم بر فرهنگ و تمدن ايراني تاکيد کردم. در ضمن سخنانم اشاره کردم که در بخش آذربايجان غربي نيز هموطنان کرد زندگي مي‌‏کنند. کما اينکه بخشي از کردستان، هموطنان غير کرد از جمله هموطنان آذري زندگي مي‌‏کنند و اين خود نشانه انتزاج اقوام ايراني است.
جلالي گفت: معاون رئيس‌‏جمهور تصريح نمود که من نگفتم آذربايجان غربي سرزمين کردهاست. من پراکندگي را توضيح دادم.
مخبر کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي افزود: در ادامه جلسه اعضاي کميسيون، نقطه نظرات خود را در خصوص اظهارات مشايي در مورد رژيم صهيونيستي با نقدهاي جدي نسبت به اين سخنان بيان داشتند.
اعضاي کميسيون بر اين نکته تاکيد کردند که نام بردن از "ملت اسرائيل" بدعتي غير قابل پذيرش است و 220 نماينده مجلس مراجع عظام و ملت ايران چنين اظهاراتي را محکوم کردند.
جلالي گفت: معاون رئيس‌‏جمهور اشاره کرد که سياست‌‏هاي نظام جمهوري اسلامي نسبت به رژيم اشغالگر کاملاً شفاف است و من خودم را تابع کامل سياست‌‏هاي نظام مي‌‏دانم. من هيچ وجه واژه ملت "اسرائيل" بکار نبرده‌‏ام. عبارت من، مردم اسرائيل بود.
جلالي افزود: در اينجا بسياري از اعضا کميسيون اعتراض نمودند که ما مردمي را به نام اسرائيل به رسميت نمي‌‏شناسيم. همه مردمي که صاحب اين سرزمين هستند اعم از مسلمانان يهودي، مسيحي و ... صاحبان اصلي سرزمين فلسطين هستند که مي‌‏توانند در يک رفراندوم آزاد با بازگشت همه آوارگان، بنياد يک دولت جامع را بگذارند.
مخبر کميسيون ملي اضافه کرد: مشايي کاملاً‌‏ اين نظر را صائب دانست و اشاره کرد که منفورترين واژه اسرائيل است. «من هزار بار مي گويم: مرگ بر اسرائيل»
جلالي گفت: مشايي قائل است که موضع وي همان موضع رياست‌‏جمهوري و دولت است و حتي يک درجه تفاوت ندارد. او تاکيد کرد که طرح مساله هولوکاست ضربه بزرگي به رژيم صهيونيستي زد و به هيچ وجه سياست ما عوض نشده است. واقعاً عده‌‏اي که حرف‌‏هاي مرا تحريف کردند به دنبال سست کردن موضع هولوکاست رئيس جمهور بودند.
جلالي افزود: معاون رئيس‌‏جمهور تاکيد کرد که سياست قطعي دولت اين است که بايد مبارزاتمان را با رژيم صهيونيستي ادامه دهيم. رژيم اشغالگر قدس در بدترين شرايط تاريخي خود است و فلسفه وجوديش را از دست داده است.
مخبر کميسيون امنيت ملي گفت: مشايي قائل است که ما بايد فضاي بين المللي را براي ايجاد يک رفراندوم از همه ساکنين سرزمين‌‏هاي اشغالي فراهم کنيم.

افزایش ازدواج دختران با پسران کوچک‌تر از خود

بر اساس آمار رسمی سازمان ثبت احوال کشور، در سه ماهه‌ اول سال 86، در 91/11 درصد از ازدواج‌های ثبت شده، اختلاف سنی بین زوجه و زوج صفر بوده که این رقم در سه ماهه سال 87 به 29/12 درصد افزایش یافته است که نرخ طلاق در این گروه که اختلاف سنی زوج و زوجه صفر است، در سه ماهه اول سال 86، 11/10 درصد بود که این رقم در سه ماهه سال جاری به 29/12 درصد افزایش یافته است.
به گزارش شیعه نیوز، براساس گزارش رسمی منتشر شده از سوی سازمان ثبت احوال کل کشور، همچنین تعداد ازدواج‌های ثبت شده در سه ماهه سال 86 که زوجه یک سال از زوج بزرگ‌تر بوده، 57/3 درصد است که این رقم در سه ماهه سال جاری به 68/3 درصد رسیده، همچنین میزان طلاق ثبت شده همین گروه در سه ماهه اول سال 86، 22/3 درصد بوده است که در سه ماهه اول سال جاری به 68/3 درصد رسیده است.
همچنین در 08/2 درصد از ازدواج‌های ثبت شده در سه ماهه اول سال 86، سن زوجه دو سال بیشتر از زوج بوده که این رقم در سه ماهه سال جاری به 17/2 درصد رسیده است و این در حالیست که درصد طلاق همین گروه سنی در سه ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته 17صدم درصد افزایش داشته است.
تعداد ازدواج‌ها و طلاق‌هایی که در آن‌ها سن زوجه سه، چهار و پنج سال و یا بیشتر از زوج بوده است و ‌در سه ماهه اول سال 87 به ثبت رسیده، نسبت به سه ماهه اول سال 86، اندکی کاهش داشته است.
نکته قابل ملاحظه دیگر در این گزارش این است که میزان ازدواج‌هایی که در سه ماهه اول سال 86 ثبت شده‌اند و در آن، سن زوج یک سال بزرگ‌تر از زوجه بوده است، 25/8 درصد است که این میزان در مدت مشابه سال87 به 40/8 درصد رسیده است. از سوی دیگر، میزان طلاق همین گروه در سه ماهه اول سال86 ،02/7 درصد بوده که در سه ماهه سال جاری به 40/8 درصد رسیده است.
همچنین آمار طلاق زوج‌هایی که دو سال بیشتر از زوجه خود سن دارند، در سه ماهه اول سال 86 ، 63/7 درصد بوده که این رقم در سه ماهه اول سال 87 به 33/9 درصد افزایش یافته است.
در چند سال اخیر، روند همسریابی و ازدواج جوانان تغییرات قابل توجهی داشته است که بالاتر بودن سن زوجه نسبت به زوج در ازدواج یکی از این موارد است، به طوری که در حال حاضر تعداد ازدواج‌هایی که سن زوجه، 10 سال تا 20 سال بیشتر از زوج است، در سه ماهه اول سال 86، 1059 فقره بوده که این رقم در مدت مشابه امسال به 1043 فقره رسیده است.
همچنین در سه ماهه اول سال گذشته132 مورد ازدواج در کشور ثبت شد که سن زوجه بیش از 20 سال بیشتر از زوج بوده که این نوع ازدواج در مدت مشابه امسال به 208 فقره معادل 57/57 درصد افزایش یافته است که البته افزایش تعداد ازدواج‌هایی که سن زوج 20 سال بیشتر از زوجه هست نیز در حال افزایش است، به طوری که در بهار سال گذشته 2943 فقره ازدواج از این دست در کشور ثبت شده که این رقم در سه ‌ماهه اول امسال به 3019 فقره رسیده است.
البته بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان ثبت احوال، آمار طلاق ازدواج‌هایی که سن زوج یا زوجه بیش از 20 سال بیشتر از همسر خود است، نیز افزایش یافته است، ‌به طوری که تعداد وقوع طلاق در ازدواج‌هایی که سن مردان 20 سال بیشتر از همسرانشان بوده در سه ماهه اول سال 86 ، 553 مورد بوده که این رقم در سال جاری به 588 مورد رسیده است.
همچنین تعداد طلاق در زنانی که 20 سال از همسران خود بزرگترند، در سه ماهه اول امسال 47 فقره بوده، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 35 مورد ثبت شده است.

 



 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

معرفي و دانلود فيلم

قهرمان تحت تعقيب‎‎
Hero Wanted

کارگردان: برايان اسمرز. فيلمنامه: چاد لا، اوان لا. موسيقي: کنت بورگومستر. مدير فيلمبرداري: لري بلنفورد. تدوين: ‏تيم اندرسون. طراح صحنه: کارلوس سيلوا دا سيلوا. بازيگران: کوبا گودينگ جونيور[ليام کيس]، ري ليوتا[کارآگاه تري ‏سابکات]، نورمن ريدوس[سواين]، کيم کوتيس[اسکينر مک گراو]، تامي فلانگان[درک]، جيم اسمارت[ملاني مک ‏کوئين]، کريستا کمپبل[کايلا مک کوئين]، استيون کازلووسکي[لينچ مک گراو]، پل سمپسون[گوردي مک گراو]، تاد ‏جنسن[کارآگاه والا سمک تي]، بن کراس[کازمو جکسون]، گري گرينز[جيل]. 95 دقيقه. محصول 2008 آمريکا. ‏
ليام کيس، سرباز سابق و مامور شهرداري فعلي بعد از نجات دختربچه اي از يک سانحه تبديل به قهرمان محلي مي ‏شود. او که همواره با کابوس از دست دادن همسر خود در يک سانحه اتومبيل دست به گريبان است، مدتي بعد مي پذيرد ‏تا با همدستي همکارش و دوستان خلافکار او در سرقت يک بانک شرکت کند. اما سرقت بر خلاف تصور او بدون ‏سانحه پايان نمي يابد و صندوق دار مونثي که ليام را به ياد همسر از دست رفته اش مي اندازد، تصادفاً تير مي خورد. ‏اين کار سبب خشم ليام شده و تصميم به انتقام از مسببين اين حادثه مي گيرد. بعد از کشتن يکي از تبهکاران، باقيمانده ‏گروه به او شک کرده و در صدد کشف ماجرا برمي آيند. همزمان کارآگاه سابکات نيز مامور پرونده قتل مي شود. اما ‏تنها کسي که از سوءظن وي به دور است، کسي نيست جز ليام که بار ديگر به خاطر ايستادگي در برابر دزدها به هنگام ‏سرقت و زخمي شدنش نشان قهرماني دريافت کرده است. بعد از کشته شدن دومين تبهکار به دست ليام، باقيمانده گروه ‏دختر بچه اي را که در همسايگي او سکونت دارد، ربوده و از وي مي خواهند تا به ملاقات شان برود. کارآگاه سابکات ‏به وي مشکوک شده، و دوست نزديکش نيز از ليام مي خواهد تا خود را به پليس معرفي کند. اما ليام که خود را قادر به ‏توضيح ماجرا نزد پليس نمي داند، براي نجات جان دخترک به سر قرار مي رود...‏

چرا بايد ديد؟
برايان دليني اسمرز و برادرش برت از موتورسوارها و بدل کاران بسيار مشهور سينما هستند. برايان از سال 2000 با ‏قسمت دوم ماموريت غير ممکن دستيار کارگرداني را نيز تجربه کرده و اينک با قهرمان تحت تعقيب کارگرداني را ‏آغاز کرده است. بديهي نبايد از چنين کارگرداني که به شکل تجربي فيلمسازي را ياد گرفته، توقع چنداني داشت. اما ‏زماني که دو هنرپيشه کم و بيش مشهور و قابل[مخصوصاً ري ليوتا که تجربه کار با کساني چون جان دال و ‏اسکورسيزي را در کارنامه اش دارد] نقش هاي اصلي اولين فيلم او را بازي مي کنند، حتي اگر بودجه فيلم بيش از 6 ‏ميليون دلار نباشد، انتظار تماشاگر و منتقد براي ديدن يک فيلم تماشايي متوسط افزوده مي شود. ‏
اما مشکل از اولين قدم براي ساخت فيلم آغاز مي شود، يعني فيلمنامه که بايد ساختماني بر اساس اين پي برافراشته شود. ‏نويسندگان فيلمنامه آدم هايي آشنايي نيستند و زماني که با گذشت دو يا سه سکانس جز ابهام و آشفتگي نصيب تان نمي ‏شود، پي مي بريد که خانه از پاي بست ويران است. البته سازندگان فيلم مي توانند همين ابهام را به مثابه امتياز به کار ‏بگيرند که عاجز از چنين کاري هستند و در نتيجه زماني که در ميانه فيلم گره ها باز و قصه اندکي وضوح پيدا مي کند، ‏همه چيز بيش از اندازه کليشه اي، تکراري و خسته کننده و قابل حدس مي شود. در نتيجه تماشاگري که حتي شاهد ‏صحنه هاي اکشن باشکوه نيز نبوده، در انتظار درگيري نهايي نمي ماند. ‏
تکليف روشن است، کوبا گودينگ جونيور که از جري مگواير تاکنون نتوانسته آن اوج اوليه را تکرار کند، اسير نقشي ‏نه چندان دلچسب و عاري از ايجاد همدلي مي شود و ري ليوتا نيز نمي تواند ذره اي از قدرت بازيگري و حتي فيزيک ‏خود را به نمايش بگذارد. تهيه کننده هم مثل يک پسر خوب، دسپخت جناب اسمرز را يکسره روانه بازار دي وي مي ‏کند. اما بين خودمان بماند اگر آدم منصفي پيدا مي شد و قبل از کرايه دي وي دي مقداري اطلاعات موثق در اختيار من ‏مي گذاشت، شايد هرگز آن را کرايه نمي کردم. شما چطور؟
ژانر: اکشن، جنايي، درام.

لينکهاي دانلود (نسخه اورجينال)
http://rapidshare.com/files/95518909/HLS-herow.part1.rar 
http://rapidshare.com/files/95518915/HLS-herow.part2.rar 
http://rapidshare.com/files/95518911/HLS-herow.part3.rar 
http://rapidshare.com/files/95518919/HLS-herow.part4.rar 
http://rapidshare.com/files/95523582/HLS-herow.part5.rar 
http://rapidshare.com/files/95524166/HLS-herow.part6.rar  
http://rapidshare.com/files/95518922/HLS-herow.part7.rar

رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد
 

دانلود فيلم مستند و ورزشي

مصر: در جستجوي دنياي گم شده
Egypt: Rediscovering A Lost World

مستند شش قسمتي «در جستجوي دنياي گم شده»
 در مورد شگفتيهاي مصر- محصول
BBC

Focusing on three of the most important discoveries from the world of the ancient Egyptians, this series journeys back in time to explore Howard Carter's discovery of the tomb of Tutankhamun, the Great Belzoni's finds from the reign of Ramesses II and Champollion's deciphering of the hieroglyphs. Join Carter, Belzoni and Champollion as they overcome immense obstacles to unlock the secrets of an as-yet undiscovered world and reveal their seminal finds. Then travel even further back, to the amazing period of Egyptian history unveiled by their astounding work.

صفحه مربوط به لينکهاي دانلود

رمز فايل: ندارد

لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد


دانلود انيميشن

Dumbo

لينکهاي دانلود

Dumb0.part1.rar
Dumb0.part2.rar
Dumb0.part3.rar
Dumb0.part4.rar
Dumb0.part5.rar
Dumb0.part6.rar
Dumb0.part7.rar
Dumb0.part8.rar

 رمز فايل: ندارد


لينکهاي دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد
.
براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 


 

Mobin_s2004@yahoo.com

دانلود آلبوم: فارسي

فاجعه
باصداي الياس صالحي

آلبوم جدید و بسیار زیبای الیاس صالحی به نام فاجعه
 

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.


تک موزیک

آهنگ زيباي عشق نهان
باصداي محمد اصفهاني

لينک دانلود مستقيم

براي دانلود، روي لينک بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

نرم افزار PC

غلط یاب املایی فارسی Open Office

مجموعه Open Office یکی از بهترین، ساده‌ترین و قدرتمندترین ابزارهای رایگان برای ویرایش متون با امکانات زیاد است. این مجموعه همانند Microsoft Office مجموعه بسیار کاملی است و امکانات بیشتری نیز از Microsoft Office دارد. به همین دلیل سعی کردیم غلط یاب فارسی به آن بیافزاییم.

غلط یاب املایی فارسی Open Office برای ویندوز:

بعد از دانلود فايل محتویات آن را به پوشه زیر منتقل کنید:
…Program FilesOpenOffice.org 2.4sharedictooo

دوباره به پوشه بالا رفته و فایل dictionary.lst را در یک مرورگر متنی محض مثل PSPad editor باز کنید، به آخرین خط بروید و دستور زیر را در آنجا وارد کنید و فایل را ذخیره کنید و خارج شوید. (اگر این فایل وجود نداشت، آن را ایجاد کنید)

DICT fa IR fa_IR

توضیحات دستور بالا: اولی فیلد که DICT است معرف واژه‌نامه ما است برای مقایسه و پیدا کردن غلط‌های املایی در متن، یعنی این فرمان توصیف کننده فیلدهای دیگر است. فیلد بعدی که fa است معرف زبان است که همان فارسی است و فیلد بعدی که IR است معرف کشور ما است و آخرین فیلد که fa_IR است نام واژه‌نامه ما است.

خوب حالا به ترتیب به منوی زیر بروید:
Tools > Options > Language Setting > Languages

گزینه را ذکر شده را با مقدار رو به رو آن تعیین کنید:
Locale setting = Farsi
Default Currency = IRR Farsi
CTL = Farsi

حالا به منوی زیر بروید:
Tools > Options > Language Setting > Writing Aids >

از کادر سمت راست قسمت Available Language Modules را نگاه کنید، گزینه Spell Checker را انتخاب کنید و بر روی دکمه Edit کلید کنید و از منوی باز شده Farsi را انتخاب کنید. اگر تمام مراحل بالا را درست انجام داده باشید، باید یک غلط‌یاب املایی داشته باشید که این غلط‌یاب رابطه زیادی به واژه‌نامه دارد، شما می‌توانید از همانجا یک واژه‌نامه برای خود بسازید و کلمات جدید را که در متن تایپ می‌کنید و خارج از واژه‌نامه است به آن بی‌افزاید.
 

لينک دانلود (حجم فايل حدود 2 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

 

دنياي موبايل

نرم افزار اوقات شرعی
مخصوص ماه مبارک رمضان

برنامه محاسبه اوقات شرعی شهرهای ایران با امکان پخش اذان. برخی از امکانات برنامه :

- تفکیک تنظیم تاریخ و انتخاب شهر
- نمایش مدت زمان باقیمانده تا اولین وقت اذان و همچنین برای طلوع خورشید
- امکان پخش هشدار N دقیقه قبل از اذان صبح (یکی از کاربردهای آن بیدار شدن برای سحر در ماه مبارک رمضان)
- زدن آلارم کوچک و انجام لرزاننده یا ویبراتور قبل از هشدار یا اذان
- نمایش نیمه شب شرعی
 

لينک دانلود مستقيم (حجم فايل کمتر از يک مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد


براي دانلود، روي هر يک از لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.

نکته: فایل مورد نظر بصورت فشرده با پسوند Zip میباشد. لذا بعد از دریافت فایل، آن را از حالت فشرده خارج و سپس با استفاده از دستگاه بلوتوث یا کابل و یا دستگاه کارت ریدر برروی گوشی موبایل خود Install نمایید.
 

 

معرفي و دانلود بازيهاي کامپيوتري

بازي هيجان انگيز
Alien Terminator v1.0

تاریکی، کشتار، حمله موجودات بیگانه ! نسل بشر در خطر انقراض است پس بیگانگان را بخاطر دوام نسل بشر از بین ببرید. در این بازی شما باید به جنگ موجوداتی بروید که هدفشان از بین بردن انسانهاست. شما باید به کمک سلاحهای مخربی که در اختیار دارید به این موجودات حمله کرده و آنها را از پای در آورید تا انسانها از شر آنها ایمن باشند. سبک بازی همانند بازی معروف Alien Shooter اکشن است با این تفاوت که در اینجا دیگر خبری از دایناسورها نیست بلکه با موجودات بیگانه سروکار دارید که در طی مراحل دهگانه بازی دسته دسته به سمتتان یورش می آورند و شما باید به کمک 3 نوع سلاح مخرب که هرکدام به 3 نوع دیگر تقسیم می شوند آنها را نابود کنید. در طی مراحل بازی به کمک بسته هایی مخصوص می توانید قدرت سلاح هایتان را چند برابر کنید و …
با این حساب آیا شما می توانید از پس این بیگانگان برآیید و نسل بشر را حفظ کنید؟ پاسخ نزد خودتان است!

مشخصات بازی:
- سبک بازی اکشن و کم حجم
- بازی شامل 10 مرحله که هر کدام به 5 بخش تقسیم می شود
- وجود 8 نوع دشمن خطرناک
- برخورداری از 3 مدل سلاح که هرکدام به 3 نوع تقسیم می شوند
- بهره مند شدن از 5 نوع جایزه و پاداش در طی مراحل بازی
- برخورداری از 3 نوع سلاح ویژه
- بازی کرک شده و Full می باشد.

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی:
Microsoft Windows 2000/XP/Vista
Pentium IV 1 GHz
RAM 512 MB
3D-video NVIDIA GeForce, ATI Radeon DirectX 9.0c
compatible sound


لينک دانلود (حجم فايل حدود 34 مگابايت مي باشد)

رمز فايل: ندارد
 

لينک دانلود غيرمستقيم و از سايت رپيدشر مي باشد. براي آشنايي با نحوه دانلود از سايت رپيدشر (Rapidshare) اينجا کليک کنيد

براي خريد اينترنتي و دريافت از طريق پست روي اين لينک کليک کنيد

 

 
 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

بخش اول

مطالب ارسالی نویسندگان ثابت «روزانه»
 

نمکدون
alimerikhi@yahoo.com

 

 

حديث روزانه
arash_new2001@yahoo.com

 

حديث رمضان

قال رسول الله صلي الله عليه و آله:

الصوم في الحر جهاد.

روزه گرفتن در گرما، جهاد است.

بحار الانوار، ج 96، ص 257

 

دعاي رمضان

روز هشتم

اللهمّ ارْزُقنی فیهِ رحْمَةَ الأیتامِ وإطْعامِ الطّعامِ وإفْشاءِ السّلامِ وصُحْبَةِ الكِرامِ بِطَوْلِكَ یا ملجأ الآمِلین.

خدایا روزیم كن در آن ترحم بر یتیمان وطعام نمودن بر مردمان وافشاء سلام ومصاحبت كریمان به فضل خودت اى پناه آرزومندان.

 

کلام رمضان

حديثى از نبىّ مكرّم اسلام ديدم كه ايشان فرموده‌اند: «ان‌اللَّه تعالى يغفر للمذنبين الّا من لا يريد أن يغفر له».يك روز، پيامبر به اصحابش اين‌طور فرمود كه خداى متعال گناهكاران را مى‌آمرزد؛ مگر آن كسى را كه خواسته نيامرزد. بعد اصحاب سؤال مى‌كردند: «قالوا يا رسول‌اللَّه من الذى يريد ان لايغفرله»؛ آن كسى كه خداى متعال مى‌خواهد او را نيامرزد، كيست؟ «قال من لايستغفر»؛ آن كسى كه استغفار نمى‌كند. پس، استغفار كليد درِ توبه و مغفرت است. با استغفار، مى‌شود آمرزش الهى را به دست آورد. استغفار، اين قدر اهميت دارد. استغفار، يعنى طلب مغفرت از خدا.

بيانات در خطبه‌هاى نماز جمعه‌ى تهران 28/10/1375

 

 

دانستني هاي علمي
bimaze2006@yahoo.com

  • آيا ميدانستي دلفينها و فيلها فقط 2 ساعت در شبانه روز مي خوابند .
  • آيا مي دانيد بيشترين عمل جراحي انجام شده بر روي يک فرد مربوط به سربازي به نام «ليونزدويت» که در اثر انفجار مين مجروح شده بود ، و به تعداد 410 بار مي باشد.
  • آيا ميدانستي که نور خورشيد فقط تا عمق 400 متري آب دريا نفوذ مي کند.
  • آيا ميدانستي که حداکثر سرعت لاک پشت هاي غول پيکر چهار و نيم متر در دقيقه است که خرگوش اين فاصله را در کمتر از نيم ثانيه مي پيمايد.
  • آيا ميدانستي که افراد با هوش ، روي و مس بيشتري در موهايشان دارند.

 

جديدترين جوک ها و پيامک ها
ali_laila_live@yahoo.com

خیال خاموش
مكتب ما رسم فراموشی نیست
در مسلك ما عشق هم اغوشی نیست
.مهر تو اگر به هستی ما افتد
هرگز به سرش خیال خاموشی نیست

بازی پوچ
دیروز را سوزاندیم برای امروز ؟ امروزمان را گذراندیم برای فردا و فردایمان دیروزی دیگر !!! این است بازی پوچ ما انسانها

زیباترین لحظه هایم
یادت در ذهنم و عشقت در قلبم و عطر مهربانیت در تمام وجودم است عزیزم محبت را در پاکی نگاهت و صداقت را در وجود مهربانت معنی کردم وبدان که زیباترین لحظه هایم در کنار تو بودن است

نگاه مهربانت
زباغ خاطراتم هرگز نخواهی رفت ومن هرگز نخواهم برد از یاد نگاه مهربانت را

زیستن
اگر زیستن را دوست داشتم هرگز به هنگام به دنیا امدن نمی گریستم

 

 

آل ياسين
hra62302@yahoo.com

پيام كوتاه:

* سوالي دارم آقا از حضورت
كه آيا زنده ام وقت ظهورت؟
اگر كه آمدي من رفته بودم
دعا كن تا دوباره جان بگيرم
بيايم در ركاب تو بميرم(2732***936)

* براي آمدنت انتظار كافي نيست
دعا و اشك و دل بي قرار كافي نيست
خودت دعا بكن اي نازنين كه برگردي
دعاي اين همه شب زنده دار كافي نيست.(وفا)

* كاش در اين رمضان لايق ديدار شوم
سحري با نظر لطف تو بيدار شوم
كاش منت بگذاري به سرم مهدي جان
تا كه همسفره تو لحظه افطار شوم(8807***918)

* كاشكي نقاش بودم نقش زيبا آفريني
نقش روي مي كشيدم، روز ناز نازنيني
كاشكي نقاش بودم، مهر و ماهي مي كشيدم
مهر روي دلفروزي، روي ماه دلشيني
كاش تا از نقش مهدي جان مشتاقي بسوزد
همتي خواهم خدا از طبع شعر آتشيني (و.ت)

* عاشقا مهدي مياد برامون گل مي چينه
توي موج ابر و باد يه روزي مهدي مياد.
(8102***918)

* مهدي جان! رودخانه ها عطش ديدار تو را دارند. با باران ظهورت بستر مجروحشان را التيامي ده! (سليماني)

* اگر حجات ظهورت وجود تار من است
دعا نما كه بميرم، چرا نمي آيي (8102***918)


دلنوشته:
* وه... سلام! در شگفتم سلام آغاز هر دیداری است ولی در نماز پایان است، شاید این بدان معناست که پایان نماز، آغاز یک دیدار است...

* غروب پنجشنبه ها چشم انتظارم/ شب جمعه ها دل نگرانم/ فقط یک جمعه می آیی، ولی من/ تمام جمعه ها را دوست دارم

* سال ها می گذرد، روزها، ساعتها و ثانیه ها از پس هم غریبانه می گذرند و ما لحظه به لحظه به وقت ظهور یار نزدیک تر می شویم و اما دنیا چقدر با مولایمان (عج) فاصله دارد.
کی، کجا و چگونه می توان کاری کرد که دنیا را عوض کند و این فاصله ها را کنار بزند و به خورشید فرصت حضور دهد. اللهم عجل لولیک الفرج

* سلام آقا جون:
تو به من بگو کجایی/ تا ببوسم خاک پاتون
آقا جون دلم گرفته/ مثل آسمون پاییز
می دونم مرغ دل من/ دوباره کرده هواتون
با خودم یه نذری کردم/ که اگه تو رو ببینم
با همون نگاه اول/ جونمو بدم براتون


شماره ارسال پيام كوتاه:
09183512499

 

 

فردوسي طوسي
baran432002@yahoo.no

اگر بپذیریم که "دری" از واژه دربار می‌آید، این دربار نمی‌توانسته است بارگاه سامانیان بوده باشد. سامانیان بسال ۲۵۳ در فرارود به فرمانروائی رسیدند و فردوسی یک سده پس از آن کار سرودن شاهکار ادبیات پارسی را در توس آغاز کرد.
آفریدن چنین شاهکاری بدون پشتوانه ادبی سدها ساله نه تنها در زبان پارسی، که در هیچ زبان دیگری نیز شدنی نیست. بدیگر سخن هیچ کس نمی‌تواند سده‌ای پس از پدید آمدن یا گسترش یک زبان، بیکباره پگاهان از خواب برخیزد و بدون بهره گیری از دستآوردهای نوشتاری پیشینیانش دست به چنین آفرینش شگرفی بزند. پس زبان پارسی دری می‌بایست بسیار ریشه دار تر از روزگار سامانیان بوده باشد.
بهر روی از آنجا که بازگشودن این پرسش خواهان نوشتار دیگری است، من از آن درمی گذرم و تنها به گفتن این سخن بسنده می‌کنم، که با نگاه به نبشته‌های پربار و ژرف نگاشته شده در این زبان در همان زمان کوتاه سالهای نخستین رُخ نمائی اش، می‌توان پی برد که پارسی دری بسیار پیشتر از برآمدن سامانیان و طاهریان و به جهان آمدن دقیقی و فردوسی زبان فرهیختگان و ابزار آفرینش فرهنگی و هنری بوده است، انگاشت اینکه زبانی امروز پدید آید و گویندگانش سد سال پس از آن و بدون داشتن یک پیشینه ادبی، بناگهان دست به آفرینش شاهکارهای پی در پی بزنند، کودکانه و سُست است.
آیا پارسی ِ دری زبانی "نو" بود؟ آیا پارسی جایگزین پهلوی شده بود؟ از آنجائیکه سرایندگانی چون فردوسی و دقیقی این دو زبان را درکنار هم بکار برده اند، پذیرفتنی است که پارسی دری و پهلوی پس از اسلام نیز زمان درازی در کنار هم زیسته باشند (1). هر چه هست، خویشاوندی این دو زبان آنچنان آشکار است که برای دریافت آن نیازی بدین نیست که خواننده زبانشناس باشد.

1. فردوسی: کجا بیوَر از "پهلوانی" شمار / بُود بر زبان "دری" ده هزار.
همچنین: چه رومی چه تازی و چه "پارسی" / چه سغدی چه چینی و چه "پهلوی"

ادامه دارد...

 

 

مصحف
hamed.1360@yahoo.com

هر روز چند آيه قرآن بخوانيم

بري شنيدن آيه مورد نظر بر روي شماره آيه كليك كنيد و براي مشاهده تفسير الميزان و نمونه بر روي آيه کليک کنيد

سوره: سورة الأحزاب آيات: 73 محل نزول: مدینه
 
سورة الأحزاب

 
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ اتَّقِ اللَّهَ وَلَا تُطِعِ الْكَافِرِينَ وَالْمُنَافِقِينَ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا 1 وَاتَّبِعْ مَا يُوحَى إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ إِنَّ اللَّهَ كَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرًا 2 وَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ وَكَفَى بِاللَّهِ وَكِيلًا 3 مَّا جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِّن قَلْبَيْنِ فِي جَوْفِهِ وَمَا جَعَلَ أَزْوَاجَكُمُ اللَّائِي تُظَاهِرُونَ مِنْهُنَّ أُمَّهَاتِكُمْ وَمَا جَعَلَ أَدْعِيَاءكُمْ أَبْنَاءكُمْ ذَلِكُمْ قَوْلُكُم بِأَفْوَاهِكُمْ وَاللَّهُ يَقُولُ الْحَقَّ وَهُوَ يَهْدِي السَّبِيلَ 4 ادْعُوهُمْ لِآبَائِهِمْ هُوَ أَقْسَطُ عِندَ اللَّهِ فَإِن لَّمْ تَعْلَمُوا آبَاءهُمْ فَإِخْوَانُكُمْ فِي الدِّينِ وَمَوَالِيكُمْ وَلَيْسَ عَلَيْكُمْ جُنَاحٌ فِيمَا أَخْطَأْتُم بِهِ وَلَكِن مَّا تَعَمَّدَتْ قُلُوبُكُمْ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا 5 النَّبِيُّ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنفُسِهِمْ وَأَزْوَاجُهُ أُمَّهَاتُهُمْ وَأُوْلُو الْأَرْحَامِ بَعْضُهُمْ أَوْلَى بِبَعْضٍ فِي كِتَابِ اللَّهِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُهَاجِرِينَ إِلَّا أَن تَفْعَلُوا إِلَى أَوْلِيَائِكُم مَّعْرُوفًا كَانَ ذَلِكَ فِي الْكِتَابِ مَسْطُورًا 6

 

ترجمه فارسي مکارم
سورة الأحزاب

به نام خداوند بخشنده بخشايشگر

اى پيامبر! تقواى الهى پيشه كن و از كافران و منافقان اطاعت مكن كه خداوند عالم و حكيم است «1» و از آنچه از سوى پروردگارت به تو وحى مى‏شود پيروى كن كه خداوند به آنچه انجام مى‏دهيد آگاه است «2» و بر خدا توكل كن، و همين بس كه خداوند حافظ و مدافع (انسان) باشد! «3» خداوند براى هيچ كس دو دل در درونش نيافريده; و هرگز همسرانتان را كه مورد «ظهار» قرارمى‏دهيد مادران شما قرار نداده; و (نيز) فرزندخوانده‏هاى شما را فرزند حقيقى شما قرارنداده است; اين سخن شماست كه به دهان خود مى‏گوييد (سخنى باطل و بى‏پايه); اما خداوند حق را مى‏گويد و او به راه راست هدايت مى‏كند «4» آنها را به نام پدرانشان بخوانيد كه اين كار نزد خدا عادلانه‏تر است; و اگر پدرانشان را نمى‏شناسيد، آنها برادران دينى و موالى شما هستند; اما گناهى بر شما نيست در خطاهايى كه از شما سرمى‏زند (و بى‏توجه آنها را به نام ديگران صدا مى‏زنيد)، ولى آنچه را از روى عمد مى‏گوييد (مورد حساب قرار خواهد داد); و خداوند آمرزنده و رحيم است «5» پيامبر نسبت به مؤمنان از خودشان سزاوارتر است; و همسران او مادران آنها ( مؤمنان) محسوب مى‏شوند; و خويشاوندان نسبت به يكديگر از مؤمنان و مهاجران در آنچه خدا مقرر داشته اولى هستند، مگر اينكه بخواهيد نسبت به دوستانتان نيكى كنيد (و سهمى از اموال خود را به آنها بدهيد); اين حكم در كتاب (الهى) نوشته شده است «6»

آیات امروز را می توانید از طریق این لینک هم مطالعه کنید


توضيح:
هر روز مي خواهيم يک صفحه از قرآن را با هم بخوانيم (به همراه معني آن) هر روز چند دقيقه وقت مي ذاريم، بعد از يه مدت مي بينيم کل قرآن را ختم کرده ايم، به همين راحتي.
فرمايش امام صادق (عليه السلام) هم که يادمون هست: «قرآن پیمان خداست بر خلق او و برای شخص مسلمان شایسته است که بر عهد خود نگاه کند و هر روز 50 آیه بخواند.»
بيائيم فعلا حداقل با يک صفحه در روز شروع کنيم!
ياعلي مدد... التماس دعا

 

 

بخش دوم

ديگر مطالب ارسالی

اعضا محترم گروه مي توانند مطالبشان را به آدرس
 Mobin_s2004@yahoo.com
بفرستند تا با نام خودشان در اين ستون نوشته شود.

 

paeiz_7009@yahoo.com

«آب» در عين نرمي و لطافت در مقايسه با «سنگ» به مراتب سر سخت تر و در رسيدن به هدف خود لجوج تر و مصمم تر است.
«سنگ»، پشت اولين مانع جدي مي ايستدولي «آب» راه خود را به سمت دريا مي يابد.
در زندگي بايد معناي واقعي «سرسختي» و «استواري» و «مصمم بودن» را در دل «نرمي» و «گذشت» جست وجو كرد
گاهي لازم است كوتاه بيايي؛ گاهي نگاه ات را به سمت ديگري بدوز؛ صبور بايد بود؛ اما هميشه مصمم.

 

 

wenos3000w@yahoo.com

جناب مبین عزیز اولا ۱۰۰۰ مین شمار مجله روزنه را تبریک میگم
‫بعد میخواستم اگر امکان داره این مطلب را در جواب آن اقایانی که این لایه خانواده را دوست دارند و پشتی بانی میکنن عرض کنم
‫حالا شما قضییه را بر عکس کنید
‫با حساب اینکه غریزه جنسی خانم ها ۹ برابر اقایان هست
‫اگر مردی مشکل جنسی داشت
‫یا توانای نداشت یا مریض بود یا تمام همون مواردی که واسه خانم ها نام بردن
‫اگر واسه اقایان باشه
‫انوقت زنم میتونه با داشتن شوهر بره یکی دیگه را صیقه کنه
‫واسه چی هر چی امکانات واسه اقایان
‫چرا کسی همین فکر ها را نمیکن راجع به خانم ها
‫با سپاس

 

 

maryshahla@yahoo.com

salamman mikhastam kami dard del konam ..albate agar gooshe shenavaee bashad...kootah mikonam....man bad az salha karmandi va bozorg kardan yek pesar bad az marge hastaram...va bad az koli moshkelati ke dashtam va daram...3 sale pish tavanestam mashine maximaee bekharam...ba shamie bandi benzin va ghate sahmie mashine man...va batel kardan karte sookhtam amalan estefade az mashin baraym na momken shod...khoshhal boodam ke bad az amadan karte jadid sahmiee ke ghablan dashtam va sarfe jooee karde boodam ra ta modati estefade konam.....moteasefane baz ham ba dogh hayee ke be anha adat kardim bare digar roobe roo shodam....2 rooze pish aghaye ROOYANAIAN dar tv elam kard..ke har kas har meghdar benzin ke dar kartash dashte hefz mishavad va hata az aval mehr mah mitavanad ba an sahmi..benzin super nis ba gheymate 150 tooman estefade konad.....man emrooz sobh (shanbe 16 shahrivar87) ba montazer mandan dar safe benzin be pomp ke residammasoole an goft bayad gheymate litri 400 tooman bedahi.......ke man koli tajob kardam...migoft kart hayee ke sahmie nemigirand bayad ba gheymat azad benzin begirand va in dar sharayeti ast ke man 2mah o nim bedoon kart boode va taze hodoode 500 litr ham sahmie dashtam......in che ensaf va edalati st ..be harf ki bayad etemad kard????az koja javab bayad gereft???ke 500 litr sahmie man che mishavad????nemidanam shayad be in ham adat konim..mesle baghei zolmha ee ke ta konon be ma rafte...ba tashakor az saboori shoma...agar jaye khasi ra mishenasid khaheshmandam be man begooyeed ta shayad ghane shavam ke dar iran be onvane irani gooshe shenavaee hast....mamanoonkhoda negahdar

 

 

sepidroy@yahoo.ca

مبین عزیز سلام
خوشحالم که می توانم تبریک هزارمین روزانه را برایت بفرستم و خوشحالم در این چند سال از همان گروه جرقه روزانه را دنبال کرده ام و روز بروز شاهد رشد و پیشرفت روزانه بودم امری که جز با یک عزم و اراده محکم و خیالی ساده و عاشقانه میسر نمی بود. مبین عزیز روزانه تمرین خوبی است برای ما در هر کجا و در هر سمت و شغل و فرهنگی تا یاد بگیریم روزانه زندگی ما می تواند مملو از یادگرفتن ها و مطالب پربار باشد و یا تکرار جنگهای زرگری ..
مبین عزیز مهم نیست که آیا تو یک نفر هستی و وابسته نیستی و یا یک گروه وابسته به جناحی خاص مهم اینست روزانه را که باز می کنیم آنقدر مطالب جالب دارد که انسان را معتاد کند و آنقدر مطالب جالب دارد که هر کسی را وادار به این فکر می کند که آیا می شود با زحمت یکنفر به اینجا رسید یا نه ؟ من اما خوشبینم به مبین عزیز خودم هم اعتقاد دارم سرزمین من سرشار از مبین هایی است که بواقع معنی درست سوختن و ازعشق پرداختن است آنان که بهر طریق و بهر گام میل بجلو دارند و بس ..مبین عزیز تیتر و سمت مهم نیست مهم اینست که انسان در هر جا و در هر کاری که هست سعی کند واقعا مفید باشد و مفید بودن یعنی یک گام به جلو و پیشرفت و اصلاخ و بروز شدن ،مطالبی که همه در روزانه متبلور است و من بعنوان یکی از خوانندگان قدیمی خوشحالم که شاهد این پیشرفت بوده و هستم و حتی اینجا در این سر دنیا به آن معتاد هستم .مبین عزیز روزانه خوشبختانه یا متاسفانه هووی همسر من هم هست و من باید در انتهای شب یا صبحای خیلی زود بسراغش بیایم البته ایشان هم جدیدا از طرفداران روزانه شدند و فکر کنم مشکل من رو به کاهش.بهرصورت هفته پیش که که اینجا مسافرت بودم مجبور بودم صبحای زود بیدار بشم برم تو لابی هتل و اون 3 روزی که اونجا بودم روزانه را دنبال کنم دور بر من هم پر بود از کسانی که برای بیزنس اومده بودند و نامه نگاری می کردند ما هم بیزنسمون خوندن روزانه بود.
بهر صورت مبین عزیز در انتها آرزوی موفقیت. و توفیق روزافزون دارم و از خداوند برایت سعه صدر و برای همسر گرامی صبر وتحمل آرزو ذارم و در انتها باز هم از شما و تمام دوستانی که لطف می کنند و این غذای لذیذ روزانه را برای ما مهیا می کنند تشکر می کنم.مبین عزیز در این سرزمین دور از وطن روزانه نسیم خنک صبخگاهی سرزمینی است که تمام عشق و علاقه ما در اآن نهفته است و بس زنجیر اتصال به خانه است و حلقه اتصال به هر آنچه دوستش داریم.
بازهم ممنون و باز هم آرزوی موفقیت و سلامتی برای شما و همه عزیزان

 

 

aamir1365@gmail.com

با دستور رئيس جمهور
دكتراي وزير كشور تاييد شد!

دكتر!علي كردان وزير كشور

بدنبال شیطنت عده‌ای از عناصر وابسته مبنی بر تقلبی بودن مدرک دکترای آقای دکتر کردان٬ شب گذشته آقای رئیس جمهور طی استعلامی از مقام وزارت علوم كسب اطلاع كردند!
در این نامه آمده است: اینک که دشمنان ملت چشم ندارند پیشرفتهای شگرف ما را در همه زمینه‌ها ببینند و الکی گیر داده‌اند به مدرک دکترای این بنده خدا٬ و از آنجایی که نميشود به اين گيرهاي الكي بي اعتنا بود، لذا در اين شرایط بحرانی و بن بست‌ به وجود شده از شما بزرگوار استدعا دارم این بار هم مشگل مدرک تحصیلی وزیر کشور را حل فرمایید تا با دلگرمی بیشتر به وظایفش عمل نماید. ضمنا نامبرده حاضر نیست از حالا برای قبولی در کنکور سراسری سال آینده بکوب بخواند و میگوید دیگه از ما گذشته!

وزير علوم جناب دكتر زاهدي در پاسخ به این استعلام چنین پاسخ دادند:

بسمه تعالي
برادر ارجمند جناب آقای دکتر کردان
وزير محترم كشور جمهوري اسلامي ايران
نظر به پیشینه درخشان شما و دستور رئيس جمهور محترم و همچنین جهت خنثی کردن دسیسه‌های دشمنان٬ از سوی اینجانب چند مدرک دکترا به شرح ذیل به جنابعالی اعطا میگردد:
- دکترا درفیزیک هسته‌ ای با گرایش زمین شناسی
- دکترا در طب اطفال و بزرگترها با گرایش فایبرگلس و طراحی جامدات و مایعات و گازها
- دکترا در حقوق و مزایا و مرخصی و اضافه‌کار و این چیزها
- دکترا در قلب و عروق(بدون الکل)
از خداوند منان سربلندی اسلام و شکست روزافزون دشمنان را مسئلت مینمایم./.
مهدي زاهدي
وزير علوم و تحقيقات

-----------------------
پ.ن:۱- آقاي احمدي نژاد بسيار شما را دوست دارم و اين طنزي بيش نبود براي اينكه دشمنان فكر نكنند كه دوستداران شما چشم بر حقايق و بعضي اشتباهات شما بسته اند. و آنها را به شما گوشزد نميكنند.
۲- لطفا مراقب آقاي لاريجاني باشيد.{خودزني ها آغاز شده است!}، در ضمن قطعا بزرگواراني كه در اين مسئله انتقاد و حتي پيگيري هاي مجدانه كردند از دلسوزان بودند.

 

 

reza.reza1386@yahoo.com

سلام به تمام همشهریهای مبین.هزارمین جلوه این شهر بزرگ را به شهردار این شهر (مبین)و همه همشهریها تبریک میگم و امیدوارم به خوبی و خوشی در کنار هم چه مخالف و چه موافق زندگی کنیم.
ماه مبارک رمضان فرا رسیده.حداقل بیایید یک کار در این ماه انجام دهیم و ان اشتی با قران است.بیاید حداقل با همین یک کار رمضان را از دست ندهیم.حالا اشتی با قران یعنی چه؟؟؟یعنی خواندن ان؟یعنی شرکت در کلاسهای قرائت؟حفظ؟
نه.اینها معنای اشتی با قران نیست.اشتی با قران یعنی اینکه بیاییم قران را در زندگی خود جاری کنیم.زندگیمان سرشار از دستورات و راهنماییهای قران باشد.نیاییم بعضی از دستورات را عمل کنیم و به بعضی دیگر از دستورات صفت کهنگی زده و انرا کنار بیندازیم.نیاییم به ذهن ناقص خود و تفسیرات شخصی خود که هیچ علمی در این باره نداریم ایات خدا را معنی کنیم.این رسم اشتی با قران نیست.دوست عزیزی درباره چند همسری تفسیرات شخصی خود را اورده و در اخر نتیجه گیری خود را کرده بود.و یا دوست دیگری باز با تفسیر خود بعضی ایات را کهنه و بلا استفاده در جامعه امروز معرفی میکرد و دوستانی دیگر برای اینکه بتواند راحتتر زندگی کند مدام ایه لا اکراه فی دین را زمزمه میکنند و ان را مطابق میل خود تفسیر میکنند.ایا این رسم مسلمانی است؟ایا اصلا ما اجازه تفسیر سر خود دستورات قران را داریم؟؟؟اینطور که هرج و مرج جامعه اسلامی رو فرا میگیرد و هر کس با ذهن و سلیقه خود تفسیری از ایات خدا می اورد.پس چکار باید کرد؟؟؟
دوست خوبمان گفتند وچون ماه رمضان است خواستم که من نیز تاکیدی کنم که هر علمی تخصص خاص خودش را دارد.اگر دکتران به شما بگویند که فلان غذا را نباید بخوری دیگر اوج حماقت است که بگویی نه انها اشتباه میکنندو اشکال ندارد و من خودم بهتر میدانم که چه چیز را بخورم و یا نخورم.چون ان دکترها ده سال عمر خود را گذاشته تا بفهمن که چه چیز برا بدن خوب است و چه چیز مضر.من و شما نمیتوانیم نظر بدهیم.حال در بحث قران هم همینطور.مراجع تقلید در طول تاریخ سی سال عمر خود را گذاشته و در دین کنکاش کرده و صدها کتاب خواندند و دهها کتاب نوشتند تا بفهمن که قران و اسلام چه رهنمودهایی برای انسان دارد.بعد ما میاییم و زحمت چند صد ساله این بزرگان که در طول تاریخ خود را ذوب اسلام کرده و از واو ان رد نشده اند را با تفسیر ذهن کودکانه خود به مسخره میگیریم.ایا این خجالت ندارد؟؟؟مثلا تمام مراجع و علمای اسلام و مفسرین قران حجاب زن را واجب کرده بعد جامعه ما هر روز بی حجاب تر میشود. اگر دیوانه ای به ما بگوید در فلان کوچه جسدی افتاده بااینکه میدانیم دیوانه است ولی باز در حال رد شدن از سر ان کوچه نگاه میکنیم ببینیم که ایا در ان کوچه اتفاقی افتاده؟؟؟حال عالم ترین انسانها از معصومین(ع) تا مفسرین و مراجع تقلید به اتفاق درباره ربا،حجاب،چند همسری،واجبات،حرامها و غیره نظر واحد میدهند ولی بعضیها که ادعا میکنند شش سال مطالعه در الهیات داشتند زحمات ان سی سال ذوب شدن ها در اسلام را به باد داده در همین مجله می ایند و حرف تمام انها را باطل کرده و ادعا میکنند ان نیست و این است.این کار یا حماقت است و نادانی یا دشمنی و عناد. بیایید در هر کاری از صاحب و عالم ان علم پیروی کرده و دستورات قران را با خرد پر عیب و نفس سرکش و عقل ناقص خود تفسیر نکنیم.این است اشتی با قران.

 

 

entezarehojat@yahoo.com

ای بهار روزه ام
 

ای شب قدر نهان فاطمه / مهدی صاحب زمان فاطمه

ای که خورشید از تو باشد آیه ای / یوسف از زیبایی تو سایه ای

ای قدم هایت صراط المستقیم / خاک بوست بوده جبریل از قدیم

آیة الکرسی ز تو زینت گرفت / آل عمران هم ز تو قیمت گرفت

سوره ی انعام شد یک نعمتت / مائده یک لقمه پر برکتت

سوره توبه ز هجرت توبه کرد / تا که خود را باب شهر توبه کرد

سوره ی إسرا ز تو شد تاج عشق / دیدن رخسار تو ، معراج عشق

السلام ای سوره ی نور نخست / سوره ی یاسین ، سلام حق به توست

سوره ی یوسف بود شرح فراق / آیه هایش بر تو دارد اشتیاق

سوره ی مریم به وصف مادرت / سوره ی طاها حدیث دیگرت

سوره ی جمعه بود مشتاق تو / گشته ای آرام دل ، عشاق تو

سوره ی والعصر نامی از شماست / نام زیبای تو سوگند خداست

شد نمازت سوره ی المؤمنون / خط مشیت سوره ی الکافرون

سوره ی صف ، صف نشین کوی تو / سوره ی حشر آمده هم خوی تو

سوره ی زیبای تبّت مو به مو / لعن و نفرین تو باشد بر عدو

ای بهار روزه ام از جام تو / عشق بازی می کنم با نام تو

شاعر : سید مجتبی خازنی

 

.

alirezamajidi@gmail.com

لیام، هرکول جیبی!

لیام، پسربچه ۱۹ ماه‌ای است، با ۱۰ کیلو وزن، موهای مجعد و پوستی قهوه‌ای. یکی دو روز بعد از تولد، خانواده «هوکسترا» سرپرستی او را به عهده گرفتند.
اما چیزی که در لیام شگفت‌آور است، توان بدنی عجیب اوست، عضلات دست و پا و شکم او مثل یک ورزشکار ورزیده‌ هستند، او وقتی ۵ ماهه بود، می‌توانست مثل یک ورزشکار ژیمناستیک، حرکت صلیبی انجام دهد، یعنی دو دستش را از هم باز کند و در حالی که دو حلقه را گرفته، شکل یک صلیب را با بدن و دستهایش درست کند.
لیام که ۴ هفته زودتر از موعد به دنیا آمده بود، تنها دو روز بعد از تولد اگر کسی دستهایش را می‌گرفت، می‌توانست روی پاهایش تعادل خود را حفظ کند. او نسبت به پسربچه های هم‌سن خود ۴۰ درصد بیشتر، توده عضلانی دارد. در دنیا فقط ۱۰۰ نفر دیگر هستند، که وضعیتی مشابه او دارند.
اما
علت این قدرت غیرعادی و برجستگی عضلانی که در پزشکی به آن اصطلاحا هایپرتروفی گفته می‌شود، چیست؟

Tinypic

لیام، مبتلا به یک اختلال نادر ژنتیکی به نام «هایپرتروفی عضلانی وابسته به میواستاتین» است. «میواستاتین»، فاکتور رشدی است که رشد بافت‌های عضلانی را محدود می‌کند، در این اختلال ژنتیکی در غیاب این فاکتور، بافت ماهیچه‌ای به صورت غیرعادی رشد می‌کند. خوشبختانه در این اختلال عضله قلب دچار مشکل نمی‌شود و بیماری عارضه جانبی مهمی ندارد.
در واقع لیام، ساختار بدنی‌ای دارد که بدن‌سازها و سایر ورزشکاران، آرزوی آن را دارند: ۴۰ درصد توده ماهیچه‌ای بیشتر، قدرت خیره‌کننده، سرعت بدنی زیاد، متابولیسم سریع و تقریبا بدن بدون چربی!
در خانه به لیام لقب‌هایی مثل هرکول، هالک و ترمیناتور داده‌اند. لیام با سن کمش، به سرعت باد می‌دود، انعطاف‌پذیری گربه را دارد، مبلمان خانه را جابجا می‌کند و چنان زیاد می‌خورد، گویی که فردایی وجود ندارد و در عین حال اضافه‌وزنی هم پیدا نمی‌کند.
اما اختلال ژنتیکی لیام فقط به خاطر نادر بودن آن اهمیت ندارد، مطالعه این اختلال می‌تواند به دانشمندان کمک کند که به رموز رشد و زوال عضلانی پی ببرند و درمان‌هایی برای بیماری‌های ناتوان‌کننده‌ای همچون دیستروفی (تحلیل) عضلانی و استئوپورز (پوکی استخوان) پیدا کنند. اگر پژوهشگران بتوانند پی ببرند که بدن چگونه میواستاتین را می‌سازد و از آن استفاده می‌کند، نتایج کار آنها می‌تواند مبدل به یک سلاح توانمند دارویی شود. در عین حال این مسئله می‌تواند به طور غیرقانونی، نوع تازه‌ای از دوپینگ ورزشی را باعث شود.
اختلال ژنتیکی لیام، برای او خالی از مشکل هم نیست. شیرخواران و کودکان برای رشد مغز و تکامل سیستم اعصاب مرکزی، نیاز به مقداری توده‌ای چربی در بدن دارند. به علاوه به سبب سوخت و ساز بالای بدن او، او باید نسبت یه یک کودک عادی، مقدار بیشتری غذا دریافت کند. پدر و مادر لیام مجبور هستند هر روز به او ۶ وعده، غذای کامل بدهند.
هایپرتروفی عضلانی وابسته به میواستاتین، نخستین بار در سال ۲۰۰۰، در یک پسر آلمانی توصیف شد. موتاسیون در ژن GDF8 مسبب آن است، اگر موتاسیون، به صورت هوموزیگوس باشد، شخص مبتلا دو برابر شخص مشابه در رده سنی و جنسی خودش توده ماهیچه‌ای خواهد داشت. با معاینه و همچنین استفاده از اولتراسونوگرافی یا
MRI و DEXA می‌توان پی به هایپرتروفی عضلانی و کم بودن توده چربی در شخص برد. تشخیص باید با تست‌های ژنتیکی تأیید شود.
ناپدری لیام دوست دارد او وارد ورزش شود و تبدیل به یک ورزشکار نامدار فوتبال آمریکایی شود. اما والدین او علاقه ندارند، از حالا مربی ورزشی‌ برای او بگیرند و یا به پیشنهادهای شرکت او به عنوان مدل در آگهی‌های بازرگانی، پاسخ بدهند!

منابع: سایت مرکز ملی اطلاعات زیست فناوری، سایت CTV

 

 

farnoosh_z66@yahoo.com

دندان هاي تيز و بلند

دوست بابا در عقب ماشين را كه بست ، برگشت و نيم نگاهي به من انداخت . بابا از آينه جلو نگاهم كرد . سرم را پايين انداختم . بابا به دوستش نگاه كرد و گفت : خيالت راحت . دوست بابا صندلي اش را درست كرد و پاكت سيگار را از جيبش در آورد . سيگار را بين لبان بابا گذاشت . بابا هيچ وقت سيگار نمي كشيد . دود سيگار اذيتم مي كرد . شيشه را پايين كشيدم . دوست بابا نوار را عوض كرد . صداي ضبط را بلند كرد . آهنگ بلند بلند خارجي مي خواند . بابا زير لب آهنگ را مي خواند . جاهايي را هم كه نمي فهميد الكي سرش را تكان مي داد . دوست بابا گفت بريم باغ عمويش تو كن . بابا، با دست كوبيد روي پاي دوستش و گفت : اي ول . چه صفايي . حيف كه تنهاييم . دوست بابا زير چشمي نگاهش كرد و گفت : نكنه باز مي خواي زن و بچه قطار كني ؟!؟ بچه كه آوردي . بي خيال بابا . بابا تند تر از هميشه مي رفت . مامان خيلي سفارش كرده بود كه آرام برود . دوست بابا از آينه جلو نگاهي به من كرد . چه دندان هايي زردي داشت . تمام سبيلش زرد شده بود . نگاهم كه كرد احساس كردم چشمانش قرمز مي شود . هر لحظه ممكن بود دندان هاي جلويش تيز و بلند شوند و گردن من را گاز بگيرد . بابا با 206 سفيد رنگي كورس گذاشته بود . لايي مي كشيد . راننده ماشين جلويي دختر بود . بابا هميشه از لايي كشيدن بدش مي آمد . دوست بابا ، رانندگي بابا را مسخره كرد . مسير خلوت بود . بابا براي پژو بوق زد . پژو هم بوق زد . بابا خيلي به پژو نزديك شد . موهاي بور دختر از زير شال قرمزش پيدا بود . دختر با دست به بابا اشاره كرد كه كبريت داره . بابا رو به دوستش كرد و گفت : كبريت بده به من كه خوراكه . دوست بابا سرش را تكان داد و گفت : كي مي خواي بزرگ بشي ! كبريت نمي خواد . بپرس چند ! بابا قهقه اي زد . زبان كوچيكه اش را از آينه جلو ديدم . به دختر اشاره كرد و گفت : چند ؟ دختر با انگشتان لاك زده اش به كنار جاده اشاره كرد . بابا رو به دوستش كرد و گفت : قديما اين جوري نبود . دوست بابا خنديد و گفت: عقبي رفيق . ماشين را كنار جاده پياده كرد . رو به من كرد و گفت : همين جا بشين . برمي گردم . دست به هيچي نزن . بگير بخواب . دوست بابا زودتر پياده شد . كنار دختر ايستاده بود . صدايشان را خوب نمي شنيدم . بابا دست دختر را گرفت . دوست بابا دستش را به باسن دختر زد . دختر لبخند كجي زد . صداي بابا را اصلا نمي شيندم . دختر قهقه اي زد . دندان هايش سفيد سفيد بودند . مثل خط ريش بابا . دختر پشتش را به بابا كرد . داشت با دوست بابا مي خنديد . بابا كمر دختر را گرفت . دختر مژه هايش را براي بابا بالا و پايين برد . بابا دختر را كمي هل داد . صداي بابا را نمي شنيدم داشت الكي مي خنديد . جلوي شلوارش بالا امده بود . دختر صدايش را بالا برد . بابا به دختر فحش داد . دوست بابا دختر را گرفت . دختر دستش را به بازوي دوست بابا حلقه كرد . بابا قرمز شده بود . هر وقت با مامان دعوا مي كرد ، اين جوري مي شد . بابا داد كشيد . كمربندش را باز كرد . به طرف دختر رفت . سر دوستش داد كشيد و گفت : مرديكه ي معتاد . دوستش جلو آمد . بابا به صورتش مشت زد . به سمت دختر رفت . دختر به سمت ماشينش دويد . بابا بازوي دختر را گرفت . پرتش كرد روي زمين . زيپ شلوارش را باز كرد . دختر جيغ كشيد . بابا به دختر فحش داد . دختر به سر و صورت بابا چنگ مي انداخت . به بابا نگاه كردم . نمي شناختمش . به آن جاي بابا نگاه كردم . چه قدر بزرگ بود . دختر ناله مي كرد . بابا نفس هاي بلند مي كشيد . سر دوست بابا خون مي آمد . دندان هاي جلوي بابا تيز و بلند شده بودند .

فرنوش زنگوئي
شهريور 87

 

 

sadeghi3456@yahoo.com

ارتباط لنگه كفش با سريالهاي تلويزيوني چيست؟

حتما كم و بيش با دوره گردهايي كه در كوچه ها به دنبال لنگه كفش كهنه ها مي گردند و آنها را در قبال پول و يا اجناس پلاستيكي نو عوض مي كنند برخورد كرده ايد و احتمالا ميدانيد كه اين مواد به چه استفاده اي ميرسد. اين مواد ابتدا آسياب شده و سپس در قالب يك پودر براي توليد مواد جديد استفاده مي شود. ولي مشكلي كه در اينجا وجود دارد اين است كه به علت كثيف و كهنه بودن اين مواد بوي بدي دارند و قابل استفاده نمي باشند بنابراين برخي از اين توليد كنندگان از مواد خوشبو كننده مانند يك اسانس استفاده كرده و بوي بد آن را از بين مي برند. خوب شايد بپرسيد اين چه ربطي به سريالهاي تلويزيوني دارد. اگر در تمام سريالهاي قبلي و جديد دقت كنيد حتما با يك اسانس خاص روبرو مي شويد. سريالهاي تلويزيوني اكثرا چنان بوي مشمئز كننده اي دارد كه مشام انسان را مي آزارد چه از نظر مسائل اجتماعي ، مسائل اخلاقي و مسائل اسلامي و مذهبي.
و قابل تحمل نمي باشد . پس چاره چيست و چگونه بايد مجوز پخش را از مسئولين گرفت؟ اينجاست كه با اسانس و خوشبو كننده روبرو مي شويم. تهيه كنندگان گرامي به جهت رفع بد بوي سريالهايشان سعي مي كنند تا در سريال از اسانسهاي خوشبو كننده نظير احاديث ، امامان ، شهدا ، جبهه و جنگ و .... استفاده كنند . استفاده به اين صورت است كه سريال هيچ ربطي به اين مسائل ندارد ولي نويسندگان خيلي رندانه در بخش هايي از سريال گريزي به اين مسائل مي زنند در صورتي كه اصل داستان هيچگونه ارتباطي با اين مسائل ندارد و حتي ممكن است با آنها تضاد هم داشته باشد و فقط براي اينكه مشام مسئولين را براي اخذ مجوز پخش نيازارد و بوي بد و زننده سريال را از بين ببرند از آنها استفاده مي كنند.
ارتباط ديگر سريال ها با لنگه كفش اين است كه در مواد آسيابي رنگهاي متنوع زيادي وجود دارد و قاعدتا اگر محصولي با اين پودر ساخته شود به قول بعضي ها گل منگلي و رنگ وارنگ مي شود . پس چاره چيست؟ در اين جا هم سازندگان با اضافه كردن رنگهاي سياه و تيره كل رنگها را از بين مي برند. تشابه را حتما خودتان حدس مي زنيد . در پخش سريالها نيز به علت كثرت رنگ و لعاب در ابروان و لبهاي هنرپيشگان زن و تنوع بسيار به تناسب تعداد زنان موجود در سريال ، صدا و سيما با كم رنگ كردن صحنه هاي گل منگلي سريال و در واقع همان سياه و سفيد كردن تصوير، تمام رنگها را به خاكستري تغيير ميدهد.
كه اين نيز بي تشابه با عمل توليد كنندگان دمپايي از مواد ضايعاتي نست. در واقع اگر در يك مقايسه كلي بخواهيم مطلب را عنوان كنيم اينكه سازندگان سريال هاي ما با استفاده از مواد اوليه بسيار بي ارزش و پيش پا افتاده از نظر محتوي و در كنار هم قرار دادن هزاران موضوعات جسته گريخته ( انواع دمپايي هاي جمع آوري شده در سطح شهر و كشور) و با استفاده از يك اسانس خوشبو كننده محصولي به نام سريال مي سازند كه مي شود همين سريالهاي درپيتي كه هم اكنون يكي از آنها دريكي از شبكه هاي وزين در حال پخش است.
اميدوارم روزي برسد كه سازندگان سريالهاي آبكي به جاي به رخ كشيدن صورتكهاي رنگين و در برخي مواقع مشمئز كننده و سوء استفاده از مسائل مقدسي همچون دين و شهدا و جبهه و جنگ ، به محتواي داستان هايشان توجه كنند كه مخاطب را جذب كنند نه اينكه تلويزيون را مثل ويترين مغازه هاي لوازم آرايشي كنند.

صادقي

 

 

helia_k48@yahoo.com

بهترین دوستان

با درود بر همگی :
تا دیر نشده و از انتشار 1000 مین شمارهء روزانه زیاد زمان نگذشته بنده هم این شادی و موفقیت رو به مبین عزیز که دارند یک شاهکار الکترونیکی و بی نظیری رو مدیریت می کنند و به مریم جون همسر عزیزشون که با متن زیبا-دلنشین و تاثیرگذارشون مجله رو مزین کرده بودند و همچنین به آقای غفاری که پیش کسوت در این مجله از اولین شماره ها با سخنان متین و منطقی شون مجله رو هر چه رنگین تر و شیرین تر کردند و به آقای دکتر مجیدی که هر روز و بی وقفه اعضا رو در جریان آخرین اخبار اینترنت قرار می دهند و به سرور عزیزمون آقای پورچستا که از اونور مرز افتخار همکاری را به مجله دادندو سخنان علمی, فرهنگی و فرمایشات متین شان مجله رو پربارتر کرده و آقای یازین عزیز که با اطلاعات دینی و مذهبی خودشان که حاکی از مطالعه گسترده و معلومات ایشان در این زمینه می باشد و ما رو هم مستفیض می کنند و دوستان و دست اندر کاران دیگری که هرکس به نوعی به این مجله زحمت می کشند و کار همه شون به نحوی در شکل گیری این مجله ارزشمند و موثر می باشد که دوست داشتم تک تک از همه شون اینجا نام ببرم ولی از وقت بنده و حوصلهء شما شاید خارج باشد و به همه دوستانیکه قبلا در مجله فعالیت داشتندو مطلب ارسال می کردند ولی الان نیستند و شاید خوانندهء مجله باشند که جای تک تک این عزیزان خالی و آرزوی سلامتی و شادکامی در هر کجا که هستند براشون دارم (میترا جون و الهه خانم سرورمون و آقایون ایمان عزیز که البته ایشون الانم هستند و فعالیت می کنند- علیپور-محمد(شیطونک)-میلاد-دانشجو-حسین اف اچ آر-هیوا از کردستان عراق-ساحل دوستی و ......)که هر کدامشون نقشی در مجله داشتند رو صمیمانه تبریک عرض می کنم و آرزوی قلبی بنده این است که یکی از این شماره ها رو زنده و با حضور همهء دوستان و در یک جمع صمیمی در یکی از تالارهای بزرگ تهران جشن بگیریم .
این متن رو هم تقدیم دوستان عزیز می کنم .
بهترین دوستان
Best friends

Your Love is Ur Heart,
عشقت, قلبت است .

Your heart is Ur Spouse,
قلبت, همسرت است.

Your spouse is Ur Future,
همسرت, آینده ات است.

Your future is Ur Destiny,
آینده ات ,سرنوشتت است.

Your destiny is Ur Ambition,
سرنوشتت, آرزویت است .

Your ambition is Ur Aspiration,
آرزویت, عروجت است.

Your aspiration is Ur Motivation,
عروجت, انگیزه ات است.

Your motivation is Ur Belief,
انگیزه ات, اعتقادت است.

Your belief is Ur Peace,
اعتقادت, صلح و صفاست .

Your peace is Ur Target,
صلح و صفایت, هدفت است.

Your target is Heaven,
هدفت, بهشت است.

Heaven is no fun without FRIENDS.
بهشت ,بدون دوستان صفایی ندارد.


F- Few

R- Relations

I - In

E - Earth

N - Never

D- Die

 http://olinda.blogfa.com
تقدیم شاخه گلی رز از صمیم قلب به تک تک دوستان در آخرین آپ وبلاگ

سلامت و با نشاط باشید

 

 

hamid@davodabadi.com

اخراجی های 2 را نساز مسعود

تو دیوانه ای.
کم داری.
اصلا همان روزهای شلمچه – هم سه راه مرگش در سال 65 و هم نشریه اش در سال 76 – مخت تاب داشت.
تو قاطی کرده ای مسعود.
هوس عملیات استشهادی کردی؟
تو که نه میلیاردری و نه در بالای شهر در محله های از ما بهتران خانه چند میلیاردی داری و نه کس و کارت در شرکت های بزرگ نفتی مدیرند و سهام دار!
تو بدبختی مسعود.
سه چهار تا نشریه زدی، یکی بعد دیگری بستند.
اگر پدرت دکتر بود! استاد بود! مدارس غیرانتفاعی برایت علم می کرد! اصلا .... بود! هم مجله داشتی هم روزنامه و هم پاچه همه را می گرفتی. تازه، برای خدا هم خط و نشان می کشیدی!
ولی تو هیچی نداری.
پول، رابطه، رانت، مقام، پست، منصب و ...
من که می دانم تو چه داری.
همه غیر آن چیزهایی را که در بالا نداری!
مسعود!
بیا و حرف مرا گوش کن.
ادا در نمی آورم.
ولی فکر کن "عباس نظریه" آن شب سرد اسفند 1364 کنار نهر "روفیه"، این را از من خواسته تا به تو بگویم.
فکر کن "محمدرضا تعقلی" با آن تن صدای نازک و ادا اطوارش، در خاکریز جاده "ام القصر" در آخرین ساعات 25 اسفند ماه 1364 از من خواهش کرده تا تو را نصیحت کنم.
مسعود!
آدم باش.
ادب داشته باش.
به دوستان شهیدت و شهیدان دوستت احترام بگذار.
اخراجی های 2 را نساز.
این قوم حسود لایسود، که حتی غلت زدن و شهادت بچه بسیجی ها بر روی میدان مین را تکذیب می کنند، حاضر شدند برای جلوگیری از پخش اخراجی ها از تلویزیون، خود را به آتش بکشند!
من و تو می دانیم افه آمدند. وگرنه اگر همین ها زمان جنگ این قدر غیرت داشتند که جنگ را صد باره برده بودیم!
مسعود دیوانه!
اخراجی های 2 را نساز!
اینها که اصلا روح نامردشان از ساخت اخراجی ها خبر نداشت، با پخش آن این گونه برآشفتند و لعن و نفرینت کردند.
پس حساب کن امروز، که می دانند داری چه می کنی، شمشیر در کف ایستاده اند.
همین ها که آن روز سرباز عراقی را غول می پنداشتند و حضور در عقبه جبهه را واجب تر از خط مقدم می پنداشتند، امروز تو را همچون "ماهر عبدالرشید" فرمانده سپاه سوم عراق می پندارند و شمشیر بر گردنت می نهند.
مسعود!
اینان که نسبت به همرزمان و دوستان و نان و نمک خورده شان غیرت ندارند، بدان با تو چه خواهند کرد.
و باز تو می شوی مشکل اصلی مملکت.
آمریکا کیلویی چند است.
اهانت به پیامبر (ص) که اهمیتی ندارد، برای مقابله با اخراجی ها خود را می درند و به آتش می کشند!
می سازی مسعود؟!
بیچاره!
من دلم برای تو نمی سوزد.
برای فاطمه کوچکت، خانواده ات می سوزد.
برای سابقه جبهه ات.
برای نمازهایت که تکفیرت کرده و می کنند.
برای ...
اصلا به من چه.
هر کاری می خواهی بکن.
بساز.
اخراجی های 2 – 3 – 4 و ...
ولی منتظر نباش برایت فرش قرمز پهن کنند.
جماعت حسود را که خوب می شناسی.
به من چه.
من گفتم.
تو مثل دفعات قبل که من می ترسیدم ولی تو می خندیدی، کار خودت را می کنی.
مثل انتشار شلمچه.
مثل ساخت فقر و فحشا.
مثل ...
گوش نمی کنی؟
به درک.
کار خودت را بکن.
ولی روی من به عنوان هنرپیشه نقش اول و دستیار کارگردان و ... حساب نکن.
آن ده ها میلیون تومانی را هم که بغض دارهای دین دار نما! شایعه کردند که بابت اخراجی های 1 به من دادی، مثل استخوان بینداز جلوی همان ها. تا حداقل دهان شان کمی بسته شود.

 

 

leadermanstar@yahoo.com

دفاعیه در خصوص مطلب
(از حلال تا حرام تنها یک جمله)

پاسخ مطلب دوست عزیز آقا یا خانم: bahar_ebr_1@yahoo.com
خیلی جالب است شما هم مثل همه آن کسانی زود موضع مخالف می‌گیرند، کمی از مقدم و موخر مطلب اصلی را حذف می‌کنید و سپس بر اساس آنچه خود می‌خواهید، به محکوم نمودن اصل موضوع می‌پردازید. در همه چهار خط مطلبی که از خودتان نوشته بودید فقط یک موضوع ارزش پاسخگویی دارد و آن بحث زنهایی است که به دلیل بیماری و یا دوری همسر چه باید بکنند؟ البته ادبیات بی ادبانه شما بدون رعایت هیچ حدود و حرمتی، بی محابا همین موضوع را مورد هتاکی قرار داده است!
البته قانون ازدواج موقت چون يک (ميراث شرقى) است، اين اندازه مورد بى مهرى است و اگر يـک (تـفاله غربى) بود اين طور نبود! قطعا اگر اين قانون از مغرب زمين آمده بود، امـروز كـنـفـرانـس‌ها و سـمـيـنـارهـا داده مى شد كه منحصر كردن ازدواج به ازدواج دائم با شـرايـط نـيـمـه دوم قـرن بـيـسـتـم تـطـبـيـق نـمـى كـنـد، نـسـل امـروز زيـر بـار ايـن هـمـه قـيـود ازدواج دائم نـمـى رود، نـسل امروز مى خواهد آزاد باشد و آزاد زندگى كند و جز زير بار ازدواج آزاد كه همه قيود و حدودش را شخصا انتخاب و اختيار كرده باشد نمى رود. (شهید مطهری)
صرف نظر از اینکه جواب شخص شما به دلیل خروج از حدود ادب و تربیت و توهین به احکام شرع، برای بنده ملال آور است، فقط جهت تنویر افکار خوانندگان محترم، این مطالب را تشریح می‌نمایم. خوانندگان خود قضاوت خواهند کرد. ضمنا از جناب آقای مبین هم خواهش میکنم سعی کنند بر محتوای مطالب افراد نظارت داشته باشند که امثال این آقا یا خانم که از ادب و تربیت بی بهره هستند، نتوانند این مجله خوب را محلی برای خالی نمودن عقده‌های شخصی خود و بیان الفاظ زشت قرار دهند(نظر شما را به جملات پایانی نویسنده مثلا منتقد در شماره 1001 جلب میکنم)

1. آن مقدمه‌ای که شما به میل خود حذف کردید، رواج گناه بسیار بزرگ زناست که راهکار آن فقط ازدواج موقت است و مایلم مجددا فرمایش امیرالمومنین علی (ع) را نقل کنم که فرمودند اگر عمر ازدواج موقت را تحریم نکرده بود جز شقی‌ترین انسان‌ها کسی دست به زنا نمی‌زد.... عده‌ای در جامعه وجود دارند (خصوصا جوانان) که به دلایل مختلف امکان ازدواج دائم ندارند و یا حتی دارند! و متأسفانه به اشکال و دلایل مختلف به این گناه مبتلا هستند و یا احتمال است که به این گناه مبتلا شوند، شما به عنوان کسی که زحمت مثلا پاسخگویی به خود دادید، چه راهکاری را پیشنهاد می‌کنید؟. پاسخ مشخص است! فردی که تشنه است فقط با آب سیراب می‌شود. یا باید معتقد به ولنگاری و بی اعتقادی و بی دینی در این زمینه باشید که نتیجه اش می‌شود، جامعه ای مثل آمریکا که نامزد ریاست جمهوری آن به اینکه دخترش بدون داشتن همسر حامله شده افتخار میکند (و چه افتخار نکبت باری) و یا اینکه خود را مقید به حدود الهی بدانید. و این تقید به حدود الهی همان چیزیست که شما در همه مطالب خود آنرا کنار گذاشتید و صرفا بر اساس تعصبات بی منطق و موهوم خود این حکم الهی را به تمسخر گرفتید!
نگرانی ما فقط پیردختران و زنان مطلقه و بیوه نیستند، نگرانی اصلی ما بدنه جوان کشور عزیزمان ایران اسلامیست، که با آلوده شدن به چنین گناهی خود را به ورطه‌ای می اندازد که چه به لحاظ فردی و چه به لحاظ اجتماعی، خسارات زیادی را بر خود و اجتماع محتمل می‌کند که برای اهل خرد بعید است نیازی به توضیح واضحات باشد. پرهیز از این گناه به لحاظ عقلی و نقلی آنچنان اهمیت داشته و دارد، که در همه ادیان الهی آنرا به شدت مورد نکوهش قرار داده اند. شرح بیشتر این موضوع خارج از حوصله این مجال است.... توجه شما را به مطالب ارزشمند شهید مطهری در این زمینه با عنوان؛ رهبانیت موقت، کومونیسم جنسی و یا ازدواج موقت؟ جلب می‌کنم. برای مطالعه این موضوع به آدرس زیر مراجعه کنید:
http://www.emovaghat.com/mt/pageredirect.asp?PageID=14

2. جهت اطلاع شما، نیازهای جنسی زنان و مردان با یکدیگر تفاوت‌های دارد که حتی از لحاظ روانشناسی هم به اثبات رسیده، اولا یک زن بصورت ذاتی متمایل به تک همسری است که در علوم روانشانسی آنرا مونوگُنی می‌نامند و مردان بصورت ذاتی متمایل به چند همسری هستند که آنرا پلی‌گنی می‌گویند. ثانیا کنترل نیازهای جنسی برای زنان بسیار سهل تر از کنترل آن توسط مردان است و جمله قبل شاهد و علت بر همین موضوع است. ثالثا از آنجا که هم به دلایل عقلی و هم دلایل نقلی زنان نمی‌تواند بصورت همزمان دو همسر داشته باشند، چنانچه زنی به دلایلی نظیر بیماری و یا نقص جسمی همسر، حقوق خود را از دست رفته می‌بیند، می‌تواند درخواست جدایی داشته باشد که احکام آن نیز برای این موضوع دیده شده ولی بسیاری از زنان چنین چیزی نمی‌خواهند. به علاوه، این موضوع با اصل بحث ما منافاتی ندارد. پیشنهاد ما همانچیزیست که احکام عالیه اسلام 1400 سال پیش ارائه کرده و حتی برخی متفکران غربی نظیر برتراند راسل فیلسوف معروف انگلیسی در کتاب زناشویی و اخلاق پس از هزار و اندی سال به نتایجی مشابه با آن رسیده! چیزی که بارها و بارها بر همگان ثابت شده که بسیاری از احکام اسلامی که روشنفکران غربزده آنرا عقب مانده می‌دانستند، چطور توسط همان خدایان غربی که جماعت روشنفکر چشم و گوش بسته تفاله‌های فکری آنها را نشخوار کرده و می‌پذیرفتند، به اثبات رسیده! بهتر است با چشم و گوش باز و با عقل و منطق هر چیزی را بشنویم و بعد بپذیریم و یا نپذیریم. تا اینکه بخواهیم به دلیل تعصبات بی منطق و بدون در نظر گرفت شرایط روحی و انسانی یک فرد، وی را از داشتن همسر غیر دائم محروم کنیم، ولو اینکه او از بستگان ما باشد و یا نباشد.
البته همین موضوع را فرد سبک مغزی از امام معصوم سئوال کرد که آیا تو راضی می‌شوی خواهر تو به عقد موقت مردی درآید؟ که حضرت رنجیده شده و بدون پاسخ روی برگردانده و رفتند.
خوب دقت کنید!!
من سئوالات دیگری را طرح میکنم:
آیا شما حاضر هستید خواهر یا مادرتان زن فلان آقا شود(عقد دائم)؟
و یا آیا شما حاضر هستید خواهر و مادرتان برای لذت بردن حلال و شرعی زن فلان آقا شود(عقد دائم)؟
سئوالات بالا را با همان لحنی بخوانید که آن منتقد در خصوص عقد موقت می‌پرسد!
اگر دقت کرده باشید خواهید دید در هر دو سئوال فرد مخاطب رنجیده می‌شود، چون حرف از مسائل خصوصی ناموس وی به میان آمده. و سئوال کردن در مورد مسائل ناموسی اصولا برای افراد با غیرت نظیر ایرانی‌ها ثقیل است. و حق هم همین است و البته مصداق بارزی از غیرت و مردانگی است که در هر انسان با شرفی وجود دارد. پس علت رنجش در واقع نوع عقد نیست بلکه سئوال درباره حریم خصوصی ناموس افراد است.
در مورد پرسش این سئوال از امام معصوم فقط به این نتیجه رسیدم که واقعا جواب ابلهی که در این حد فهم و شعور نداشته که نام ناموس امام معصوم را به میان آورده و به حریم خصوصی ایشان تعدی کرده است، چیست؟ آیا جز این است که جواب ابلهان خاموشیست
اینجاست که باید دهان فرد سئوال کننده را گِل گرفت.
منتقدان فقط کافیست به این جمله فکر کنند که:
آیا تعصبات غلط و خشک آنها مهم است یا محروم شدن یک انسان از حقوق انسانی و طبیعی که خداوند بر وی حلال کرده!
آیا امثال این سئوالات از سر نادانی، کم تقوایی و یا عداوت افراد نیست؟
در پایان از همه دوستان و منتقدان با ادب و تربیت دعوت می‌شود برای بحث و گفتگو در خصوص موضوع ازدواج موقت به تالارهای گفتگوی سایت خوبان به آدرس ذیل مراجعه کنند.
http://www.eMovaghat.com

 

 

 

 

 

Mobin_s2004@yahoo.com

  •  براي دريافت مداوم مجله الکترونيکي «روزانه» بصورت ايميل، مي توانيد عضو گروه اختصاصي «مبين» شود. براي عضو شدن روي اين لينک کليک کنيد.

  • دوست عزيزم اگر شما هر مطلب، دل نوشته، شعر، خبر، داستان، جوک و... داري و فکر مي کني براي اعضا گروه جالب باشه را مي توني به آدرس من (mobin_s2004@yahoo.com) بفرستي تا با نام خودت در  بخش از «مطالب ارسالي اعضا» نوشته بشه.

  •    از همه دوستان عزيزي که لطف مي کنند و براي «روزانه» مطلب مي فرستند بينهايت متشکرم. همه ايميلهايي که براي من مي فرستيد به دستم مي رسند و حتما با نام خود شما در «روزانه» نوشته خواهند شد. فقط بخاطر اينکه حجم مطالب ارسالي از طرف اعضا بسيار زياد هست، و از طرفي در نوشتن مطالب (از نظر تعداد) محدوديت دارم، لذا مطالب دريافتي در نوبت قرار گرفته و به مرور نوشته خواهند شد. اين را گفتم تا اگر مطلب شما دوست خوبم با چند روز تاخير نوشته شد، علتش را بدانيد.

  •    منتظر پيشنهادات، نظرات و خدايي نکرده انتقادادتان در مورد مجله الکترونيکي «روزانه» هستم!

  •    دوباره تاکيد مي کنم که هر مطلب و حرفي داشتيد، لطفا (!) فقط به آدرس شخصي من ارسال کنيد، مرسي! 

باقي بقايتان!

 

Copyright © 2005-2008  mobin_s2004@yahoo.com
All Right Reserved © www.mobin-group.com

Mobin_s2004@yahoo.com

Mobin_s2004@yahoo.com

 

19 شهريور / 9 سپتامبر / 8 رمضان

Mobin_s2004@yahoo.com
19 شهريور ماه هجري خورشيدي
Mobin_s2004@yahoo.com
فرهاد دوم وارثان اسكندر را از آسيا بيرون راند

در آخرين ماه تابستان 129 پيش از ميلاد و طبق بعضي از تاريخها، نهم سپتامبر، فرهاد دوم شاه اشكاني در جنگي كه با سلوكيها در سوريه كرد، براي هميشه وارثان اسكندر مقدوني را از آسيا بيرون راند و شكست ايران از ارتش اسكندر تلافي شد. در اين جنگ 17 هزار سلوكي كشته و 12 هزار و هفتصد تن اسير شدند و اين اسراء هرگز آزاد نشدند. علت پيروزي اسكندر مقدوني بر هخامنشيان اين بود كه در نخستين جنگ ، شاه هخامنشي – داريوش سوم – عمدتا از سربازان مزدور خارجي استفاده كرده بود.
     درسي كه جهان از اين جنگ گرفت اين بود كه در جنگهاي دفاعي، بايد صرفا از سربازان داخلي استفاده شود كه بدانند شكست آنها برابر است با تصرف وطنشان توسط بيگانه و بنابراين، تا آخرين نفس پايداري خواهند كرد. از آن پس دولتها از سرباز مزدور تنها براي تعرض به ساير سرزمينها استفاده كردند تا دست اين سربازان براي غارت باز باشد و به طمع غنيمت بهتر بجنگند.

 

شاه طهماسب صفوي در قندهار

شاه طهماسب

نهم سپتامبر سال 1539 شاه طهماسب صفوي وارد قندهار شد تا برادرش سام ميرزا را كه از شش سال پيش از آن بر او ياغي شده بود تنبيه كند. سام ميرزا در سال 1534 در قندهار بر دولت مركزي (به پايتختي قزوين) ياغي شده و منطقه بزرگي از ايران خاوري را از قلمرو برادر خارج ساخته بود و اين، در حالي بود كه ازبكان به شمال اين منطقه دست اندازي مي كردند. پيش از ورود شاه طهماسب به قندهار، سام ميرزا فرار كرده بود و شاه طهماسب با نيروهايي كه با خود آورده بود به شمال راند و ازبكان را از آنجا (شمال افغانستان امروز) بيرون راند.

 

مجلس اطلاع يافت که انگلستان خواهان برکناري و تبعيد رضا شاه است

فروغي

فروغي نخست وزير پس از چند بار مذاكره با نمايندگان انگلستان و شوروي كه نيروهايشان بدون برخورد با مقاومت جدي ـ به سبب مرخص شدن سربازان ايران ــ مجلس شوراي ملي را به تشكيل يك جلسه فوق العاده در 18 شهريور 1320 دعوت كرد و در اين جلسه، خود و وزير خارجه اش گزارشي از مذاكرات و مكاتبات و نيز آخرين تحولات و خواست دولتين انگلستان و شوروي به نمايندگان دادند و روشن شد كه دولت انگلستان خواهان بركناري رضا شاه و تبعيد او از كشور ا ست. چون فروغي به اين دو دولت وعده هايي داده بود؛ در پايان جلسه تقاضاي راي اعتماد كرد كه مورد تاييد قرار گرفت.

 

وقايع ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در چنين روزي

19/06/59
صدام: عراق مصمم است حتي يك وجب از خاك خود را كه در اشغال ايران باشد از تصرف اين كشور خارج كند. اين كار مبتني بر قانون است و به منزله تجاوز نيست. ما در بين ملت ايران دوستان زيادي داريم.

نيروهاي عراقي منطقه سيف سعد را آزاد ساختند.
19/06/65
آغاز حركت نيروهاي غواص در جزيرة مجنون براي اجراي عمليات. در حملة هواپيماهاي عراق به يك نفتكش، هفت تن كشته يا زخمي شدند.
فشار اتحاديه ملي دفاتر حملونقل دريايي و هوايي انگليس به فرانسه براي توقف فروش موشكهاي اگزوسه به بغداد.

هفت هواپيماي عراقي براي سركوبي عمليات پيشمرگان مسلمان كرد عراق، روستاي ياغسمر را بمباران كردند. يك هواپيماي سوخو با آتش پدافند قرارگاه رمضان سقوط كرد. در ادامة حملات هواپيماهاي دشمن، تبريز، اروميه و مهاباد مورد هجوم قرار گرفتند. با از سرگيري بمباران مناطق غيرنظامي ايران، ستاد تبليغات جنگ از مردم عراق خواست تا مناطق صنعتي و نظامي شهرها و حومه آن را ترك كنند.

ايران گزارش بمباران روستاهاي سردشت و مهاباد را به اطلاع سازمان ملل رساند و خواستار محكوميت عراق و بازديد كارشناسان از اين مناطق شد.

گزارش عراق به سازمان ملل از حملات ايران به شهرهاي اين كشور. وزير خارجه ايران در نامهاي به دبيركل سازمان ملل درباره استفاده عراق از سلاحهاي شيميايي هشدار داد.

در پايان گردهمآيي نمايندگان شوراهاي اسلامي روستاهاي استان باختران اعلام شد كه ده هزار تن از روستاييان بسيجي به جبهه اعزام خواهند شد. بي.بي.سي: در ايران تعداد كساني كه از روي ميل واقعي به جبهه ها ميروند كم نيست؛ در عراق مسئله برعكس ايران است. واحد مخصوص اعدام در پشت جبههها مستقر است و عقب روها و ترسوها را بدون تشريفات اعدام ميكند.52

تجاوز هواپيماهاي عراقي به حريم هوايي باختران ، لرستان ، اسلام‌آباد ، درود ، جزيره خارك و بمباران مركز راديويي شهيد چمران ، روستاي امير‌آباد شهر درود و كارخانه سيمان اين شهر و جزيره خارك .
گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي درباره حملات هوايي عراق : احتمال بروز بحران انرژي در داخل كشور .

گلوله‌باران تأسيسات اقتصادي و نفتي بصره ، تأسيسات پتروشيمي ابوالخصيب و مراكز اقتصادي ديگر . توقف عمليات مقابله به مثل به احترام سفر دبيركل سازمان ملل متحد به منطقه .
حمله قايق‌هاي تندرو به نفت‌كش قبرسي هيون . ورود مين‌‌روب‌هاي فرانسوي در خليج‌فارس و آغاز عمليات مين‌روبي و كشف مين در سواحل بحرين .

گزارش روزنامه اقتصادي سوله در مورد ميزان خسارات وارد به كشتي‌ها در خليج‌فارس و هزينه بيمه اين كشتي‌ها .
گفت‌وگوي نخست‌وزيران ايتاليا و اسپانيا درباره اعزام ناو جنگي به خليج‌فارس . مصاحبه نخست‌وزير ايتاليا با تلويزيون اسپانيا و دفاع از سياست ايتاليا در اعزام نيرو به خليج‌فارس .

نكات مثبت و منفي قطع‌نامه 598 ، اعزام كشتي‌هاي مين‌روب از كشورهاي اروپايي ، رويارويي با امريكا ، صدور انقلاب و سفر رييس جمهور به نيويورك در سخنان رييس مجلس شوراي اسلامي ، رييس ستاد تبليغات جنگ و سفير ايران در لندن .
مصاحبه مطبوعاتي دبيركل سازمان ملل متحد در مورد مأموريت صلح در جنگ ايران و عراق و اظهار اميدواري به نتايج آن . تفسير راديو بي . بي . سي . از مأموريت دبيركل و مذاكرات وي در منطقه با مقامات دو كشور .

ابراز اطمينان يك مقام امريكا از رأي مثبت چين و شوروي به قطع‌نامه تحريم تسليحاتي در صورت مخالفت ايران با قطع‌نامه 598 .
مقاله مركز مطالعات صلح دانشگاه برادفورد در مورد شقوق و سطوح مختلف حمله احتمالي امريكا به جمهوري اسلامي ايران . تفسير راديو كلن درباره موقعيت دو ابرقدرت امريكا و شوروي در قبال مسايل خليج‌فارس .

ابراز رضايت وزير خارجه كويت از تفاهم با مقامات شوروي طي مذاكرت هيئت اتحاديه عرب در مسكو . خبر رويتر در مورد درخواست شوروي از لاريجاني براي فراهم كردن زمينه موفقيت دبيركل سازمان ملل .
سفر يك هيئت عراقي به چين و اعلام اين‌كه موضوع فروش اسلحه چيني به ايران در ملاقات با مقامات چيني مطرح نخواهد بود .

حمله معدودي از عناصر چريك‌‌هاي فدايي خلق به سفارت ايران در نروژ و دفتر هواپيمايي ايران در پاريس و فرانكفورت . احضار سفيران نروژ و آلمان غربي به وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران . حمله به سفارت ايران در اسلو را وزارت خارجه نروژ محكوم كرد .
تلاش ناموفق ديگر عراق در بازپس‌گيري بخش حيران در استان اربيل .

 

درگذشت آيت الله سيد محمود طالقاني

19 شهريور 1358 - ارتحال آيت اللّه سيد محمود طالقانى
((او براى اسلام به منزله ابوذر زمان بود. زبان گوياى او چون شمشير مالك اشتر بود. برنده بود و كوبنده .))
مـرحـوم آيـت الله طـالقـانـى در سال 1289 هجرى شمسى ديده به جـهـان گـشود براى نخستين بار در مكتب پدرش سيد ابوالحسن آغاز بـه يـادگـيرى مفاهيم اسلامى و درس تقوا كرد. او تحصيلات دينى خود را در مدارس رضويّه و فيضيّه قم به پايان رساند.
آيـت الله طـالقانى در زمان طلبگى آشنايى فراوانى با امام (ره ) داشت و روابط متقابل آن دو بسيارى را در شگفتى افكنده بود.
مـرحـوم طـالقـانـى موفق به كسب اجتهاد از مرجع بزرگ آن روز آيت الله حـاج شـيخ عبدالكريم حائرى يزدى گرديده بود و در تهران در مـدرسـه سـپـهـسـالار بـه تـدريـس عـلوم ديـنـى مشغول شد. در سال 1318 براى اولين بار خشم خويش را نسبت به رژيـم و دسـتـگـاه حـكـومتى با دادن اعلاميه در رابطه با كشف حجاب ابراز كرده و دستگير و زندانى شد.
پس از شهريور 1320 مبارزه را به طور رسمى آغاز كرد و در 28 مرداد 1332 به جرم مخفى كردن نواب صفوى در خانه اش ‍ دستگير و زندانى شد.
مـرحـوم طـالقـانـى در كـنـگره جهانى شعوب المسلمين كه در كراچى تـشـكـيـل مـى شـد شـركت مى كرد و نيز در كنگره اسلامى قدس ‍ كه سالى يك بار تشكيل مى گرديد دو بار در مقام رياست هياءت ايران به بيت المقدس سفر كرد.
بـراى رسـانيدن پيام آيت الله بروجردى به شيخ شلتوت به آن ديـار سـفر كرد در جريان نهضت ملى شدن صنعت نفت ايران مبارزات ارزنـده اى داشـت در سـال 1341 و طـرح مسائل انجمن هاى ايالتى و ولايتى و انقلاب سفيد به پيروى از امام بـه مـخـالفـت بـا رژيـم پـرداخـت و در هـمـان سـال بـه زنـدان افـتـاد. و پـس از آزادى مـجـدداً در سـال 1342 در ارتـبـاط بـا وقـايـع 15 خـرداد دسـتـگـيـر و به ده سـال زنـدان مـحـكـوم شـد زنـدانـى شـدن ايـشـان بـيـش از 4 سـال طـول نـكـشـيـد و در سال 1346 به واسطه فشارهاى داخلى و خـارجـى بـر رژيـم شـاه آزاد شـد در آسـتـانـه سال 1350 همزمان با برگزارى جشن هاى 2500 ساله شاهنشاهى دسـتـگـيـر و به مدت سه سال در زابل و 18 ماه در بافت كرمان در بـدتـريـن شـرايـط بـه حـالت تـبـعـيـد بـه سـر بـرد. در سـال 1354 مـجـدداً بـه دسـت سـاواك گـرفـتـار شـد و بـه 10 سال زندان محكوم گرديد.
آيت الله طالقانى در دوران انقلاب اسلامى ، پس از آزادى از زندان سـال هـا نهايت تلاش خود را در جهت پيروزى انقلاب اسلامى نمود و پـس از پيروزى به رياست شوراى انقلاب اسلامى برگزيده شد و در انـتخابات مجلس خبرگان قانون گذارى (12 مرداد 1358) از سوى مردم تهران به عنوان نماينده انتخاب شد.
در اوائل مـرداد سـال 1358 از سـوى حـضـرت امـام مـاءمـور تـشـكـيـل نماز جمعه تهران شد و اوّلين و باشكوه ترين نماز جمعه بـعـد از پـيـروزى انـقلاب اسلامى در پنجم مرداد به امامت ايشان در دانـشـگـاه تهران برگزار شد. بعد از انتصاب به عنوان امام جمعه تـهـران ، موفق به برگزارى پنج نماز جمعه شد كه آخرين نماز جمعه به مناسبت فرا رسيدن سالگرد جمعه خونين 17 شهريور در بهشت زهرا و كنار مزار شهدا برگزار شد.
سـرانـجـام در سـحـرگـاه نـوزدهـم شـهـريـور سـال 1358 ايـن عـالم مجاهد پس از سال ها فعاليت علمى و مبارزات سـيـاسـى عـليـه رژيم شاهنشاهى در اثر سكته قلبى دار فانى را وداع گفت و به ديدار معبود شتافت .
پـيكر آن فقيه مجاهد در وسط قطعات 17 و 21 بهشت زهرا به خاك سپرده شد.

Mobin_s2004@yahoo.com
9 سپتامبر ميلادي
Mobin_s2004@yahoo.com
نخستين حمله هوايي به خاك آمريكا

در اين روز (9 سپتامبر) در سال 1942، يك هواپيماي نظامي ژاپني خود را به آسمان ايالت ارگون آمريكا رسانيد و با فروافكندن بمب هاي ويژه توليد شعله، جنگلهاي اين ايالت را به آتش كشيد. آمريكا به دليل قرار گرفتن ميان دو اقيانوس به ندرت مورد حمله هوايي قرار گرفته است و حمله زميني نيز جز از راه سيبري و آلاسكا (تنگه برينگ) امكان ناپذير است.

 

توجو قصدخودکشي كرد

«توجو» و اين عكس در محكمه نظامي كه وي را به اعدام محكوم كرد گرفته شده بود

نهم سپتامبر در سال 1945، ژنرال هيدكي توجو Hedeki Tojo نخست وزير پيشين ژاپن كه دستور زدن شبيخون به پايگاه دريايي آمريكا در پرل هاربور را صادر كرده بود دست به خودكشي زد، ولي او را نجات دادند. ژاپن در آن زمان تحت اشغال آمريكا بود و فرماندار آمريكايي ژاپن دستور دستگيري توجو و چهل تن از ژنرال ها و وزيران او را صادر كرده بود تا به عنوان جنايتكار جنگ محاكمه شوند. آمريكائيها پس از تنظيم يك قانون اساسي براي ژاپن، در روز هشتم سپتامبر سال 1951، پس از شش سال اشغال، با ژاپن قرارداد صلح امضاء كردند، اما هنوز پايگاههايي را در اين كشور در اختيار دارند و ژاپن هنوز قانون اساسي خود را اصلاح نكرده است كه به موجب آن از داشتن ارتش كامل محروم شده است.

 

ايجاد جمهوري دمكراتيك خلق كره

رژه سالگرد تاسيس
(روز ملي)

در همين روز در سال 1948، قسمت شمالي شبه جزيره كره خود را جمهوري دمكراتيك خلق كره (شمالي) اعلام كرد و طولي نكشيد كه درصدد يكي كردن دو قسمت كره از طريق جنگ برآمد و با اين كه آمريكا به نام سازمان ملل بر ضد آن وارد جنگ شد و اين جنگ تا سال 1953 ادامه يافت شكست نخورد و با همه تضييقاتي كه برايش ايجاد شده تاكنون پابرجا باقي مانده است.

برخي ديگر از رويدادهاي 9 سپتامبر

  • 1828:   لئو تولستوي نويسنده شهير روسيه و مولف « جنگ و صلح » و « آنا كارنينا » در اين روز به دنيا آمد.

  • 1850:   كاليفرنيا به عنوان عضو سي و يكم وارد اتحاديه (ايالات متحده) شد.

  • 1776:   كنگره موقت، عنوان مهاجرنشين هاي متحده را به ايالات متحده تغيير داد كه از آن پس نام رسمي كشور آمريكا قرار گرفته است.

  • 1908:   ارويل رايت Orville wright براي نخستين بار در تاريخ، با هواپيمايي كه ساخته بود به مدت يك ساعت در آسمان پايگاه ماير در نزديكي شهر واشنگتن پرواز كرد. پروازهاي قبلي به يك ساعت نمي رسيد.

  • 1914:   نخستين نبرد مارن ميان سربازان آلمان و فرانسه پايان يافت. در اين نبرد تلفات ارتش آلمان 800 هزار كشته گزارش شده است.

  • 1944:   ارتش شوروي بلغارستان را از دست نيروهاي آلمان خارج ساخت. در جنگ دوم جهاني شوروي براي عقب راندن آلمانيها از آن كشور و اروپاي شرقي و جنوبي بيش از 26 ميليون كشته متحمل شد.

  • Mobin_s2004@yahoo.com
    8 رمضان هجري قمري
    Mobin_s2004@yahoo.com
    نداريم

     

     

     

     

     Ãاطلاعات روزانه

     

    آب و هوا

    تهران

    24
    32

    اهواز

    29
    42

    تبريز

    21
    30

    شيراز

    20
    33

    مشهد

    16
    31

    بندرعباس

    28
    32

    کرمان

    13
    33

    اصفهان

    17
    31

    يزد

    23
    36

    کرمانشاه

    18
    32

    اراک

    19
    29

    رشت

    22
    28

    دبی

    31
    37


     

    نرخ  ارز، سکه و طلا در بازار آزاد

    1390 تومان
    973 تومان
    1760 تومان
    888 تومان
    255 تومان
    266 تومان

    يورو اروپا:
    دلار آمريکا:
    پوند انگليس:
    يکصد ين ژاپن:
    ريال عربستان:
    درهم امارات:

    225000 تومان
    100000 تومان
    52000 تومان
    198000 تومان

    يک بهار آزادی:
    نيم بهار آزادی:
    ربع بهار آزادی:
    طرح جديد:


     

    اوقات شرعی (به افق تهران)

    اذان صبح : 05:16
    طلوع خورشيد : 06:43
    اذان ظهر : 13:01
    غروب خورشيد : 19:19
    اذان مغرب : 19:39
    نيمه شب شرعي : 00:17
     

     

     

     

     

     

    Ãهديه روزانه

    دانلود مجلات و کتب خارجي

    Electronic Gaming Monthly
    ماه اکتبر

    جديدترين شماره از ماهنامه
    Electronic Gaming Monthly

    تاریخ انتشار: اکتبر 2008
    تعداد صفحات مجله: 108
    حجم فایل: 22 مگابايت


    لينک دانلود مستقيم

    رمز فايل: www.mobin-group.com

    براي دانلود، روي لينکهاي بالا کليک سمت راست کرده و Save Target As را بزنيد.



     

     

     

     

     

     

    Ãتکنولوژي روزانه

    محصول جدید iriver
    با صفحه نمایشگر تمام لمسی

    در نمایشگاه CES2008 شاهد قول و قرار های زیادی از شرکت های حاضر  بودیم. از جمله کمپانی iriver که به طرفداران پخش کننده های صوتی و تصویری وعده های زیادی داده بود.فکر کردیم که فراموش کردند اما همین امروز خبر شاهکار جدید این کمپانی را در یک سایت کره ای خواندیم.
    محصول جدید کاملا رویایست! بدون هیچ دکمه و کلیدی. صفحه نمایشگر تمام لمسی 3.3 اینچی در ابعاد 272*480 پیکسل از نوع AMOLED ,  با قابلیت T-DMB TV قرار است محیط زیبایی برای نمایش فایل های صوتی و تصویری شما را ایجاد کند.در ضمن این محصول که با عنوان Spinn قرار است از ماه اگوست در بازار حضور یابد دارای یک مینی slot برای کارت های حافظه از نوع SD نیز می باشد.ضخامت این محصول 10.7 میلیمتر بوده و به راحتی در جیبتان جای میگیرد. جداره خارجی آن از جنس نوعی پلیمر سبک که مخلوطی از فلز و پلاستیک است در نظر گرفته شده .جالبتر آنکه می توانید فایل های مورد علاقه خود را از طریق تکنو لوژی بلو توث با هم سن و سالانش به اشتراک بگذارید.
    حجم حافظه 4 گیگا بایتی با قیمت 259$ و 8 گیگا بایتی با قیمت 299$ تخمین زده شد. برای کسانیکه از MP3player  ها و گوشی های موبایلشان خسته شده اند تنوع خوبیست.
    منبع و تصاویر بیشتر

    زمان سنج پخت تخم مرغ

    نخیر، پختن تخم مرغ آب پز اصلا ساده نیست. البته اینکه آن را درون ظرف بگذاریم و بجوشانیم جندان سخت نیست. اما مدت زمان پخت خود یک کابوس است! این گجت کوچک همان چیزی است که از نامش به نظر می آید، بدون خطا. به راحتی این ابزار را همراه تخم مرغ ها داخل ظرف آب جوش بیاندازید. همزمان با پختن تخم مرغ ها تایمر در قسمت وسطش تیره تر می شود و به دورن ظرف فرو می رود. بر روی این ابزار سه خط سفید قرار دارد که در کنار هر کدام عبارتی نوشته شده است. هنگامی که خط مقارن با عبارت Soft یا نرم همسطح آب درون ظرف شد، تخم مرغ شما تقریبا عسلی شده است. وقتی آب همسطح خط مقابل عبارت Medium برسد تخم مرغ نیم پز شده است و وقتی به خط hard برسد تخم مرغ کاملا پخته و سفت است. این گچت بر اساس حساسیت گرمایی کار می کند و فاقد هر گونه آلودگی شیمیایی و سموم است تنها با هزینه کردن 5 دلار دیگر مشکلی در پخت تخم مرغ نخواهید داشت.
    منبع

     

     

     

     

     

     

    Ãطنز روزانه

    ماجرای یک خانم و قورباغه آرزوها

    خانمی در زمین گلف مشغول بازی بود. ضربه ای به توپ زد که باعث پرتاب توپ به درون بیشه زار کنار زمین شد. خانم برای پیدا کردن توپ به بیشه زار رفت که ناگهان با صحنه ای روبرو شد.
    قورباغه ای در تله ای گرفتار بود. قورباغه حرف می زد! رو به خانم گفت؛ اگر مرا از بند آزاد کنی، سه آرزویت را برآورده می کنم.
    خانم ذوق زده شد و سریع قورباغه را آزاد کرد. قورباغه به او گفت؛ نذاشتی شرایط برآورده کردن آرزوها را بگویم. هر آرزویی که برایت برآورده کردم، ۱۰ برابر آنرا برای همسرت برآورده می کنم!
    خانم کمی تامل کرد و گفت؛ مشکلی ندارد.
    آرزوی اول خود را گفت؛ من می خواهم زیباترین زن دنیا شوم.
    قورباغه به او گفت؛ اگر زیباترین شوی شوهرت ۱۰ برابر از تو زیباتر می شود و ممکن است چشم زن های دیگر بدنبالش بیافتد و تو او را از دست دهی.
    خانم گفت؛ مشکلی ندارد. چون من زیباترینم، کس دیگری در چشم او بجز من نخواهم ماند. پس آرزویش برآورده شد.
    بعد گفت که من می خواهم ثروتمند ترین فرد دنیا شوم. قورباغه به او گفت شوهرت ۱۰ برابر ثروتمند تر می شود و ممکن است به زندگی تان لطمه بزند.
    خانم گفت؛ نه هر چه من دارم مال اوست و آن وقت او هم مال من است. پس ثروتمند دشد.
    آرزوی سومش را که گفت قورباغه جا خورد و بدون چون و چرایی برآورده کرد.
    خانم گفت؛ می خواهم به یک حمله قلبی خفیف دچار شوم!
    نکته اخلاقی: خانم ها خیلی باهوش هستند. پس باهاشون درگیر نشین.
    قابل توجه خواننده های مونث؛ اینجا پایان این داستان بود. لطفاً صفحه را ببندید و برید حالشو ببرید.



    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    مرد دچار حمله قلبی ۱۰ برابر خفیف تر از همسرش شد.
     

     

     

     

     

     

     Ãدانستنيهاي روزانه

    خانه و خانواده، موفقيت، بهداشت، علم و زندگي، جامعه


    ۸ نکته درباره دکوراسیون سنتی

    ۱) هنگامی که حرف از دکورهای سنتی به میان می‌آید، فضای شلوغ و قهوه‌‌خانه‌ای پر از دیوارکوب‌های قدیمی،‌گلیم‌ها و چراغ‌ نفتی، مهرهای فیروزه‌ای و هزار خرد و ریز سنتی به ذهن ما می‌آید ولی آیا این فضای درهم از چیدمان سنتی ایرانی الهام گرفته است یا از بازار شام تقلید کرده‌ایم؟

    ۲) چیدمان سنتی قاجار که زمان نزدیکتری به ما دارد، ‌اغلب از روکش قرمز تیره «لاکی» استفاده می‌کند. صندلی‌های چوبی با رنگ سبز باز و روکش‌های لاکی، صندوقچه‌های سبز روشن با نقاشی گل مرغ و مخده «بالش های بزرگ برای لم دادن» از مخمل قرمز خصوصیات این معماری را نشان می‌دهد، کف پوش قالی‌کاشان و کاشمر با این دکور هماهنگ هستند.

    ۳) این مهم است که از چه سبک و ماده‌ای استفاده می‌کنیم. برای مثال، میزهای گران‌قیمت خاتم‌کاری با فرش‌های کرم قهوه‌ای ـ شتری و طرح منظم بته جقه هماهنگ می‌شود و منبت با قالی‌های کاشان رنگین تناسب دارند.

    ۴) فضاسازی کنید. مکان‌های تاریخی به خصوص خانه‌های قدیم مانند کاخ صاحبقرانیه تهران، بروجردی‌های کاشان و زینت‌الملک «نارنجستان» شیراز هنوز حال هوای تازه و خوش گذشته را دارند، با دقت در این مکان‌ها فکر شما متمرکز می‌شود.

    ۵) خرت و پرت سنتی نخرید حتی در فضای سنتی هم فکر ما احتیاج به نفس کشیدن دارد، شمعدان و اتو و کشکول و شمشیر معرق و... جز شلوغی و هزینه اضافه برای شما چه دربردارند.

    ۶) یک آب نما به یاد حوض خانه‌های قدیمی، چیدن مخده‌های بزرگ با رنگ‌های سنگین و قل‌قل سماور، از هر چه فکر کنید سنتی‌تر است. چای را از سماور زیبا روی یک مخده مخمل بزرگ بنوشید.

    ۷) پرده‌های کلفت سبز با بته جقه‌های قرمز، مخمل زرشکی با شرابه طلایی و پرده‌های سرمه دوزی دستی برای محیط سنتی شما مناسب است.

    ۸) اجزای کوچک‌تر را با دقت انتخاب کنید. برای مثال، رومیزی‌ها را با پرده و مبل هماهنگ کنید و سماور و لاله‌ها را جای مناسبی قرار دهید. حتی در دکور سنتی کاربرد و قابل استفاده بودن اولین و اولویت است.
     

     

     

     

     

     

    Ãپاسخ به پرسش هاي شما

    zahra4066@yahoo.com

    ازدواج موقت و شبهات مربوط به آن


     

    سوال:
    ازدواج موقت و شبهات مربوط به آن و علت عدم پذيرش آن در جامعه چيست؟
     

    پاسخ:
    يكي از دلايل حقانيّت و استواري آيين اسلام، جامعيّت اين آيين است كه در تمام موضوعاتِ مربوط به زندگي مادي و معنوي بشر، سخن گفته است؛ و براي جامعة انساني تا روز رستاخيز برنامه ارائه كرده است. از جملة اين موضوعات، نظام حقوق خانواده است؛ روزگاري كه حقوق خانوادگي، زير پا گذاشته شده بود، اسلام يك برنامة عظيم و شگفت انگيزي به اجتماع بشري عرضه كرد.[1] خداي حكيم براي حفظ بنيان خانواده و حفظ اجتماع از انحرافات اخلاقي و به جهت مصلحت ها و حكمت هايي كه در ازدواج وجود دارد، در شرايط خاصي ازدواج مجدد را تشريع كرده است. در اين پاسخ مختصر، ابتدا اشاره اي كوتاه به ازدواج مجدّد به صورت دائم، خواهيم كرد و سپس ازدواج موقّت را شرح خواهيم داد.


    حكمت در تشريع تعدّد زوجات
    خداوند در قرآن كريم مي فرمايد: «با زنان پاك (ديگر) ازدواج نماييد، دو يا سه چهار همسر، و اگر مي ترسيد عدالت را (دربارة همسران متعدّد) رعايت نكنيد، تنها يك همسر بگيريد»[2].
    بنابراين براي تشريع اين ازدواج، آياتي در قرآن آمده است و سيرة معصومين و اجماع مسلمانان و رواياتي از اهل بيت _ عليهم السلام _ است كه بيانگر اين حقيقت است كه در اسلام تعدد زوجات براي مرد مجاز و مورد تأييد است.[3] لذا براي جلوگيري از انحرافاتِ اخلاقي و جنسي در اجتماع و نيز ايجاد آرامش روحي و رواني و آسايش براي زنان بي سرپرست و بر طرف كردن نيازهاي طبيعي آنان، ازدواج مجدّد با توجه به شرائط آن تجويز شده است.


    عوامل تعدّد زوجات
    1. وجود دوران عادت ماهانه، ايّام بارداري
    2. طولاني تر بودن عمر زنان از عمر مردان (به دلايل گوناگون)
    3. فزوني عدد زنان بر مردان. اين به خاطر آن است كه تلفات و مرگ در مردان بيشتر از زنان است و ديگر اينكه مقاومت زنان در برابر بيماري ها، بيشتر از مردان است (اين مهمترين علّت است).[4]


    شرايط تعدّد زوجات
    1. وجود قدرت جسمي و سلامت روح و جسم
    2. قدرت و توان مالي و عاطفي مناسب
    3. توانِ برقراري عدالت همه جانبه.
    از طرف ديگر در تعداد آن نيز اسلام مرد را محدود كرده است كه بيشتر از 4 زن نمي تواند انتخاب كند. دين مبين اسلام با توجه به اين نيازهاي طبيعي در انسان و با توجه به عوامل و ضرورت هاي اجتماعي، در شرايط خاصّي، تعدّد زوجات را تنها راه منطقي و معقول براي انسان ها مي داند.


    پاسخ به چند سؤال
    س: آيا تك همسري بهتر از چند همسري نيست؟ آيا در تك همسري زندگي بهتر و باصفاتر و بادوام تر نمي شود؟
    ج: در اينكه تك همسري بهتر است، ترديدي وجود ندارد. روح زندگي زناشويي وحدت و اختصاص است ولي به جهت ضرورت ها و نيازهاي اجتماعي است كه براي تأمين مصالح اجتماع، الزاماً تعدّد زوجات مجاز شمرده مي شود اگر تعدّد زواجات با شرايطِ كامل بخواهد عملي شود، تنها ده درصد از مردان (واجد شرايط) چند همسر خواهند داشت.[5]
    س: آيا تعدّد زوجات، همان تشكيل حرمسرا نيست؟
    ج: تعدّد زوجات كاملاً با تشكيل حرمسرا متفاوت است. اين نوع ازدواج هاي مجدّد، هم از كيفيّت محدود است و هم از لحاظ كيفيّت تمام شرايط تك همسري را داراست و بايد در بين زنان عدالت برقرار باشد. برخلاف حرمسرا داري كه هيچ ضابطه و قانوني جزء هوسراني خليفه يا سلطاني، نداشته است.[6]
    س: آيا تعدّد زوجات از حقوق مرد است يا زن؟
    ج: با توجه به اينكه مهمترين علّت در رواج تعدّد زوجات، زيادي عددِ زنانِ آماده براي ازدواج بر عدد مردان است، روشن مي شود كه اين ازدواج، يكي از حقوق مسلّم و حق طبيعي زن است نه مرد. و براي مرد تنها يك وظيفه و تكليف است كه براي ايفاي حق زن، به اين تكليف تن مي دهد.[7] البته اسلام اجازه نمي دهد هر مردي و با هر شرايطي به ازدواج اقدام كند.


    ازدواج موقت
    «متعه» و به تعبير برخي كتب فقهي و قانون مدني، «نكاح منقطع»، يا چنان كه امروز مصطلح شده، «ازدواج موقت» يا به تعبير عامّه مردم، «صيغه» از ابتداي ظهورِ اسلام، امري مشروع بوده است.[8]


    تعريف ازدواج موقت
    ازدواجي كه براي مدّت معيّن و با مهرية مشخص واقع مي شود و با تمام شدن مدّت و زمان آن، بدون نياز به طلاق از هم جدا مي شوند.
    احكام ديگري كه در اين ازدواج وجود دارد به قرار زير است:
    1. در اين ازدواج، زن از مرد ارث نمي برد، مگر آن كه در ضمن عقد شرط ارث شود.
    2. اگر مهريه ذكر نشود، عقد باطل است.
    3. در صورت همبستر شدن، بعد از تمام شدن مدّت آن بايد عدّه نگه دارد (45 روز).
    4. اگر شوهر در آن زمان، وفات كند بايد عدّة وفات نيز نگه دارد (چهار ماه و ده روز).
    تذكر: مورد سوم و چهارم با ازدواج دائم مشترك است.
    5. فرزنداني كه از اين ازدواج به وجود آيند، از نظر نسب وارث با فرزندانِ ازدواج دائمي فرقي ندارند.
    6. زن حق مطالبة نفقه ندارد مگر آنكه در ضمن عقد شرط كرده باشد.[9]


    حكمت تشريع ازدواج موقت
    خداوند در قرآن كريم مي فرمايد: «و زناني را كه متعه (ازدواج موقت) مي كنيد، واجب است مَهر آنها را بپردازيد. و گناهي بر شما نيست در آنچه بعد از تعيين مَهر، با يكديگر توافق كرده ايد»[10].
    اگر يك جامعه اي گرفتار مشكلات زير شود، چه راه حلّي براي آنها مناسب ترين گزينه است؟
    در جامعه اي كه بيشتر جوانان آن داراي امكانات و شرايط ازدواج دائم آن را ندارند، در مسافرت ها و مأموريت هاي طولاني كه باعث دوري مردان از همسران خود مي شود، گرفتاري و مشكلات زنان در دوران مريضي، عادات ماهانه، بيشتر ايّام بارداري و ... ، طولاني بودن ايّام تحصيلات براي دانشجوياني كه توان ازدواج دائم را ندارند، وجود زنان بيوه و بي سرپرست و داراي فرزند در اجتماع و ده ها مشكل ديگر كه جوامع امروزي با آنها دست و پنجه نرم مي كنند.
    اين گروه ها، چگونه با غرايز جنسي و عاطفي خود مقابله كنند؟
    راه اول: اين است كه از داروهاي كشندة غريزة جنسي استفاده كنند.
    راه دوم: رهبانيّت و رياضت طلبي.
    راه سوم: بي بندوباري و فحشا.
    راه چهارم: ازدواج موقّت.
    اسلام هيچ كدام از اين سه راه اول را معقول و منطقي نمي داند و مي گويد كه نيازهاي طبيعي بايد به صورت طبيعي و مشروع بر طرف شود. و چارة كار را در ازدواج موقّت مي داند.[11]
    امام صادق _ عليه السلام _ فرموده اند: «خداوند حكيم تمام چيزهايي كه انسان را مست مي كند، بر مؤمنان حرام كرد و در عوض آن، ازدواجِ موقّت را مشروع و مباح ساخته است»[12].
    در فضيلت اين ازدواج، امام صادق _ عليه السلام _ مي فرمايد: «هر كس به اين سنّت الهي عمل كند و آن گاه غسل نمايد، خداوند از هر قطرة آبِ غسلش، هفتاد ملائكه مي آفريند تا براي او استغفار نمايند تا روز رستاخيز، و براي كساني كه منكر متعه هستند تا روز قيامت، لعنت كنند»[13].

    عمر و تحريم متعه
    در كتاب صحيح مسلم (از كتب اهل سنّت) آمده است كه عمر در بالاي منبر خطاب به مردم گفت: چند چيز در زمان پيامبر _ صلّي الله عليه و آله _ حلال بود كه من آنها را حرام مي نمايم و مرتكبين آنها را كيفر مي كنم:
    ازدواج موقّت ، حجّ تمتّع ، جملة «حيّ علي خير العمل» در اذان و اقامه.
    حضرت اميرالمؤمنين علي _ عليه السلام _ فرموده اند: «اگر عمر ازدواج موقّت را ممنوع نمي كرد، جز انسان هاي شقّي و بي شرافت، كسي زنا نمي كرد»[14].
    نهي خليفة دوم، يك نهي سياسي بود و نه شرعي و قانوني. براي آگاهي بيشتر به كتاب سيري در مسائل خانواده مراجعه كنيد.


    پاسخ به شبهات
    1. آيا تشريع ازدواج موقت براي تأمين هوسراني است؟
    يكي از اصول مسلّم اسلام، مبارزه با هواپرستي و شهوت پرستي است. در اسلام كسي كه دنبال هوسراني باشد ملعون و مورد نفرت خداوند است. از طرف ديگر رياضت و رهبانيّت در اسلام مردود است و بي بندوباري و انحرافات جنسي نيز حرام است. اين ازدواج در شرايط ضروري و به جهت تأمين مصالح اجتماع است. از طرف ديگر بنابر ممنوعيّت خليفة دوم، اين سنّت اسلامي متروك شد. ائمّه _ عليهم السلام _ براي اينكه اين سنّت فراموش نشود، برخي را تشويق به اين امر مي كردند. اينجا بود كه يك مصلحت و حكمت ثانوي با حكمت اولي تشريع نكاح منقطع توأم شد. و آن احياء يك سنّت متروكه است. و گاه كه ائمّه مردان متأهل را از اين كار منع مي كردند به اعتبار حكمت اولي اين قانون است.[15]
    امام كاظم _ عليه السلام _ : «اين كار براي كسي رواست كه خداوند او را با داشتن همسري از اين كار بي نياز نكرده است. امّا كسي كه داراي همسر است، فقط هنگامي مي تواند دست به اين كار بزند كه دسترس به همسر خود نداشته باشد»[16].
    2. آيا نيازهاي زن در ازدواج موقّت تأمين مي شود؟

    نيازهاي زن
    زن نيازهاي عاطفي _ رواني همچون نياز به عشق، نياز تأييد و توجه اجتماعي، نياز به داشتن فرزند، نياز اقتصادي و ... دارد.
    دختران و زناني كه در پي كسب عشق و فداكاري، كسب تعهّد و مسئوليت فرد ديگري در زندگي مشترك، ايجاد سرپناه و تكيه گاه مطمئنِ روحي _ عاطفي هستند و دست به ازدواج موقت مي زنند، بدانند كه با اين ازدواج، تمام آن نيازها بر طرف نمي شود. و پس از اتمام زمان آن، دچار يأس، ناكامي و نابساماني روحي و رواني مي شوند.[17] زيرا ازدواج براي زن پيوندي بالاتر از شهوت و نياز جنسي است. پيوندي سرشار از عشق و فداكاري و صميميّت واقعي و محبت قلبي است. مادر شدن با عظمت ترين، زيباترين و هنرمندانه ترين رويداد در زندگي يك زن است، و اين نياز معمولاً در ازدواج موقت قابل تأمين نيست. بنابراين اصل در ازدواج، دائم بودن است؛ چون در آن همة نيازهاي مرد و زن تأمين مي شود و ازدواج موقت در زمان هاي خاص و شرايط معيني براي افراد معيني ضرورت پيدا مي كند.
    زن هايي كه ازدواج موقت كرده اند دلايل خود را در يك تحقيق اينگونه بيان كردند:
    28 درصد به دليل اقتصادي ، 8/58 درصد دليل عاطفي و رواني، تنهايي و خانوادگي ، 2/13 درصد دليل جنسي.[18]
    بنابراين بايد ازدواج موقت در قالب يك فرهنگ درآيد و شرايط آن براي افراد تبيين شود و شبهات مربوط به آن جواب گفته شود و توسط كارشناس دين و روان شناس آسيب شناسي آن مشخص شود و اين نياز زمان و همكاري سازمان هايي مثل وزارت فرهنگ و ارشاد، رسانه ها و ... دارد.
    مشكلاتي كه در اين ازدواج متوجه زنان است:
    1. صاحب فرزند شدن بزرگترين مشكل زنان متعه مي باشد.
    2. زنان، كاملاً نگاه عاطفي و رواني در اين ازدواج دارند و برخورد احساسي و هيجاني با اين موضوع دارند. و وقتي كه مدّت آن تمام مي شود، مبتلا به يأس و ناكامي و افسردگي مي شوند. البته اين مشكل بيشتر در زنان زير 40 سال است.
    3. نگاه منفي جامعه به اين نوع ازدواج. به جهت همين نگرش منفي، اين ازدواج غالباً مخفيانه انجام مي شود و اين ايجاد ترس، اضطراب و نگراني مي كند. براي رفع اين مشكل بايد زمينه سازي و بسترسازي فرهنگي، اجتماعي شود.
    4. عدم ثبت قانوني صيغه از طرف خيلي ها، كه به تبع آن، اثبات همسري از سوي طرفين مشكل است.


    اسلام و توصيه هايش به زن و مرد
    الف) توصيه هاي مهم به زناني كه قصد ازدواج موقت دارند:
    1. خود و مجموع نيازهايشان را به خوبي بشناسند و نيز راه هاي تأمين آنها را بررسي كنند.
    2. ازدواج موقت را با تمام شرايط، ويژگي ها و پيامدها و آثارش، شناخته و ميزان اثرگذاري آنها را بر زندگي خود دريابند.
    3. به اين ازدواج به عنوان يك اصل و باور ديني اعتقاد داشته باشند و به اصول آن متعهّد باشند.
    4. عدّه (45 روز) را بعد از تمام شدن مدّت ازدواج _ در صورت همبستري _ رعايت كنند.
    5. مردي كه از آنها تقاضاي ازدواج موقت مي كند، كاملاً بشناسند و انگيزه هاي او را از اين ازدواج بدانند.
    6. اين اقدام را قانوناً ثبت نمايند و از پيامدهاي تلخ عدم ثبت قانوني جلوگيري كنند.
    7. با فكر اينكه بعد از اين ازدواج، آن را به ازدواج دائم تبديل كنند، اقدام به اين كار نكنند.
    8. ارزش، منزلت، شخصيت، عزّت نفس خود را حفظ كنند.

    ب) توصيه به مردان:
    1. به قصد شهوتراني اقدام به ازدواج موقت نكنند.
    2. حقوق همسران دائمي خود را تضييع نكنند.
    3. به عنوان يك عمل هميشگي و دائمي و در همه جا انجام ندهند كه مداوم بودن آن اعتياد مي آورد.
    4. براي پيروي از فرمان الهي و سنّت اسلامي اقدام به اين ازدواج كنند.
    5. اقدام اين ازدواج براي شكستن ممنوعيت آن توسط اهل سنّت باشد.
    6. براي احسان به محرومين و ايجاد پناهگاه امن و آرامش براي زنان بي سرپرست باشد.
    تذكر:
    طرح خانة عفاف و سلامت بدليل عدم كارشناسي هاي ديني و فرهنگي و اجتماعي و به دليل نبود قوانين لازم و سوء استفادة برخي افراد و به عللي كه ذكر شد، موفق نبود.

    معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:
    1. تحليلي بر روان شناسي زن در ازدواج موقت، طلعت رافعي، نشر دانژه ، چاپ اول، 1382.
    2. سيري در مسائل خانواده، حبيب الله طاهري، بين الملل، چاپ اول، 1381.
    3. نظام حقوق زن در اسلام، مرتضي مطهري، صدرا، چاپ چهاردهم، 1369.

    -----------------------
    [1] . بابازاده، علي اكبر، مسائل ازدواج و حقوق خانواده، بدر، چاپ چهارم، 1378، ص 7.
    [2] . نساء/3، ترجمة مكارم.
    [3] . طاهري، حبيب الله، سيري در مسائل خانواده، بين الملل، چاپ اول، 1381، ص 166.
    [4] . مسائل ازدواج و حقوق خانواده، ص 170.
    [5] . سيري در مسائل خانواده، ص 174.
    [6] . همان، ص 175.
    [7] . همان، ص 172.
    [8] . زنان پرده نشين و نخبگان جوشن پوش، ترجمة مليحه مغازه اي، نشر ني، چاپ اول، 1380، ص 35.
    [9] . سيري در مسائل خانواده، ص 195.
    [10] . نساء/24، ترجمة مكارم.
    [11] . بابازاده، علي اكبر، مسائل ازدواج و حقوق خانواده، ص 178.
    [12] . همان، ص 179.
    [13] . همان، ص 184.
    [14] . همان.
    [15] . مطهري، مرتضي، مجموعة آثار، نظام حقوقي زن در اسلام، صدرا، چاپ دوم، 1379، ج 19، ص 82.
    [16] . همان.
    [17] . رافعي، طلعت، تحليلي بر روان شناسي زن در ازدواج موقت، نشر دانژه، چاپ اول، 1382، ص 31.
    [18] . همان، ص 50.
     

     

     

     

     

    Ãمقاله روزانه

    این محبوب های دنیای وب

    میثم لطفی

    افزایش دسترسی کاربران جهانی به اینترنت باعث شده است تا تعداد سایت های اینترنتی در سراسر جهان افزایش قابل ملاحظه ای یابد و بیشتر این سایت ها با استفاده از فناوری آژاکس، بخش قابل توجهی از نیازهای مخاطبان را پاسخ گویند. یک نظرسنجی جدید به تازگی نشان داد، در میان ۱۰ برند برتر اینترنت جهان، سایت Myspace در ماه جولای با ۳/۱۸ درصد رشد تعداد بیننده، دارای بیشترین رشد کاربران اینترنتی بوده است. شمار کاربران این سایت از ۲/۱۶ میلیون نفر در جولای ۲۰۰۵ به ۴۶ میلیون نفر در جولای ۲۰۰۶ رسیده است. یاهو نیز با رشد هشت درصدی شمار مخاطبان خود را از ۵/۹۸ میلیون نفر در جولای ۲۰۰۵ به ۱۰۶ میلیون نفر در جولای ۲۰۰۶ رساند و به عنوان پرترافیک ترین برند اینترنتی جهان شناخته شد. همچنین گوگل در این مدت تعداد مخاطبان خود را از ۷۶ میلیون بازدیدکننده با رشد ²³ درصدی به ¹´ میلیون نفر رساند.
    در همین مدت تعداد کاربران سایت مایکروسافت از ۹۲ به ۸۸ میلیون نفر رسید اما علاوه بر این سایت های بزرگ که بخش قابل توجهی از نیاز مخاطبان را پاسخ می گویند و هر روز بر امکانات آنها افزوده می شود، سایت های کوچک نیز امروزه توانسته اند به این عرصه گام بگذارند و ارتباط بیشتری با مخاطبان داشته باشند. کارشناسان برای راهنمایی کاربران در انتخاب سایت مناسب، طی یک نظرسنجی جدید ۲۵ سایت برتر را معرفی کردند. بسیاری از این سایت ها به گونه ای طراحی شده که به کاربر امکان می دهد با توجه به سلیقه شخصی خود صفحات آن را تغییر دهد.


    ۱) Popfly
    مخصوص علاقه مندان به استفاده از ابزارهای کاربردی اینترنتی. این سایت زیر نظر شرکت مایکروسافت اداره می شود و با آن می توانید امکانات چندرسانه ای اینترنتی و ابزارهای کاربردی فراوانی را در اختیار بگیرد.


    ۲) Yahoo Pipes
    برای کسانی که قصد ایجاد صفحات اینترنتی را دارند. کار کردن با Yahoo Pipe اندکی سخت تر از Popfly است و فقط به کاربران حرفه ای پیشنهاد می شود. برای مثال، این سایت به شما امکان می دهد تا با استفاده از سرویس Yahoo Maps، وضعیت تمام آپارتمان های اجاره ای که در ایالت های آمریکا وجود دارند را در اختیار مردم قرار دهید.


    ۳) BuzzDash
    اگر شما جزء علاقه مندان نتایج نظرسنجی در زمینه های مختلف هستید پیشنهاد می کنیم که سراغ این سایت بروید. این سایت نتایج حاصل از نظرسنجی در مورد فیلم ها، مسابقات فوتبال، مسائل سیاسی، شخصیت های بزرگ دنیا و... را منتشر می کند. شما هم در این سایت می توانید نظرسنجی آن لاین انجام دهید.


    ۴) Wayfaring
    Wayfaring.com به شما امکان می دهد به صورت شخصی نقشه های مورد نظر خود را در اینترنت ایجاد کنید.این نقشه ها به صورت سه بعدی ایجاد می شوند تا شما بتوانید در خیابان های شهر مورد علاقه خود قدم بزنید.


    CirleUp (۵
    CirleUp در اصل برای تنظیم قرارهای ملاقات شما به صورت الکترونیکی راه اندازی شده است. این سایت به شما امکان می دهد به افرادی که با آنها قرار ملاقات دارید پست الکترونیکی یا پیام های کوتاه ارسال کنید.


    ۶) PageFlakes
    با PageFlakes شما می توانید صفحات یک سایت اینترنتی که حاوی اخبار و دیگر اطلاعات است را با توجه به سلیقه شخصی خود تغییر دهید.
    به کمک این پایگاه اینترنتی تنها اخبار و اطلاعاتی را که نیاز دارید مطالعه کرده و زمان کمتری را برای پیدا کردن مطالب مورد نظر خود صرف می کنید.


    ۷) Spock
    این سایت در اصل یک موتور جست وجوی اینترنتی برای اشخاص است که شما با آن می توانید کامل ترین اطلاعات در مورد شخصیت های مهم دنیا را به همراه تصاویری از آنها در اختیار داشته باشید.


    ۸) Swivel
    Swivel با بررسی وضعیت جرم و جنایت در کشور آمریکا، تمام آمارها و مقالات مرتبط را که به ۳۰ سال گذشته این کشور مربوط می شود، ارائه می دهد. این سایت وضعیت آنفلوآنزای مرغی در ۱۴ کشور آسیایی را مورد بررسی قرار داده است.


    ۹) ClipMarks
    این سایت به شما امکان می دهد صفحات اینترنتی مورد علاقه و سایت های مختلف را کنار هم قرار دهید و از آنها استفاده کنید.
    این سایت یک ابزار کوچک روی مرورگر Internet Explorer شما نصب می کند تا از امکانات آن آسان تر استفاده کنید.


    ۱۰) OpenDNS
    زمانی که شما آدرس یک سایت اینترنتی(نظیر www.PCWorld.com) را در مرورگر خود وارد می کنید، این آدرس به ارقام مربوط به IP سایت(مثل (۷۰.۴۲.۱۸۵.۱۰ ترجمه می شود تا امکان اتصال به سایت مورد نظر فراهم شود. سایت OpenDNS به شما کمک می کند سرعت این فرآیند افزایش یابد.


    Trulia (۱۱
    این سایت برای خرید های اینترنتی و الکترونیکی راه اندازی شده است تا شما برای خرید اجناس مختلف، هزینه مناسب را پرداخت کنید و از تخفیف های ویژه بهره مند شوید. این سایت شما را به پایگاه های اینترنتی اجتماعی نیز راهنمایی می کند.


    ۱۲) PopURLs
    اگر شما جزء آن دسته از کاربرانی هستید که قصد استفاده بهینه از اطلاعات اینترنتی را دارید، حتماً سراغ سایت PopURLs بروید. این سایت اطلاعات گسترده ای را در زمینه اخبار، تصاویر ویدئویی، وب لاگ ها و... در اختیار شما می گذرد.


    ۱۳) Goowy
    با Goowy شما می توانید تمام ابزارهای کاربردی اینترنت را یکجا در اختیار داشته باشید. این سایت امکان تغییر صفحات اینترنتی را با توجه به سلیقه شخصی کاربر فراهم می کند.


    ۱۴) BlogBackupOnline
    اگر شما قصد آرشیو مطالب منتشر شده روی وب لاگ خود را دارید، این سایت به شما کمک می کند تا یک آرشیو الکترونیکی از تمام مطالب وب لاگ تان را در اختیار داشته باشید.


    ۱۵) Ma.Gonila
    اگر شما به دنبال کتاب های الکترونیکی هستید می توانید از این سایت استفاده کنید. این سایت یک کتابخانه بزرگ اینترنتی محسوب می شود.


    ۱۶) Yodio
    این سایت اینترنتی به شما امکان می دهد تا برای دوستان و اطرافیان خود کارت های تبریک صوتی ارسال کرده و ارتباط خود را با اطرافیان حفظ کنید.


    ۱۷) Meebo
    با Meebo سایت اینترنتی شما می تواند بدون نسب سرویس های Messenger، سایت های یاهو، AOL و... خدمات آنها را در اختیار داشته باشید.


    ۱۸) Squidoo
    برای آن دسته از کاربرانی ساخته شده که تمایل دارند احساسات و عواطف درونی خود را روی اینترنتی منتشر کنند. این سایت یک ابزار اینترنتی ساده برای عموم کاربران محسوب می شود.


    ۱۹) SplashCast
    با این سایت شما می توانید یک شبکه رسانه ای اختصاصی داشته باشید و اطلاعات مورد نظر خود را در اختیار مخاطبان تان قرار دهید. این شبکه اختصاصی مانند یک شبکه تلویزیونی واقعی اداره می شود.


    ۲۰) Eyespot
    مخصوص علاقه مندان به ابزارهای ویرایش تصاویر. با این سایت می توانید پس از ویرایش یک فایل تصویری آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. ویرایش تصاویر ویدئویی در این سایت به سادگی انجام می شود و عموم کاربران می توانند آن را به کار برند.


    ۲۱) Approver.com
    Approver برای افرادی مناسب است که به صورت الکترونیکی با چندین نفر در تماس هستند و مطالب مورد نظر خود را با فرمت PDF، Word و یا... به آنها انتقال می دهند.


    ۲۲) Pbwiki
    از آنجایی که سایت های ویکی این روزها محبوبیت فراوانی کسب کرده اند و Wikipedia به عنوان یکی از بهترین سایت های اینترنتی برگزیده شده است، Pbwiki به شما امکان می دهد یک دایره المعارف شخصی آن لاین درست کنید.


    ۲۳) MyPunchbowl
    این سایت امکان راه اندازی انجمن های آن لاین را برای شما فراهم می کند و با استفاده از ابزارهای ویژه، به شما امکان می دهد از حضور افراد مختلف در این انجمن ها مطلع شوید.


    ۲۴) Picnik
    Picnik در اصل یک ویرایشگر تصویری محسوب می شود تا شما به کمک آن بتوانید عکس های مورد علاقه خود را پس از تغییرات لازم، با دیگر دوستان تان به اشتراک بگذارید.


    ۲۵) Quintura
    این جست وجوگر آن لاین علاوه بر انتشار لیست سایت های مرتبط با کلیدواژه مورد نظر، درصد ارتباط هر یک از این سایت ها را با کلمه جست وجو شده روی نمودار نشان می دهد. Quintura به شما کمک می کند در کوتاه ترین زمان ممکن مطلب مورد نظر خود را پیدا کنید.به هرحال اگر شما نیز به وب گردی علاقه دارید، می توانید با مراجعه به لیست ۲۵ آدرسی از سایت های محبوب به سادگی به سایت دلخواه خود دسترسی پیدا کنید.

     

     

     

     گروه اینترنتی مشکان

    دانلودجديدترين . موزيك ها .موزيك ويدئوها . فيلمها . در تك آهنگ

     
    __._,_.___

    Your email settings: Individual Email|Traditional
    Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
    Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch to Fully Featured
    Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe

    __,_._,___

    No comments:

    Blog Archive